Koca Adam
Profesör
- Katılım
- 15 Kasım 2011
- Mesajlar
- 4,114
- Reaksiyon puanı
- 13
- Puanları
- 218
Wolkswagen, dünyanın en az yakıt tüketen seri üretim otomobili XL1'i tanıttı. Tıpkı uzay aracını andıran XL1, 100 kilometrelik yolu sadece 1 litre yakıtla gidiyor..
Sadece 250 adet üretilecek olan XL1 2002'den bu yana üç kez geliştirildi ve nihayet seri üretime hazır. Ancak fiyatı pek de orta halli tüketiciye uygun değil, Aracın 110 bin eurodan satışa çıkması bekleniyor.
İstanbul'dan Erzuram'a bu araçla sadece 60 liraya gidilebilen araçtan Türkiye'ye şimdilik sadece 1 adet adet getirilmesi hedefleniyor. O da satış için değil.
Ancak bu otomobildeki teknolojilerin bir çoğu, ileride "herkesin alabileceği" otomobillerde de kullanılabilecek. Aracın yakıt tüketiminin azaltılması için akla gelebilecek tüm tasarım ve malzeme seçeneklerine başvurulmuş.
Filmlerdeki uzay araçlarını andıran ön görünüme ve arkaya doğru daralan tasarıma sahip otomobil, Lamborghini gibi yukarı doğru açılan "martı kanat" yan kapılarıyla da ilginç Arka tekerleklerin üzeri bir panelle kapatılırken, kapılarda aynalar kaldırılmış. Onun yerine iki yanda küçük kameralar, kapı içlerine de minik ekranlar var.
Hafif ve güçlü "karbon fiber", neredeyse otomobilin her metrekaresinde kullanılmış. Sadece ana iskeleti alüminyum. Bir de iç mekanda biraz plastik, biraz döşeme kumaşı ve camlardaysa polikarbon mevcut. Toplam boş ağırlık ise 795 kilo.
VW Polo'dan kısa, Porsche Boxster'dan ise daha alçak olan XL1'in boyu 3.888 mm, genişliği de 1.665 mm. Yerden yükseklik ise sadece 1.1 m civarında.
Bu da, otomobille giderken "asfaltın merkezine seyahat" ediyormuş gibi hissettiriyor.
Yere yakınlık, aracın altından geçen rüzgarın direncini azaltıp, asfaltta daha düzgün gidebilmeyi de sağlıyor. Aracın lastikleri de, sürtünmeyi azaltmak amacıyla hayli ince.
Sürücünün "ensesinde" XL1'in iki silindirli 48 HP'lik motoru yer alıyor. Tabii bir de 27 HP'lik bir elektrik motoru. Bagajda ise, birkaç küçük çantalık yer bulunuyor.
İki kişilik iç mekanda koltuklar yan yana değil! Yolcu koltuğu, sürücünün biraz daha gerisine. Nedeni de, aerodinamik ve ağırlık dengesi.
XL1'in üzerindeki teknolojiler, gelecek VW modellerinde olacak. Örneğin minik iki silindirli dizel motorun, 8. nesil Golf'e konulması, planlar arasında..
[video=youtube;lN-Th14rn4Q]http://www.youtube.com/watch?v=lN-Th14rn4Q[/video]
Bakalım SDN ne düşünüyor?
kaynak

Sadece 250 adet üretilecek olan XL1 2002'den bu yana üç kez geliştirildi ve nihayet seri üretime hazır. Ancak fiyatı pek de orta halli tüketiciye uygun değil, Aracın 110 bin eurodan satışa çıkması bekleniyor.

İstanbul'dan Erzuram'a bu araçla sadece 60 liraya gidilebilen araçtan Türkiye'ye şimdilik sadece 1 adet adet getirilmesi hedefleniyor. O da satış için değil.

Ancak bu otomobildeki teknolojilerin bir çoğu, ileride "herkesin alabileceği" otomobillerde de kullanılabilecek. Aracın yakıt tüketiminin azaltılması için akla gelebilecek tüm tasarım ve malzeme seçeneklerine başvurulmuş.
Filmlerdeki uzay araçlarını andıran ön görünüme ve arkaya doğru daralan tasarıma sahip otomobil, Lamborghini gibi yukarı doğru açılan "martı kanat" yan kapılarıyla da ilginç Arka tekerleklerin üzeri bir panelle kapatılırken, kapılarda aynalar kaldırılmış. Onun yerine iki yanda küçük kameralar, kapı içlerine de minik ekranlar var.

Hafif ve güçlü "karbon fiber", neredeyse otomobilin her metrekaresinde kullanılmış. Sadece ana iskeleti alüminyum. Bir de iç mekanda biraz plastik, biraz döşeme kumaşı ve camlardaysa polikarbon mevcut. Toplam boş ağırlık ise 795 kilo.

VW Polo'dan kısa, Porsche Boxster'dan ise daha alçak olan XL1'in boyu 3.888 mm, genişliği de 1.665 mm. Yerden yükseklik ise sadece 1.1 m civarında.
Bu da, otomobille giderken "asfaltın merkezine seyahat" ediyormuş gibi hissettiriyor.

Yere yakınlık, aracın altından geçen rüzgarın direncini azaltıp, asfaltta daha düzgün gidebilmeyi de sağlıyor. Aracın lastikleri de, sürtünmeyi azaltmak amacıyla hayli ince.

Sürücünün "ensesinde" XL1'in iki silindirli 48 HP'lik motoru yer alıyor. Tabii bir de 27 HP'lik bir elektrik motoru. Bagajda ise, birkaç küçük çantalık yer bulunuyor.

İki kişilik iç mekanda koltuklar yan yana değil! Yolcu koltuğu, sürücünün biraz daha gerisine. Nedeni de, aerodinamik ve ağırlık dengesi.

XL1'in üzerindeki teknolojiler, gelecek VW modellerinde olacak. Örneğin minik iki silindirli dizel motorun, 8. nesil Golf'e konulması, planlar arasında..





[video=youtube;lN-Th14rn4Q]http://www.youtube.com/watch?v=lN-Th14rn4Q[/video]
Bakalım SDN ne düşünüyor?
kaynak