Valve, oyun motorlarını Linux'a da uyarlayacak

Bu konuyu okuyanlar

Nemesis

Müdavim
Katılım
31 Ekim 2007
Mesajlar
7,765
Reaksiyon puanı
13
Puanları
38
Yaş
37
Linux kullanıcılarının en büyük isteklerinden birisi, Windows altında oynadıkları oyunları Linux işletim sistemi altında da rahatça oynayabilmeleri. Linux altında oynanan Quake, Unreal Tournament gibi oyunlar var ancak bugün Direct3D API'sini kullanan oyunları Linux altında göremiyoruz. Ve oyunların önemli çoğunluğunun DirectX 9 ve 10 ihtiyacını göz önüne alırsak, aslında Linux altında"native" olarak çalıştıramadığımız birçok oyun var. Linux ve Mac OS altında oyunları çalıştırabilmek için OpenGL API'si ile yazılmış olması gerekiyor.

Valve, geçen sene bu konuyla ilgili çalışmalar yapacağının ipuçlarını vermişti. Phoronix adlı site de, Valve'nin oyunlarında kullanılan temel oyun motorunu Linux altında çalışacak şekilde de programlayacaklarını belirtiyor. Böylece, Half-Life2, Team Fortress 2 gibi oyunları Linux altında zahmetsizce oynayabileceğiz. Linux'a da uyarlanan oyun motorunu kullanan diğer oyunlar da böylece Linux altında zahmetsizce çalışabilecek.

Valve, Linux platformunu kullananlar arasında bir pazar payı bulabilir. CodeWeavers adlı Linux için Windows yazılımlarının portlarını yapan bir sitede, kullanıcıların Linux altında en çok görmek istediği uygalama Valve'nin Steam uygulaması gözüküyor. En çok istenen 25 uygulamanın 2. sırasında Office 2003, ve 3. sırasında iTunes bulunuyor.

Valve bu konuda başarılı olursa, ilerleyen zamanlarda daha fazla oyunu Linux uyumlu olarak görmeye başlayabiliriz. Bu da, Windows işletim sisteminin en çok kullanılma sebeplerinden birisi olan "oyun" faktörün etkisini epey azaltmış olacak. Sadece Linux değil, Mac OS'un kullanım payının artması da Linux'un faydasına olacak. İkisi de temelinde benzer olduğundan dolayı, Linux'a uyaryana geliştiriciler Mac OS için de uyarlama yapacaktır.

Kaynak
 

Son mesajlar

Üst