Haber Uzun yılların ardından Çin oyun endüstrisinde küçülme yaşanıyor

allura

Asistan
Cezalı
Katılım
4 Temmuz 2013
Mesajlar
419
Reaksiyon puanı
73
Puanları
28

Geçtiğimiz 10 yıl içerisinde patlayıcı bir büyüme yakalayarak ABD’yi geride bırakan Çin oyun endüstrisi doyum noktasına ulaştı ve en parlak günleri sona erdi. Tencent ve NetEase gibi küresel yayıncılık devlerinin yer aldığı Çin oyun endüstrisinde uzun bir aranın ardından küçülme göze çarptı.​

3565835_810x458.jpg


Çin, kazançlı, bağımlılık yaratan mobil oyunlar yapma konusunda bir üne sahip, oyun devleri artık zamanın testine dayanacak yüksek bütçeli, küresel hitler geliştirme konusunda iddialı konumda. Gelire göre dünyanın en büyük oyun şirketi olan Tencent (PUBG'nin mobil sürümünü tasarlayana Lightspeed’in sahibi) ve NetEase gibi dünyanın öne çıkan oyun firmalarının Çinli olması sektörde son 10 yıl içerisinde giderek büyüyen bir güç kazanmalarını da sağlamıştı. Ancak 2022 yılının Çinli oyun firmaları için o kadar da iyi geçmediği görüldü.

2008’DEN BU YANA İLK KEZ DÜŞÜŞ KAYDETTİ​

Çin'in video oyunları sektörü, ülkenin oyun endüstrisi birliğinin geçmiş raporlarına göre, 2008'den bu yana ilk kez satışlarda bir düşüş kaydetti.

Kaynak: Çin oyun endüstrisi kan kaybediyor
 

Alodia.Laguardia

Technology Journalist
Cezalı
Katılım
22 Şubat 2023
Mesajlar
1
Reaksiyon puanı
1
Puanları
1
Yaş
40
Interesting, what can they do to make the industry grow again?
 

basit

Dekan
Katılım
24 Kasım 2020
Mesajlar
6,334
Çözümler
3
Reaksiyon puanı
6,511
Puanları
1,708
MMO ile ayakta duran bir sektördür. P2W'de ön planda olduğu anlarda oldu.

Bence isterse P2W ile para kazanma yöntemi olsun isterse görünüşten para kazanma olsun ikisi de artık iyi bir yöntem değil. Ucunda patlıyor.


Misal LoL, o kadar kostüm dağıttı ve her hafta bir sürü çıkartıyor. Millet doydu. Satın alma ihtiyacı duymuyor.
Misal Metin2, WolfTeam; P2W'den patladı.
 
Üst