Haber Hiper Gündelik Oyunları Yaşadığı Yükselişten Sonra Bir Yok Oluş Mu Bekliyor?

Bu konuyu okuyanlar

AlpKutay

Öğrenci
Katılım
13 Mayıs 2022
Mesajlar
16
Reaksiyon puanı
2
Puanları
3
Picture1.png

Özet: Hiper gündelik oyunlar sonu kaçınılmaz olan bir tür müdür? Hiç sanmıyoruz.

24 Mayıs 2013’te, Vietnamdan bağımsız bir oyun geliştiricisi olan Dong Nguyen, App Store’da oynaması oldukça kolay olan bir mini oyun yayınlamış, sonrasında şaşkınlık içerisinde günlük 50 bin dolar kar elde ettiğini izlemiştir. Bu oyunun başarısı ile birlikte de günümüzün önemli türlerinden birisi olan hiper gündelik oyunlar popülerliğini elde etmeye başlamıştır.

Picture2.png

[Flappy Bird], Internet üzerinde değeri en erken fark edilen hiper-gündelik oyundur.​

2019 Yılında Başlayan Hiper Gündelik Oyunların Yükselişi

Hiper gündelik oyunların son yıllar içerisindeki yükselişini kimse inkar edemez. 2019 yılı ile birlikte hiper-gündelik oyunların yükselişi gözlemlenmiş, 2018 yılına göre indirme sayısında %100 artış görülmüştür. 2021 yılında, hiper-gündelik oyunlar tüm mobil oyunların sahip olduğu toplam indirmenin %31'ine katkıda bulunarak gündelik oyunların, orta seviye oyunların, zor seviye oyunların ve sosyal kumar oyunlarının ardından 5. sıradaki mobil oyun türü haline gelmiştir.

Mayıs 2022'de dünyanın ünlü hiper gündelik oyun yayıncısı Voodoo, oyunlarının toplam 6 milyar indirme elde ettiğini duyurmuştur. Şirket, uygulama indirilme sayısında dünya genelinde 3. sırada yer almakta, sonrasında ise onu Microsoft, ByteDance ve Tencent takip etmektedir. Voodoo'nun aylık 300 milyon kullanıcısı bulunmakta, ayrıca en çok indirilen oyunu [Helix Jump] ise App Store'da yaklaşık 500 milyon indirme almıştır.


Picture3.png

Yükselişin sonrasında gündelik oyunlar pazarı stabilleşme göstermiştir

Çin hiper-gündelik oyun pazarı 2022 yılında keskin bir düşüş yaşamıştır. Geçtiğimiz Çin Yeni Yıllarında, Çin mobil oyun pazarı birçok yeni hiper-gündelik oyun görmüştür. Fakat 2022 yılındaki Çin Yeni Yılı’nda App Store’daki ücretsiz oyunlar listesi hiper-gündelik oyunlar tarafından domine edilmemiş, aksine [Game for Peace], [Honor Of Kings], [League of Legends: Wild Rift] gibi orta ve zor zorluktaki eski isimler tarafından doldurulmuştur.

Gamma Data tarafından yayınlanmış olan ‘’2021 yılı Çin’in İnovatif Oyun Türü Gelişimi: Hiper-Gündelik Oyunlar’’ raporuna göre, Çin hiper-gündelik oyunlar pazarının 2021 yılında 18 milyar doları geçmesi beklenmiş fakat 2020 yılının 17.7 milyar dolarına göre hızlı bir azalış gösterme eğilimi olmuştur. Yetkili medya kaynaklarından alınan bilgilere göre, global hiper-gündelik oyun pazarında ise 2021 yılının üçüncü çeyreğinde %7 gerileme ve hiper-gündelik oyun modellerinde %0.5 başarı oranı görülmüştür (Oyun yayıncıları genellikle ertesi gün tutma oranı %40 üzerinde olan oyunların kaliteli olduğunu düşünmektedir).

Bu durumun hiper-gündelik oyunların karakteristik sebeplerinden kaynaklı olması kaçınılmazdır. Basit oynanışları ile, ayrıca benzerlik içeren kalitesiz oyunların çoğalması sonucu oyunların oynanışlarının kolaylıkla öğrenilmesi, oyuncuların uzun süre oyuna odaklı kalmasını zorlaştırmıştır. Apple’ın IDFA değişiklikleri ve reklam maliyetlerinin artışı, oyun içi reklam sayesinde gelir elde eden hiper-gündelik oyunların kar elde etmesini zorlaştırmıştır.

Picture4.png

Hiper-gündelik parkur oyunlarının homojenleştirilmesi en göze çarpan özelliklerden biridir.​

Hiper-gündelik oyun şirketlerinden geliştirmede gerçekleşecek dar boğazı önceden görenler, çözüm olarak blockchain teknolojisini tercih etmiştir. Voodoo ve Zynga NFT oyun projelerini duyurmuş, bu tarz bir oyun formunun şirketlerinin büyümesine yardımcı olacağını ümit etmişlerdir. Pazarın da bu konuda olumlu bir cevap verdiği görülmüştür.


Hibrit-Gündelik Oyunlar Hiper-Gündelik Oyunların Geleceği Olabilir Mi?

2019 yılında [Archero] isimli bir oyun yayınlanmıştır. Oyun, okçuluk ve rol yapma öğelerini birbirine ekleyerek iOS ücretsiz oyunlar listesinde 21 ülkede en çok indirilen oyun olmuş, Google Play’de 46 ülkede en çok indirilen 10 oyun listesine girmiştir. 2 yıl sonrasında aynı firma rol yapma öğeleri ve tuğla vurmayı birbirine ekleyen başka bir hibrit-gündelik oyun [PunBall]’u yayınlamıştır. Bu iki oyunun büyük popülaritesi sayesinde, oyun geliştiricisi Habby globalizasyonda en iyi Çin’li oyun şirketlerinden olmuştur.

Picture5.png

[PunBall]’un ekipman sayfasından bir görüntü

Bu hibrit-gündelik oyunların başarısı, birçok oyun şirketini bu oyun türüne yatırım yapmaya çekmiştir. Hibrit-gündelik oyunlar, geleneksel hiper gündelik oyunlar gibi birçok yeni oyun modelini piyasaya sürmek ve test etmek yerine daha detaylı oynanış ve daha iyi ekonomik sistemler içermektedir. Bu yüzden, geliştiricilerin daha gelişmiş teknolojilerle hibrit-gündelik oyunlar geliştirmeye daha fazla zaman ve çaba harcaması gerekmektedir.

Ayrıca hiper-gündelik oyunların zor oyunlara bağlı mini oyunlara dönüşme ihtimali de bulunmaktadır. Tek bir hiper gündelik oyunun oynanışı basit görünebilse de, başka daha zor bir oyuna bağlandığında (MMO,Simülasyon, ARYO) oyunun zorluğunu unutturucu etkiye sahip olabilmektedir.

Picture6.png

"World of Warcraft: Shadowlands" Dünya Görevi: Flapping Frenzy (Flappy Bird Benzeri)​



Hiper-gündelik oyunlar, zorlu oyunların reklamcılıkta dikkat ve ilgi çekmesine yardımcı olmaktadır



2020 yılında iğneleyici bulmaca ve problem çözen reklamlar, reklamcılık oyunları için en popüler reklam öğeleri idi. Lion Studio bu trendin avantajlarını ve reklam stratejilerini kullanarak iki oyun (Pull Him Out ve Save the Girl) yayınlamıştır. Bu iki oyun aynı zamanda Lion Studio’nun 2020 yılındaki en başarılı oyunları olmuş, sırasıyla 55 milyon ve 140 milyon indirme elde etmiş, toplamlarında şirketin toplam indirmelerinin %25’ini elde etmişlerdir.

Picture7.png

2021’in ikinci yarısında mobil oyun reklamcılığı ve hiper-rahat oyunlar arasındaki ilişkide bir değişiklik olmuştur. Popüler reklamlar zaman geçtikçe daha da fazla miktarda hiper-gündelik oyun içermektedir. SocialPeta tarafından yayınlanan ‘’2022 yılı 1. Yarısı mobil oyun pazarı beyaz kitabı’’na göre, strateji oyunları, kullanıcı tabanını genişletmek için oyunların ne kadar kolay öğrenildiğini ve eğlenceli olduğunu göstererek, reklam öğelerinde diğer oyun türlerinden daha sık olarak hiper gündelik öğeleri kullanmıştır.

Picture8.gif

Reklamveren [Lords Mobile], reklam, yapılan atışın köşelerden sekme etkisi ile ilgilidir​

Genel olarak, bulmaca öğelerine sahip hiper-gündelik oyunlar, reklamverenlerin favorisidir. Ve sayıları karşılaştırma, köprüleme, io ve parkur da en yaygın türler arasındadır.

Hiper-gündelik oyunlar kötü bir dönem geçirse bile sektörde yerini koruyacaktır

Hiper-gündelik oyunlar ‘’altın yükseliş’’in sona ermesinden sonra daha olgun ve sistematik bir pazar oluşturmaya başlamıştır. Hiper-gündelik oyun pazarı düşüşte olsa bile bir şey kesindir: hiper-gündelik oyunlar pazara daha fazla yaratıcı fikir girmesini sağlayacaktır.

Yukarıda anlatılanlar göz önüne alındığında, SocialPeta hiper-gündelik oyun şirketlerinin daha iyi büyümeleri için aşağıdaki 3 gereksinimi sağlamaları gerektiğini düşünmektedir:

  • Miktar kaliteye yol açar: SAGI Game'in CEO'su, geliştiricilerin her yıl test için en az 100 model oluşturması gerektiğini ve çok satan oyunların pazar tarafından bu modeller arasından seçileceğini söylemiştir.

  • Reklamdaki özellikler vurgulanmalıdır: Oyunun en dikkat çekici kısmını bulun, ilgi çekici hale getirin ve reklamlarda tamamen gösterilmesini sağlayın.

  • Çok satan oyunlara odaklanılmalıdır: Oyununuz başarılı olursa, onu ilgi çekici hale getirmeye odaklanabilir ve hibrit-gündelik bir oyun yapmaya odaklanabilirsiniz, böylece oyun daha istikrarlı bir oyuncu kitlesine sahip olacaktır.
 

Son mesajlar

Üst