Ben Kenobi
Dekan
- Katılım
- 6 Kasım 2011
- Mesajlar
- 7,329
- Reaksiyon puanı
- 3,156
- Puanları
- 1,358
Geçtiğimiz günlerde Playstation 4 ile ilgili ayrıntılı bir sunum yapıldı.
Bu sunum olumlu ve olumsuz yüzbinlerce yorumu da beraberinde getirdi.
Tartışmalardan biri ise Unreal Engine 4'ün Playstation 4 üzerinde PC'den grafiksel olarak daha geri olduğu şüphesiydi.
Öncelikle videoları sunalım ve iki adet ekran görüntüsüyle devam edelim.
PC - Unreal Engine 4
[video=youtube;dD9CPqSKjTU]http://www.youtube.com/watch?v=dD9CPqSKjTU#t=140s[/video]
Playstation 4 - Unreal Engine 4
[video=youtube;8saq9O4pWPQ]http://www.youtube.com/watch?v=8saq9O4pWPQ#t=2s[/video]
PC - Unreal Engine 4
http://i.imgur.com/nnAuSmih.jpg
Playstation 4 - Unreal Engine 4
http://i.imgur.com/eg8llU3h.jpg
Görüldüğü üzere iki görüntüde birbirinden bağımsız çok fazla değişiklik var.
Bu değişiklerin sebebi bilinmemekle birlikte, Unreal Engine 4'ün Playstation için biraz aceleye getirdiği sunum nedeniyle mi yoksa Playstation 4'ün olası teknik kısıtlamaları nedeniyle mi olduğu tartışma konusu.
Görüntüyü detaylıca inceleyecek olursak Playstation 4 sunumunda Bokeh Depth Of Field (BDOF) olmadığı rahatlıkla görülüyor. Unreal Engine üzerinde çokça kullanılan bu özellik görüntünün farklı yerlerini Bokeh tekniğiyle bulanıklaştırarak grafiksel perspektifi arttıyor. Bununla birlikte Playstation 4 üzerindeki renk paleti olması gerekenden daha parlak ve canlı görünüyor. Color Correction'ın daha farklı işlenmesinin sonucu olması yüksek ihtimal ancak bu farkın tekniksel nedeni yine bilinmiyor ve akla Playstation 4'ün kapasitesinin yetmediği şüphelerini getiriyor. Diğer ihtimal ise Unreal Engine oyunlarında DOF ve Color Correction arasındaki sıkı bağdan dolayı birinin bozulmasının diğerini etkileyeceği yönünde. Kar yağma efektinin Playstation 4 sunumunda bulunmaması yine göze çarpan detaylardan.
Playstation 4 üzerinde kaplamaların daha düşük çözünürlükte olduğu bazı yerlerde belirgin şekilde farkediliyor ancak ışıklandırmanın daha yoğun olduğu da göze çarpıyor. Burada ise PC'ye göre daha düşük çözünürlükte kaplamaları gizlemek için daha fazla ışık kullanıldığı teorisi üretiliyor. PC görüntüsünde olan gölgelerin bir kısmının Playstation 4 üzerinde bulunmaması ise ayrı dikkat çekiyor.
Yazıda belirttiğimiz üzere Playstation 4'ün tekniksel kapasitesinin günümüzdeki PC'leri ile yarışamayacağı veya Unreal Engine 4'ün sunumunun aceleye getirilmesinden oluşan tekniksel farklar olmak üzere iki adet farklı görüş hakim.
Sizin görüşünüz hangisi ?
Bu sunum olumlu ve olumsuz yüzbinlerce yorumu da beraberinde getirdi.
Tartışmalardan biri ise Unreal Engine 4'ün Playstation 4 üzerinde PC'den grafiksel olarak daha geri olduğu şüphesiydi.
Öncelikle videoları sunalım ve iki adet ekran görüntüsüyle devam edelim.
PC - Unreal Engine 4
[video=youtube;dD9CPqSKjTU]http://www.youtube.com/watch?v=dD9CPqSKjTU#t=140s[/video]
Playstation 4 - Unreal Engine 4
[video=youtube;8saq9O4pWPQ]http://www.youtube.com/watch?v=8saq9O4pWPQ#t=2s[/video]
PC - Unreal Engine 4
http://i.imgur.com/nnAuSmih.jpg

Playstation 4 - Unreal Engine 4
http://i.imgur.com/eg8llU3h.jpg

Görüldüğü üzere iki görüntüde birbirinden bağımsız çok fazla değişiklik var.
Bu değişiklerin sebebi bilinmemekle birlikte, Unreal Engine 4'ün Playstation için biraz aceleye getirdiği sunum nedeniyle mi yoksa Playstation 4'ün olası teknik kısıtlamaları nedeniyle mi olduğu tartışma konusu.
Görüntüyü detaylıca inceleyecek olursak Playstation 4 sunumunda Bokeh Depth Of Field (BDOF) olmadığı rahatlıkla görülüyor. Unreal Engine üzerinde çokça kullanılan bu özellik görüntünün farklı yerlerini Bokeh tekniğiyle bulanıklaştırarak grafiksel perspektifi arttıyor. Bununla birlikte Playstation 4 üzerindeki renk paleti olması gerekenden daha parlak ve canlı görünüyor. Color Correction'ın daha farklı işlenmesinin sonucu olması yüksek ihtimal ancak bu farkın tekniksel nedeni yine bilinmiyor ve akla Playstation 4'ün kapasitesinin yetmediği şüphelerini getiriyor. Diğer ihtimal ise Unreal Engine oyunlarında DOF ve Color Correction arasındaki sıkı bağdan dolayı birinin bozulmasının diğerini etkileyeceği yönünde. Kar yağma efektinin Playstation 4 sunumunda bulunmaması yine göze çarpan detaylardan.

Playstation 4 üzerinde kaplamaların daha düşük çözünürlükte olduğu bazı yerlerde belirgin şekilde farkediliyor ancak ışıklandırmanın daha yoğun olduğu da göze çarpıyor. Burada ise PC'ye göre daha düşük çözünürlükte kaplamaları gizlemek için daha fazla ışık kullanıldığı teorisi üretiliyor. PC görüntüsünde olan gölgelerin bir kısmının Playstation 4 üzerinde bulunmaması ise ayrı dikkat çekiyor.
Yazıda belirttiğimiz üzere Playstation 4'ün tekniksel kapasitesinin günümüzdeki PC'leri ile yarışamayacağı veya Unreal Engine 4'ün sunumunun aceleye getirilmesinden oluşan tekniksel farklar olmak üzere iki adet farklı görüş hakim.
Sizin görüşünüz hangisi ?