Yardım Unity Top fizikleri mantığı ve yardımı

Bu konuyu okuyanlar

canosi007

Öğrenci
Katılım
30 Ağustos 2023
Mesajlar
2
Reaksiyon puanı
0
Puanları
3
Yaş
23
Değerli forumdaşlar merhaba,
Anlık olarak red ball 'ın klon oyununu geliştirmeye çalışıyoruz, 2 boyutlu top fiziklerine çok hakim değilim. Evet sağ sol ve zıplama hareketlerini gerçekleştirebiliyorum fakat topum sanki kare bir nesneymiş gibi ilerlediğinde dönmüyor ve sağa giderken zıpladığımda keybuttondown'ı bıraktığımda sağ aşağı gitmesi gerekirken x değeri parabolik olarak azalmıyor. Kodumu bırakıyorum buraya
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class BallMovement : MonoBehaviour
{
private float horizontal;
private float speed = 8f;
private float jumpPower = 16f;

[SerializeField] private Rigidbody2D rb;
[SerializeField] private Transform groundCheck;
[SerializeField] private LayerMask groundLayer;
void Start()
{

}

void Update()
{
horizontal = Input.GetAxisRaw("Horizontal");
if (Input.GetKeyDown(KeyCode.Space) && isGrounded())
{
rb.velocity = new Vector2(rb.velocity.x, jumpPower);
}

if (Input.GetKeyUp(KeyCode.Space) && rb.velocity.y > 0f)
{
rb.velocity = new Vector2(rb.velocity.x,rb.velocity.y * 0.5f);
}




}
private bool isGrounded()
{
return Physics2D.OverlapCircle(groundCheck.position, 0.2f, groundLayer);
}
private void FixedUpdate()
{
rb.velocity = new Vector2(horizontal * speed, rb.velocity.y);
}
}

Eklediğim fotoğrafta, yamaçta sola doğru dönümlü bir hareket beklenirken olduğu yerde duruyor.

Buraya kadar okuduğunuz için teşekkür ederim. Değerli bilgilerinizi bekliyorum iyi forumlar dilerim.
 

Ekli dosyalar

  • resim_2023-08-30_121313989.png
    resim_2023-08-30_121313989.png
    71.3 KB · Görüntüleme: 40

Son mesajlar

Üst