[TEST] Hyundai Genesis Sedan 3.8 V6 !!

Bu konuyu okuyanlar

mr_rain

Guru
Katılım
9 Temmuz 2008
Mesajlar
23,957
Reaksiyon puanı
441
Puanları
83
2009 yılında Kuzey Amerika'da yılın otomobili seçilen Genesis azim ve kararlılığın önünde engel tanımayacağının bir göstergesi. Genesis 2008 yılında yollara çıktığında Amerika gibi konfor rekabetinin yaşandığı bir pazarda yapabilecekleri çok sınırlı bir otomobildi. Ama Hyundai bu projeye deyim yerindeyse baş koymuştu. Araç rekabet ettiği lüks segmentin konfor donanımları dışında Hyundai'nin kendini ispat edeceği teknolojik yenilikleri de barındıran bir baş yapıt olmalıydı. Oldu da... Ülkemizde henüz 1 yılını doldurmayan bu model son 3 senedir Amerika'nın tozunu atıyor.

Genesis sadece güçlü yapısı ve modern donanım özellikleriyle değil önce fiyatıyla dikkatimiz çekiyor. Bagaj kaputunda yazan 3.8 yazısı vergi diliminde de ağırlığını hissettiriyor ve Genesis sıfırdan 202 bin TL.ye en hızlı çıkan otomobil oluveriyor. Şimdi elimizde bir soru daha var. Amerika'nın en iyisi, Türkiye'de bu parayı hak ediyor mu? Ah! evet diğer soruları henüz açıklamamıştık. Bu testten sonra bakalım sizler de bu aynı soruların cevaplarını bularak mı bu sayfadan ayrılacaksınız? Genesis Alman kurtlarının arasından öne çıkmayı başarabilecek kadar iddialı mı? 3.8 motor günümüz 'küçük motor yüksek verim' ilkesiyle büyük tezat içindeyken Genesis'e nasıl bir artı değer sunuyor?


İlk Etki / Dış Görünüm 80/100

Genesis'in tasarımı son dönem lüks segmentteki basık tasarım anlayışıyla kıyaslandığında bir hayli yüksek bir görünüm veriyor. Kısaca Genesisi spor görünümü olan bir araç değil. Daha çok Mercedesvari bir havası var. 18 jantı bile küçük gösteren devasa kasa elbette ki dikkat çekiyor. Oysa aynı jant ölçüsü Insignia'da oldukça büyük duruyordu... Ön görünümü 200.000 liralık bir otomobilken arka görünüm için aynı şeyi söylemek zor. Aracın önündeki ihtişam elbette ki büyük panjur ve ışığa duyarlı, otomatik yanan adaptif xenon farlar kaynaklanıyor ama arka biraz daha alışıldık bir görünümde. Yine de göz biraz aşağıya gittiğinde sizi keyiflendirecek iki büyük egsoz çıkışı performans konuşurken işin renginin değişeceğine dair bir ipucu veriyor.

Genesis, Mercedes E Serisi (4868 mm) ve BMW 5 Serisi'nden (4841 mm) daha uzun bir otomobil. Genişlikte de Genesis, 1890 mm’lik ölçüsüyle rakiplerinin yine önünde. Ortak kanı aracın bu iki markayı hedef aldığı olmalı ki aracın ön ve arka görünümünde bu iki markaya yakın bir hava seziliyor. Ön panjurda, tam da aracın logosunun olmasını beklediğiniz yerde bir kamera var. Panjura entegre olsa da gizlenme gereği duyulmadığı hissi veren bu havalı teknoloji düşük hızlarda aracın sağ ve sol tarafından gelen trafiği sürücüye göstererek yol güvenliğini artırıyor.


Konfor Sahnede / İç Görünüm 96/100

Fotoğraflardan da anlayacağınız üzere aracı test süresince aralıksız yağan yağmurda test edebildik. Bu her ne kadar negatif bir hava şartı olsa da sessizlik ve yol tutuş konusunda Hyundai'nin katettiği yolu görmek açısından önemliydi. Şimdi dilerseniz önce iç donanım olarak elimizde ne var bir bakalım: Elektronik park freni, havalı, otomatik ayarlı süspansiyon sistemi, deri kaplı direksiyon simidi, vites topuzu ve koltuklar, elektrikli, havalandırmalı ve ısıtmalı ön koltuklar,ısıtmalı, 60/40 katlanabilir arka koltuklar, hava kalitesi kontrol sistemi, ön ve geri görüş kameraları, park mesafe kontrolü, Bluetooth, USB, AUX ve iPod girişi, Radyo-CD-MP3 çalar, 6'lı DVD değiştirici, açılır cam tavan ve en dikkat çekici özelliklerden biri de arka kol dayamaya entegre full kontrol paneli.

Önce bu panelden bahsedelim. İlk kez bir otomobilde arkada oturanı kıskanabilirsiniz aman dikkat. Neler mi yapabiliyorsunuz? Havalandırma, ses sistemi tam olarak elinizin altında. sadece ön sağ koltuk değil arka iki koltuğu da ileri geri almak ve arkara doğru yatırmak tek tuşla parmaklarınızın ucunda. Kısaca arabayı biri sürüyor ama kontrol aslında arkada. Bu boyutta bir aracın genelde şoförlü kullanılacak olması düşünüldüğünde araca katmadeğer katan değerli bir panel olduğu kesin. Aracın ses sisteminde Lexicon imzası var. 17 hoparlörlü bu devasa orkestra yeterli kalitede bir ses sunuyor. Bilmeyenler için ufak bir hatırlatma: Bu marka Rolls Royce Phantom modelindeki ses sisteminin de altındaki aynı imza.

Hyundai Genesis, iç mekan kalitesiyle sınıfında dengeleri değiştirecek kadar iddialı. Hatta pek çok noktada Avrupalı rakiplerinden daha kaliteli malzeme ve işçiliğe sahip. Ama özellikle bazı kumanda düğmelerinin standart bir Hyundai'den alınmış gibi basit olması bu durumun büyüsünü biraz bozmuyor değil. Vites kolunun hemen arkasına konuşlandırılmış büyük merkezi kontrol sistemi son derece kullanışlı. Orta konsolda büyük bir ekran bulunuyor. Normal sürüşte otomobilin bilgi ekranı olan bu kısım geri vitesteyken geri görüş kamera görüntüsünü sürücüye iletiyor. Bu ekran aynı zamanda aracın inip kalkma durumunu ve süspansiyondaki sertlik ve yumuşaklık seviyelerini şık grafiklerle sürücüye iletiyor. ESP, Park sensörünün kontrolleri ise direksiyonun soluna konumlandırılmış. Kapıdaki gözün önündeyse elektrikli bagaj ve benzin deposunu açan düğmeler yer alıyor.


Caddelerde / Şehir İçi 88/100

Genesis’in kaputunun altında Lambda ailesinin güçlü bir üyesi görev alıyor: 3.8 litrelik bu motorun yurtdışında 4.6 litrelik bir V8 versiyonu var ancak Türkiye'de şu an satılan tek motor seçeneği test ettiğimiz 3778 cc’lik V6 benzinli motor. Gaza yüklendikçe homurtusu artan ve 6200 d/d’de 290 HP güç, 4500 d/d’deyse 358 Nm tork üreten bu canavar elbette ki şehiriçi yakıt değerlerinde oldukça maliyetli sonuçlar verebilir. Özellikle de kısa durk kalklarda aracın o hantal kasayı nasıl uçurduğunu dosta düşmana göstermek isterseniz... Test süresince Genesis şehir içinde 100 kilometrede 13 litre değerine ulaştı. Arkadan itişli ilk ve tek Hyundai üretimi olan Genesis'in Aisin üretimli 6 kademeli otomatik şanzımanla biraz ağırkanlı görünse de büyük hacim herşeyin ilacı. Araç ortalama bir spor otomobil kadar başarıyla yerinden kalkıyor. Fabrika verisi olan 7 saniye pek inandırıcı gelmeyebilir ama kadran yalan söylemez. Genesis cüssesine göre son derece atak bir otomobil.


Otobanda / Şehirdışı 92/100

Genesis’in süspansiyonu spor ayar yapıldığında özellikle İstanbulun engebeli yollarında neredeyse yay takılmış bir 106 GTI gibi sizi oturduğunuz koltukta zıplatabiliyor. Ama bu durum otobanda size ihtiyaç duyduğunuz sıkı yol tutuş konusunda bir hayli yardımcı oluyor çünkü standart yumuşaklığında Genesis tam da Amerikalı tüketicilerin zevkine göre tasarlanmış bir araç. Otomobilin yüksek gücü arka tekerleklerin tam tutunamadığı kaygan zeminlerde ESP sistemine bolca iş düşürüyor. Yine de siz siz olun hangi otomobil olursa olsun kaygan zeminde bu sistemi devre dışı bırakarak tehlikeye davetiye çıkartmayın.

Hani şehir içinde basınca 20 litrelere kopan ve ortalama 13 litre yakan test aracımız var ya. İşte o gitti otobanda bambaşka bir otomobil geldi. Araç uzun yolda legal hız sınırları içinde 8 litre civarı yakıt harcayarak hem yolcusuna keyif veriyor hem de güçlü motoru sayesinde rampalarda yığılmadan hızını koruyarak yol alıyor. Genesis şehiriçinde arkada oturana benzersiz bir lüks sunabilir ama ortak yargımız onun bir otoban otomobili olduğu.


Güven Hissi / Sürüş Güvenliği 96/100

Genesis'te güvenlik için donanıma yapılan ilaveler oldukça fazla: ön, yan ve perde havayastıkları, ESP, ABS+EBD, aktif ön koltuk kafalıkları... Genesis Euro-NCAP testine katılmamış ama Amerika’da NHTSA tarafından yapılan çarpışma testlerinden beş yıldızla çıkmayı başarmış.


Son Söz / Genel Değerlendirme 91/100

Genesis büyük, şık ve kullanışlı bir lüks otomobil. Gösterişten uzak ve ne kadar parası olduğunun bilinmesini istemeyenler için ideal bir kamuflaj aracı. Çünkü yollarda bu aracı görenlerin fiyatını tahmin etmesi imkansız. Benzer şekilde aracın sunduğu donanıma dair de fazla ipucu olmaması bu tezimizi destekliyor. Ülkemizde fazla bilinen bir araç olmasa da otomobil kültürü ortalamanın biraz üstünde olan herkes için önemli bir marka. Türkiye'de olması bize mutluluk veren bir kalite simgesi. Her görene 'bu Hyundai mi?' dedirten bir Hyundai mucizesi. Güçlü motoruyla kullanıcısına tüm dezavantajlarını unutturan bir model. Donanımıyla E sınıfının çok ötesine geçen, tasarımda ilham aldığı düşünülen çoğu rakibine ilham kaynağı olabilecek bir otomobil.

Ve son olarak 200 bin lira bu araca verilir mi verilmez mi gibi sığ bir soruya cevap aramanın yeri burası değil. Genesis için söylenebilecek tek şey var: Zevk meselesi.

GALERİ İÇİN TIKLAYIN




[video=youtube;ochX-BOQrfY]http://www.youtube.com/watch?v=ochX-BOQrfY[/video]

KAYNAK​
 

evowinds

Dekan
Emektar
Katılım
2 Kasım 2008
Mesajlar
9,100
Reaksiyon puanı
174
Puanları
63
Çok pahalı be hocam... Bunu hayal etmek bile bana çok yaktırıyor....:)
 

mr_rain

Guru
Katılım
9 Temmuz 2008
Mesajlar
23,957
Reaksiyon puanı
441
Puanları
83
Çok pahalı be hocam... Bunu hayal etmek bile bana çok yaktırıyor....:)

Yazının sonunda demiş ya "Zevk meselesi" diye :) Biraz öyle. 150.000 Tl'ye çıplak 5.20 almaktansa 200.000 tl'ye FULL Genesis. Tercih meselesi :)
 

Son mesajlar

Üst