Teknosa Mağduriyeti

Bu konuyu okuyanlar

alphabet

Asistan
Katılım
20 Mart 2017
Mesajlar
288
Reaksiyon puanı
86
Puanları
28
Yaş
29
Konuyu buraya açmamın sebebi, en çok alışveriş yapan kitlenin burada olması ve bahsi geçen firma ile ilgili sorunu alışveriş yapmadan önce görebilmelerini istememdendir.

Bugün teknosadan Hometech HT Book 14B notebook pc aldım669 TL'ye, eve geldim paketi açtım bilgisayarı elime alınca içinde bir parça bayaa şangur şungur sallanmaya başladı. ekran jelatini falan sökmeden açmaya çalıştım cihaz açılmadı. Bu arada içinde sallanan parça bayaa kallavi, şıkır şıkır ses çıkarıyor her kıpırdattığımda cihazı. Neyse ya sabır çektim, paketledim bilgisayarı faturası, kredi kartı slipi vs. aldım teknosaya götürdüm. Eleman çıkardı kutudan salladı hafif böyle, o ses kaybolmuş. "Beyfendi ses yok ki" diyor.

"Açmaya çalış bi açılacak mı o zaman?" dedim, uğraştı açamadı cihazı. Power tuşuna deli gibi basıyor şarja takıyor falan. Demesin mi bir yarım saat beklesin şarjda kendine gelir belki. İşte o an tepem attı, "cihaz açılsa da içinde hayvan gibi parça kopmuş ses geliyor ben bunu almam, ya değişim ya iade yapacaksınız şimdi dedim." Eleman nazik nazik sallıyor cihazı, evdeki ses gelmiyor. Kıvırdı işte, yok benim yetkim yok, servise yollamam lazım falan. "Bir saat önce almışım ne servisi, şimdi değiştireceksiniz ya da paramı iade edin dedim." tabi giderek ses tonum da yükseliyor...

Arızalı veya arızasız 14 günlük iade hakkım var, iade edin paramı dedim. eleman da diyor ki o internetten alışverişte var, mağazadan alışverişte teşhir ürününü incelediniz, ben bunun aynısını alcam diye bizden kapalı kutu ürün talep ettiniz. Bu yüzden internetteki gibi iade yok dedi. Ben açtım ağzımı yumdum gözümü tabi, yüzyüze muhatabımız olsun diye geldik buradan aldık, hata mı ettik vs. diye. Adam ısrarla servise yollaycam diyor. O anki sinirle elemanın elindeki benim arızalı bilgisayarı bir kaptım ki (Suratına mı vuracaktım yere mi çarpacaktım Allah bilir) evdeki o şangırtı tüm haşmetiyle yine çıktı cihazdan. Sonra salladım cihazı "Al bakalım normal mi bu, o sallanan parça içerde bir yere takılmış sen nazik nazik sallarken ses çıkmadı. Normal mi bu ses dedim, yüzü bi değişti tabi elemanın. Aldı hiç cevap vermeden müdürünün yanına gitti, çıktı ve beyfendi iade mi istersiniz değişim mi dedi. İade istedim, kartımı alıp postan işlemi iptal ettiler. Ziraat Bankası'nın dediğine göre de 48 saate hesabıma yatacakmış.

Mümkün değil, yetkim yok, yapamam, servis bakmalı sözleri duman oldu birden görevli arkadaşın. Gayet güzel yetkisini kullanarak iademi aldım, hakkımı arayınca...

Uzun oldu ama gerek Teknosa, gerek Hometech kalitesi için referans olsun. İnternet alışverişinden daha yeni mağduriyet yaşamış ve Hepsiburada.com'dan teslim almadan iade ettiğim bir ürünün para iadesini 15 gündür alamıyorken gidip yüz yüze alışveriş yapayım bu sefer bari dedim ki sonuç yine hüsran. Yani biraz sessiz, hakkını aramayan, naif birisi olsaydı yerimde servise yollamakla avutacaklardı. Türkiye'de ki tüccar zihniyetten kendinizi korumak için gidin mağazalardan alın yine ama orada görevlinin yanında açıp kontrollerini yapıp, içinize sinmeden ürünle mağazadan çıkmayın derim. Güvenli alışverişin tek yolu bu. Ve de hakkınızı sonuna kadar arayın, bağırmaktan- ortalığı ayağa kaldırmaktan geri durmayın.
 

F1kan

Müdavim
Katılım
14 Ekim 2016
Mesajlar
3,771
Reaksiyon puanı
1,882
Puanları
113
Yaş
28
Eline koluna diline sağlık kardeşim.
Birde şu dediklerim herkesin aklında bulunsun. Bir ürün aldığı aldığımız zaman videoya kaydedin. Mutlaka yapın bunu. Elinizde çok sağlam bir kanıt olsun. Sonra gidin hakkınızı arayın mağdur olmayın. Hele bu internet siparişlerinde daha dikkatli olmak lazım
 

alphabet

Asistan
Katılım
20 Mart 2017
Mesajlar
288
Reaksiyon puanı
86
Puanları
28
Yaş
29
Eline koluna diline sağlık kardeşim.
Birde şu dediklerim herkesin aklında bulunsun. Bir ürün aldığı aldığımız zaman videoya kaydedin. Mutlaka yapın bunu. Elinizde çok sağlam bir kanıt olsun. Sonra gidin hakkınızı arayın mağdur olmayın. Hele bu internet siparişlerinde daha dikkatli olmak lazım

Abi sen biliyorsun benim hepsiburada denilen site ile halen daha sonuca vardıramadığım iade sorununu da. Orada mesela kargoyu hiç teslim almamışım, kargocuya kapıyı açmak için evde dahi bulunmamışım ama 15 gündür iademi yapmıyorlar. Yani tabi ki video vs. çekilmeli ama ben teslim almadığım ürünü dahi iade edemezken teslim alınan, video çekilerekte olsa paketi açılmış olan ürünleri nasıl iade alacaklar kestiremiyorum doğrusu. Bugün yine 4-5 kez aradım hepsiburada.com'u, robot gibi aynı şeyi tekrarlayan insanlar yani, çözüm odaklı değiller...

Art arda fiziki mağazadan da, internetten de kazık yemiş birisi olarak; mümkün olduğunca alışveriş yapmaktan kaçınacağım artık...
 

ConfickerBelasi

Müdavim
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,871
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,116
Puanları
113
biz notebook almıştık ordan the grudge almıştı sorun olmamıştı geçmiş olsun demek ki darbe almış.
 

alphabet

Asistan
Katılım
20 Mart 2017
Mesajlar
288
Reaksiyon puanı
86
Puanları
28
Yaş
29
biz notebook almıştık ordan the grudge almıştı sorun olmamıştı geçmiş olsun demek ki darbe almış.

Eyvallah dostum, hallettim neyse ki. Allah biliyor ya, o son şangırtı (cihazın içinde sallanan parçanın çıkardığı ses) çıkmasydı bilgisayarı ya herifin suratında kıracaktım ya da yere çarparak. Her türlü de ben zararlı olacaktım :D
 

ConfickerBelasi

Müdavim
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,871
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,116
Puanları
113
Eyvallah dostum, hallettim neyse ki. Allah biliyor ya, o son şangırtı (cihazın içinde sallanan parçanın çıkardığı ses) çıkmasydı bilgisayarı ya herifin suratında kıracaktım ya da yere çarparak. Her türlü de ben zararlı olacaktım :D
alır almaz açıp orda denemek gerek...
 

alphabet

Asistan
Katılım
20 Mart 2017
Mesajlar
288
Reaksiyon puanı
86
Puanları
28
Yaş
29
alır almaz açıp orda denemek gerek...

öyle, ders oldu bana da işte. Ama personelin ilgisizliği ve bilgisizliği çok can sıkıcı. Adam yarım saat şarjda kalsın, kendine gelir belki diyor ya :D teşhir ürününü gösteriyorum şarj ledi yanıyor bak bunun benimkisi yanmıyor, bu durum bize arızalı olduğunu göstermez mi cihazın diyorum. Yok diyor, bekleyelim biraz. :D
 

ConfickerBelasi

Müdavim
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,871
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,116
Puanları
113
öyle, ders oldu bana da işte. Ama personelin ilgisizliği ve bilgisizliği çok can sıkıcı. Adam yarım saat şarjda kalsın, kendine gelir belki diyor ya :D teşhir ürününü gösteriyorum şarj ledi yanıyor bak bunun benimkisi yanmıyor, bu durum bize arızalı olduğunu göstermez mi cihazın diyorum. Yok diyor, bekleyelim biraz. :D
adam biraz tekno öküz çıkmış ...
 

ConfickerBelasi

Müdavim
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,871
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,116
Puanları
113
bu notebookların paletinin başına bişey gelmiş olmalı adam kutuda hasar görmeyince sağlam sanıyor...
 

Durmuşkandemir

Müdavim
Katılım
19 Mart 2017
Mesajlar
3,942
Reaksiyon puanı
1,098
Puanları
113
Yaş
33
İade konusun da mersin için konuşuyorum vatan pc üzerine tanımam. 3 kere başıma iade olayı geldi almam demediler 1. Benim hattan pc toplarken yanlış Güçkaynağı aldım evde PC'yi toplarken kaplosu kısa geldi iade için gittim kesin almazlar dedim aldılar 2. Tablet aldım reeder o markayı ne zaman duysam sinirim hiç gitmiyor WiFi çekim sorunu vardı iade ettim sorun bile yapmadılar son olarak 3. Çekim kalitesi iyi bir modem istemiştim çok anlamadığım için tarif ettim mesafeyi falan bana eleman bir modem önerdi aldım hiç memnun kalmadım bir hafta kullandığım halde uzatmadan iade aldılar bende Asus dsl 55u almıştım o zaman. Media Mart'ta sizin başınıza gelen bir olay bende elektirikli süpürgede geldi sıfır diye aldığımız süpürge kutudan çıkarttığımız da çizikleri vardı iade etmek istedim uzattık sıra uzattılar en son bende bağırınca yetkili biri geldi sorunlu sanırım bende sıkıntımı anlattım istediğiniz ürünü alın demişlerdi bende o sinirle birdaha buradan alışveriş bile yapmam diye paramı aldım çıktım gittim.
 

alphabet

Asistan
Katılım
20 Mart 2017
Mesajlar
288
Reaksiyon puanı
86
Puanları
28
Yaş
29
bu notebookların paletinin başına bişey gelmiş olmalı adam kutuda hasar görmeyince sağlam sanıyor...

dediğim gibi söylediklerin ihtimal dahilinde ama Hometech ayıplı mal üretemeyecek kalitede bir markaymış gibi konuşuyorsun ki benim elimde o sesi çıkaran cihaz yüzde seksen ayıpı üretimdi. İçerisinde anakart büyüklüğünde bir parça bilgisayarı ne taraftan baş aşağı tutarsan diğer tarafa doğru sürünerek düşüyordu. Anakart kadar büyük olduğunu da o sallanma esnasında kasanın dışındada hissedildiği için emin olarak söylüyorum. Board'un veya board'un üzerindeki büyük bir parçanın o şekilde kopması için ürünün paketini de parçalayacak derecede bir darbe alması gerekir, ama paket tertemizdi.

Bu sebepten üretim hatası olduğunu düşünüyorum.
 

treelock

Asistan
Katılım
25 Ocak 2011
Mesajlar
367
Reaksiyon puanı
59
Puanları
28
Teknosa bitik bir firma, ellerinde kalan ürünleri satıyorlar genel de.

Bimeks 2 gibi oldular, Teknosa'dan ancak kalem pil alırım ben son 3 yıldır böyle yani benim için. Hem piyasanın en kazık elektronik marketidir kendileri.
 

alphabet

Asistan
Katılım
20 Mart 2017
Mesajlar
288
Reaksiyon puanı
86
Puanları
28
Yaş
29
İade konusun da mersin için konuşuyorum vatan pc üzerine tanımam. 3 kere başıma iade olayı geldi almam demediler 1. Benim hattan pc toplarken yanlış Güçkaynağı aldım evde PC'yi toplarken kaplosu kısa geldi iade için gittim kesin almazlar dedim aldılar 2. Tablet aldım reeder o markayı ne zaman duysam sinirim hiç gitmiyor WiFi çekim sorunu vardı iade ettim sorun bile yapmadılar son olarak 3. Çekim kalitesi iyi bir modem istemiştim çok anlamadığım için tarif ettim mesafeyi falan bana eleman bir modem önerdi aldım hiç memnun kalmadım bir hafta kullandığım halde uzatmadan iade aldılar bende Asus dsl 55u almıştım o zaman. Media Mart'ta sizin başınıza gelen bir olay bende elektirikli süpürgede geldi sıfır diye aldığımız süpürge kutudan çıkarttığımız da çizikleri vardı iade etmek istedim uzattık sıra uzattılar en son bende bağırınca yetkili biri geldi sorunlu sanırım bende sıkıntımı anlattım istediğiniz ürünü alın demişlerdi bende o sinirle birdaha buradan alışveriş bile yapmam diye paramı aldım çıktım gittim.

Birilerinin keyfiyatına kalmış durumda maalesef iade konuları. Mersin Vatan Computer'a helal olsun ne diyeyim... Teknolojiden, donanımdan anlamayan, bakkala da diksen tek vasfı bilgisizce satış yapmak olacak adamları dikiyorlar bu teknoloji marketlere, sonra da onlara sorunu anlatmakla uğraşıyoruz. Adam şarj ledi yanmayınca anakarta elektirik gitmediğini söylediğimde, yok yok niye gitmesin diyor, düşünün... Eğitimsizlik, liyakatsizlik, kalifiyesizlik artık adını siz koyun.
--- Gönderi Güncellendi ---
Teknosa bitik bir firma, ellerinde kalan ürünleri satıyorlar genel de.

Bimeks 2 gibi oldular, Teknosa'dan ancak kalem pil alırım ben son 3 yıldır böyle yani benim için. Hem piyasanın en kazık elektronik marketidir kendileri.

Yok ki adam gibi başka da marketler zinciri... İnternet desen başka bela...
 

ConfickerBelasi

Müdavim
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,871
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,116
Puanları
113
o zaman alış veriş yapacak kim kaldı ki alibaba mı?
aliexpress...
 

alphabet

Asistan
Katılım
20 Mart 2017
Mesajlar
288
Reaksiyon puanı
86
Puanları
28
Yaş
29
o zaman alış veriş yapacak kim kaldı ki alibaba mı?
aliexpress...

Ne acı de mi, memlekette adam gibi firma yok... :D Amazona bak, adamlar sorunlu ürün kendilerine ulaşmadan daha yoldayken bile yenisini kargoluyorlar müşteriye. Ben satıcıya giden ürünün iadesini 15 gündür bekliyorum (Hepsiburada)... Bizim hükümette sırf bizim ülkemizdeki bu yavşaklar daha çok müşteriyi kazıklasın diye gümrük sınırını 30 dolara çekerler... Sonra ne bileyim Gearbest'i tütün mamülleri satılıyor bahanesi ile engellerler...
 

ConfickerBelasi

Müdavim
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,871
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,116
Puanları
113
Ne acı de mi, memlekette adam gibi firma yok... :D Amazona bak, adamlar sorunlu ürün kendilerine ulaşmadan daha yoldayken bile yenisini kargoluyorlar müşteriye. Ben satıcıya giden ürünün iadesini 15 gündür bekliyorum (Hepsiburada)... Bizim hükümette sırf bizim ülkemizdeki bu yavşaklar daha çok müşteriyi kazıklasın diye gümrük sınırını 30 dolara çekerler... Sonra ne bileyim Gearbest'i tütün mamülleri satılıyor bahanesi ile engellerler...
yoksa onlar azınlık raporu adlı diziyi izliyor 2065'de tütün yasaklanmış kaçak dikiyorlardı 30$ 30euro sınırı saçmalık adam lazerli kesim tezgahı yapıyor o işe yarayan gazlı lazer 30euro'dan pahalı burada kiler de 3-5 katı fiyata hatta yerli üretici var o satmıyor satmadığı gibi kesinlikle muhatab bile olmuyor...
 

tolga26esk26

Asistan
Katılım
7 Nisan 2017
Mesajlar
374
Reaksiyon puanı
43
Puanları
28
Yaş
33
iyi yapmışsın kardeşim helal sana keşke aldığında orada açıp iyice bi deneseydin kutuyu illaki orada açıcaksın ne ürünü olursa olsun baktın içinden şangırtı şungurtu geliyor bozuk çıktı al bunun üstüne otur sen almıyorum deyi çıkıcaksın :D
 

alphabet

Asistan
Katılım
20 Mart 2017
Mesajlar
288
Reaksiyon puanı
86
Puanları
28
Yaş
29
iyi yapmışsın kardeşim helal sana keşke aldığında orada açıp iyice bi deneseydin kutuyu illaki orada açıcaksın ne ürünü olursa olsun baktın içinden şangırtı şungurtu geliyor bozuk çıktı al bunun üstüne otur sen almıyorum deyi çıkıcaksın :D

Sorma Tolga ya hatayı teknosada açmayarak, sorunlu olsa da getirir veririm yeni almışım sonuçta diye düşünmekle yaptım.(Teknosaya fazla güvenmişim) Kutu açmayı çok severim :D Evde güzel güzel rahat rahat açarım dedim ama orada açıp mümkünse tüm kontrollerini de elmanın yanında videolu yapmak lazım hakikaten.
 
Üst