Taşit ön düzen araçlari

Besonnen

Asistan
Katılım
2 Mayıs 2013
Mesajlar
321
Reaksiyon puanı
1
Puanları
16
Taşıta hareket veren tekerleklerin ve bunların bağlantı parçaları ile bu parçaların birbiri ile açısal ilişkileri ön düzen sistemi olarak adlandırılır.
tqd8u.jpg


İdeal bir ön düzen geometrisinin taşıta sağladığı yararlar:



  1. Emniyetli, düzgün bir hareket ve manevra kabiliyeti
  2. Direksiyon kullanım kolaylığı
  3. Lastiklerin ve ön düzen bağlantılarının aşınmasının en aza indirilmesi
Ön düzen sistemi; taşıt yükünü süspansiyonlara ve tekerlek yataklarına en uygun bir şekilde sağlamalıdır. Tekerleklerin kararlı bir hareket ve yola tam tutunmaları için tekerleklerin yola dik bir şekilde olması gerekmektedir. Bu sebeple tekerlek bağlantıları belirli açılar kullanılarak tasarlanmıştır. Bu açılar şunlardır:


KAMBER AÇISI : Tekerleğin üst kısmının düşey eksene göre taşıtın merkezine yada dışa doğru olan eğimidir. Bu açı dışa doğruysa buna pozitif kamber , içe doğruysa negatif kamber açısı denir.


tqd9p.jpg





KASTER AÇISI : Dingil piminin alt üst salıncak rotillerini birleştiren doğrunun taşıtın önüne yada arkasına doğru yaptığı eğime denir. Bu eğim taşıtım arka tarafına doğru ise pozitif kaster, ön tarafa doğru ise negatif kaster olarak adlandırılır.




tqdb8.jpg



KİNG-PİM AÇISI: Dingil piminin üst kısmının aracın merkezine doğru yaptığı eğimdir.
tqdbl.jpg



TEO AÇISI ( teo-in, teo-out) : Araca hareket veren ön tekerleklere üstten bakıldığında tekerleklerin ön kısımlarının arkaya göre farklı mesafede olması durumudur. Ön tarafın arkaya göre kapalı olmasına Teo-in, açık olması durumunda ise Teo-out denir.
tqdbs.jpg



Mesleğimle ilgili temel bilgiler içerdiği için siz değerli sdn üyelerine egitim için ve bilgilendirme amacı ile bir çalışma başlattım. Faydalı olması dileğimle...



ALINTI.....(http://yenibelgeler.blogspot.coM)

 
Üst