Taahhüt Cayma Bedelini Ödemedi! Peki Nasıl?

Bu konuyu okuyanlar

Laufeyson

Rektör
Katılım
19 Temmuz 2020
Mesajlar
10,870
Reaksiyon puanı
13,061
Puanları
113
Herkesin korkulu rüyası: Taahhüt cayma bedeli..
Bir İnternet Servis Sağlayıcısına başvuruyorsunuz. Kullanmaya başlıyorsunuz ve taahhütü imzalıyorsunuz.
55eb06c4f018fbb8f8a631aa.jpg

Ama ileride sıkıntılar çıkıyor. İnternet kesiliyor, hız düşük oluyor...

Tüketici mağdur oluyor. Tamam hala yapılacak şeyler var:
- Modem değiştirmek
- Müşteri hizmetini aramak

Bunları da yaptık işe yaramadı. Müşteri hizmeti sorun yok dedi modemimiz de sıkıntısız.
Biz artık bıktık. Başka internet servis sağlayıcısı daha iyiymiş, öyle diyorlar.

Ben de ona geçmek istiyorum.
Ama bir dakika: Benim TAAHHÜTüm var. Çıkmak istersem bana 1000 küsür TL taahhüt cayma bedeli çıkarıyorlar.

Ben 1000 tl ödemek istemiyorum. Ne yapacağım?
Buradan sonra 2 yol var.

1. Kabullenip taahhütün bitmesini beklemek
2. THH'e başvurmak.

Evet asıl haberimize geldik. Bizim seçeceğimiz seçenek 2.

Konyalı bir vatandaş: Onur Kızılçay
internet-aboneligini-iptal-ettirdi-odedigi-ca-3-13913591_o.jpg


2019 un sonları..
Bir İnternet Servis Sağlayıcısı ile anlaşıyor. Aylık 90 TL (Yüksek ihtimalle TT)
Kullanmaya başlıyor.
1-2 ay sonra hız düşmeye başlıyor.
Müşteri hizmetlerini arıyor. Çözüm yok.
Sonra diyor ki ben hızı yükselteyim çözülür. Hızı yükseltiyor paket 90'dan 150'ye çıkıyor.
Hız önce yükseliyor sonra yine düşüyor.

Her gün hız testi yapıyor. Ve sonuçları saklıyor.

Avukatıyla görüşüyor. Sonra THH'e başvuruyorlar.

THH'e şu şekilde açıklıyorlar:
15-20 kere aramamıza rağmen hep kablolar eski, modem kötü diyorlarmış. Tüketici bunları değiştirmesine rağmen sonuç çözülmemiş.

İSS'den ayrılmak istemiş. 1200 TL ödüyor ama amacı bu parayı geri almak.
THH Onur Kızılçay'ı haklı buluyor. Ve firmaya parayı ödemelerini söylüyor.
1 ay içinde ödemezler ise icra işlemleri başlatılıyor.



Peki buradan ne çıkarıyoruz?
Forumda görüyorsunuzdur: İnternet sıkıntıları yaşayanlara önerilerim genelde: Müşteri hizmetini aramak ve birinin modemiyle değiştirmek.

Müşteri hizmetleri çözemez ise siz de bu sorunları kayıt altına alabiliyorsanız;
THH'e başvurarak cayma bedeli ödemeden o İSS'den ayrılabilirsiniz.

Yeni İSS yerine aynı firmanın mesela ADSL kullanıyorsanız VDSL hizmetini almak mantıklı değil.
Bundan dolayı benim İSS önerilerim hep: Kablonet ve Superonline oluyor.
Bu iki firmada müşteri hizmetini arayınca sorununuzu çözmeleri diğerlerine göre kısmen daha iyi.

Bu konuya çok zaman harcadım. Acaba çok kısaca anlatıp fazla konu mu yazsaydım. Bilemedim ama bence az konu olup içeriğinin dolu olması daha önemli benim için.
 

atkaksoy501

Profesör
Katılım
31 Mayıs 2018
Mesajlar
2,622
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
4,070
Puanları
113
Güzel içerik. Eline sağlık. Ayıplı maldan ötürü zaten normalde cayma bedelsiz çıkma hakkı olması lazım ancak demekki firma uyanıklık yapayım demiş galiba :)
 

ghost_of_sparta

Profesör
Cezalı
Katılım
18 Haziran 2020
Mesajlar
2,245
Reaksiyon puanı
2,808
Puanları
113
Bu ISS sözleşmelerinde saçma sapan bir çelişki var. Devlete göre 2 sene ve üzeri sözleşmelerde taahhüt ödenmez ama ISS ler ödeyeceksin diyor?

Buna bir açıklık getirsinler: ya yasak yada değil şeklinde.
 

Laufeyson

Rektör
Katılım
19 Temmuz 2020
Mesajlar
10,870
Reaksiyon puanı
13,061
Puanları
113
Bu ISS sözleşmelerinde saçma sapan bir çelişki var. Devlete göre 2 sene ve üzeri sözleşmelerde taahhüt ödenmez ama ISS ler ödeyeceksin diyor?

Buna bir açıklık getirsinler: ya yasak yada değil şeklinde.
Ödemiyorlar THH’e başvurunca ödenmiyor bir sıkıntı varsa.
 

_emre_emre_

Profesör
Katılım
6 Nisan 2020
Mesajlar
2,442
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
2,265
Puanları
113
Yaş
124
böyle yapan iss ler beter olsunlar
 

Constantin87

Profesör
Katılım
1 Aralık 2013
Mesajlar
3,421
Reaksiyon puanı
1,934
Puanları
113
Bu habere güvenip taahhütlerden caymayın He ? iade kararı kullanıcı özelindedir. Başvurduğunuz hakem heyeti sizi haksız bulabilir veya şikayet edilen kurum, heyet sizi haklı bulsa bile heyet kararını mahkemeye taşıyabilir dikkatli olmak lazım
 

Laufeyson

Rektör
Katılım
19 Temmuz 2020
Mesajlar
10,870
Reaksiyon puanı
13,061
Puanları
113
Bu habere güvenip taahhütlerden caymayın He ? iade kararı kullanıcı özelindedir. Başvurduğunuz hakem heyeti sizi haksız bulabilir veya şikayet edilen kurum, heyet sizi haklı bulsa bile heyet kararını mahkemeye taşıyabilir dikkatli olmak lazım
Evet dikkatli olmak lazım.
Burada tüketici mağdur kalmış o nedenle haklı bulunmuş.
 

ProgramBoy

Asistan
Katılım
2 Şubat 2021
Mesajlar
183
Reaksiyon puanı
119
Puanları
43
Yaş
48
Internet bir zamanlar devletin (Türk Telekom) uygun fiyattan sunduğu hizmetti. Ne zaman ki Türk Telekom özelleşti, kazık tarifler ve sorunlar bizi beklemeye başladı. Şaşırmıyorum.
 

echtr

Öğrenci
Katılım
7 Mart 2021
Mesajlar
18
Reaksiyon puanı
18
Puanları
3
Yaş
17
Güzel rehber. Zaten cayma bedeli denen şeyin olmaması gerek diye düşünüyorum.
Eskiden Tivibu ve türevi şeylerde cayma bedeli vardı, ancak Netflix geldi ve hızlı kullamın sundu. Cayma bedeli yok. Herkes Netflix'e yöneldi. Bence ileride birçok şey bu şekilde olacak, sınırlamalar çoğunlukla kalkacak.
 

Son mesajlar

Üst