Soru İbraz Edilen Altyapı hızını, müşteriye taahhüt edemeyen internet sağlayıcıları THH'ye şikayet edilebilir mi? (Tüketici Hakem Heyeti)

eemreio

Öğrenci
Katılım
7 Şubat 2024
Mesajlar
4
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
24
Yakın zamanda TTNET abonesi oldum. Abonelikten bu yana sürekli kopmalar ve düşük hız problemi yaşıyorum. Bu sorun nedeniyle talep oluşturdum, arıza ekibi geldi ve inceleme yaptıktan sonra bana sormadan veya bilgi vermeden internet hızımı düşürdüler. Ardından hiçbir şey olmamış gibi arızanın giderildiğini söylediler ve kontrol yapmadan gittiler.

Daha düşük bir porta bağlantı yapıldı. Eski indirme hızımı dahi alamamaya başladım. Kopmalar hala devam ediyor ve internet şu anda kullanılamayacak halde, internet hızında sabit bir değer görmek zor sürekli olarak düşmeler ve kopmalar yaşanılıyor. İşim gereği, altyapının desteklediği hızı tam verimli şekilde kullanmak istiyorum. Satış sırasında 50 Mbps hızında internet hizmeti sunacaklarını belirttiler, buna istinaden VDSL altyapıda kayıpların olacağını biliyorum ama altyapının vadettiği hızı tam olarak kullanmak istedim ve 580 TL 15 ay taahhütlü 50 Mbps yalın tarife satın aldım. ancak şu anda bu hızın 1/10’unu bile sağlamıyorlar. Bir tüketici olarak, bana taahhüt edilen altyapı hızını talep ediyorum.

Başvuru sürecimde bana bilgi veren müşteri temsilcisi, “48 Mbps VDSL2 altyapınız mevcut, isterseniz bu tarifeyi tercih edebilirsiniz” demişti. Aynı performans ve ilgiyi, mevcut şikayetimde bahsettiğim arızayı çözmek için de göstermelerini rica ediyorum ancak durum vahim. Güncel olarak şu anda kullanmakta olduğum internet altyapısının VDSL2 desteklediğini ve 50 Mbps indirme hızı olduğunu görüyorum bu hızın tarafıma sağlanmasını istiyorum, ben istiyorum istemesine ama acaba internet sağlayıcı bunu istiyor mu?

Sorum şu;
Hali hazırdaki problem çözülmezse ve bana taahhüt edilen hızı sağlayamazlarsa, bu hakkımı yasal yollar ile alabilir miyim veya sağlanamadığı taktirde cayma hakkımı kullanabilir miyim?
 

Ekli dosyalar

  • Ekran görüntüsü 2024-09-20 175902.png
    Ekran görüntüsü 2024-09-20 175902.png
    50.6 KB · Görüntüleme: 33
  • Ekran görüntüsü 2024-09-24 183756.png
    Ekran görüntüsü 2024-09-24 183756.png
    115.9 KB · Görüntüleme: 29
  • Ekran görüntüsü 2024-09-24 013729.png
    Ekran görüntüsü 2024-09-24 013729.png
    53.8 KB · Görüntüleme: 24
  • Ekran görüntüsü 2024-09-24 191502.png
    Ekran görüntüsü 2024-09-24 191502.png
    61.6 KB · Görüntüleme: 24

Graveworm

Moderatör
Moderatör
Katılım
17 Haziran 2012
Mesajlar
2,226
Çözümler
10
Reaksiyon puanı
1,266
Puanları
658
Yaş
37
Sorundan alakasız bir cevap olacak ama modem değiştirip denedin mi? Aynı sorun bende vardı. 3 ay önce şu andaki eve taşındık, 3 aydır hızım ara sıra 0.3 Mbps'ye düşüyordu, 1 bile değil. Ondan sonra düzeliyordu 1 saat sonra tekrardan düşüyordu ve o düşüş 15 dakika falan sürüyordu. 3 ay boyunca haftada bir gün müşteri hizmetlerini arıyorum, arıza kaydı aldırıyorum, bir şey olmadı. En sonunda CİMER'e ve Şikayetvar'a yazdım. CİMER'e yazdığım için beni aradılar, modem değiştirdiler ve sorunum çözüldü. Şu anda 24 Mbps anlaşmamda 25-26 alıyorum. (Wireless ile)
 

eemreio

Öğrenci
Katılım
7 Şubat 2024
Mesajlar
4
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
24
Sorundan alakasız bir cevap olacak ama modem değiştirip denedin mi? Aynı sorun bende vardı. 3 ay önce şu andaki eve taşındık, 3 aydır hızım ara sıra 0.3 Mbps'ye düşüyordu, 1 bile değil. Ondan sonra düzeliyordu 1 saat sonra tekrardan düşüyordu ve o düşüş 15 dakika falan sürüyordu. 3 ay boyunca haftada bir gün müşteri hizmetlerini arıyorum, arıza kaydı aldırıyorum, bir şey olmadı. En sonunda CİMER'e ve Şikayetvar'a yazdım. CİMER'e yazdığım için beni aradılar, modem değiştirdiler ve sorunum çözüldü. Şu anda 24 Mbps anlaşmamda 25-26 alıyorum. (Wireless ile)
Modeme fahiş fiyatlar verdikleri için onlardan almadım, ilk olarak idare etsin diye komşumdan aldığım VDSL 2 destekli 300 Mbps Huawei bir modemle kullanıyordum şimdi, Türk Telekom'un aynı bölgede kullandığı VDSL2 destekli ZTE H168A 1200 Mbps 5G wifi modelini kullanıyorum, bu modemi de eski TTNET müşterisi ablamdan aldım. Açıkçası aklıma hiç modem değiştirmek gelmedi, fayda edeceğini düşünüyorsanız bir modem alayım bir de öyle deneyelim.


Sizdeki problem ile benim yaşadığım problem aynı mı teyit etmek için bir kaç soru sorabilir miyim?

1- Mevcut internet bağlantımın modem üzerindeki DSL bilgi menüsünde hat değerlerini kontrol ettiğimde, (ulaşılabilir hızın 48440 Kbps) olduğunu görmekteyim, ancak (gerçek hız 15890Kbps) değerlerinde ve upload değerlerim gayet normal.

2- İnternet hızı, modemi yeniden başlatınca ve ya DSL fişini çekince yaklaşık olarak 5 10 dakika olması gereken hız seviyelerinde seyir görmekte, ancak bir anda yavaşlamalar hatta tamamen kesilmeler yaşıyorum, ama speed test yaptığım zaman download değerlerimin dipte olduğunu upload değerlerinin tam performansta çalıştığını gözlemliyorum.

3- İnternet bağlantım tamamen kesilse dahi oyunlarda 20 30 ms arasında almaktayım, internet kesintisi oyunları etkilemiyor.

4- Modem emsallerine göre çok ısınıyor, ancak uzun süreler boyunca yüksek sıcaklıklarda çalışmaya devam ediyor.


Bu problemleri siz de yaşıyor muydunuz, eğer yaşıyorsanız yeni bir modeme hoş geldin diyeceğim.
Problem modemde ise; VDSL2 altyapısına uyumlu, uygun fiyatlı modem önerir misiniz?
 

Graveworm

Moderatör
Moderatör
Katılım
17 Haziran 2012
Mesajlar
2,226
Çözümler
10
Reaksiyon puanı
1,266
Puanları
658
Yaş
37
Modeme fahiş fiyatlar verdikleri için onlardan almadım, ilk olarak idare etsin diye komşumdan aldığım VDSL 2 destekli 300 Mbps Huawei bir modemle kullanıyordum şimdi, Türk Telekom'un aynı bölgede kullandığı VDSL2 destekli ZTE H168A 1200 Mbps 5G wifi modelini kullanıyorum, bu modemi de eski TTNET müşterisi ablamdan aldım. Açıkçası aklıma hiç modem değiştirmek gelmedi, fayda edeceğini düşünüyorsanız bir modem alayım bir de öyle deneyelim.


Sizdeki problem ile benim yaşadığım problem aynı mı teyit etmek için bir kaç soru sorabilir miyim?
1- Mevcut internet bağlantımın modem üzerindeki DSL bilgi menüsünde hat değerlerini kontrol ettiğimde, (ulaşılabilir hızın 48440 Kbps) olduğunu görmekteyim, ancak (gerçek hız 15890Kbps) değerlerinde ve upload değerlerim gayet normal.

2- İnternet hızı, modemi yeniden başlatınca ve ya DSL fişini çekince yaklaşık olarak 5 10 dakika olması gereken hız seviyelerinde seyir görmekte, ancak bir anda yavaşlamalar hatta tamamen kesilmeler yaşıyorum, ama speed test yaptığım zaman download değerlerimin dipte olduğunu upload değerlerinin tam performansta çalıştığını gözlemliyorum.

3- İnternet bağlantım tamamen kesilse dahi oyunlarda 20 30 ms arasında almaktayım, internet kesintisi oyunları etkilemiyor.

4- Modem emsallerine göre çok ısınıyor, ancak uzun süreler boyunca yüksek sıcaklıklarda çalışmaya devam ediyor.


Bu problemleri siz de yaşıyor muydunuz, eğer yaşıyorsanız yeni bir modeme hoş geldin diyeceğim.
Problem modemde ise; VDSL2 altyapısına uyumlu, uygun fiyatlı modem önerir misiniz?

1- Hızım düştüğünde, uploadım normale yakındı
2- Müşteri hizmetlerini aradığımda kendileri modeme uzaktan reset atıyor. Ama dediğin gibi 5-10 dakika değil, beni 2-3 saat idare ediyordu fakat yeniden hız düşüyordu.
3- Bilgisayarım çok eski olduğu için oyun oynayamıyorum, ama internet kesintidi hiç yaşamadım.
4- Modemim kapının girişinde olduğu için anlık ısısına bakmıyorum ama 1 haftadır hiç kapanmadı, ısınma sıkıntısı yok.
 

Fakehero

Dekan
Emektar
Müdavim
Katılım
5 Aralık 2019
Mesajlar
5,621
Çözümler
3
Reaksiyon puanı
5,633
Puanları
1,708
Yaş
36
Bende de benzer bir durum var. Eski oturduğum ailemin evinde 100 mbps Türknet kullanıyordum. Tabi hızda da sürekli kopmalar var. Bina içindeki altyapıdan kaynaklı olarak Türk Telekom ekipleri beni arayıp 79'a düşürdüklerini söylediler ama hızımı 50'ye düşürmüşler. Türknet müşteri hizmetleri ise bina altyapınızda 100 mbps almanız için eve kadar Cat6 kablo çekmemi söylüyor. Bina içine kadar fiber altyapı varken bu kabloyu kullanmam anlamsız olur. Çünkü her halükarda katların arasında delme işlemi yaptırmam gerekecek. Sizde de benzer durum olabilir.
 

eemreio

Öğrenci
Katılım
7 Şubat 2024
Mesajlar
4
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
24
Bende de benzer bir durum var. Eski oturduğum ailemin evinde 100 mbps Türknet kullanıyordum. Tabi hızda da sürekli kopmalar var. Bina içindeki altyapıdan kaynaklı olarak Türk Telekom ekipleri beni arayıp 79'a düşürdüklerini söylediler ama hızımı 50'ye düşürmüşler. Türknet müşteri hizmetleri ise bina altyapınızda 100 mbps almanız için eve kadar Cat6 kablo çekmemi söylüyor. Bina içine kadar fiber altyapı varken bu kabloyu kullanmam anlamsız olur. Çünkü her halükarda katların arasında delme işlemi yaptırmam gerekecek. Sizde de benzer durum olabilir.
Bizim ev müstakil olunca internet kablosu doğrudan modeme gidiyor, herhangi bir dağıtım panosu yok. İnşaası yeni bitti internet kabloları yeni bağlandı, dsl kablosu da direkt olarak çatıdan pencereye ordan modeme geliyor. Kablolarda sıkıntı olacağını düşünmüyorum, ama modem aklımı kurcaladı ikilemde kaldım…
 

Fakehero

Dekan
Emektar
Müdavim
Katılım
5 Aralık 2019
Mesajlar
5,621
Çözümler
3
Reaksiyon puanı
5,633
Puanları
1,708
Yaş
36
Bölgedeki Türk Telekom santral kutusuna kadar fiber mi yoksa eve kadar fiber mi onu öğrenmeni öneririm.
 

Ekli dosyalar

  • 1727257339017.png
    1727257339017.png
    126.6 KB · Görüntüleme: 16

eemreio

Öğrenci
Katılım
7 Şubat 2024
Mesajlar
4
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
24
Bölgedeki Türk Telekom santral kutusuna kadar fiber mi yoksa eve kadar fiber mi onu öğrenmeni öneririm.
Santrale kadar fiber, santralden vdsl2 hatta çevriliyor santral ile adresim arasında 350 metre var, FTTN altyapı.
 
Üst