Sony'nin sahtekarlığı.

lighthearted

Öğrenci
Katılım
3 Ağustos 2012
Mesajlar
6
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Sony Z1 telefonumuzla hafta sonu tatlı su klorlu havuzda suyun 1.5 metre altını aşmadan telefonumuzun bütün kapaklarının kapalı olduğundan emin olarak 3 adet fotoğraf çektik. Telefonumuza su girdi ve telefonumuz çalışmıyor. +90 212 473 77 77 numaralı telefonu arayarak şikayetimizi dile getirdik. Yetkilinin bize verdiği cevap; "Su teması olan ürünler garanti kapsamı dışındadır" ZOOOOONNNNGGGGG !?!?!??!?!?!?!? NE?!?!?!? Kullanma kılavuzunuzda ve reklamlarınızda telefonunuzun suya dayanıklı olduğunu söylüyorsunuz. ( http://www.sonymobile.c...z1/features/#durability ) Maalesef öyle değil beyfendi. Size yakın olan kvk bayisinin adresini vereyim. Sayın yetkili. KVK Teknik servisi telefonuma suyun nereden girdiğini tespit ediyor öyle değil mi? Evet telefonunuza nereden su girdiğini tespit ediyor. Telefonun kapalı olan yerlerinden değil de telefonun üretim hatası olan yerinden kusurlu olduğu bir yerden su girmişse telefonu garanti kapsamında tamir ediyormusunuz. Hayır beyfendi su teması garanti kapsamına girmez. E peki böyle bir durumda ben Tüketici Mahkemesine gitsem Bilirkişi Raporu istesem. O Bilirkişi Raporunda cihaza su girişinin telefonun üretim hatası olan yerinden girdiğini tespit etmiş olsa yine de benim telefonumu garanti kapsamına sokmayacakmısınız? Tüketici Mahkemesine gitmek en doğal hakkınız beyfendi söyleyecek başka birşeyini var mı? Elbette var. Aşşağıdaki resimde web sayfasının ekran görüntüsünde yazılanları okuyup. Uluslararası bağımsız en iyi rapor veren bir şirketin bu ürün için ballandıra ballandıra su geçirmediğini raporuyla anlatıyorsun ama bu raporu veren şirketin bu rapor için hukuksal ve yasal olarak alınan karaların sorumluluğunu kabul etmediğinin uyarısını küçücük yazılarla konuyla alakası olmayan bir yere yazıyorsun. Neden raporunun arkasında duramayan bir şirketin raporunu ballandıra ballandıra anlatıyorsun? Telefonu suratıma kapadı. Telefonunuzu suya sokmayın pişman olmayın.
665B765035D5667CB929D52ED94CA187.jpg
 

seyhmus21

Profesör
Katılım
19 Mart 2013
Mesajlar
1,962
Reaksiyon puanı
255
Puanları
263
Bütün firmalar aynı türkiyede servis ve bayiler kendi kafalarına ne yatıyosa ona göre davranıyorlar.Sony'nin avrupadaki servisleri telefonu kontrol ediyor eğer kapak dışındaki yerlerden su geçirmisse saniyede değişim yapılıyor.Ve sony z2/z1 kutu içeriği avrupada çok içerikli.Tabiri caizse sony avrupa dışındaki 3.dünya ülkelerini(yani biz) pek umursamıyor.Tavsiyem telefonu elden çıkarın.Çünkü ekran yada filmi değişirse su geçirmez özelliği ortadan kalkıyor ve yarın bir gün satarsanız elinizde patlar çünkü tamir görmüş muamelesi alacak telefonunuz.Ya da ikinci seçenek mahkeme tüketici heyeti hop 2.500tl ayrı masrafınız gider tercih sizin
 

Vikings

Müdavim
Müdavim
Katılım
5 Aralık 2013
Mesajlar
9,621
Reaksiyon puanı
91
Puanları
228
Geçmiş olsun, sony'in ne olduğunuda öğrenmiş olduk.
 

RedDevil

Profesör
Katılım
29 Kasım 2008
Mesajlar
1,458
Reaksiyon puanı
19
Puanları
218
Geçmiş olsun. Sony global ile iletişime geçmeyi dene. Sen durumu anlat. Türkiye yetkililerin gönderdiği mesajı da söyle. Kesinlikle değiştirilmesi lazım. Tekrar geçmiş olsun.
 

What The Hell

Profesör
Katılım
6 Şubat 2011
Mesajlar
1,988
Reaksiyon puanı
9
Puanları
0
Öncelikle geçmiş olsun.

Sony global ilede iletişime geçse bir şey değişceğini sanmıyorum. Sony'de Samsung gibi Türkiye'yi umursamıyor ama en azından Samsung'un servisi Sony'den kat be kat üstün Türkiye'de. Sony'nin servisi hakkında buna benzer bir sürü şikayet var. En komiği fazla ısıdan yamulan Z1 idi,ondada kullanıcı hatası demişlerdi.
 

RedDevil

Profesör
Katılım
29 Kasım 2008
Mesajlar
1,458
Reaksiyon puanı
19
Puanları
218
Öncelikle geçmiş olsun.

Sony global ilede iletişime geçse bir şey değişceğini sanmıyorum. Sony'de Samsung gibi Türkiye'yi umursamıyor ama en azından Samsung'un servisi Sony'den kat be kat üstün Türkiye'de. Sony'nin servisi hakkında buna benzer bir sürü şikayet var. En komiği fazla ısıdan yamulan Z1 idi,ondada kullanıcı hatası demişlerdi.
Him tamam ben sadece yol göstermeye çalıştım. O zaman bırak sony'i hiç beklemezdim
 

ConfickerBelasi

Müdavim
Müdavim
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,870
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,128
Puanları
8,958
en sağlam marka,servis apple,asus'da var demek oluyor ...
 

windows8

Profesör
Katılım
10 Haziran 2013
Mesajlar
1,093
Reaksiyon puanı
3
Puanları
216
ohh ne güzel iş sen reklam yap heryerde, su geçirmez diye sonra su geçirince garanti dışı kalıyo de herkes sahtekar olmuş
 

ConfickerBelasi

Müdavim
Müdavim
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,870
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,128
Puanları
8,958
ama en azından şarjı bozulunca yenisi al demiyordur...
 

Deutsch

Asistan
Katılım
28 Temmuz 2014
Mesajlar
290
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Ne demek kapsamına girmiyor öyle saçma şey mi olurmuş ya !! Geçmiş olsun.
 
D

Deleted member 312196

SDN Okuru
Bu durum sadece Türkiye'de degil avrupa'da da gecerli.

Gecenlerde isvicre kanalinda sony telefonlarinin suya ne kadar dayanikli oldugunu gösteriyorlardi. Telefonu test eden adam cok mantikli bir konuya degindi: Suya dayanikliligi günlük kullanima bagli dedi. Contalar zamanla su gecirebiliyormus..

Dikkat ederseniz telefon yeniyken usb kapagi falan zor aciliyor, ama kullandikca zamanla gevsiyor.

Sony sadece Türkiye'de degil avrupa ülkelerinde de sorun cikariyor bu konuda. Bunun yani sira sony kullanma kilavuzunda telefonu yüzme havuzuna ve denize sokmayin diyor.
 

ConfickerBelasi

Müdavim
Müdavim
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,870
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,128
Puanları
8,958
sonra sony zart zurt diyen madurlar artar sony pazarlama departmanı'na değişim yapar durur ama işe yaramaz...
 

yesilperi

Öğrenci
Katılım
20 Ağustos 2014
Mesajlar
2
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Sonynin sahtekarlığını ben de yaşadım. Sony center bana demo ürün sattı, daha sonra demo ürün sattığını kabul etmedi, öyle bir şeyin imkansız olduğunu söyledi sanki yalan söylüyormuşum gibi. Sony müşteri hizmetlerini aradım, bilmemne bilmemne kodunu girince düzelir dedi (sanki o kodla uğraşmak zorundaymışım gibi), değiştirmek istediğimi ya da iade yapmak istediğimi söyledim( tüketici hakları gereği ilk 1 hafta içinde sorgusuz sualsiz iade hakkım varken) demolu ürünü bile iade yapmama izin vermediler. Aksine her kutudan ürünlerin demolu çıktığını o kodu kapatarak çözüldüğünü söylediler. Ne yaptıysam fayda etmedi. Sony müşteri memnuniyetini hiç düşünmüyor cidden, bir daha da sony almam bu ilk ve son oldu. Müşteri memnuniyetini önemserlerse, belki bi 10 sene sonra sonye dönmeyi düşünürüm.
 

Koca Adam

Profesör
Katılım
15 Kasım 2011
Mesajlar
4,113
Reaksiyon puanı
13
Puanları
218
Sonynin sahtekarlığını ben de yaşadım. Sony center bana demo ürün sattı, daha sonra demo ürün sattığını kabul etmedi, öyle bir şeyin imkansız olduğunu söyledi sanki yalan söylüyormuşum gibi. Sony müşteri hizmetlerini aradım, bilmemne bilmemne kodunu girince düzelir dedi (sanki o kodla uğraşmak zorundaymışım gibi), değiştirmek istediğimi ya da iade yapmak istediğimi söyledim( tüketici hakları gereği ilk 1 hafta içinde sorgusuz sualsiz iade hakkım varken) demolu ürünü bile iade yapmama izin vermediler. Aksine her kutudan ürünlerin demolu çıktığını o kodu kapatarak çözüldüğünü söylediler. Ne yaptıysam fayda etmedi. Sony müşteri memnuniyetini hiç düşünmüyor cidden, bir daha da sony almam bu ilk ve son oldu. Müşteri memnuniyetini önemserlerse, belki bi 10 sene sonra sonye dönmeyi düşünürüm.

Ne kadar sonra anladınız demo cihazı olduğunu?
 

What The Hell

Profesör
Katılım
6 Şubat 2011
Mesajlar
1,988
Reaksiyon puanı
9
Puanları
0
Sonynin sahtekarlığını ben de yaşadım. Sony center bana demo ürün sattı, daha sonra demo ürün sattığını kabul etmedi, öyle bir şeyin imkansız olduğunu söyledi sanki yalan söylüyormuşum gibi. Sony müşteri hizmetlerini aradım, bilmemne bilmemne kodunu girince düzelir dedi (sanki o kodla uğraşmak zorundaymışım gibi), değiştirmek istediğimi ya da iade yapmak istediğimi söyledim( tüketici hakları gereği ilk 1 hafta içinde sorgusuz sualsiz iade hakkım varken) demolu ürünü bile iade yapmama izin vermediler. Aksine her kutudan ürünlerin demolu çıktığını o kodu kapatarak çözüldüğünü söylediler. Ne yaptıysam fayda etmedi. Sony müşteri memnuniyetini hiç düşünmüyor cidden, bir daha da sony almam bu ilk ve son oldu. Müşteri memnuniyetini önemserlerse, belki bi 10 sene sonra sonye dönmeyi düşünürüm.

Geçmiş olsun hakkınızı sonuna kadar arayın vazgeçmeyin,her şekilde iade almak zorundalar. Bi 10 sene sonra Sony kalırmı bilemem ama
 

hsnklc

Asistan
Katılım
21 Ekim 2013
Mesajlar
419
Reaksiyon puanı
1
Puanları
16
Ya tamam ama ıp67 idi galiba sadece belge var sony zaten diyor garanti vermem diye sadece dayanıklı diyor suya sokmak yada sokmamak kullanıcıların ellerinde yinede geçmiş olsun.
 

Lazzz

Müdavim
Müdavim
Katılım
15 Şubat 2014
Mesajlar
16,701
Reaksiyon puanı
3,278
Puanları
293
Konum
☛ ☾★ ☚
Ya tamam ama ıp67 idi galiba sadece belge var sony zaten diyor garanti vermem diye sadece dayanıklı diyor suya sokmak yada sokmamak kullanıcıların ellerinde yinede geçmiş olsun.

O zaman bangır bangır neden bağırıyor suya dayanıklı diye, Sony kendisini göstermiş oldu .
 

/xo/

Dekan
Katılım
3 Haziran 2013
Mesajlar
6,131
Reaksiyon puanı
226
Puanları
243
Konum
Beyoğlu
Cihaz suya dayanıklı değil, su geçirmez olarak tanıtıldı.
 

Lazzz

Müdavim
Müdavim
Katılım
15 Şubat 2014
Mesajlar
16,701
Reaksiyon puanı
3,278
Puanları
293
Konum
☛ ☾★ ☚
Cihaz suya dayanıklı değil, su geçirmez olarak tanıtıldı.

Su geçirmez diye tanıttıklarını bilmiyordum bilgilendirme için sağol, su geçirmez diye tanıttıysa garanti kapsamına alması gerekir çok saçma idda ettiği telefon değil müşteriyi aldatmaya giriyor bildiğin sahtekarlık oluyor, Sony daha almam şahsen .
 

Asteriks

Profesör
Katılım
18 Aralık 2013
Mesajlar
1,758
Reaksiyon puanı
3
Puanları
218
Sony istediği kadar su geçirmez suya dayanıklı desin benim için pek bir önemi yok.
 

ConfickerBelasi

Müdavim
Müdavim
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,870
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,128
Puanları
8,958
deseydi yamurda,elini yıkadın çaldı tel açtın buna göre su geçirmez denizde yüzerken kullanma ona bişeyler döküp yıkama deseydi kimse almazdı yanıltıcı reklamla millete kakaladı...
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
Sony bana da sahtekarlik yapti. PS4 almis havuz kenarinda oynuyorduk, birden cihaz dondu. neymis havuza dusmusmus. havuza dusen bizdik cihaz degil. yapilir mi bu ya_
 

Halkulvad

Profesör
Katılım
20 Mayıs 2014
Mesajlar
3,027
Reaksiyon puanı
53
Puanları
228
Yaş
24
Konum
Konya
Dostum geçmiş olsun. :( Sony güvendiğim bir firmaydı. Bir sonraki telefonları Sony yapmayı düşünüyorduk. Eğer daha iş işten geçmedi diyorsan (Gerçi bu saatten sonra olur mu bilmem) Cihazı pirincin içine göm. Pirinç suyu çekiyormuş. Öyle bir kaç saat değil en az bir gün, acil ihtiyacın yoksa bir kaç gün olmak şartıyla pirinçte tut.

Birde hani adamın biri Z2`sini suya düşürmüş. Sonra 6 hafta sonra aynı yerde arkadaşı bulmuş cihaz hala çalışıyormuş bu nasıl oldu? Telefonda beyaz eşya gibi şans işi mi?
 
Üst