Sakalı kesmek Caiz midir ?

mperk

Profesör
Katılım
25 Nisan 2010
Mesajlar
1,941
Reaksiyon puanı
55
Puanları
0
SAKAL KESME HAKKINDA MEZHEP SAHİPLERİNİN FETVALARI




Dört mezhep sahibi imamlar ve diğer büyük zatlar sakalı kesmenin haram ve kesenin de fâsık olduğu görüşündedirler. «E1-Menhelü’l-azbü’l-Mevrûd, fi şerh-i Sünen-i Ebî Dâvûd» sahibi Şeyh Mahmûd el-Hattâb der ki:
«Bundan dolayı sakalı kesmek, Müslümanların müctehid imamları olan Ebû Hanîfe, Mâlik, Şâfiî, Ahmed ve diğer zatlar(Allah cc onlardan razı olsun) indinde haram kabul edilmiştir».
Yine der ki: «Haram hakkında hadîslerin iktizasına göre sarîh olarak hüküm çıkarmayı kasdeden fukahanın sözleri, onların gereğince amel edilmesi içindir. Çünkü mükellefe bilhassa ehl-i ilme vâcip olan, Resûlullah (s a v) ın lisanı üzere vârid olan hükümlerle amelden çıkmamasıdır». Yine der ki: «Bu zamanda ilimle meşgul olanların çoğu sakallarını kestiler, bıyıklarını uzatıp çoğalttılar; içlerinden bazıları kâfirlere benzeyip bıyıklarının uçlarını aldılar, burunlarının alt kısmını çoğalttılar (uzattılar); böylece cahillerin çoğu da onlara aldanıp kandılar».
İbn-i Hazm «Muhallâ» da şöyle der: Bıyıkları kesmek (kırkmak) ve sakalı uzatmak (bırakrnak) farzdır. Buna delil olarak da İbn-i. Ömer (r.a.) ın merfûan rivayet ettiği şu hadîsi getirmiştir:

خا لفوا المشركين ووفروا اللحى واحفواا لشوارب.

«Müşriklere muhalefet ediniz; bıyıkları (nızı) gayet kısaltınız ve sakalları (nızı) uzatın (bırakın) ız».
«El-İbd⒠fi madârril-ibtida» sahibi de şu delilleri serdeder: Dört mezhep sahipleri sakalı gür ve sık bırakın vücubu ve onu kesmenin haramlığı hususunda ittifak etmişlerdir.
Birincisi: Hanefî mezhebi “Ed-Dürrü’l-Muhtar” da şu görüşlere yer verir: Bir Müslümana sakalını kesmesi haramdır. «Nihâye» de açıklanmıştır ki: “Kabza (kubza-bir tutam) dan fazla olanı kesmek vaciptir. Fakat bir kabza, (tutam) dan aşağı alınmasını, kesilmesini -bazı mağriblilerin (Faslı vs.) ve kadınımsı (hareketli -yaşayışlı) erkeklerin yaptığı gibi- hiçbir kimse mübah görmemiştir. Saka1ı tamamen almak Hindli Yahûdilerin ve eâcim (gayr-i müslim) Mecûsîlerin işidir».
«Daha yukarı (fazla) sını almak vaciptir, Resûlullah (s.a.v.) den böyle nakledilmiştir ve şöyle demiştir: «O (s.a.v.) sakalını eninden boyundan alırdı» (1). Bunu İmam Tirmizî «Câmi» inde rivayet etmiştir. Bunun benzeri Hanefî kitaplarının ekserisinde de mevcuttur».
Bir kabza (kubza - tutam) dan fazlasına ait hüküm önceden geçti. Hiçbir kimse onu mübah görmemiştir, kavli ise icma’ca sarîh durumdadır. Bu iyi biline.
İkincisi: Mâlikî mezhebinin ileri gelenlerince: Sakalı kesmek haram olduğu gibi, şayet müsle (çirkinleştirme) meydana geliyorsa, kesmek (kırkmak da haramdır. Amma az uzun olduğu zaman, kesmek (kirkmak) la müsle (çirkinleştirme -çirkinlik) meydana gelmez. Bu, birincinin hılafınadır, onun gibi değildir. Yahut mekruhtur. Ebu’l-Hasen’in «Şerhü’r-risâle» de ve onun Adeviye ait «Hâşiye» sinde böyle ifade edilir. (rh. Aleyhimâ).
Üçüncüsü: “Şerhu’l-Ubâb” da Şâfiî mezhebinin ileri gelenlerinin görüşleri şudur: (Fâide): «Şeyhân (İmam Râfiî ve Nevevî) demişlerdir ki: Sakalı kesmek mekruhtur. Buna İbnü’rrif’a itiraz edip Şâfiî «Ümm» de haramlığına delil getirmiştir, der. Ezraî de der ki: Doğru olan, sebepsiz yere hepsinin kesilmesinin haramlığıdir.» İbn-i Kasım el-İbâdi’nin zikredilen esere olan hâşiyesinde de bunun benzeri görüş mevcuttur.
Dördüncüsü: Hanbelî mezhebinin ileri gelenleri, sakalı kesmenin haramlığına delil getirmişlerdir. Bunlardan bazıları; mu’temed olan, sakalı kesmenin haram olduğudur, demişlerdir. “İnsaf” müellifi gibi bazıları da hılâf zikretmeksizin sakalı kesmenin baramlığını izhar etmişlerdir. Nitekim «Şerhu’l-Münteha», «Şerhu Manzûmeti’l-âdâb» ve daha başkalarına bakıldığında bu husus görülür».
Bu konudaki hadis-i şeriflerden bir tanesi:
“On şey vardır ki bunlar fıtrattandır: Bıyığı kesmek, sakalı uzat-mak, misvak kullanmak, burna su çekmek, tırnak kesmek, mafsallarını yıkamak, koltuk altını yolmak, kasıkları tıraş etmek ve suyla taharetlen-mek, istinca.”
Bazı fıkıh kitap-larımızdan konuyla ilgili hükümler:
“…Kişinin sakalını kesmesi, erkeğin kadına benzemesi helal olma-dığı gibi helal değildir. Bu sebeple, erkeğin sakalını tıraş etmesi kadına benzemek olduğu için haram olmuştur.”
“…Erkeğe sakalını kesmesi haramdır.”
“…Yüzden tüyü izale etmek haramdır. Ancak kadının sakal ve bı-yıkları çıkarsa, kesmesi haram olmaz. Bilakis müstehaptır.”
“…Muhakkak ki sakal erkeğin süsüdür. Sakal yaratılışın tamamın-dandır. Dış görünüşte erkek sakal ile kadından ayrılır. Sakal hiçbir zaman çirkin olmamıştır. Çünkü sakallı olan, her zaman hürmet, saygı ve tazim görür.”
Metin ve mealleri verilen hadis-i şerifler ve muteber fıkıh kitapla-rımızdan nakledilen fetvalardan anlaşılmaktadır ki: Sakalı kökünden tıraş etmek haramdır.
Sakal, ALLAH Teâlâ’nın dininden bir cüzdür. Sakal fıtridir. Yani ya-ratılış icabı erkeklerde bulunması gerekli olan bir kılıktır. Sakal, erkeğin alâmetifarikasıdır. Yani erkeği kadından ayıran en büyük özellik ve ayrı-calıktır. İslam dininin lanetlediği konuların en başında da erkeğin kadına, kadının da erkeğe benzemeye çalışması gelir.
Bir erkeğin sakalını kesmesi, yaratılışı bozmaktır, fıtrata müdahale etmektir. Bunun altında yaratılış şeklini beğenmeme kastı aranır ki, bu insanı küfre sokabilir.
Erkeğin tabii hali sakallı halidir. Sakal önceki peygamberler ve ümmetlerde de mevcut idi. Başta Hz.Peygamber (S.A.V.) Efendimiz olmak üzere tüm peygamberler sakallı idi. Ayrıca tüm sahabe-i kiram ve tabiin de sakallı idiler. Bütün bunlar bizlere sakalsızlığın asla caiz olma-dığının delilleridir.
Sakal, bütün peygamberlerin, bütün sahabe ve Salih ümmetlerin it-tifak ettiği bir konu olduğu gibi ve ayrıca Hz.Peygamber (S.A.V.) Efen-dimiz ümmetine sakallarını salıvermesini emretmiştir. Bu nedenle Müs-lüman her erkek, sakalını salıvermek zorundadır.
Sakalı kazımak dört mezhebe göre haramdır
bir tutam yani 4 marpak birrakmak sünnettir
bir tutamdan az bırakmak ise mekruhtur

bir tutamdan kısa olursa en azından haram işlenmiş olunmaz yani jiletle alınmazsa
imkanı olan sakal bırakmak zorundadır
çünkü erkek fıtrat gereki kadından sakalla ayrılmıştır
kadın ise sakalsız yaratılmıştır
kadının yüzünde çıkan tüyleri gidermesi müstehaptır fakat kaşlarını inceltmesi caiz değildir.
Sakalı kesmek müsle yapmak uzvu kesmek gibidir yani kulağı burnu kesmek gibidir.
Ayrıca fıtrata müdahale etmek yaratılışı değiştirmek ve beğenmemek gibidir.Yaratılışı beğenmemek ise insanı küfre götürür.
Bir uzvu eksik veya sakatsa o uzva ameliyat ve estetik sağlık için caiz olur fakat keyfi yere bir uzvu değiştirmek caiz değildir
Efendimiz (Sallâllahü Aleyhi Vesellem) bir hadisi şeriflerinde kadının erkeğe
erkeğin kadına benzemesini lanetlemiştir. Bu yüzden kadın sakalsız erkek sakallı olduğu için erkek sakalını kesince kadına benzemiş olur ve bu caiz değildir.
Aynı şekilde kadınında erkek kıyafetleri giymesi,pantoln giymesi ve saçını kısaltması caiz değildir.
Sakalla ilgili Fetvaya göre Efendimiz (Sallâllahü Aleyhi Vesellem) sakalını hiç kesmemiştir, diğer bütün peygamberlerde sakallı idiler, Efendimizin bu sünnetini sahabe-i kiram efendilerimizde terk etmediği için , müçtehit alimlerimiz sakal bırakmayı ümmetin bütün erkeklerine vacibtir hükmünü vermişlerdir bazı alimlerce farzdır diyenlerde vardır
Vesselam


TIB YÖNÜNDEN SAKAL



Tıb ilim adamları sakal bırakmanın şu faydaları olduğunu belirtmişlerdir:
Birincisi: Sakal kesme âleti (ustura-cilet vs.) çenede ve yanaklarda gezdirildiğinde görme duygusuna zarar verir. Bu harekete devam edenlerin görme gücü zamanla zayıflar. Fakat sakal bırakanlar, kesmenin meydana getirdiği görme zayıflığı rahatsızlığından uzak olurlar. Tıb otoritelerince bu böyle tesbit edilmiştir.
İkincisi: Sakal, zararlı mikropların boğaz ve göğüs dışına ulaşmasını önler.
Üçüncüsü: Diş etlerini tabiî arızalardan korur.
Dördüncüsü: Sakal kılına vücuddan yağ ifrazatı yayılır, bununla cild yumuşak ve taze kalır. Canlılık kazanır. Aynen, yeşil otlar bitiren sulak arazinin su ile canlılığını sağladığı gib. Fakat, sakal tıraşı olmakla yüzdeki bahsedilen bu ifraz vazifesi durur ve ciltte kuruluk hasıl olur.
Beşincisi: Sakal ile spermatik madde arasında batınî bir irtibat (bağ-alâka) vardır. Erkeklik sakal bırakmakla kuvvetini muhafaza eder. Şayet insanlar sakal kesmeyi itiyad edinseler, nesilden nesile bu böyle devam etse; sekizinci kuşakta erkeklerin sakal özelliğinden mahrum olarak doğmaları neticesini meydana getirir. Erkeklik yavaş yavaş azalır. Bu müddeti geçtikten sonra bu hastalığın eseri görülmeye başlar. Buna umumî olarak hünsâlarda gördüğümüz durum şahiddir. Çünkü, onlar erkeklik azasının gayrında erkekler gibi olmalarına rağmen sakalları bitmez. Bu ifadeli malümatı, sakal bırakmak ile kesmek mevzuuna dair yazılan kitaplardan derledik. Ve mevzuu tamamlamak için zikrettik. Yoksa bir Müslüman amelinde böyle felsefe yapmaya ihtiyaç hissetmez. Ona Allah ve Resûlü’nün emri kâfi gelir.

Kaynak1 kaynak2 kaynak3

 

SoLidBurn

Asistan
Katılım
20 Mart 2010
Mesajlar
356
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Bu konunun ayrıntıları için Cübbeli Ahmet Hoca'nın Fıtrat Risalesine bakılabilir.
 

darkshdw

Asistan
Katılım
29 Haziran 2011
Mesajlar
280
Reaksiyon puanı
31
Puanları
28
Gayet güzel bir açıklama olmuş, sakal sünnettir, ancak sünnet için bırakıp okuttuktan sonra kesmek caiz değildir diye biliyorum.
 

mperk

Profesör
Katılım
25 Nisan 2010
Mesajlar
1,941
Reaksiyon puanı
55
Puanları
0
Gayet güzel bir açıklama olmuş, sakal sünnettir, ancak sünnet için bırakıp okuttuktan sonra kesmek caiz değildir diye biliyorum.

Evet 1 tutam olması sünnettir. Yukarıda bütün kaynaklar mevcut 4 mezhebin imamlarının görüşleri de mevcuttur kardeşim. Uzattıktan sonra diye bir kaide bulunmamaktatır. Kazımak haramdır. Daha azı bid'at tir.
 

mperk

Profesör
Katılım
25 Nisan 2010
Mesajlar
1,941
Reaksiyon puanı
55
Puanları
0
Efendimiz bir hadis-i Şeriflerinde:

«On şey fıtrattandır (yaratılıştan olması gereken âdetlerdendir) : bıyığı kısaltmak, sakalı bırakmak, misvak kullanmak, buruna su çekmek, tırnakları kesmek, parmak aralarını yıkamak, koltuk altını temizlemek, etek tıraşı olmak, istinca ve istibra.» (Müslim, Tahare : 56; Neseî, Zinet: 1)

“Sakalınızı uzatın, bıyıklarınızı kısaltın” buyurmuştur.

(Erkeğe benzemeye çalışan kadın, kadına benzemeye çalışan erkek bizden değildir.) [İ.Ahmed]
(Kadın gibi davranan erkeğe, erkek gibi davranan kadına lanet olsun!) [Buhari]

Hocam Hadisler açık ve 4 mezhep imamının görüşlerini iyice araştırmanızı tavsiye ederim.. Çünkü zamana göre fetva değişmez.
 

H SİZER

Doçent
Katılım
23 Haziran 2009
Mesajlar
739
Reaksiyon puanı
4
Puanları
0
biraz fazla abartmışlar gibi geldi bana benim şahsi görüşüm ve yorumumda şöyle ( farz) allahın ayetle sabit olan ve kesin yapın talimatıdır (haram) allahın ayet ile sabit olan kesin yapmayın talimatıdır sakal bırakma ile ilgili bir ayet olmadığına göre haram denemez olsa olsa mekruhtur . mekruhta allahın kesin yasaklamadığı ama yapılması hoş olmayan işlere denir kaldıki buna haram diyenler kadına benzeme ile kıyaslamışlar günümüz toplumlarında bu hüküm geçersiz ve pek alakası yok kılık kıyafetin helal ve haram olma koşulları ile alakalı imamı rabbani hz lerinin güzel yorum ve örnekleri vardır
 
Katılım
3 Mart 2007
Mesajlar
29,207
Reaksiyon puanı
2,146
Puanları
113
Kişinin yüzündeki kılları kesmesinde bir sakınca yoktur. Yeter ki, kadınlara benzemek niyeti olmasın. (bk. Reddu’l-muhtar, a.y.)

verdiğim linkten

Sakal da âdete ait sünnetlerdendir. Kâfirlerden de sakallı olanlar var idi. Buhari, Müslim, Nesai, Ebu Davud, Tirmizi’nin rivayet ettiği (Sünnet olan on şeyden biri sakal bırakmaktır) hadis-i şerifi sakalın sünnet olduğunu açıkça bildirmektedir. Sakalın bir tutamdan fazlasını kesmek sünnettir. Bir tutamdan kısa bırakmak, sünnete aykırıdır. Sünnet diye bir tutamdan kısa sakal bırakmak bid’attir. Böyle bid’at sakalı, haram işlemekten kurtarmak için, bir tutam uzatmak vaciptir [yani farzdır.] (Redd-ül Muhtar)

http://www.dinimizislam.com/detay.asp?Aid=2756

Hiç sünnet niyetli sakal bırakmadığım için sorun yok.
 

mperk

Profesör
Katılım
25 Nisan 2010
Mesajlar
1,941
Reaksiyon puanı
55
Puanları
0
@H SIZER,

Şimdi her işin bir ehli vardır değil mi ? Hasta olursunuz doktora gidersiniz çünkü adam yıllarca okumuş doktor olmuştur hastalığın şifasına vesile olacak ilacı bilebilir. FAkat siz kendi kafanızdan ilaç almazsınız değil mi ? Bence bu ilaç iyi gelebilir demezsiniz ..Araba alacaksan galireden tanıdık var mı araştırırsın, bilgisayar alacaksan bilgisayarcıya gidip sorarsın aynı şekilde Eğer ki din ile ilgili bir problem varsa bu gidilir ehl-i sünnet bir alime sorulur.Çünkü oda yıllarca o konuları araştırmaktadır, okumaktadır. KAfadan benim mantığıma bu uymuyor diye ben bu dinde olmaz diyemem. Yani demem o ki dinde bence olmaz.
Hocam namazın 5 vakit olduğu da Kuran-ı KErim de yazmıyor ama farzdır değil mi ? "sünnet olmaksızın Kur’ân’ın doğru anlaşılması mümkün değildir.” Bu örnekleri çoğaltabilirim sizin için ama yeterli sanırım.

[MENTION=75754]kadı[/MENTION]köyRAP

Hacım senin verdiğin site camide namaz olmaz diyen bir site. t.v. lerinde dansöz oynatırlar öyle bir kesim

Bak bu site namaz üç vakit diyor:
http://www.hanifdostlar.net/forum_posts.asp?TID=911

B
ak mesela burası mehdilik ilan etmiş durumda:
http://www.harunyahya.org/index.php

Şurası başka bir türlü
http://www.ahmedhulusi.org/

Bazısı mezhebi inkar eder, bazısı şefaati, bazısı rabıtayı, bazısı kabir azabını, bazısı krediye fetva verir v.s. Yani hacım ben sana bilerek ilk cevabım da site vermedim ilk kaynaklardan okumanı üstüne basarak sana tavsiye ederim. Dört mezhep imamının görüşlerini.

Selametle.
 
Katılım
3 Mart 2007
Mesajlar
29,207
Reaksiyon puanı
2,146
Puanları
113
Yok artık ya camide namaz olmaz namaz üç vakittir dediği yeri göstersene, benim verdiğim ilk linke muhtemelen nurcu gözüyle bakıyorsun harun yahyayla aynı kefeye koyuyorsun hadi o tamam ikincisinin nurcularla ne alakası var.
 

mperk

Profesör
Katılım
25 Nisan 2010
Mesajlar
1,941
Reaksiyon puanı
55
Puanları
0
http://www.hanifdostlar.net/forum_posts.asp?TID=911 arama yapıp(ctrl+f) 3 vakit yaz çıkıyor. Bir iki yerden alıntı :

Namazı her hangi bir yöne doğru kılabileceğimizi belirtiyorsunuz. O halde Bakara Suresi 144-151 ayetleri ne anlama geliyor? Yüzünüzü Mescid-i Haram yönüne döndürün demekle ne kastediliyor?O ayetler Müslümanlara bir kıble belirliyor. Biz cemaat halinde, zorunlu olarak, bireysel ibadetlerde de tercihan o kıbleye döneriz. Ancak bireysel ibadetlerde Kur'an'ın: "Nereye dönerseniz dönün orada Allah'ın yüzü vardır. "ayeti geçerlidir. Yani tek başına kılınan namazlarda kıbleye dönülmemiş olması namazı geçersiz kılmaz.

Siz namaz 3 vakti farzdır, diğer 2'si sünnettir diyorsunuz. Teravih namazını insanlar farz zannetmesinler diye camide kıldırmayan Peygamber Efendimiz neden sizin sünnettir dediğiniz namazları camiye sokmuştur? İnsanların bunu farz zannetmelerinden korkmamıştır. Ve de namazın 3 vaktinin insanlara farz olduğuna dair neden hiç bir hadis yoktur? Ve bir de sizden başka İslam tarihinde başka hiç bir âlim sizinle aynı fikri paylaşmış mıdır?Hz.Peygamber, camide kıldıklarını cem uygulayarak farzdan ayırmıştır. Eğer onlar farz olsaydı, cem imkanıyla üç vakitte toplanamazdı.Teravih ise bir tür merasime dönüştürüldüğü için onu yasaklamıştır. Böyle düşünen çok âlim vardır. Kur'an böyle dediğine göre başka birilerinin olması gerekmez.
Yazdıklarım dinimizislam.com' atıftı zaten.camide namaz olmaz diyen bir sitedir dinimizislam.com.
Hz. Aişe validemiz buyuruyor ki:
"kadının dışarı çıktığında elinden geliyorsa tek gözüne kadar kapatması gerekir"
Ümmü Seleme Validemiz şöyle demiştir: "Cilbab ayeti nazil olduğu zaman, Ensar kadınları siyah çarşaflara büründüklerinden ötürü, başlarında siyah kargalar varmış gibi çıktılar." (Cessas, Ahkamü'I-Kur'an, c. 1, s. 372; Sabunî, c. 2, s. 382)
Demek, başta ezvac-ı tahirat ve Peygamberimizin kızları olmak üzere sahabe-i kiramın hanımları siyah çarşaf giymişler ve uygulama ekseriyetle günümüze kadar" siyah çarşaf şeklinde gelmiştir. Cilbabın verdiğimiz ta'rifIerinden de anlaşılacağı gibi, cilbabın asıl vazifesi kadının zinetlerini örtmesi ve dışarıda kadının çekiciliğini azaltmasıdır bunu ise siyah renk daha iyi te'min eder.
Bun
lardan çarşafın hak olduğu çıkıyor. (Buradan pardesü giyilmez anlamı çıkmamalı) Ek olarak sarıkla ilgili de bir sürü rivayet var. Ama bu site sarık sarmayın, çarşaf giymeyin demiyorlar mı ?
 

YellowRed

Rektör
Katılım
2 Ekim 2008
Mesajlar
13,574
Reaksiyon puanı
27
Puanları
0
bu tibbi bilgileri ilk kez duyuyorum ve hiç inandırıcı değil. sakal ile görme duyusu ne alaka? ayrıca insan genetiği ile sakal kesmenin bağlantısı ne olabilir? sakal kesilince gelecek nesillerin erkekliği azalır yazılmış. saçmalık...
 

spybot

Guru
Emektar
Katılım
1 Kasım 2008
Mesajlar
47,206
Reaksiyon puanı
629
Puanları
113
1 aydır kesmiyorum hacı olduk..:)
 
Katılım
3 Mart 2007
Mesajlar
29,207
Reaksiyon puanı
2,146
Puanları
113
http://www.hanifdostlar.net/forum_posts.asp?TID=911 arama yapıp(ctrl+f) 3 vakit yaz çıkıyor. Bir iki yerden alıntı :

Namazı her hangi bir yöne doğru kılabileceğimizi belirtiyorsunuz. O halde Bakara Suresi 144-151 ayetleri ne anlama geliyor? Yüzünüzü Mescid-i Haram yönüne döndürün demekle ne kastediliyor?O ayetler Müslümanlara bir kıble belirliyor. Biz cemaat halinde, zorunlu olarak, bireysel ibadetlerde de tercihan o kıbleye döneriz. Ancak bireysel ibadetlerde Kur'an'ın: "Nereye dönerseniz dönün orada Allah'ın yüzü vardır. "ayeti geçerlidir. Yani tek başına kılınan namazlarda kıbleye dönülmemiş olması namazı geçersiz kılmaz.

Siz namaz 3 vakti farzdır, diğer 2'si sünnettir diyorsunuz. Teravih namazını insanlar farz zannetmesinler diye camide kıldırmayan Peygamber Efendimiz neden sizin sünnettir dediğiniz namazları camiye sokmuştur? İnsanların bunu farz zannetmelerinden korkmamıştır. Ve de namazın 3 vaktinin insanlara farz olduğuna dair neden hiç bir hadis yoktur? Ve bir de sizden başka İslam tarihinde başka hiç bir âlim sizinle aynı fikri paylaşmış mıdır?Hz.Peygamber, camide kıldıklarını cem uygulayarak farzdan ayırmıştır. Eğer onlar farz olsaydı, cem imkanıyla üç vakitte toplanamazdı.Teravih ise bir tür merasime dönüştürüldüğü için onu yasaklamıştır. Böyle düşünen çok âlim vardır. Kur'an böyle dediğine göre başka birilerinin olması gerekmez.
Yazdıklarım dinimizislam.com' atıftı zaten.camide namaz olmaz diyen bir sitedir dinimizislam.com.
Hz. Aişe validemiz buyuruyor ki:
"kadının dışarı çıktığında elinden geliyorsa tek gözüne kadar kapatması gerekir"
Ümmü Seleme Validemiz şöyle demiştir: "Cilbab ayeti nazil olduğu zaman, Ensar kadınları siyah çarşaflara büründüklerinden ötürü, başlarında siyah kargalar varmış gibi çıktılar." (Cessas, Ahkamü'I-Kur'an, c. 1, s. 372; Sabunî, c. 2, s. 382)
Demek, başta ezvac-ı tahirat ve Peygamberimizin kızları olmak üzere sahabe-i kiramın hanımları siyah çarşaf giymişler ve uygulama ekseriyetle günümüze kadar" siyah çarşaf şeklinde gelmiştir. Cilbabın verdiğimiz ta'rifIerinden de anlaşılacağı gibi, cilbabın asıl vazifesi kadının zinetlerini örtmesi ve dışarıda kadının çekiciliğini azaltmasıdır bunu ise siyah renk daha iyi te'min eder.
Bun
lardan çarşafın hak olduğu çıkıyor. (Buradan pardesü giyilmez anlamı çıkmamalı) Ek olarak sarıkla ilgili de bir sürü rivayet var. Ama bu site sarık sarmayın, çarşaf giymeyin demiyorlar mı ?

Benim verdiğim site değil ki bu.
 

mperk

Profesör
Katılım
25 Nisan 2010
Mesajlar
1,941
Reaksiyon puanı
55
Puanları
0
:) Ben yanlış anlattım heralde .neyse.

Sen 10 numaralı mesajda dedin ki 'namaz 3 vakittir dediği yeri göstersene' bende 11 numaralı mesajımda orayı göstermeye çalıştım.

Ondan sonra yazdıklarım da verdiğin site hakkında. Senin verdiğin site : http://www.dinimizislam.com/detay.asp?Aid=2756.

Yani 'Hz. Aişe validemiz buyuruyor ki' den aşağısı senin verdiğin site için yazdım.
Bak senin verdiğin sitenin görüşleri :

http://m.dinimizislam.com/onizleme/detay.asp?Aid=4727 Burada ki nedenden dolayı bu cemaat camiye gitmezler.

http://www.dinimizislam.com/detay.asp?Aid=2997 Burada kredi çekmeye açıkça FAİZ'e bir kereden bir şey olmaz diyerek helaldir diyorlar. Kredi kartında taksitli alınca üstüne vade binse faiz olmaz yazıyor.

DAha beni aşan bir çok mesele vardır. Ehline sormak lazım.


@rtsbora

Kardeş Burda kimse kimseyi İnanmak zorunda değil zaten. Anlıyor musun ?!
İlk kez duyunca inkar etmek en kolayıdır zaten.

Sakal bir uzuvdur. Allah cc kadını sakalsız,erkeği sakallı yaratmasında düşünebilen akıllar için bir hikmet vardır.
 
Katılım
3 Mart 2007
Mesajlar
29,207
Reaksiyon puanı
2,146
Puanları
113
[MENTION=104540]mperk[/MENTION] şimdi oldu.

Şimdi senin dediğine göre sadece sakalı jiletle kazımak mı haram? Yoksa 1 tutamdan aşağı olan bütün sakallar haram mı?

Bir tutamdan aşağı bırakılmasına,hiçbir fıkıh alimi mübah dememişlerdir.Yani serbest dememişlerdir.Dolayısı ile sünneti terkdir.Ancak ustura vurmayıp da 1 veya 2 numara ile kesip bırakılırsa, -yani bugün kü tabir ile kirli sakal olması da - haramdan kurtarır.Derinin dibini jilet ile yolmadıktan sonra,haramdan kurtulur.

[video=youtube;uYBQ3QJoAJg]http://www.youtube.com/watch?v=uYBQ3QJoAJg[/video]
 

mperk

Profesör
Katılım
25 Nisan 2010
Mesajlar
1,941
Reaksiyon puanı
55
Puanları
0
Ben bir şey demiyorum sadece naklettim. İlk mesajda bütün hepsini açıklamaya çalıştım.

Kazımak haram, uzatmak sünnet.
Yani 1-2 numara vacip. Vacibi terkten haram oluyor.
Eğer kazıtılmazsa haramdan kurtarır. Ehl-i sünnetin fetvası budur.
 

YellowRed

Rektör
Katılım
2 Ekim 2008
Mesajlar
13,574
Reaksiyon puanı
27
Puanları
0
@rtsbora

Kardeş Burda kimse kimseyi İnanmak zorunda değil zaten. Anlıyor musun ?!
İlk kez duyunca inkar etmek en kolayıdır zaten.

Sakal bir uzuvdur. Allah cc kadını sakalsız,erkeği sakallı yaratmasında düşünebilen akıllar için bir hikmet vardır.
ilk mesajında şöyle yazmışsın:
Tıb otoritelerince bu böyle tesbit edilmiştir.
hangi otoritelerce tespit edilmiş, söyler misin? bana bu konuda tıp fakültelerince yapılmış bir tıbbi araştırma sonucunun linkini verebilir misin?

dini bilgiler keyfi değildir. "ben yazarım, inanan inansın" mantığı, insanları yanlış yönlendirmekten başka bir işe yaramaz. hurrafeler de hep böyle ortaya çıkar zaten. dinle ilgili bir fikir ortaya atıyorsan bunu destekleyecek argümanlar da sunmalısın. "düşünebilen akıllar için hikmettir" demekle olmaz bu iş. ilahiyat bilimi neden var?
 

mperk

Profesör
Katılım
25 Nisan 2010
Mesajlar
1,941
Reaksiyon puanı
55
Puanları
0
Kardeş benim inanmak zorunda değilsin demem; sakalın tıbben göze faydalı olması gibi vs faydalarıdır.

Dini bir bilgiye ister inan ister inanma diyemem. Yanlış anlamışsın. dini bilgiler keyfi değildir ne güzel demişsin.
Sakal uzatmak dinde yoktur desen sakat olur,
Faydası olup olmamasını düşünmeden onca sahabe Resullulah(s.a.v): sakal kesilmez demesiyle nasıl sakallarını kesmemişler hemen sözüne iman etmişler değil mi ? Resulullah (sav) dediyse vardır bi hikmeti değil mi ?
Necm Suresi (3-5) : O, hevâdan (arzularına göre) konuşmaz. O(nun konuşması kendisine) vahyedilenden başkası değildir. Ona, kuvvetleri çok güçlü olan öğretti.
Ayrıca bu ayettir. Şüphesiz Biz, umulur ki aklınızı kullanırsınız diye size ayetleri açıkladık. (HADİD SURESİ / 17)
Her önüne geleni inkar etme yanlışlıkla ayeti inkar edeceksin.
ilk mesajda kaynak belirttim tıbbi bilgiler orada var kaynaklarını incele orada.
 

YellowRed

Rektör
Katılım
2 Ekim 2008
Mesajlar
13,574
Reaksiyon puanı
27
Puanları
0
insanları sakal bırakmaya yöneltmek için "sakalını kesersen başına bunlar gelir" şeklinde adeta göz korkutmak bence yanlış. yoksa ben ayeti inkar etmiyorum. sakal bırakmak da sünnettir. ona da birşey demem. kaynaktan da kastım tıbbi bir araştırma linki. yazıları nereden bulup yazdığını sormadım. bu konuda tıbbi araştırma yapmış bir üniversitenin araştırma sonucu linkini istemiştim. zira ben nette aradım, bulamadım.
 

mperk

Profesör
Katılım
25 Nisan 2010
Mesajlar
1,941
Reaksiyon puanı
55
Puanları
0
Sence yanlış olabilir korkutmak.
وَأَنذِرْ عَشِيرَتَكَ الْأَقْرَبِينَ
Önce en yakın soydaşlarını (Allah’ın dinine dâvet ederek, kendilerine öğüd ver de cehennem azabı ile) korkut.
Ama Allah cc emrediyor korkutmayı. Çünkü cehennem var.
bu konuda tıbbi araştırma yapmış bir üniversitenin araştırma sonucu linki yok bende. Bende ayet ve hadis var.

Ben iyi niyet ile bir günahı anlatmaya çalışıyorum sen suistimal yapıyorsun, buzağı arıyorsun.
 

YellowRed

Rektör
Katılım
2 Ekim 2008
Mesajlar
13,574
Reaksiyon puanı
27
Puanları
0
amacım suistimal değil. ayeti paylaşmana birşey demiyorum. ama tıbbi gerçeklikten bahsediyorsun, "hani gerçek" deyince de bende belge yok diyorsun.

neyse ben alacağım cevabı aldım. sana iyi forumlar.
 

SoLidBurn

Asistan
Katılım
20 Mart 2010
Mesajlar
356
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
bu meselelerde herkesin kaynağı farklı olunca görüşleri de farklı oluyor tabi.. İnşaAlalh sakla mevzusu için bir çalışma yapacağım..
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
biraz fazla abartmışlar gibi geldi bana benim şahsi görüşüm ve yorumumda şöyle ( farz) allahın ayetle sabit olan ve kesin yapın talimatıdır (haram) allahın ayet ile sabit olan kesin yapmayın talimatıdır sakal bırakma ile ilgili bir ayet olmadığına göre haram denemez olsa olsa mekruhtur . mekruhta allahın kesin yasaklamadığı ama yapılması hoş olmayan işlere denir kaldıki buna haram diyenler kadına benzeme ile kıyaslamışlar günümüz toplumlarında bu hüküm geçersiz ve pek alakası yok kılık kıyafetin helal ve haram olma koşulları ile alakalı imamı rabbani hz lerinin güzel yorum ve örnekleri vardır

Çok güzel bir açıklama yapmışsın Allah senden razı olsun. Bu konuda sizinde dediğiniz gibi ve bizlerinde gördüğü gibi herhangi bir ayet bulunmamakta fakat 4 meshepte haram olduğunu belirtmektedir. Kanımca ayetlerde geçmeyen mesheplerin ortak olarak haram gördüğü sakal kesme muhabbetine takılacağımıza ayetlerde üzerine basa basa hatırlatılan kul hakkı üzerinde yoğunlaşsak daha mantıklı olur diye düşünüyorum.

Unutmayalım ki burada birbirimize yaptığımız olumsuz yorumlar dahi kul hakkına girmemize sebebiyet verebilir

Sence yanlış olabilir korkutmak.
وَأَنذِرْ عَشِيرَتَكَ الْأَقْرَبِينَ
Önce en yakın soydaşlarını (Allah’ın dinine dâvet ederek, kendilerine öğüd ver de cehennem azabı ile) korkut.
Ama Allah cc emrediyor korkutmayı. Çünkü cehennem var.
bu konuda tıbbi araştırma yapmış bir üniversitenin araştırma sonucu linki yok bende. Bende ayet ve hadis var.

Ben iyi niyet ile bir günahı anlatmaya çalışıyorum sen suistimal yapıyorsun, buzağı arıyorsun.

Yanlış anlama güzel kardeşim fakat farklı bir dine sahip birisi gelip bize ya şunları derse; ey arkadaş senin Allah'ın hani merhametlilerin en merhametlisiydi ne oluyorda insanları dine davet etmek için cehennem azabıyla veya azab ile korkutuyor, bu durumda dine gelen kalben mi gelir azaptan korktuğu için veya yanmamak için mi? dediğinde ne cevap verebiliriz sence
 

ashabulyemin

Profesör
Katılım
6 Aralık 2008
Mesajlar
3,389
Reaksiyon puanı
20
Puanları
0
biraz fazla abartmışlar gibi geldi bana benim şahsi görüşüm ve yorumumda şöyle ( farz) allahın ayetle sabit olan ve kesin yapın talimatıdır (haram) allahın ayet ile sabit olan kesin yapmayın talimatıdır sakal bırakma ile ilgili bir ayet olmadığına göre haram denemez olsa olsa mekruhtur . mekruhta allahın kesin yasaklamadığı ama yapılması hoş olmayan işlere denir kaldıki buna haram diyenler kadına benzeme ile kıyaslamışlar günümüz toplumlarında bu hüküm geçersiz ve pek alakası yok kılık kıyafetin helal ve haram olma koşulları ile alakalı imamı rabbani hz lerinin güzel yorum ve örnekleri vardır

Bana göre ifadesi bizim kullanamayacağımızdan çok çok büyük bir laf.Müceddid-i elf-i sani İmam-ı Rabbani[ksa]sıla efendimizden sonrası bir miladdır yani 1000 yılın müceddidinden sonra.Bu ifadeden kesinlikle kaçınalım.
Efendi hz[ks]bu konuda Risale-i kudsiyyenin tercemesinde şöyle buyuruyor''efendi baba[ksa][Ali Haydar ahıskavi[ksa hazretleri 4 mezheb kadısı müftüsü zamanın gavsı]sakal kazımak[jilet ve ustura ile] 2 sefer livataya eşdeğerdir.yani büyükler ayet ve hadisleri imam-ı rabbaninin mektubatı ışığında yorumlayarak hüküm çıkartır yani bana göre demez.
imkanı olanlar sakallarını en azından jilet ve usturayla değil saç makinasıyla alsınlar olmayanların resmi dairede veya bürolarda çalışanları zaruret içinde olanları varsada tevbe etsinler avf ve mağfiret istesinler ki Allah[cc]tevbeleri çokça kabul eden bağışlayandır.
Bir tutamı bid'addır yani en az bir tutam oda makbul olanı değildir
Bu konuda ülkemizin en önde gelen fetva makamlarından mehmet talu hocaefendi
[video=youtube;GvHmYqOmDM8]http://www.youtube.com/watch?v=GvHmYqOmDM8[/video]
böyle buyuruyor yine genç neslin fetva makamlarından Fatih kalender hocaefendi de şöyle buyuruyor
[video=youtube;sJiz5rruK-Q]http://www.youtube.com/watch?v=sJiz5rruK-Q[/video]
[video=youtube;afl9gqFFsIE]http://www.youtube.com/watch?v=afl9gqFFsIE[/video]
 
Üst