|Ⓢєччαh|
Guru
- Katılım
- 12 Mart 2011
- Mesajlar
- 35,206
- Reaksiyon puanı
- 10,327
- Puanları
- 293
Herkes bir şeyler söyledi.
TUSAŞ tarafından üretilen Gökbey helikopterine takılacak yerli ve millî helikopter motorunun Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın katılımıyla düzenlenen test töreninde yaşanan tatsız olaydan söz ediyorum. Olayın özetini vereyim de asıl meseleye geçeyim, çünkü çok ilginç ve Devrim otomobilinden sonra âdeta “Türkiye’nin kaderi bu” fikrine dönüştürülmeye çalışılan bir sabotaj ve suikast silsilesi var Akşit’in geçmişinde.
ÖNCE CANLI YAYINDA GÖRÜNEN OLAY:
Tam motor çalıştırılacak ama bir aksilik oluyor. Bu sırada canlı yayın ekibi Cumhurbaşkanı fazla beklemesin diye araya eski görüntüleri veriyor, sonra bir ses duyuluyor “Motor çalışmıyor” diye ve ses yanlışlıkla canlı yayına veriliyor. Bunun üzerine TEİ Başkanı Mahmut Akşit tepki gösteriyor ve “Motor çalışıyor efendim. Töreni sabote etmek isteyenlere hakkımızı helal etmiyoruz” diyor.
Tatsızlığı gidermek için devreye giren Millî Savunma Bakanı Hulûsi Akar konuşma yaparak Cumhurbaşkanı Erdoğan’a liderliği altında bugünlere gelindiği için teşekkür ediyor. O sırada motorun bir örneği podyumda, örtüsü açılıyor, Erdoğan “Buyurun. Hayırlı olsun. Ya Allah Bismillah” diyor, çalışan motorun sesi duyuluyor ama Akşit Cumhurbaşkanı’nı işitmediği için sözlerini sürdürüyor: “Sayın Cumhurbaşkanım motor test ekibini tekrar canlı yayında görmek istiyoruz, lütfen. Bu şirketi Cumhurbaşkanlığı önerdi bize. İşinizi düzgün yapın. Ben uzun yıllar boyunca gece-gündüz demeden bu motorun çalışmasında, defalarca engelleme girişimlerini geçerek başaran bu ekibimizin alın terini, şu anda burada Sayın Cumhurbaşkanımızın huzurunda TEİ’ye teslim etmekten büyük gurur duyuyorum.”
GECİKMENİN GERÇEK SEBEBİ
Oysa test edilecek motorun çalışmaması diye bir durum söz konusu değil. Aslanlar gibi çalışıyor. İşin aslına bakılırsa bu motorun çekirdeğinin testi zaten 2017 yılında yapılmış ve gümbür gümbür çalıştırılmıştı. Canlı yayındaki olay “Bremze”den, yani uçak motoru test atölyelerinde motorun çalıştırılarak test edildiği alandan kaynaklı bir sorun. Bir gecikme yaşanıyor ve o sırada canlı yayın ekibi Cumhurbaşkanı fazla beklemesin diye araya eski görüntüleri veriyor, sonrasında Bremze ekibinden birinin bilgilendirme amaçlı söylediği “Motor çalışmıyor” sesi işitiliyor canlı yayında.
MAHMUT HOCA’NIN TEPKİSİNİN SEBEBİ SABOTAJLARLA VE SUİKASTLARLA DOLU GEÇMİŞTEN KAYNAKLI
Ama tabii sonuçta herkesin aklında Akşit’in sözleri kaldı ve herkes bu soruyu sordu:
Yıllarca kimler engellemişti, motor üretimini?
Devrim otomobili testinde iki otomobilden birine benzin konulmayarak yapılan sabotajın ardından 58 yıl sonra yaşanan bu durum, hepimizde âdeta Deja vü dedirtti. Yani “Ben bu filmi önceden de gördüm” hissi uyandırdı.
Peki, Mahmut Akşit bu duruma neden birilerinin dillendirip eleştirdiği gibi “aşırı” tepki verdi?
Verdi çünkü, bunun bir geçmişi var ve bu geçmişi bilmeyenler biraz boşa konuşuyor.
Bir kere bu motor için onlarca bilim insanı ve teknik adam yıllardır, gece gündüz demeden çalışma yürüttü. Bu TS1400 helikopter motoru, TSK’nın hafif maksatlı helikopter ihtiyacını karşılamak ve envanterdeki hani şu sık sık düşen UH-1 helikopterlerinin yerini almak üzere TUSAŞ tarafından tasarlanan ve üretilen Gökbey helikopterleri için yapıldı. Seri üretime geçti.
2018’DEKİ TESTTE MOTORUN İÇİNE ATILAN METAL PARÇALARI
Oysa Mahmut Akşit’in bu olaya komplo demesinin bir evveliyatı ve kendisinin canının yanmışlığı var. Ona düzenlenen suikastlar var. Evet, Mahmut Akşit’e Aselsan mühendislerine defalarca yapıldığı gibi defalarca suikast düzenlendiğini çok kişi bilmez. Yiyecek ve içeceklerle yapılan bu suikastların sırrı Aselsan suikastlarını da çözen Çapa Tıp Fakültesi’ndeki bazı doktorlar tarafından ortaya çıkarıldı ve Mahmut Akşit sağlığına kavuşturuldu.
Ve bilinmeyen bir vaka daha.
Yıl 2018. TEİ’de gerçekleştirilen bir başka resmî törende de motor çalıştırma testi sırasında içeriden birinin motoru sabote ettiği ve motorun çalıştırılmadığı biliniyor. Daha sonra yapılan araştırmayla ortaya çıktı ki içeriden bir sabotör motorun içine metal parçaları atmıştı.
Daha evveline gidelim. Kendisinin o dönem Başbakan olan Tayyip Erdoğan’a iletmek istediği motorlarla ilgili gizli dosya da o sıralarda ne yazık ki Erdoğan’ın etrafında olan bir isim tarafından engellenmişti.
İşte Akşit’in engellemeler dediği bu kadar kapsamlı bir sabotajlar, suikastlar diziniydi.
PROF. DR. MAHMUT AKŞİT’İ TANIYALIM
Akşit Boğaziçi Üniversitesi Makine Mühendisliği Bölümü’nden Lisans derecesi ile mezun. Akademik çalışmalarını ABD Troy, New York’takin Rensselaer Polytechnic Institute’da sürdürdü. ABD'de bulunduğu sırada General Electric Corporate ArGe Merkezi’nde 10 yıl boyunca üst düzeyde görev yaptı.
2001’de Türkiye’ye dönerek Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü’nde Enerji Sistemleri Mühendisliği Bölüm Başkanlığı görevini yürüttü. Kariyerine 2003 yılından itibaren Sabancı Üniversitesi Mekatronik Mühendisliği Bölümünde devam eti. 2013 yılı Aralık ayında TEI (TUSAŞ Uçak Motor Sanayi A.Ş.) Genel Müdürlüğü’ne atandı.
Uçak Motorları, Gaz ve Buhar Türbinleri konularında 25 yılı aşkın tecrübesi, 16 değişik ülkede yayınlanmış 60’ın üzerinde patentleri, 150’ye yakın makale, tebliğ, NASA ve NATO teknik raporları ve benzeri bilimsel yayınları var.
Böyle bir geçmişi var Mahmut Akşit’in. TEİ’nin başına geldikten sonra yaptığı motorlar ortada zaten. PD-170, PD-155, PD-222 hepsi onun çalışmalarıyla oldu. Ayrıca denizler için de motor üretmek üzere düğmeye bastığı biliniyor. Şu anda Altay tanklarıyla ilgili ilginç bir projesi var ama uzun sürer anlatması.
Akşit’ten önce motor yapıldığına dair bir bilgi yok TEİ’de. Genellikle yedek parça üretimi var. Mahmut Akşit gelince önce İHA motoru yaptı, Heron motorlarındaki sorunu çözdü. Baykar ve TUSAŞ’ın İHA motorlarının bir kısmını artık TEİ veriyor. Son 6 yılda 10 değişik motor yapıldı, tamamı havacılıkla ilgili yüksek teknoloji motorları.
5 Aralık tarihindeki seri üretimle ilki teslim edilen helikopter motorunun ardından jet motoru, yani bir üst versiyonda savaş uçağı motoru yakında çıkabilir. Bu tip gaz türbin motorunu dünyada üretebilen 7. ülke oldu Türkiye. Bu çok önemliydi. Artık Türkiye biraz zaman alsa da tüm motorlarda yerli millî üretim yapabileceğini ispat etti.
Ayrıca yedek parça üretiminde de kalite ve hacim yönünden TEİ dünya birincisi. Tüm dünyadaki uçan 2 uçaktan birinde TEİ parçası var. TEİ tanıtım filmine girerseniz bu bilgilerin daha fazlasını görebilirsiniz.
Ülkenize güvenin ve gurur duyun.
Fuat UĞUR/Türkiye gazetesi, 08 Aralık, '20
TUSAŞ tarafından üretilen Gökbey helikopterine takılacak yerli ve millî helikopter motorunun Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın katılımıyla düzenlenen test töreninde yaşanan tatsız olaydan söz ediyorum. Olayın özetini vereyim de asıl meseleye geçeyim, çünkü çok ilginç ve Devrim otomobilinden sonra âdeta “Türkiye’nin kaderi bu” fikrine dönüştürülmeye çalışılan bir sabotaj ve suikast silsilesi var Akşit’in geçmişinde.
ÖNCE CANLI YAYINDA GÖRÜNEN OLAY:
Tam motor çalıştırılacak ama bir aksilik oluyor. Bu sırada canlı yayın ekibi Cumhurbaşkanı fazla beklemesin diye araya eski görüntüleri veriyor, sonra bir ses duyuluyor “Motor çalışmıyor” diye ve ses yanlışlıkla canlı yayına veriliyor. Bunun üzerine TEİ Başkanı Mahmut Akşit tepki gösteriyor ve “Motor çalışıyor efendim. Töreni sabote etmek isteyenlere hakkımızı helal etmiyoruz” diyor.
Tatsızlığı gidermek için devreye giren Millî Savunma Bakanı Hulûsi Akar konuşma yaparak Cumhurbaşkanı Erdoğan’a liderliği altında bugünlere gelindiği için teşekkür ediyor. O sırada motorun bir örneği podyumda, örtüsü açılıyor, Erdoğan “Buyurun. Hayırlı olsun. Ya Allah Bismillah” diyor, çalışan motorun sesi duyuluyor ama Akşit Cumhurbaşkanı’nı işitmediği için sözlerini sürdürüyor: “Sayın Cumhurbaşkanım motor test ekibini tekrar canlı yayında görmek istiyoruz, lütfen. Bu şirketi Cumhurbaşkanlığı önerdi bize. İşinizi düzgün yapın. Ben uzun yıllar boyunca gece-gündüz demeden bu motorun çalışmasında, defalarca engelleme girişimlerini geçerek başaran bu ekibimizin alın terini, şu anda burada Sayın Cumhurbaşkanımızın huzurunda TEİ’ye teslim etmekten büyük gurur duyuyorum.”
GECİKMENİN GERÇEK SEBEBİ
Oysa test edilecek motorun çalışmaması diye bir durum söz konusu değil. Aslanlar gibi çalışıyor. İşin aslına bakılırsa bu motorun çekirdeğinin testi zaten 2017 yılında yapılmış ve gümbür gümbür çalıştırılmıştı. Canlı yayındaki olay “Bremze”den, yani uçak motoru test atölyelerinde motorun çalıştırılarak test edildiği alandan kaynaklı bir sorun. Bir gecikme yaşanıyor ve o sırada canlı yayın ekibi Cumhurbaşkanı fazla beklemesin diye araya eski görüntüleri veriyor, sonrasında Bremze ekibinden birinin bilgilendirme amaçlı söylediği “Motor çalışmıyor” sesi işitiliyor canlı yayında.
MAHMUT HOCA’NIN TEPKİSİNİN SEBEBİ SABOTAJLARLA VE SUİKASTLARLA DOLU GEÇMİŞTEN KAYNAKLI
Ama tabii sonuçta herkesin aklında Akşit’in sözleri kaldı ve herkes bu soruyu sordu:
Yıllarca kimler engellemişti, motor üretimini?
Devrim otomobili testinde iki otomobilden birine benzin konulmayarak yapılan sabotajın ardından 58 yıl sonra yaşanan bu durum, hepimizde âdeta Deja vü dedirtti. Yani “Ben bu filmi önceden de gördüm” hissi uyandırdı.
Peki, Mahmut Akşit bu duruma neden birilerinin dillendirip eleştirdiği gibi “aşırı” tepki verdi?
Verdi çünkü, bunun bir geçmişi var ve bu geçmişi bilmeyenler biraz boşa konuşuyor.
Bir kere bu motor için onlarca bilim insanı ve teknik adam yıllardır, gece gündüz demeden çalışma yürüttü. Bu TS1400 helikopter motoru, TSK’nın hafif maksatlı helikopter ihtiyacını karşılamak ve envanterdeki hani şu sık sık düşen UH-1 helikopterlerinin yerini almak üzere TUSAŞ tarafından tasarlanan ve üretilen Gökbey helikopterleri için yapıldı. Seri üretime geçti.
2018’DEKİ TESTTE MOTORUN İÇİNE ATILAN METAL PARÇALARI
Oysa Mahmut Akşit’in bu olaya komplo demesinin bir evveliyatı ve kendisinin canının yanmışlığı var. Ona düzenlenen suikastlar var. Evet, Mahmut Akşit’e Aselsan mühendislerine defalarca yapıldığı gibi defalarca suikast düzenlendiğini çok kişi bilmez. Yiyecek ve içeceklerle yapılan bu suikastların sırrı Aselsan suikastlarını da çözen Çapa Tıp Fakültesi’ndeki bazı doktorlar tarafından ortaya çıkarıldı ve Mahmut Akşit sağlığına kavuşturuldu.
Ve bilinmeyen bir vaka daha.
Yıl 2018. TEİ’de gerçekleştirilen bir başka resmî törende de motor çalıştırma testi sırasında içeriden birinin motoru sabote ettiği ve motorun çalıştırılmadığı biliniyor. Daha sonra yapılan araştırmayla ortaya çıktı ki içeriden bir sabotör motorun içine metal parçaları atmıştı.
Daha evveline gidelim. Kendisinin o dönem Başbakan olan Tayyip Erdoğan’a iletmek istediği motorlarla ilgili gizli dosya da o sıralarda ne yazık ki Erdoğan’ın etrafında olan bir isim tarafından engellenmişti.
İşte Akşit’in engellemeler dediği bu kadar kapsamlı bir sabotajlar, suikastlar diziniydi.
PROF. DR. MAHMUT AKŞİT’İ TANIYALIM
Akşit Boğaziçi Üniversitesi Makine Mühendisliği Bölümü’nden Lisans derecesi ile mezun. Akademik çalışmalarını ABD Troy, New York’takin Rensselaer Polytechnic Institute’da sürdürdü. ABD'de bulunduğu sırada General Electric Corporate ArGe Merkezi’nde 10 yıl boyunca üst düzeyde görev yaptı.
2001’de Türkiye’ye dönerek Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü’nde Enerji Sistemleri Mühendisliği Bölüm Başkanlığı görevini yürüttü. Kariyerine 2003 yılından itibaren Sabancı Üniversitesi Mekatronik Mühendisliği Bölümünde devam eti. 2013 yılı Aralık ayında TEI (TUSAŞ Uçak Motor Sanayi A.Ş.) Genel Müdürlüğü’ne atandı.
Uçak Motorları, Gaz ve Buhar Türbinleri konularında 25 yılı aşkın tecrübesi, 16 değişik ülkede yayınlanmış 60’ın üzerinde patentleri, 150’ye yakın makale, tebliğ, NASA ve NATO teknik raporları ve benzeri bilimsel yayınları var.
Böyle bir geçmişi var Mahmut Akşit’in. TEİ’nin başına geldikten sonra yaptığı motorlar ortada zaten. PD-170, PD-155, PD-222 hepsi onun çalışmalarıyla oldu. Ayrıca denizler için de motor üretmek üzere düğmeye bastığı biliniyor. Şu anda Altay tanklarıyla ilgili ilginç bir projesi var ama uzun sürer anlatması.
Akşit’ten önce motor yapıldığına dair bir bilgi yok TEİ’de. Genellikle yedek parça üretimi var. Mahmut Akşit gelince önce İHA motoru yaptı, Heron motorlarındaki sorunu çözdü. Baykar ve TUSAŞ’ın İHA motorlarının bir kısmını artık TEİ veriyor. Son 6 yılda 10 değişik motor yapıldı, tamamı havacılıkla ilgili yüksek teknoloji motorları.
5 Aralık tarihindeki seri üretimle ilki teslim edilen helikopter motorunun ardından jet motoru, yani bir üst versiyonda savaş uçağı motoru yakında çıkabilir. Bu tip gaz türbin motorunu dünyada üretebilen 7. ülke oldu Türkiye. Bu çok önemliydi. Artık Türkiye biraz zaman alsa da tüm motorlarda yerli millî üretim yapabileceğini ispat etti.
Ayrıca yedek parça üretiminde de kalite ve hacim yönünden TEİ dünya birincisi. Tüm dünyadaki uçan 2 uçaktan birinde TEİ parçası var. TEİ tanıtım filmine girerseniz bu bilgilerin daha fazlasını görebilirsiniz.
Ülkenize güvenin ve gurur duyun.
Fuat UĞUR/Türkiye gazetesi, 08 Aralık, '20