Sabotajlar ve suikastlarla dolu bir geçmiş

Bu konuyu okuyanlar

Katılım
12 Mart 2011
Mesajlar
35,210
Reaksiyon puanı
10,324
Puanları
113
Herkes bir şeyler söyledi.
TUSAŞ tarafından üretilen Gökbey helikopterine takılacak yerli ve millî helikopter motorunun Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın katılımıyla düzenlenen test töreninde yaşanan tatsız olaydan söz ediyorum. Olayın özetini vereyim de asıl meseleye geçeyim, çünkü çok ilginç ve Devrim otomobilinden sonra âdeta “Türkiye’nin kaderi bu” fikrine dönüştürülmeye çalışılan bir sabotaj ve suikast silsilesi var Akşit’in geçmişinde.

ÖNCE CANLI YAYINDA GÖRÜNEN OLAY:
Tam motor çalıştırılacak ama bir aksilik oluyor. Bu sırada canlı yayın ekibi Cumhurbaşkanı fazla beklemesin diye araya eski görüntüleri veriyor, sonra bir ses duyuluyor “Motor çalışmıyor” diye ve ses yanlışlıkla canlı yayına veriliyor. Bunun üzerine TEİ Başkanı Mahmut Akşit tepki gösteriyor ve “Motor çalışıyor efendim. Töreni sabote etmek isteyenlere hakkımızı helal etmiyoruz” diyor.

Tatsızlığı gidermek için devreye giren Millî Savunma Bakanı Hulûsi Akar konuşma yaparak Cumhurbaşkanı Erdoğan’a liderliği altında bugünlere gelindiği için teşekkür ediyor. O sırada motorun bir örneği podyumda, örtüsü açılıyor, Erdoğan “Buyurun. Hayırlı olsun. Ya Allah Bismillah” diyor, çalışan motorun sesi duyuluyor ama Akşit Cumhurbaşkanı’nı işitmediği için sözlerini sürdürüyor: “Sayın Cumhurbaşkanım motor test ekibini tekrar canlı yayında görmek istiyoruz, lütfen. Bu şirketi Cumhurbaşkanlığı önerdi bize. İşinizi düzgün yapın. Ben uzun yıllar boyunca gece-gündüz demeden bu motorun çalışmasında, defalarca engelleme girişimlerini geçerek başaran bu ekibimizin alın terini, şu anda burada Sayın Cumhurbaşkanımızın huzurunda TEİ’ye teslim etmekten büyük gurur duyuyorum.”

GECİKMENİN GERÇEK SEBEBİ

Oysa test edilecek motorun çalışmaması diye bir durum söz konusu değil. Aslanlar gibi çalışıyor. İşin aslına bakılırsa bu motorun çekirdeğinin testi zaten 2017 yılında yapılmış ve gümbür gümbür çalıştırılmıştı. Canlı yayındaki olay “Bremze”den, yani uçak motoru test atölyelerinde motorun çalıştırılarak test edildiği alandan kaynaklı bir sorun. Bir gecikme yaşanıyor ve o sırada canlı yayın ekibi Cumhurbaşkanı fazla beklemesin diye araya eski görüntüleri veriyor, sonrasında Bremze ekibinden birinin bilgilendirme amaçlı söylediği “Motor çalışmıyor” sesi işitiliyor canlı yayında.

MAHMUT HOCA’NIN TEPKİSİNİN SEBEBİ SABOTAJLARLA VE SUİKASTLARLA DOLU GEÇMİŞTEN KAYNAKLI
Ama tabii sonuçta herkesin aklında Akşit’in sözleri kaldı ve herkes bu soruyu sordu:
Yıllarca kimler engellemişti, motor üretimini?
Devrim otomobili testinde iki otomobilden birine benzin konulmayarak yapılan sabotajın ardından 58 yıl sonra yaşanan bu durum, hepimizde âdeta Deja vü dedirtti. Yani “Ben bu filmi önceden de gördüm” hissi uyandırdı.

Peki, Mahmut Akşit bu duruma neden birilerinin dillendirip eleştirdiği gibi “aşırı” tepki verdi?
Verdi çünkü, bunun bir geçmişi var ve bu geçmişi bilmeyenler biraz boşa konuşuyor.

Bir kere bu motor için onlarca bilim insanı ve teknik adam yıllardır, gece gündüz demeden çalışma yürüttü. Bu TS1400 helikopter motoru, TSK’nın hafif maksatlı helikopter ihtiyacını karşılamak ve envanterdeki hani şu sık sık düşen UH-1 helikopterlerinin yerini almak üzere TUSAŞ tarafından tasarlanan ve üretilen Gökbey helikopterleri için yapıldı. Seri üretime geçti.

2018’DEKİ TESTTE MOTORUN İÇİNE ATILAN METAL PARÇALARI
Oysa Mahmut Akşit’in bu olaya komplo demesinin bir evveliyatı ve kendisinin canının yanmışlığı var. Ona düzenlenen suikastlar var. Evet, Mahmut Akşit’e Aselsan mühendislerine defalarca yapıldığı gibi defalarca suikast düzenlendiğini çok kişi bilmez. Yiyecek ve içeceklerle yapılan bu suikastların sırrı Aselsan suikastlarını da çözen Çapa Tıp Fakültesi’ndeki bazı doktorlar tarafından ortaya çıkarıldı ve Mahmut Akşit sağlığına kavuşturuldu.

Ve bilinmeyen bir vaka daha.
Yıl 2018. TEİ’de gerçekleştirilen bir başka resmî törende de motor çalıştırma testi sırasında içeriden birinin motoru sabote ettiği ve motorun çalıştırılmadığı biliniyor. Daha sonra yapılan araştırmayla ortaya çıktı ki içeriden bir sabotör motorun içine metal parçaları atmıştı.

Daha evveline gidelim. Kendisinin o dönem Başbakan olan Tayyip Erdoğan’a iletmek istediği motorlarla ilgili gizli dosya da o sıralarda ne yazık ki Erdoğan’ın etrafında olan bir isim tarafından engellenmişti.

İşte Akşit’in engellemeler dediği bu kadar kapsamlı bir sabotajlar, suikastlar diziniydi.

PROF. DR. MAHMUT AKŞİT’İ TANIYALIM
Akşit Boğaziçi Üniversitesi Makine Mühendisliği Bölümü’nden Lisans derecesi ile mezun. Akademik çalışmalarını ABD Troy, New York’takin Rensselaer Polytechnic Institute’da sürdürdü. ABD'de bulunduğu sırada General Electric Corporate ArGe Merkezi’nde 10 yıl boyunca üst düzeyde görev yaptı.

2001’de Türkiye’ye dönerek Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü’nde Enerji Sistemleri Mühendisliği Bölüm Başkanlığı görevini yürüttü. Kariyerine 2003 yılından itibaren Sabancı Üniversitesi Mekatronik Mühendisliği Bölümünde devam eti. 2013 yılı Aralık ayında TEI (TUSAŞ Uçak Motor Sanayi A.Ş.) Genel Müdürlüğü’ne atandı.

Uçak Motorları, Gaz ve Buhar Türbinleri konularında 25 yılı aşkın tecrübesi, 16 değişik ülkede yayınlanmış 60’ın üzerinde patentleri, 150’ye yakın makale, tebliğ, NASA ve NATO teknik raporları ve benzeri bilimsel yayınları var.

Böyle bir geçmişi var Mahmut Akşit’in. TEİ’nin başına geldikten sonra yaptığı motorlar ortada zaten. PD-170, PD-155, PD-222 hepsi onun çalışmalarıyla oldu. Ayrıca denizler için de motor üretmek üzere düğmeye bastığı biliniyor. Şu anda Altay tanklarıyla ilgili ilginç bir projesi var ama uzun sürer anlatması.

Akşit’ten önce motor yapıldığına dair bir bilgi yok TEİ’de. Genellikle yedek parça üretimi var. Mahmut Akşit gelince önce İHA motoru yaptı, Heron motorlarındaki sorunu çözdü. Baykar ve TUSAŞ’ın İHA motorlarının bir kısmını artık TEİ veriyor. Son 6 yılda 10 değişik motor yapıldı, tamamı havacılıkla ilgili yüksek teknoloji motorları.

5 Aralık tarihindeki seri üretimle ilki teslim edilen helikopter motorunun ardından jet motoru, yani bir üst versiyonda savaş uçağı motoru yakında çıkabilir. Bu tip gaz türbin motorunu dünyada üretebilen 7. ülke oldu Türkiye. Bu çok önemliydi. Artık Türkiye biraz zaman alsa da tüm motorlarda yerli millî üretim yapabileceğini ispat etti.

Ayrıca yedek parça üretiminde de kalite ve hacim yönünden TEİ dünya birincisi. Tüm dünyadaki uçan 2 uçaktan birinde TEİ parçası var. TEİ tanıtım filmine girerseniz bu bilgilerin daha fazlasını görebilirsiniz.

Ülkenize güvenin ve gurur duyun.

Fuat UĞUR/Türkiye gazetesi, 08 Aralık, '20
 

The Medic

Profesör
Katılım
5 Mayıs 2020
Mesajlar
1,022
Reaksiyon puanı
1,285
Puanları
113
dayı çoğu haberini okudumda sen bunları başka sitelerden kopyala yapıştırmı yapıyorsun yoksa topladığın bilgileri birleştirip kendi ellerinlemi yazıyorsun?
dalga geçmiyorum cidden soruyorum

Edit:altta gazete kaynağı verilmiş,özür dilerim
 
Katılım
12 Mart 2011
Mesajlar
35,210
Reaksiyon puanı
10,324
Puanları
113
dayı çoğu haberini okudumda sen bunları başka sitelerden kopyala yapıştırmı yapıyorsun yoksa topladığın bilgileri birleştirip kendi ellerinlemi yazıyorsun?
dalga geçmiyorum cidden soruyorum

Edit:altta gazete kaynağı verilmiş,özür dilerim
Bu bir haberden ziyade ülkede konuşulan bir mevzuun makale halinde izaha kavuşturulmuş halidir. Haber deyince, benim de, başkasının da kaynak verdiklerimiz zaten adı üstünde bir yerlerden alıntılanmış demektir.
 

Gece baykuşu

Doçent
Katılım
13 Ocak 2019
Mesajlar
500
Reaksiyon puanı
291
Puanları
63
Bir Motoru yapmak için ne kadar bu kadar beklemek zorunda kaldık ki keşke daha erken Italya Pakistan'a Uçağı satarken koyduğu yasaktan önce yapsaydık. Darısı Altay'ın başına hayırlısı ile Altay'ın da motorunu görürüz
 
Katılım
12 Mart 2011
Mesajlar
35,210
Reaksiyon puanı
10,324
Puanları
113
Bir Motoru yapmak için ne kadar bu kadar beklemek zorunda kaldık ki keşke daha erken Italya Pakistan'a Uçağı satarken koyduğu yasaktan önce yapsaydık. Darısı Altay'ın başına hayırlısı ile Altay'ın da motorunu görürüz
Biz beklemek zorunda kalmadık yeğenim. Bize kalsaydı belki 30 yıl, 40 yıl önce de yapabilirdik muhtemelen. Lakin içimize soktukları hainlerle sabote ettiler, nerede biri başını kaldırıp proje çizmeye kalktıysa toprağa yolladılar. Nuri DEMİRAĞ sipariş üzerine 125 tane savaş uçağı yapmıştı. Aldırtmadılar, sattırmadılar. Olduğu yerde çürümeye terkettirdiler. Ve bunu devlet zoruyla yaptırdılar. Keza bunun gibi daha nice hikayeler var böyle hazin.
 

Gece baykuşu

Doçent
Katılım
13 Ocak 2019
Mesajlar
500
Reaksiyon puanı
291
Puanları
63
Biz beklemek zorunda kalmadık yeğenim. Bize kalsaydı belki 30 yıl, 40 yıl önce de yapabilirdik muhtemelen. Lakin içimize soktukları hainlerle sabote ettiler, nerede biri başını kaldırıp proje çizmeye kalktıysa toprağa yolladılar. Nuri DEMİRAĞ sipariş üzerine 125 tane savaş uçağı yapmıştı. Aldırtmadılar, sattırmadılar. Olduğu yerde çürümeye terkettirdiler. Ve bunu devlet zoruyla yaptırdılar. Keza bunun gibi daha nice hikayeler var böyle hazin.
Demirağ hikayesini biliyorum çok kötü ve üzücü olay devlet eğer o uçakları alıp hatta üstüne Nuri Demirağ'a maddi ve manevi destek verseydi belki şu an Airbus Boeing F-35 yerine Bizim uçaklarımız konuşulurdu. En azından artık yapabiliyoruz önemli olan o. Dediğim gibi helikopter motoru tamam. Sıra Altay'da. Tank Motorunu da yapalım iş biter bir de Vecihi Hürkuş'u da unutmayalım.
 
Katılım
12 Mart 2011
Mesajlar
35,210
Reaksiyon puanı
10,324
Puanları
113
Demirağ hikayesini biliyorum çok kötü ve üzücü olay devlet eğer o uçakları alıp hatta üstüne Nuri Demirağ'a maddi ve manevi destek verseydi belki şu an Airbus Boeing F-35 yerine Bizim uçaklarımız konuşulurdu. En azından artık yapabiliyoruz önemli olan o. Dediğim gibi helikopter motoru tamam. Sıra Altay'da. Tank Motorunu da yapalım iş biter bir de Vecihi Hürkuş'u da unutmayalım.
Evet, büyük alim Cezeri'den bu yana nice Hürkuş'lar, Hezarfen'ler, Demirağ'lar geldi geçti. Rabbim hepsine rahmet eylesin. Hepsinin hikayesi çok ayrı...

Yanlış anlaşılmasın, emin olun siyaset yapmak için falan söylemiyorum, ama bir hakkın teslimi için söylemek zorundayım... Tayyip beyin çok yoğun ilgisi ve himayesi ile bugünkü başarıyı yakalayabildik, bu seviyelere gelebildik. Öncekilere de kızmıyorum, sonuçta devlete hiçbiri tam olarak hakim değillerdi, öyle kolay devlet içindeki gizli hücrelere ulaşması, hakim olması zordu. Tayyip bey FETÖ ihanet çetesini çökertip pert haline getirdikten sonra ancak bu mekanizmaya hakim olup, inisiyatif kullanabildi.
 

Gece baykuşu

Doçent
Katılım
13 Ocak 2019
Mesajlar
500
Reaksiyon puanı
291
Puanları
63
Evet, büyük alim Cezeri'den bu yana nice Hürkuş'lar, Hezarfen'ler, Demirağ'lar geldi geçti. Rabbim hepsine rahmet eylesin. Hepsinin hikayesi çok ayrı...

Yanlış anlaşılmasın, emin olun siyaset yapmak için falan söylemiyorum, ama bir hakkın teslimi için söylemek zorundayım... Tayyip beyin çok yoğun ilgisi ve himayesi ile bugünkü başarıyı yakalayabildik, bu seviyelere gelebildik. Öncekilere de kızmıyorum, sonuçta devlete hiçbiri tam olarak hakim değillerdi, öyle kolay devlet içindeki gizli hücrelere ulaşması, hakim olması zordu. Tayyip bey FETÖ ihanet çetesini çökertip pert haline getirdikten sonra ancak bu mekanizmaya hakim olup, inisiyatif kullanabildi.
Bu konuda en başta Recep Tayyip Erdoğan asla siyasete karıştırmıyor. Savunma sanayisinde yerlilik oranı %80'ler olmasaydı. Suriye'ye yapılan harekatları ve Azerbaycan'ın kazandığı Karabağ savaşına bizim en küçük adım bile atmamıza izin vermezlerdi.
Bizim bence Kara kuvvetleri olarak eksiğimiz yok daha çok hava ve deniz kuvvetlerine biraz fazla eğilmemiz gerekiyor diye düşünüyorum. Bu olayı hatırladıkca çok üzülürüm. İzmir'de Bir Alman gemisi ve Türk gemisini görmüştüm. Alman gemisinin bizim gemimize kıyasla üstün olmasına çok üzülmüştüm. 1950'de kurulan özel harp dairesinin zamanla bir koramiral korgeneral seviyesinin yönetecek kadar büyümesi en baştan kimin ve neden hangi sebeplerle yapıldığı belli oluyor.
Savunma sanayinde en çok üç isim çok önemli iş yaptılar. 1974 harekatından sonra Aselsan'ı kuran Bülent Ecevit Türkiye'ye ağır sanayi kurulmasını isteyen Necmettin Erbakan Aselsan kurucusu Hacim Kanoy ve Erdoğan. Benim iki isteğim var hem hava ve deniz silahları konusunda üstün olmamız. Kara silahları konusunda zaten üstünüz ona diyecek lafım yok. MPT-76'nın başarısı ve yüzen köprü, kirpiler ve daha niceleri. En azından şunu biliyoruz ki milli silah sanayi konusunda gelişemezsek bizi asla yaşatmayacaklarını biliyoruz.
Yanlış anlaşılacak bir olayda yok durumda yok. Koskoca ABD sırf S-400 aldık diye ambargo koymadı. Eğer şimdi (inşaallah geri adım atılmaz) geri adım atsak ambargo hemen kalkmaz mı?
 
Üst