S3 Mini telefonu servise göndereceğim. Sayacı nasıl sıfırlarım?

Bu konuyu okuyanlar

radyoaktif

Asistan
Katılım
16 Eylül 2009
Mesajlar
412
Reaksiyon puanı
31
Puanları
28
Arkadaşlar iyi günler. Ekran sararmasından dolayı, geçen sene aldığım Samsung S3 Mini (GT-8200Q) telefonu garantiye göndermem gerekiyor.

7vlvJL.jpg


Lakin bugüne kadar bu telefonu, TWRP Recovery yükleyip Root'lu bir şekilde kullanıyordum. Ve servisteki arkadaşlar cihazı, hangi durumda cihazı garanti dışı bırakır onu merak ediyorum.

Yani Odin üzerinden yüklenen Stock ROM'un, Download Mod daki sayacı artırmadığını duydum ki zaden benim Download Mode kısmında herhangi bir sayı görmüyorum zira bu sürümün zaten Custom Rom'u mevcut değil (GT-8190'ın mevcuttu)

l1MZab.jpg


Gene de bu sayaç sıfırlama olayını yapmaya çalışayım da teknik servis TWRP Recovery ve Root yaptığımı anlamasın dedim ve TriangleAway v3.26.apk'yı yükledim (daha eski sürümleri de denedim) lakin aşağıda ki hatayı verdi. TriangleAway.zip şeklinde TWRP recovery üzerinden yüklemeyi denedim oda hata verdi.

l1MZnX.png

VYkD4n.png


Bu arada, telefon Rootlu

9LnNOQ.png


Şimdi eğer TWRP Recovery yüklemek ve Root yapmak cihazı garanti dışı bırakmıyorsa, Odin üzerinden Stock Rom yüklemek de sayacı artırmıyorsa, o halde benim cihazı teknik servise gönderirken yapmam gereken tek şey Odin üzerinden tekrar Stock Rom'u yüklemek. Ve öylece servise göndermek. Böylece TWRP Recovery ve Root'da silinmiş olur. Doğru mudur?

Ama eğer TWRP Recovery yüklemek yada cihazı Root'lamak, teknik servisin sıkıntı çıkartması için yetiyorsa yahut Stock Rom dahi yüklemek, sayacı artırıyorsa bu ihtimallere karşı ne yapacağımı söyleyin lütfen. Yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkür ediyorum.
 
Katılım
15 Mart 2016
Mesajlar
562
Reaksiyon puanı
35
Puanları
28
Yaş
15
Arkadaşlar iyi günler. Ekran sararmasından dolayı, geçen sene aldığım Samsung S3 Mini (GT-8200Q) telefonu garantiye göndermem gerekiyor.

7vlvJL.jpg


Lakin bugüne kadar bu telefonu, TWRP Recovery yükleyip Root'lu bir şekilde kullanıyordum. Ve servisteki arkadaşlar cihazı, hangi durumda cihazı garanti dışı bırakır onu merak ediyorum.

Yani Odin üzerinden yüklenen Stock ROM'un, Download Mod daki sayacı artırmadığını duydum ki zaden benim Download Mode kısmında herhangi bir sayı görmüyorum zira bu sürümün zaten Custom Rom'u mevcut değil (GT-8190'ın mevcuttu)

l1MZab.jpg


Gene de bu sayaç sıfırlama olayını yapmaya çalışayım da teknik servis TWRP Recovery ve Root yaptığımı anlamasın dedim ve TriangleAway v3.26.apk'yı yükledim (daha eski sürümleri de denedim) lakin aşağıda ki hatayı verdi. TriangleAway.zip şeklinde TWRP recovery üzerinden yüklemeyi denedim oda hata verdi.

l1MZnX.png

VYkD4n.png


Bu arada, telefon Rootlu

9LnNOQ.png


Şimdi eğer TWRP Recovery yüklemek ve Root yapmak cihazı garanti dışı bırakmıyorsa, Odin üzerinden Stock Rom yüklemek de sayacı artırmıyorsa, o halde benim cihazı teknik servise gönderirken yapmam gereken tek şey Odin üzerinden tekrar Stock Rom'u yüklemek. Ve öylece servise göndermek. Böylece TWRP Recovery ve Root'da silinmiş olur. Doğru mudur?

Ama eğer TWRP Recovery yüklemek yada cihazı Root'lamak, teknik servisin sıkıntı çıkartması için yetiyorsa yahut Stock Rom dahi yüklemek, sayacı artırıyorsa bu ihtimallere karşı ne yapacağımı söyleyin lütfen. Yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkür ediyorum.
Root yapmak garanti dışı bırakir sayaç 0×0 dan 0×1 olur
 

radyoaktif

Asistan
Katılım
16 Eylül 2009
Mesajlar
412
Reaksiyon puanı
31
Puanları
28
Root yapmak garanti dışı bırakir sayaç 0×0 dan 0×1 olur

Dostum root'un sayacı tetiklediğinden emin misin? Zira ben sadece custom rom yüklerken sayacın artığını biliyordum. Ayrıca benim telefonun download modunda hiç bir sayı yok. Root'un sayacı 1 yaptığını nereden anlayacağız peki?
 

radyoaktif

Asistan
Katılım
16 Eylül 2009
Mesajlar
412
Reaksiyon puanı
31
Puanları
28
Phone Info indir telefonuna orda yazar ve root sayaç arttırır.

Hocam cevap için teşekkürler lakin bugün cihazı Samsung'un Bağcılar'da ki yetkili Teleservice yerine götürdüm. Kaydı alan bayan o olmayan beyni ile direkt "Telefonun ekranı kırılmış" şeklinde saçma sapan bir yorum yaptı. Dedim "Faturayı hemen millete kesmeye alışmışsınız herhalde. Ekranında hiç bir kırık yok. Ayrıca bu tespiti yapmaya çalışmak da sizin işiniz değil. Teknik personelden bir arkadaş çağırın durumu izah edeyim zira sorun ya görüntü bandında yada grafik işlemcide. Ekranının garanti kapsamında değişmesi gerekiyor" dedim.

Gelen arkadaşta "Hocam bu ekran, gövdeye bağlı olduğu için ekran+gövde değişecek. Ve kasanın etrafında zedelenme var. Samsung, kasanın etrafında zedelenme olduğu için ürünü garanti kapsamına almaz ve değişim için ücret çıkacak" dedi. Bunun üzerine daha da çıldırarak "Siz bana ücret çıkartacağınızı beyan ettiğiniz o servis formunu mail atın. Ben onu tüketici hakem heyetine delil olarak götürürüm ve sizle bu yasa dışı tutumunuz yüzünden sonuna kadar uğraşacağım" dedim ve telefonu orada bıraktım. Sizce bu karaktersizler ile uğraşmaya değer mi yoksa İstanbul'da ki başka bir Samsung yetkili servisinde mi şansımı denemeliyim? Ve tüketici hakem heyetinde, bu götürdüğüm Samsung teknik servisini mi yoksa direkt Samsung'un kendisine mi dava açmalıyım?

Samsung'un böyle saçma sapan bir uygulaması mı var? Telefonu daha önceden 3,5 kere yere düşürdüğüm için, o dayanıksız ve leğen gibi olan köşeleri zedelendi ise bunun, sararan ekran ile ne alakası var? Zira bu sararma, telefon masanın üzerinde iken kendi kendine ortaya çıktı ve akşama doğru da ekran neredeyse görünmeyecek şekilde sararma şiddetlendi. Kaldı ki telefonu en son düşürdüğüm zaman belki 4,5 gün öncedir. Hatta teknik servisin bir kıllık yapacağını öngörerek kutu içerisine aynen aşağıda ki notun yazılı olduğu bir kağıt bıraktım:

02.08.2016 tarihinde saat 15.30 sularında, 1 sene boyunca hiç bir sorun yaşamadan kullandığım S3 Mini telefonumun önce sağ alt köşesi, ardından yaklaşık 1 saat sonra da sol üst köşesinde sararma başladı. Bu durum, akşama doğru her geçen saat şiddetini daha da artırdı ve telefonu size göndermeye yakın neredeyse ekranı, bu sarartıdan görünmez bir hale geldi.

Telefona hiç bir sıvı teması olmadığını ve bu durumun tamamen, telefon masanın üzerinde dururken birden bire ortaya çıktığını belirtmek isterim. Bataryası orijinaldir ve telefon sürekli, Samsung'un kendi orijinal adaptörü ile şarj edilmiştir.

Biraz sakar olduğum için telefonu satın aldığım günden bugüne 5,6 kere cep hizasından hafifçe yere düşürmüşümdüm lakin kısmetime hep düşerken köşeleri yere çarptı. Kılıf sevmediğim için kılıfsız kullandım. Tabi S3 Mini'nin kendi dış kasası hattinden fazla dayanıksız olduğu için en ufak bir çarpmada kapak çevresinde kalıcı bir şekilde izler kaldı. Lakin bu oluşan sararma sorununun, bu bir kaç düşme ile alakasının olmadığını belirtmek isterim. Zira bu düşmelerin çoğu, telefonun kapağını hiç çıkartmayacak ve telefonu hiç kapatmayacak şekilde hafif zemine oldu. O yüzden telefonun etrafında ki zedelenme izlerini görüp de bu sararma sorununa "Kullanıcı hatası" deme ihtimalinizi ortadan kaldırmak için bu açıklamayı yapma gereği duydum. Ayrıca sararma sorununun, yaz aylarında İstanbul'un bu nemli havası ile alakası yoktur umarım zira telefonum evin içinde, gölgede iken bu sorunu verdi.

Ayrıca telefonu aldığım ilk günden bu yana, ara ara sesimin karşı tarafa gitmediğine şahit oldum. Yazılımdan öte, bunun donanımsal bir sorun olduğu kanısındayım. Bu soruna da bakmanızı rica ediyorum.

Gereğini yapmanızı rica eder, iyi günler dilerim.

Bu sıfat bile bulamadığım kan emici yaratıklara karşı nasıl bir yol izlemeliyim arkadaşlar? Zira telefonun tam 1 sene daha garantisi var ve bu faturayı bana kesmelerine izin vermeyeceğim.
 
Son düzenleme:

radyoaktif

Asistan
Katılım
16 Eylül 2009
Mesajlar
412
Reaksiyon puanı
31
Puanları
28
Evet arkadaşlar bugün telefonu bıraktığım Teleservice arayıp 530TL'ye aldığım telefonun ekranına 250TL fiyat istedi. Ekran ile kasa tek parça olduğu ve kasada da çizikler olduğu için garanti dışıymış.

Samsung'un müşteri hizmetlerini arayıp böyle bir durum olup olmadığını sordum ve aldığım cevap "Kasada çizikler var ise öncelikle bu dış kasa ücrete tabi tutularak değişir. Ardından o mevcut soruna garanti kapsamında bakılır" oldu. Halbuki benim sorunum zaten ekranın kendisinde. Ve kaldı ki zaten Ekran ile kasanın bir bütün olduğunu kendileri söylüyor. Ee ben kasayı ücretli bir şekilde değiştirdikten sonra, zaten ekran da değişmiş olmuyor mu?

Şimdi bana tüketici hakem heyeti yolu gözüktü zira Samsung'un bu iki yüzlü ve mide bulandırıcı teknik servis tutumu yüzünden çileden çıktım. Telefonu satmaya gelince hiç bir sorun çıkartmayıp iş, bu telefonu garanti kapsamında onarmaya gelince Samsung kadar çirkefleşen başka bir firma daha inanın görmedim.

sikayetvar.com a şimdiden şikayet kaydı da bıraktım

https://www.sikayetvar.com/sikayet/detay/6113476

Tüketici hakem heyetine ilk defa başvuracağım. Acaba işleyiş hakkında bilginiz var mı ve sizce muvaffak olur muyum?
 
Son düzenleme:
Üst