Ryzen 7 3800x yüksek derece

Bu konuyu okuyanlar

Daha önce yazdımmı hatırlamıyorum ama, o işlemcinin AMD tarafından resmi olarak açıklanan max. sıcaklığı ,95 derece zaten. Cinebench R23ü, bayağı kapsamlı tutmuşlar 23 -25 DK az bi süre değil. zaten renderingden farkı yok.
Aslında,bi kaç tıkda voltajı gıdıklasaydık,daha da düşecek bu değerler. Bi de,en son oyunda sıcaklığına bakalım bu arada.
Evet 95 derece demiştiniz. Bende işlemçinin ısınmasını sevmiyorum o kadar sıvı soğutma aldım. İntel gibi yükte 50 derecelerde gezse keşke :d
 

met 35

Rektör
İşte o pek olmuyor. Özellkle ryzenin bu 3000 serileri fazla ısınıyor.
Amacım daha da serin çalışması. Psikolojik olark da,insan ,istiyor. Biraz biosu çözebilirsen ,voltajıda ellicez ama,biraz uğraş olmazsa. Bi şeyleri bozma riskin yok. F10 tuşu ile save edip yes demedikten sonra.:)
 
İşte o pek olmuyor. Özellkle ryzenin bu 3000 serileri fazla ısınıyor.
Amacım daha da serin çalışması. Psikolojik olark da,insan ,istiyor. Biraz biosu çözebilirsen ,voltajıda ellicez ama,biraz uğraş olmazsa. Bi şeyleri bozma riskin yok. F10 tuşu ile save edip yes demedikten sonra.:)
Peki hocam bu voltajla oynamak biosta bilgisayarı garanti dışı yapıyor mu?
 

met 35

Rektör
Yok yahu. Bios ile uğraşmanın tek riski vardır. İşlemciye fazla voltaj verirsen,işlemciyi pert edersin. :)
Yoksa bios ,bi ayar menüsüdür pc için, Overclock yaparsın,ram frekansını ayarlarsın,fan devirlerini ayarlarsın,bi şeyin alarmını istersen,set değerlerini ayarlarsın ve bunun gibi bi sürü ince ayar.Bi şeyleri kapatırsın ,açarsın. Bunların garanti ile hiç bi alakası yok,yani.Tabi ,bu dediklerimi bilerek yapmak lazım. Ezbere ,bilmeden yaparsan,makina aptallaşabilir, bazı yanlış ayarlarda.

Bu voltaj düşürme olayı zaten işlemciyi rahatlatan bi olay. Garanti olayı ile ,uzaktan yakından ,bi alakası yok.
 
Yok yahu. Bios ile uğraşmanın tek riski vardır. İşlemciye fazla voltaj verirsen,işlemciyi pert edersin. :)
Yoksa bios ,bi ayar menüsüdür pc için, Overclock yaparsın,ram frekansını ayarlarsın,fan devirlerini ayarlarsın,bi şeyin alarmını istersen,set değerlerini ayarlarsın ve bunun gibi bi sürü ince ayar.Bi şeyleri kapatırsın ,açarsın. Bunların garanti ile hiç bi alakası yok,yani.Tabi ,bu dediklerimi bilerek yapmak lazım. Ezbere ,bilmeden yaparsan,makina aptallaşabilir, bazı yanlış ayarlarda.

Bu voltaj düşürme olayı zaten işlemciyi rahatlatan bi olay. Garanti olayı ile ,uzaktan yakından ,bi alakası yok.
Tamam hocam bu yarın dediğibize yarın bakıcam ilk penceredeki işlemçi voltajını izleyip not alıyorum o zaman haber ederim yarın. Peki hocam biostan çıkarken ayarları nasıl kayıt etmeden çıkıcam.
 

met 35

Rektör
GüZEL SORU.
UU.PNG

Mesela ,biosda bütün ayarları tabiri caizse,mıncıkladın,herşey çorba oldu. İşlemciye de 2 volt verdin. İşlemci kömür olacak. Yukardaki fotoda exit,yani çıkış var. Ona tıkladın .Sana soracak .Bu değişlikleri kabul/save ediyormusun diye .Yes dersen,hapı yutttun. Kabul etmiyeceksin.

Aynı şekilde, exite basmadan, Direkt, klavyenin F10 TUŞUNA BASARSAN,SANA ,YİNE SORAR.Yani ya exit, Ya F10 tuşu.
 
GüZEL SORU.Ekli dosyayı görüntüle 126291
Mesela ,biosda bütün ayarları tabiri caizse,mıncıkladın,herşey çorba oldu. İşlemciye de 2 volt verdin. İşlemci kömür olacak. Yukardaki fotoda exit,yani çıkış var. Ona tıkladın .Sana soracak .Bu değişlikleri kabul/save ediyormusun diye .Yes dersen,hapı yutttun. Kabul etmiyeceksin.

Aynı şekilde, exite basmadan, Direkt, klavyenin F10 TUŞUNA BASARSAN,SANA ,YİNE SORAR.Yani ya exit, Ya F10 tuşu.
Anladım hocam teşekkürler yarın haber ederim size .
 
Nasipse,yarın devam ederiz. :)
Hocam sorun galiba işlemcide değil gibi işlemcinin %100 ve %90 aralarında kullanımını sabit tutuyorum. 50-55 dereceyi geçmiyor. Ama araya ekran kartı kullanımı girerse %100 o zaman 79 derecede duruyor ve aniden yükseliyor 79 dereceye başka bir donanımda sorun olabilir mi?
 
işlemci kullanımı oyunda yüzde 100 olmaz .
Evet olmuyorda demek istediğim işlemçiyi tek başına %100 yük altına soktuğumda 50-55 dereceyi geçmiyor fakat ekran kartınlar beraber %100 kullanıma soktuğumda anında 70 derece üstüne çıkıyor ve 78 derece civarında sabit kalıyor. Neden böyle oluyor onu anlamadım
 
yani hem bi stress testi çalışırken ,aynı anda, oyundamı açıyorsun.
Yok hocam mesela ilk işlemçiyi stres testine sokuyorum %100 kullanımda 10 dakika boyunca 50-55 dereceyi geçmiyor. Daha sonra ise ekran kartı ve işlemçiyi %100 kullanımda stres testine sokuyorum 10 dk boyunca aynı şekil bu sefer işlemci 78 derecede sabit kalıyor.
 

met 35

Rektör
Anladım, full test yükünde 78 drece demek ki.
Şu biosdan voltajı bana bi söyleyebilseydin çok iyi olacaktı. Yani anakart kaç volt veriyor işlemciye.
 
Anladım, full test yükünde 78 drece demek ki.
Şu biosdan voltajı bana bi söyleyebilseydin çok iyi olacaktı. Yani anakart kaç volt veriyor işlemciye.
Tamam onu söyleyeceğim elektrikler kesik şuan hocam gelsin söyleyeceğim. Hocam elektrik kesik demişken Ups lerden anlıyor musunuz?
 

met 35

Rektör
Yok anlamıyorum .Ev kullanıcısı için, profesyonel bi çalışma yapmıyorsan, gerekli olmadığı için,hiç ilgilenmedim açıkçası.
 

met 35

Rektör
Power kalite olduktan sonra,kolay kolay bişey olmaz Eski teneke powerleri kullandığımız zamanlarda çok tehlikeli olabiliyordu. Şimdi powerlerin o kadar fazla koruması var ki, kolay kolay çatlayıp,patlamıyor.Bi de en çok zarar gören HDD ler olabiliyordu Şimdi yeni makinalarda HDD kullanan da kalmadı gibi.
 
Power kalite olduktan sonra,kolay kolay bişey olmaz Eski teneke powerleri kullandığımız zamanlarda çok tehlikeli olabiliyordu. Şimdi powerlerin o kadar fazla koruması var ki, kolay kolay çatlayıp,patlamıyor.Bi de en çok zarar gören HDD ler olabiliyordu Şimdi yeni makinalarda HDD kullanan da kalmadı gibi.
Power konusunda benim kullandığım power elektrik kesintisinde koruma olarak iyimidir.
 

SDN Son Haberler

Üst