Okulda performansa ücret

Katılım
12 Mart 2011
Mesajlar
35,210
Reaksiyon puanı
10,327
Puanları
293
Öğretmen maaşları yeniden düzenlecenek!

1395465596_ULKEMANSET-KurtarYldY_kopyala.jpg


İş dünyasının ağır topları Uludağ Ekonomi Zirvesi'nde buluştu. Zirvede eğitim ve inovasyonun ekonomik büyümedeki önemine dikkat çekildi

Başbakan Yardımcısı Babacan, eğitimde devrim niteliğinde bir çalışmanın haberini verdi. Buna göre öğretmen maaşları yeniden düzenlenecek

Yeni düzenlemeyle öğretmenler de tıpkı özel şirketlerde olduğu gibi performansa göre maaş alacak. Uygulama profesörleri de kapsayacak

Ekonomi dünyası Uludağ'da buluştu. 3'üncüsü düzenlenen Uludağ Ekonomi Zirvesi'ne iş ve siyaset dünyasının ünlü isimleri katıldı. Zirvenin açılış konuşmasını yapan Başbakan Yardımcısı Ali Babacan, cari açığı kısa sürede yüzde 4-5'e düşürmek gerektiğini söyledi. Yetişmiş insan gücünün cari açıkla mücadelede önemli bir yere sahip olduğunu vurgulayan Babacan, bu amaçla eğitim sisteminde yeni düzenlemelere gidileceğini açıkladı. "Bir ülkede insanlar ne kadar yüksek katma değer üretiyorsa ekonomi de o oranda büyüyor" diyen Babacan şöyle devam etti: "Öğretmen stratejimizi gözden geçiriyoruz. Öğretmenlerin iş performanslarını ölçmek gerek. Araştırma görevlilerinden profesörlere kadar performansı ölçüp, ona göre bir ücret modeli oluşturmayı düşünüyoruz. Daha sonra ilköğretim, ortaöğretim ve lisede de performans ölçülecek."

DÜNYADA TEKİZ

Ali Babacan, Türkiye'nin çalışma yaşındaki nüfusun ortalama eğitim süresinin 6.5 yıl olduğunu belirterek, "Dünyada 6.5 yıl eğitimi olup ortalama 10 bin 500 dolarlık milli gelire sahip başka bir ülke yok" dedi.

TEDBİRLER DEVAM EDECEK

Ali Babacan, cari açıkla ilgili hedeflere kısa vadede ulaşmayı planladıklarını ifade etti. "Aksi halde özel sektörün dış borcu, risk alanı olarak karşımıza çıkıyor. Buna izin veremeyiz, tedbirler almamız lazım" diyen Babacan şöyle devam etti: "Kısa vadede bütçe disiplini, para politikaları ve makro iktisadi tedbirlerin devam etmesi gerekiyor. Uzun vadede ise enerjide dışa bağımlılığımız etkili. Yenilenebilir kaynaklara ağırlık vermemiz lazım." Finans mahkemelerinin kuruluşuyla ilgili çalışmalara da değinen Babacan, "Çalışma HSYK tarafından tamamlandı. Sanıyorum kısa zaman içinde bu düzenlemeyi de yaparız" diye konuştu.


KaynaK
 

PatavatsiZ

Doçent
Katılım
15 Mart 2013
Mesajlar
719
Reaksiyon puanı
0
Puanları
16
Nekaa ekmek, okaa köfte diorlar kısacası :)
 

7.43

Dekan
Katılım
11 Haziran 2008
Mesajlar
8,969
Reaksiyon puanı
332
Puanları
263
Her alanda ülkemizi ileriye götürdükleri gibi bu alanda da büyük işler başaracaklarından eminim. :p
 

enable

Profesör
Katılım
4 Ağustos 2009
Mesajlar
1,090
Reaksiyon puanı
9
Puanları
218
En iyi modeli zaten rekabetçi ortam getirir. Güzel uygulama olacak o zaman, öğretmen kalitesi de artacaktır bu vesile ile. Hadi hayırlısı bakalım.
 

Elbruz46

Rektör
Katılım
22 Şubat 2008
Mesajlar
11,931
Reaksiyon puanı
1,338
Puanları
293
Ham maddesi aynı olan işlerde performans ölçülebilir ama ham maddesi insan olan bir ortamda performans ölçmek imkansıza yakındır.

Türkiye'nin her yerinde tüm okulların alt yapısı ve imkanları eşit mi?

Her yerde çocuklar aynı imkanlara sahip mi?

Her bölgede çocukların hazıroluşları eşit mi?

İşin içinde olanlar bilirler ki aynı bölgeyi, aynı şehri geçtim aynı okul içinde aynı sınıfın a ve b şubelerindeki öğrenciler bile eşit standartlarda olmuyor.

Hal böyleyken hanginkritere göre performans ölçülecek?

Eğer kriter sınıf içi başarı ortalaması olursa öğretmenler kolay sorularla sunni bir artış yaratırlar.

Eğer kriter ülke genelinde ortak değerlendirşlecekse, Ankara'nın İstanbul'un zengin semtlerindeki çocukların öğretmeni ile Hakkari'deki Şırnak'taki öğretmeni kıyaslarsanız çok büyğk hata yaparsınız. Ben bu işe sonuna kadar karşıyım....
 

Bloother

Rektör
Katılım
29 Ekim 2013
Mesajlar
10,949
Reaksiyon puanı
2,327
Puanları
293
Yaş
35
Böylelikle artık paralel okullara da gerek kalmayacak. :)
 
Katılım
12 Mart 2011
Mesajlar
35,210
Reaksiyon puanı
10,327
Puanları
293
Ham maddesi aynı olan işlerde performans ölçülebilir ama ham maddesi insan olan bir ortamda performans ölçmek imkansıza yakındır.

Türkiye'nin her yerinde tüm okulların alt yapısı ve imkanları eşit mi?

Her yerde çocuklar aynı imkanlara sahip mi?

Her bölgede çocukların hazıroluşları eşit mi?

İşin içinde olanlar bilirler ki aynı bölgeyi, aynı şehri geçtim aynı okul içinde aynı sınıfın a ve b şubelerindeki öğrenciler bile eşit standartlarda olmuyor.

Hal böyleyken hanginkritere göre performans ölçülecek?

Eğer kriter sınıf içi başarı ortalaması olursa öğretmenler kolay sorularla sunni bir artış yaratırlar.

Eğer kriter ülke genelinde ortak değerlendirşlecekse, Ankara'nın İstanbul'un zengin semtlerindeki çocukların öğretmeni ile Hakkari'deki Şırnak'taki öğretmeni kıyaslarsanız çok büyğk hata yaparsınız. Ben bu işe sonuna kadar karşıyım....

iyi de kendini mesleğine adamış, idealist ve çalışkan insanlarla, her ay atm'nin yolunu tutup oradan gelecek para hatırı için kerhen vazife yapanları da ayırmamalı değil mi be elbruz hocam?

Sokrat ve Aristo bir çınar ağacının dibinde yetiştiler diye rivayet olunur, ama hocaları Platon'du!
Ezcümle kıymetli hocam, eğer siz mesleğinize aşıksanız, bu ülkeye cidden aydın, münevver adamlar yetiştirme gayret ve cehdinde iseniz ders verdiğiniz sınıfın Etilerde mi, yoksa Hakkaride mi olduğunun çok da önemi yoktur diye düşünüyorum.

E müsaade edin bunun ayrımını yapabilmek için de 3-5 kuruşluk bir taltif olsun. Bunun kime ne zararı vardır?
 

realzed2001

Öğrenci
Katılım
30 Nisan 2009
Mesajlar
49
Reaksiyon puanı
1
Puanları
8
Bana bir sınıf dolusu öğretmen, memur, mühendis,doktor çocuğu versinler o performansa 10bin lira aylık verirler heralde.
 

Elbruz46

Rektör
Katılım
22 Şubat 2008
Mesajlar
11,931
Reaksiyon puanı
1,338
Puanları
293
iyi de kendini mesleğine adamış, idealist ve çalışkan insanlarla, her ay atm'nin yolunu tutup oradan gelecek para hatırı için kerhen vazife yapanları da ayırmamalı değil mi be elbruz hocam?

Sokrat ve Aristo bir çınar ağacının dibinde yetiştiler diye rivayet olunur, ama hocaları Platon'du!
Ezcümle kıymetli hocam, eğer siz mesleğinize aşıksanız, bu ülkeye cidden aydın, münevver adamlar yetiştirme gayret ve cehdinde iseniz ders verdiğiniz sınıfın Etilerde mi, yoksa Hakkaride mi olduğunun çok da önemi yoktur diye düşünüyorum.

E müsaade edin bunun ayrımını yapabilmek için de 3-5 kuruşluk bir taltif olsun. Bunun kime ne zararı vardır?

Eğitim nedense dışarıda olanların çok rahat ahkam kesebildiği bir alan. Bunun da nedeni büyük oranda öğretmenlerine sahip çıkmayan yetkililer.

Dışarıdan bakıldığında hepsi öğrenci işte, git işini yap ve öğreteceğini öğret diye bakılıyor, sen öğretmen değil misin işin ne? Öğrencinin hazır bulunuşluğu ne olursa olsun öğreteceksin...

Elbette derste elinden gelenin hepsini yapan öğretmen ile yatan ay başında atmye koşan öğretmen eşit değerlendirilmemeli ama bunu yapmanın yolu muğlak performans ölçme kriterleri olmamalı...

Yok eğer olacaksa bunun sağlaması yapılmalı, her türlü imkana sahip bir yerde çok başarılı olan öğretmen diğer sene gönderilecek merkezden 100-200 km uzakta dağ başında bir okula bakalım orada da aynı başarıyı performansı gösterebiliyor mu?

siz şimdi buna başarıyı cezalandırmak dersiniz o zaman olayı şöyle değiştirelim, x şehrinde fen lisesinde çok başarılı olmuş öğretmeni ertesi sene meslek lisesine verin bakalım performnas yine aynı mı?

Dışarıda olanları geçtim eğitim içerisinde olanlar dahi bu performans işini sağlıklı değerlendiremiyor, bir öğretmen sınıfta dersini çok güzel anlatıyor çocuklar konuyu tam anlamıyla kavrıyor, diğer tarafta dersini anlatamayan ama çok güzel belge dosya kaynak hazırlayan öğretmen var. Müfettiş geliyor, ooo hocam ne kadar çok çalışma yapmışsınız tebrikler diyor... işte performans bu...

Bunun tabi bir de kurum içi siyasi, ideolojik yanları da var...

Performansı mesela okul idaresi değerlendirdiğinde bunun adil bir şekilde yapılacağından kim emin olabilir?

Kimse unutmasın bu ülkede liyakata değil kimden hangi cenahtan olduğuna bakarlar. Okul idaresi farklı ideolojide olanların performanslarını düşük görebilir...

Hadi bunları da geçtim bu ülkede sınıf mevcudu 40'ın üzerinde olan sınıflar var. Böyle bie sınıfta görev yapan öğretmenle 20 kişilik sınıfta ders veren öğretmenin performanslarını nasıl kıyaslayacaksın?
 

61trabzon61

Asistan
Katılım
1 Aralık 2011
Mesajlar
330
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Dershanelerin kapanması ile öğretmen sayısının artması, devlet okullarında hakkıyla işini yapmayan sözde öğretmenlerin başını ağırtacaktır ki bu uygulama da öğretmenlerin sıradan devlet memurundan çok gelecekleri yetiştiren yönlendiren önemli bir unsur olduğunu hatırlatacaktır bir nebze de olsa.
 

TosunPasaa

Doçent
Katılım
16 Haziran 2012
Mesajlar
752
Reaksiyon puanı
3
Puanları
0
Çoğu öğretmen öğretmenliği sıradan devlet memurluğu gibi görüyor. Mesai bitse de gitsem gibi. Bence bu uygulama çok daha önce hatta cumhuriyet ile başlaması gerekiyordu.
 

61trabzon61

Asistan
Katılım
1 Aralık 2011
Mesajlar
330
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Çoğu öğretmen öğretmenliği sıradan devlet memurluğu gibi görüyor. Mesai bitse de gitsem gibi. Bence bu uygulama çok daha önce hatta cumhuriyet ile başlaması gerekiyordu.

2 yıl öğretmenlik yapmış biri olarak bu işin ne kadar zor ve ehemmiyetli bir iş olduğunu hatta işten ziyade ideal olması öğrendim. Devlet okulunda bir öğretmen, himayesine verilen öğrencilerin ne kadarının sorunlarını biliyor bilmek istiyor ilgileniyor.. neredeyse hiç gibi. Çok nadir. ve onlar da zaten öğrenciler tarafından yıllar yılı saygıyla hürmetle anılır. onlar için en değerli ücret de budur. kendileri böyle ifade eder bunları.

İnşAllah düzelecek. Yeni gelen öğretmenler çok daha bilinçli ve çaba gösteriyor. İnşallah onlar bu bozuk sistem içinde asimile olmadan, düzenlemeler olur ve gelecekler kurtarılır.
 

justlive4life

Doçent
Katılım
11 Mart 2009
Mesajlar
618
Reaksiyon puanı
18
Puanları
18
Lafa bakın ya ÖZEL ŞİRKETLER GİBİ PERFORMANS.
Özel şirketlerdeki performans tamamen kar zarar üstüne değerlendirilir. Şirketten kasıt ÖZEL OKUL ise bu durumda da tamamen VELİ GÖRÜŞLERİne önem verilmektedir. Velilerin sevmediği öğretmen KÖTÜ, sevdikleride SÜPER öğretmen olmaktadır.
Ortaya taş atan syn zat PERFORMANS kelimesinin açıklamasını bir deyiverse bu tartışmayı daha güzel şekilde sürdürebilirim.
Eğitimde PERFORMANS tan kasıt nedir?
a)Okul çıkışı gayri resmi olarak akşama kadar öğrencilerini çalıştıran fakat istenilen başarıya erişememiş öğretmen mi PERFORMANSlı
b)Yoksa "açın 47. sayfayı okuyun" diyipte sınıfı derece yapan öğretmen mi PERFORMANSlı?
c) Meslek lisesinde öğrencilerine "hadi bu gün pizza yapın işte tarifi şurda" diyen yiyecek içecek öğretmeni ile akşama kadar çarpım tablosunu bile bilmeyen öğrencilere "1. derecen 1 bilinmeyenli rasyonel ifade içeren denklemler" konusu anlatmaya çalışan bir öğretmenin PERFORMANSları nasıl karşılaştırılır?


Başka Bir bakış açısı sunayım.
Okulların tek amacı AKADEMİK ÖĞRETİM değildir. Bunun içinde EĞİTİM de vardır ki anlamı "kalıcı davranış değişikliği" dir. PERFORMANSI ölçerken Öğrencilerin Eğitim düzeyine mi bakılacak "ki nasıl bakılır bilmiyorum" yoksa Akademik düzeyine mi? Bir Öğretmenin görevi dersi mi anlatmak; iyi huylu,toplumun ahlaki değerlerine uyan bireyler mi yetiştirmek?
Bir şeyi ölçmeden önce geçerli ve güvenilir bir ÖLÇÜT bulmak gerekir ki sayın zat böyle bişeyi bulduğunu mu öne sürmektedir anlamadım?
Bu ülkede "çalışmalar devam etmekte" sözü boş boş oturan kişilerin uydurduğu bir cümledir. Bir şeyin araştırmasını iyice yaparsın sonrada çıkar "bir bunların araştırmasını yaptık uygulamaya koyuyoruz arkadaşlar" dersin.
__________________
NOT: Lüften yazımla ya da cümle düşüklükleriyle uğraşmayın zira ortamı germekten başka bir işe yaramıyor tecrübeyle sabittir.
Sözlerim de başlıkta mesaj atanlara değil direk bu konuyu medyaya sunan syn zat'a dır.
 
Katılım
12 Mart 2011
Mesajlar
35,210
Reaksiyon puanı
10,327
Puanları
293
Sözlerim de başlıkta mesaj atanlara değil direk bu konuyu medyaya sunan syn zat'a dır.

[MENTION=62395]justlive4life[/MENTION]!
bak ben senin ismini yazarak hitap ediyorum, çünkü bir ismin var senin burada, gerçek isim olmasa da seni tanımlayan, yahut şahsını öyle anılmasını istediğin bir isim, ve ben her kim olursa olsun insana olan saygım yüzünden ismiyle anar ve hitap ederim. "zat" bir hakaret mi içerir, hayır belki... ama hakaretten daha öte bir aşağılama içerir. peki şahsım bunu hak etti mi, onu konuyu okuyan arkadaşların vicdanına bırakıyorum.

ben seni tanımıyorum arkadaşım, üç küsur yıldır bu sitedeyim ve seninle belki ilk kez karşılaşıyoruz. şahsıma karşı beslediğin bir kin mi var bilemediğim, derdin nedir hiç anlamadım. ama sana samimi olarak kalbimden geçeni söyleyim mi güzel kardeşim, ayıp ettin!

kalbimi kırdın... çünkü bunu hak etmemiştim. sonuçta bir gazeteden rast geldiğim bir haberi paylaştım, akabinde de bir arkadaşımızın yazdığı yorumu değerlendirdim. hepsi o kadar. kimseye hakaret etmedim, küfürlü söz kullanmadım, bir "insan"a yaraşmayan bir davranışta bulunmadım, kimsenin kalbini kırmadım, üzmedim, onur ve haysiyetiyle oynamadım.

yaşın kaç bilmiyorum ama hislerim amerikada öğretim üyeliği yapan büyük oğlumdan daha yaşlı olamayacağını söylüyor; ama eğer çocuklarımdan biri insan olan herhangi bir kişiye bu şekilde hitap ettiğini bilseydim onunla asla konuşmaz, kolay affetmezdim onu.

neyse güzel kardeşim, sana söyleyecek başka sözüm yok. biz eski kafalılar nezaketi, zerafeti yediğimiz ekmek, içtiğimiz su kadar aziz bilmişiz, belki bundandır söylediklerim.

hoşça bak zatına, Allaha emanet ol.
 

pumperking

Profesör
Katılım
27 Kasım 2009
Mesajlar
1,213
Reaksiyon puanı
3
Puanları
218
sağlık sektörünü performans ile mafettiler.şimdi sıra eğitimde.durmak yok.
 

justlive4life

Doçent
Katılım
11 Mart 2009
Mesajlar
618
Reaksiyon puanı
18
Puanları
18
@|SeYYaH|
Ortam gerilmesin diye not düşüp de birde üstüne niye size ZAT diyerek hakaret edeyim değil mi? Aksine KİMSE üstüne alınmasın tepkim MEDYA ya bu haberi yapan kişi diyerek zaten bu forumdan herkesi laflarımın muhattabı olmaktan çıkardım.
Siz beni tanımaya bilirsiniz ama sizinle vakti zamanında fikir ayrılıklarına düşmüşlüğümüz vardır. Yine de hiçbir şekilde şahsınıza bir sözüm yoktur. Çocuklarınızın nerede okuduğunu yazma amacınızı da pek anlamış değilim? Zira yaşınız ne olursa oldun kimse hakaret edilmeyi hak etmez zaten.
 

justlive4life

Doçent
Katılım
11 Mart 2009
Mesajlar
618
Reaksiyon puanı
18
Puanları
18
Bir şeyi ölçmeden önce geçerli ve güvenilir bir ÖLÇÜT bulmak gerekir ki sayın zat böyle bişeyi bulduğunu mu öne sürmektedir anlamadım?"
Cümlesinden "sayın zat" ın kim olduğu anlaşılmaktadır düşüncesiyle açıklama gereği duymadım.
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
arkadaş o değilde ben şu cümleye takıldım.
"Ali Babacan, Türkiye'nin çalışma yaşındaki nüfusun ortalama eğitim süresinin 6.5 yıl olduğunu belirterek,"Dünyada 6.5 yıl eğitimi olup ortalama 10 bin 500 dolarlık milli gelire sahip başka bir ülke yok" dedi. "

benim maaş yıllık yaklaşık 11.000 TL
benim maaş yıllık yaklaşık 11.000 TL
toplam yaklaşık 22.000 TL

evde sayım yaptım biz iki kişiyiz.
ama bahsi geçen kişi başı 10 bin 500 dolar, doları 2,15 tl = 22575 TL

benim + eşimin maaşı bu kadar etmiyo.

acaba birileri bizi kandırıyomu.....
 

7.43

Dekan
Katılım
11 Haziran 2008
Mesajlar
8,969
Reaksiyon puanı
332
Puanları
263
arkadaş o değilde ben şu cümleye takıldım.
"Ali Babacan, Türkiye'nin çalışma yaşındaki nüfusun ortalama eğitim süresinin 6.5 yıl olduğunu belirterek,"Dünyada 6.5 yıl eğitimi olup ortalama 10 bin 500 dolarlık milli gelire sahip başka bir ülke yok" dedi. "

benim maaş yıllık yaklaşık 11.000 TL
benim maaş yıllık yaklaşık 11.000 TL
toplam yaklaşık 22.000 TL

evde sayım yaptım biz iki kişiyiz.
ama bahsi geçen kişi başı 10 bin 500 dolar, doları 2,15 tl = 22575 TL

benim + eşimin maaşı bu kadar etmiyo.

acaba birileri bizi kandırıyomu.....
O dediğin 10.500 dolar; gelir dağılım piramidinde en üstte yer alan, milyarlarca dolar zenginliği olan az sayıda kişi ile o piramidin tabanını oluşturan, açlık sınırının altında yaşayan milyonlarca insanın ortalama geliri oluyor.

- - - Mesaj Güncellendi - - -

Sen yine piramidin ortasında yer alarak çok çok iyi durumda oluyorsun.
 

vimjunon

Asistan
Katılım
7 Şubat 2010
Mesajlar
392
Reaksiyon puanı
2
Puanları
18
Ülkemiz şartlarında, çok zor yürüyecek ve mutlaka suistimal edilecek bir uygulama olur. Çok zor olacaktır ama yapılmalıdır. Keşke normal devlet memurlarıyla başlasalardı, En azından biraz tecrübeleri olurdu, hangi konularda nasıl dikkat edeceklerini az çok bilirlerdi.

Ama şurası da bir gerçek, eğitim dünyasında karşınızda siz ne verirseniz onu alacak bir kitle yok ki. Çok zeki bir çocuk sizi rahatlıkla geçebilir, ortalama zekada biri verdiğinizi alır, daha alt düzeyde ilgili bir çocuğa hiçbirşey veremeyebilirsiniz. Bu durumda performansı kime ve neye göre değerlendireceğiz? Müdürlerin insafına mı bırakılacak?
 
Üst