Neden Bisiklet?

warkortali

Müdavim
Müdavim
Katılım
14 Kasım 2006
Mesajlar
3,735
Reaksiyon puanı
181
Puanları
243
BİSİKLETİN YARARLARI

Çevreyle İlgili Faydalar

1. Hava Kirliliği


Motorlu taşıtlardan çıkan gazlar, atmosfere salınan karbon dioksitin %31’ini, karbon monoksitin %82’ini oluşturur. Bu gazların %60’ı, motorun ilk çalıştırıldığı birkaç dakika içerisinde salınır. Araba yerin bisikletle gidilen her kilometre havadan 145 gram karbondioksit temizler.

Bunun yanı sıra bir arabanın üretilmesi için gerekli madde miktarı o kadar fazladır ki, hesaplamalara göre bir araba tüm kullanım ömründe çıkardığı kirlilikten fazlasını üretilme aşamasında ortaya çıkarıyor. Her bir arabanın üretimi için 50.000 kwh enerji harcanıyor.

2. Ses Kirliliği


30 desibelin üzerindeki seslerin insan sağlığı üzerinde olumsuz etkileri olduğu saptanmıştır. Türkiye’nin büyük şehirlerinde ses kirliliği bu rakamın iki veya üç katıdır. Örneğin İstanbul’un Mecidiyeköy semtinde 85 desibel, Beşiktaş’ta ise 92 desibeldir.

30-65 dba : Konforsuzluk, sıkılma duygusu, kızgınlık konsantrasyon ve uyku bozukluğu
65-90 dba : Kalp atışı değişimi, solunum hızlanması, beyindeki basıncın azalması
90-120 dba : Metabolizmada bozukluk, başağrısı
120-140 dba : İç kulakta bozukluk
140 ve üzeri : Kulak zarının patlaması

3. Küresel Isınma


Rakamlar sözcüklerden daha anlamlı. Aşağıdaki grafikte görüldüğü gibi motorlu taşıtların sera gazı salınımları küresel ısınmanın %13.5’ini oluşturuyor.

İnsan kaynaklı sera gazları salınımının sektörel dağılımı
nedenbisikletyararlaricxb2.jpg


Sağlıkla İlgili Faydalar

Kandaki kolesterol seviyesini düşürür
Pıhtılaşmadan kaynaklanan kalp krizi riskini azaltır.
Yüksek tansiyondan kaynaklanan hastalık riskini azaltır.
Hareketsizlikten kaynaklanan sağlık sorunlarını azaltır veya engeller.

Ekonomik Faydalar

Bireysel

Arabayı satın almak için ödediğimiz para, aslında buzdağının su üstünde kalan kısmı. Asıl masraflar arabanın anahtarını aldıktan sonra başlıyor. Kasko, trafik sigortası, benzin, tamir, bakım derken ortalama bir aile, her yılın altı haftasını sadece araba masraflarını ödemek için çalışıyor! Oysa bisiklet için bu rakam sadece 1 gün!

Ülke Çapında

Hareketsiz yaşam tarzının ve hava kirliliğinin sağlık sistemine getirdiği yük, araba yollarının inşası ve bakımı için gereken ayrılan bütçe, trafik kazaları, ülkenin enerji konusunda dışa bağımlığının artması, trafikten kaynaklanan işgücü kaybı ülke ekonomisine büyük zarar vermektedir.

Özellikle son yıllarda enerji sıkıntısı yaşayan, dünyanın en pahalı benzinine sahip ülkemizde tüm enerji kaynaklarından tasarruf edilmesine çalışılmalıdır. Trafikten kaynaklanan benzin, işgücü kaybı korkutucu boyutlara ulaşmaktadır.

Gelin trafiğin en sıkışık olduğu, buna rağmen her gün 500 yeni arabanın trafiğe eklendiği İstanbul’a bir göz atalım.

Trafik sıkışıklığı sadece İstanbul’da yılda 1.5 milyar dolar kaybettirdi.

Trafiğin yoğun olduğu 7: 00-10: 00 ile 16: 00-22: 00 saatleri arasında tıkanıklığa maruz kalan yolcu sayısının da yaklaşık 780 bin olarak tahmin edildiği hesaplamaya göre, bu kişilerin asgari ücret aldıkları kabul edilirse yaklaşık 1 milyar dolarlık iş gücü kaybı oluşuyor. Böylece, trafiğin, benzin ile iş gücü kaybı nedeniyle yol açtığı maliyet yılda en az 1.5 milyar doları buluyor.

İstanbul'da araç sahibi olan kişilerin asgari ücretin en az 2 katı maaş aldığı düşünülürse, bu maliyetin 2.5-3 milyar doları bulduğu tahmin ediliyor.

Kapasite fazlası kullanım nedeniyle İstanbul'da araçların yaklaşık yüzde 50'si günde 45 dakikalık bekleme yapıyor. Bekleme yapan bir otomobilin 1 saatte 8 litre benzin tükettiği, dolayısıyla 45 dakikada 6 litre benzini gereksiz tüketeceği baz alınarak yapılan hesaplamada, köprü ve köprüye bağlı ana yollarda 15 bin 700 aracın trafik tıkanmasına maruz kaldığı kabul ediliyor. Bu verilerle, gereksiz benzin tüketiminin maliyeti yaklaşık 500 milyon dolar çıkıyor.

Toplumsal Faydalar

Toplum, gerek tek tek gerekse halkın bütününün sağlık ve refahı için çok önemlidir. Sosyolog Donald Appleyard’un bulgusuna göre hafif trafiği olan bölgelerde yaşayan insanlar yoğun trafikli bölgeler gore daha sosyaldir. Büyük şehirlerimizde “Haftasonu trafiği”ne takılmak istemeyen pek çok kişi evden çıkmamayı seçiyor. Bisiklet, toplumdaki etkileşim miktarını arttırır.

Tabii bunu anlamak için Bay Appleyard’ın araştırmasa gerek yok, büyük şehirlerde yaşayan çoğumuz trafiğin bizi nasıl asosyalleştirdiğinin farkındayız. Hafta içi sabah akşam iş trafiğiyle boğuştuktan sonra haliyle haftasonunu da önümüzdeki arabanın plakasından kelime türetmeye çalışarak geçirmek istemiyoruz.

Trafik ve arabaya endeksli şehir planlaması bizi sevdiklerimizden ayırıyor. Telefon hatlarının birbirine karıştığı eski günlerde “Adana, çık aradan” derlerdi. Bizse şunu diyoruz: “Araba, çık aradan”!

[size=10pt]Kaynak[/size]
 

7/24

Profesör
Katılım
5 Kasım 2007
Mesajlar
3,814
Reaksiyon puanı
51
Puanları
228
Belli bir yaştan sonra bisikletle gezince nedense tuaf gözle bakıyorlar adama :S

Oysa ki en iyi spor budur,keşke bisikletlerle işyerine gitsek toplumca,bisiklet yolları yapılsa,ne güzel olur..


 

RE_6

Profesör
Katılım
2 Mart 2008
Mesajlar
1,746
Reaksiyon puanı
10
Puanları
0
online destek dedi ki:
Belli bir yaştan sonra bisikletle gezince nedense tuaf gözle bakıyorlar adama :S

Oysa ki en iyi spor budur,keşke bisikletlerle işyerine gitsek toplumca,bisiklet yolları yapılsa,ne güzel olur..
cahil ülkede yaşıyoruz farkındamısın? ;)
 

warkortali

Müdavim
Müdavim
Katılım
14 Kasım 2006
Mesajlar
3,735
Reaksiyon puanı
181
Puanları
243
BİSİKLET KULLANIMI İLE İLGİLİ BAZI BİLGİLER

Bisiklete binmek, kısa gezintilerden ülke ve dünya çapında gezilere kadar varan kültürel, sportif etkinliklerdir. İnsanların bisiklete binme nedenleri çok farklı ve çeşitlidir.

Bisiklete binmek, ülkemizde evimizden dışarıya çıktığımız anda ciddi riskleri olan bir etkinliktir. Bu sebeple güvenliğimiz ile ilgili bazı ana kuralları önemseyip dikkat ederek bunları refleks haline getirirsek sağlık bütünlüğümüzün ve bisikletten aldığımız keyfin devamlılığını sağlarız.

ANA KURALLAR (Olmazsa olmazlar)

- K. E. G. Kask Eldiven Gözlük

Nerede ve ne zaman olursa olsun mutlaka KASK takınız , ELDİVEN ve GÖZLÜK te kullanılması gereklidir. Araştırmalara göre bisikletle çok düşük hızlarda bile kaskın ciddi yaralanmaları önlediği ve hayat kurtardığı bir gerçektir.

- Gözlük öncelikle gözlerimizi güneşten, rüzgardan, havadaki tozlardan, uçan çok çeşitli böceklerden, diğer araçların sıçrattığı taş vs. gibi dış etkilerden korur. Hızla yol alırken gözünüze bir şey kaçarsa ne olabileceğini tahmin edebilirsiniz. Piyasada çok farklı bisiklet gözlükleri vardır, bunların çoğu aerodinamiktir ve gün ışığına göre camları değiştirilebilenleri de vardır.

- Eldiven de düşmelerde ellerimizi koruduğu gibi biniş sırasında ellerimizin terleyip gidondan kaymalarını da önleyen değişik yararları vardır.

- Geceleri bisiklete binmeyin. Binmek zorunda kalırsanız bisikletinize aydınlatmalar takın ve reflektörlü giysiler tercih edin.

- Ülkemizdeki trafik durumunu düşünerek defansif tarzda bisiklet kullanın, araçlar genellikle sizi görmezler ve sizi beklemezler, araçlarla kesişme noktalarında araçların önünden geçmeden önce sürücüyle muhakkak göz kontağı kurup sizi gördüğüne ve sizin ne yapacağınızı anladığından emin olun.

- Kendi deneyiminizi ve malzeme sınırınızı aşan mesafe, alanlar, iklim koşullarında bisiklete binmeyin ve tur yapmayın. Deneyimli kişilere ve guruplara katılarak deneyim edinmek daha doğru olacaktır.

- Hazır olmadığınız bir tura çıkarsanız ruhsal ya da fiziksel olarak iflas edebilir ve bisiklete bakış açınız boş yere olumsuzlaşabilir.

- Özellikle uzun turlar iyi hazırlıklar ister, kondüsyon açısından kendinizden emin olun, bisikleti doğru seçin, bakımını yaptırın ya da yapın, teknik ve yardımcı malzemelerinizi akılcı seçin, yük taşımak işin en önemli ve gerekli yanıdır, yanınıza doğru malzemeler aldıktan sonra taşımaktan korkmayın.

- Turlarda bisiklete sakin ve tempolu binin, başka bisikletliler varsa birbirinizle (özellikle kendinizle) yarışmayın, grup turlarında temponuzu yavaş sürenlere göre ayarlayın, tecrübeli turcuların grubu arkadan izlemesinde sayısız yararlar vardır, bisikletler arasında görüş mesafesini aşmamaya çalışarak birbirimizden kopmadan ve birbirimizden haberdar olarak yol alırız. Eğer uzun tur yapıyorsak sakin bir tempo ayarlarsak yorulmadan uzun yollar alır ve çevremizi de yaşayabiliriz. Kendinizi zorlarsanız hem birkaç gün içinde tükenir, hem de geçtiginiz yerleri gözleyemeden yol alırsınız.

- Tura çıkmadan önce çevrenizden birilerine turunuz ve rotanız hakkında bilgi verin, tur sırasında onlarla bağlantı kurun, durumunuz hakkında bilgi verin (özellikle ıssız ve çeşitli açılardan riskli bölgelerde tur yapıyorsanız, ya da yalnızsanız).

- Turda iyi beslenin ve dinlenin. Su kaybı önemli bir sorundur. Düzenli sıvı alın, su kaybınızı idrarınızın renginin koyulaşmasından anlayabilirsiniz. Ayrıca zorlu ve sıcak havalarda yapılan turlarda terle kaybedilen tuzları vs. tamamlamaya yardımcı olan değişik içecekler yararlı olurlar. Turda alkol alımının birçok sakıncası vardır.

MALZEME LİSTESİ

Aşağıdaki malzemeler mevsime göre düşünülmeli ve hazırlanmalıdır.

GÜNLÜK GEZİLER

Malzemeler:

-- K.E.G. (Kask, Eldiven, Gözlük)
-- Çanta (15-20 lt)
-- Yedek iç lastik
-- Yedek fren vites teli
-- Küçük bir tamir takımı
-- Patlak seti
-- Yağmurluk, alt üst
-- Tayt, forma
-- Yiyecek, içecek
-- Küçük bir ilk yardım seti
-- İletişim için telefon telsiz vs.

3 - 4 GÜNLÜK GEZİLER

Malzemeler:

-- K.E.G. (Kask, Eldiven, Gözlük)
-- Çanta (30 - 40 lt)
-- Yedek iç-dış lastik
-- Yedek fren, vites, akord telleri, fren pabuçları
-- Tamir takımı, patlak takımı
-- Bisiklet için ön arka aydınlatma
-- Tayt, forma, yağmurluk
-- Yedek giysiler
-- Gece için kalın giysiler, bere
-- Çadır
-- Uyku tulumu
-- Mat
-- Kancalı lastikler
-- Kamp tipi yemek yapma seti
-- Yiyecek, içecek
-- İlk yardım seti, ilaçlar
-- Kafa lambası
-- Harita
-- İletişim için telefon, telsiz vs.

UZUN TURLAR

Malzemeler:

-- K.E.G. (Kask, Eldiven, Gözlük)
-- Çanta: ön, arka, gidon üstü
-- Pompa
-- Yedek iç, dış lastik
-- Yedek fren, vites, akord telleri
-- Yedek fren pabuçları
-- Yedek zincir baklaları
-- Yedek arka vites attırıcı makaraları
-- Kapsamlı tamir seti
-- Tayt, forma ve yedekleri
-- Yağmurluk alt, üst
-- Diğer kalın giysiler (polar, çoraplar, bere)
-- Bisiklet için ön arka lambalar
-- Çadır
-- Uyku tulumu
-- Mat
-- Kancalı bagaj lastikleri
-- Kamp tipi yemek yapma seti
-- Yiyecek içecek
-- Kafa lambası
-- İlk yardım seti ve ilaçlar
-- Harita ve pusula
-- Defter, kalem
-- Küçük radyo
-- İletişim için telefon, telsiz vs

[size=10pt]Kaynak[/size]

Trafik Kurallarına Olan Sorumlulukları

1. Bisiklet sürücüsü bir taşıt kullanmaktadır.Bu yüzden trafik kurallarına uymak zorundadır. Trafik kanununa göre belirlenen kurallara uymakla yükümlüdür. Buna göre,

2918 sayılı TCK KARAYOLLARI Trafik kanununda Bisiklet için;
Madde 3 c (10) bendi : Bisiklet motorsuz bir Taşıttır.
Madde 37 Sürücü için Ehliyet ve Taşıt için Plaka gerekmez.
Madde 46 Karayolunda en sağ şeridi kullanır ve diğer taşıtlar ile aynı sorumlulukla hareket eder.
Madde 66 Bisiklet yolu olan yerlerde karayolunda sürülemez.
Madde 66 a) bendi Karayolunda ikiden fazla bisiklet yanyana sürülmez.
Madde 66 b) İşaret verme dışında, çift elle sürülmesi ve genel kurallara uyulması zorunludur.
Madde 66 c) Yük ve eşya taşınamaz.
Madde 37 Bisikleti karayolunda sürmek için 11 yaşını bitirmiş olmak yeterlidir.

2. Bunların dışında genel trafik kuralları bizim için de geçerlidir. Kırmızı ışıkta geçmek, hatalı sollama yapmak, başkalarının hayatını tehlikeye atacak şekilde bisiklet kullanmak yasaktır. Ayrıca ters yönde bisiklet sürülmez. Her zaman yolun sağından gidilmelidir. Bu kural ülkemizde çoğu kez çiğnenmektedir.

3. Trafik polisi ve işaretçilere uyulması gerekir. Bir kavşakta trafik polisi varsa ve trafiği yönlendiriyorsa ilk önce polisin direktifleri yerine getirilmelidir. Polis yoksa işaretler ve lambalara göre hareket edilir.
Sağlıklı Bisikletli Yaşam için yukarıdaki maddelere uyulması ve gerekli önlemlerin alınması çok önemlidir.

Bisikletli ve sağlıklı günler dileği ile..

[size=10pt]Kaynak[/size]


Mod Gözü : Şu video ilgimi çekti paylaşmak istedim, 3 arkadaş istanbul içinde bi tur yapmış, ama siz siz olun önlemlerinizi almadan ve eğer yeterince profesyonel değilseniz kesinlikle böyle bi tur yapmaya kalkışmayın! hayati tehlike söz konusu olabilir. Ama izlemesi zevkli ;)

[size=10pt]Buradan İzleyin[/size]
 

webdelisi

Asistan
Katılım
21 Haziran 2007
Mesajlar
462
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Çocukken çok sürerdim bisikleti ama sonunda mahalle ailemle birlik olup bisikletimi elimden aldılar.

Neden mi ?

Deli gibi sürerdim bisikleti.Akrobasik hareketler filan derken birgün kaza yapıp ölmemden korkuyordu herkes.Sonunda bisikleti sattık :(

 

warkortali

Müdavim
Müdavim
Katılım
14 Kasım 2006
Mesajlar
3,735
Reaksiyon puanı
181
Puanları
243
Sırf akrobasik hareketler üzerine üretilen bisikletler var sanırım seninkide onlardandı bir bakıma yeteneğin alınmış elinden ..

Ölüm rahat koltuğunda otururkende bulur insanı ..
 

Elbruz46

Müdavim
Müdavim
Katılım
22 Şubat 2008
Mesajlar
11,938
Reaksiyon puanı
1,338
Puanları
293
bisiklet yolu mu :D
var ülkemizde de bisiklet yolları girişleri dar yapılmış araba girmesin diye diğer tarafları nispeten geniş... ve o yllar daarabalar park ediyor :D araba girmesin diye girişleri daraltılan yerlerden sürücüler arabalarını tırmandırarak çıkarıyor ve içerisine par ediyor... o yolu kullnamasanız normal yolu kullansanız trafikteki diğer sürücülerin size saygıı yok... büyük şehirlerde özellikle belediye otobüsleri sizi yok sayıp kaldrımla otobüs arasında sıkıştırabiliyor... zor zor...
 

bybilal

Asistan
Katılım
5 Şubat 2007
Mesajlar
195
Reaksiyon puanı
0
Puanları
16
ilk zamanlar bisikletim yoktu yürüyordum sonra bir bisikletim oldu ve ona binmeye başladım hatte her yere onal gidiodum sonra arabam oldu şimdi ona biniyorum hatta her yere onla gidiyorum sonra bi teyibim oldu sonra bi subwoover bide anfim her yere onlarla gidiyorum artık gümbür gümgür kızlarıda alıorum güzel oluyor :)
 

findukfaresi

Dekan
Katılım
29 Mart 2008
Mesajlar
7,300
Reaksiyon puanı
73
Puanları
0
ne güzel olur bisiklete alışsak ama trabzonun yokuşlarında da sürülmezki yaa denize dökülürüz sonra alimallah.ama eskişehirde ne güzeldi.herkes bisikletli
 
Üst