Modem Hız Düşme Sorunu

plowstone

Öğrenci
Katılım
1 Ekim 2019
Mesajlar
17
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
25
Merhaba, birkaç zamandır kullandığım modem son 1 haftada hızı bir anda 2-3 arası düşmeye başladı sebebini bir türlü bulamadım yaptığım ayarlarda bir problem olabileceğini düşünüp fabrika ayarlarına döndürdüm ayrıca Turktelekom'u aradım verdikleri hızın şuan ki halinin normal olduğunu söylediler baktım hemen hemen aynı özelliklere sahip bir modemi denedim bir anda hızım önceki haline döndü sonra tekrar bozulan modemi taktım gene 2-3 arası düştü sebebi ne olabilir o modemi kullanmayı tercih ederim en azından bozulmamış bir halde durmasını isterim.
 

CapScroLL

Müdavim
Müdavim
Katılım
22 Ağustos 2014
Mesajlar
3,656
Reaksiyon puanı
2,683
Puanları
358
Yaş
27
İki modemin marka ve modeli nedir? Bozuk ve sağlam olan şeklinde belirlerseniz sevinirim.
 

CapScroLL

Müdavim
Müdavim
Katılım
22 Ağustos 2014
Mesajlar
3,656
Reaksiyon puanı
2,683
Puanları
358
Yaş
27
Bozulan Modemin Marka Modeli -> zyxel vmg3312-b10a
Şuan Kullandığım -> Airties Air5453
Tuhaf bir durum, Zyxel'de VDSL2+ desteği bile var asıl onun daha yüksek hız alması lazım... Bağlantıyı yeterli kadar iyi veremiyor, iki modemi takıp sinyal zayıflamalarını kontrol eder misiniz?
 

plowstone

Öğrenci
Katılım
1 Ekim 2019
Mesajlar
17
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
25
Tuhaf bir durum, Zyxel'de VDSL2+ desteği bile var asıl onun daha yüksek hız alması lazım... Bağlantıyı yeterli kadar iyi veremiyor, iki modemi takıp sinyal zayıflamalarını kontrol eder misiniz?
Nasıl Takip edeceğim?
 

CapScroLL

Müdavim
Müdavim
Katılım
22 Ağustos 2014
Mesajlar
3,656
Reaksiyon puanı
2,683
Puanları
358
Yaş
27
İlk başta birini takıp modem arayüzüne girip SNR sınırı ve hat zayıflamasını not alın ardından diğer modemi takıp aynı işlemleri uygulayın sonuçları burada paylaşın.
 

plowstone

Öğrenci
Katılım
1 Ekim 2019
Mesajlar
17
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
25
Tuhaf bir durum, Zyxel'de VDSL2+ desteği bile var asıl onun daha yüksek hız alması lazım... Bağlantıyı yeterli kadar iyi veremiyor, iki modemi takıp sinyal zayıflamalarını kontrol eder misiniz?
Şimdi anladım ne demek istediğinizi bir program indirip denedim siynalleri bilmiyorum doğru yere mi baktım ama iki modem de sinyal olarak birbirine yakın -30 -34 arası gidiyorlar
Mesaj otomatik birleştirildi:

Tuhaf bir durum, Zyxel'de VDSL2+ desteği bile var asıl onun daha yüksek hız alması lazım... Bağlantıyı yeterli kadar iyi veremiyor, iki modemi takıp sinyal zayıflamalarını kontrol eder misiniz?
Şimdi anladım ne demek istediğinizi bir program indirip denedim siynalleri bilmiyorum doğru yere mi baktım ama iki modem de sinyal olarak birbirine yakın -30 -34 arası gidiyorlar
Mesaj otomatik birleştirildi:

İlk başta birini takıp modem arayüzüne girip SNR sınırı ve hat zayıflamasını not alın ardından diğer modemi takıp aynı işlemleri uygulayın sonuçları burada paylaşın.
Dediğinize baktım bozulan modemden SNR Margin de upstream 20.2db downstream- 15.6db
 

CapScroLL

Müdavim
Müdavim
Katılım
22 Ağustos 2014
Mesajlar
3,656
Reaksiyon puanı
2,683
Puanları
358
Yaş
27
Eğer sinyal değerleri birbirine yakınsa tekrardan hız testi yapmayı deneyin, eğer Speedtest kullanıyorsanız o an hangi sunucuya ping daha düşükse o sunucu üzerinden yapıyor bunu önlemek için her iki modem için manuel olarak sunucu seçip 2 defa test yapmayı deneyin.
 

plowstone

Öğrenci
Katılım
1 Ekim 2019
Mesajlar
17
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
25
Eğer sinyal değerleri birbirine yakınsa tekrardan hız testi yapmayı deneyin, eğer Speedtest kullanıyorsanız o an hangi sunucuya ping daha düşükse o sunucu üzerinden yapıyor bunu önlemek için her iki modem için manuel olarak sunucu seçip 2 defa test yapmayı deneyin.
Dostum tekrar baktım gene 3.0 arası gidiyor hız bozulan modemde
 

CapScroLL

Müdavim
Müdavim
Katılım
22 Ağustos 2014
Mesajlar
3,656
Reaksiyon puanı
2,683
Puanları
358
Yaş
27
Dostum tekrar baktım gene 3.0 arası gidiyor hız bozulan modemde
Önceden de mi böyleydi? Sinyal değerlerini yeteri kadar anlayamadım her iki modem için SNR sınırı ve hat zayıflaması değerlerini net şekilde verebilir misiniz?
Mesela şu şekilde;
Bozulan modem için SNR sınırı: Gelen 30dB, Hat zayıflaması: Gelen 4.0dB
Sağlam modem için: Gelen 30dB, Hat zayıflaması: Gelen 4.0dB
 

plowstone

Öğrenci
Katılım
1 Ekim 2019
Mesajlar
17
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
25
Bozuk olmayan modem gelen 13.8 giden 24.7
Mesaj otomatik birleştirildi:

Önceden de mi böyleydi? Sinyal değerlerini yeteri kadar anlayamadım her iki modem için SNR sınırı ve hat zayıflaması değerlerini net şekilde verebilir misiniz?
Mesela şu şekilde;
Bozulan modem için SNR sınırı: Gelen 30dB, Hat zayıflaması: Gelen 4.0dB
Sağlam modem için: Gelen 30dB, Hat zayıflaması: Gelen 4.0dB
Dostum işte öyle bir şey yok ki arayüzde hat zayıflaması vs bulamadım ben interner ayarlarında SNR sınırı var sadece yani bozuk olanda bulamadım şuan sağlamda yazıyor hat zayıflaması bilgisi
 

CapScroLL

Müdavim
Müdavim
Katılım
22 Ağustos 2014
Mesajlar
3,656
Reaksiyon puanı
2,683
Puanları
358
Yaş
27
Bozuk olmayan modem gelen 13.8 giden 24.7
Mesaj otomatik birleştirildi:


Dostum işte öyle bir şey yok ki arayüzde hat zayıflaması vs bulamadım ben interner ayarlarında SNR sınırı var sadece yani bozuk olanda bulamadım şuan sağlamda yazıyor hat zayıflaması bilgisi
Airties için;

6e8c62eed146d12165b42ba357e24d2c.png


Zyxel için;
Screenshot_3.jpg
 

plowstone

Öğrenci
Katılım
1 Ekim 2019
Mesajlar
17
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
25
Sağlam Modem İçin - 13.8db - 24.7db
Sağlam modem için Hat Zayıflaması - 2.5 - 4.0
------------------------------------------------------
Bozuk Olan için - 18.9db - 15.7db
Bozuk Olan için Hat Zayıflaması - 4.2db - 3.5db
 

CapScroLL

Müdavim
Müdavim
Katılım
22 Ağustos 2014
Mesajlar
3,656
Reaksiyon puanı
2,683
Puanları
358
Yaş
27
Zyxel'de gelen hat zayıflaması diğerine kıyasla oldukça fazla, modemin teknik yapısı ile ilgilidir diye düşünüyorum. Yine de yazılım güncellemesi yapmayı deneyin, şurada Zyxel tarafından yayınlanmış bir makale mevcut.
 

plowstone

Öğrenci
Katılım
1 Ekim 2019
Mesajlar
17
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
25
Zyxel'de gelen hat zayıflaması diğerine kıyasla oldukça fazla, modemin teknik yapısı ile ilgilidir diye düşünüyorum. Yine de yazılım güncellemesi yapmayı deneyin, şurada Zyxel tarafından yayınlanmış bir makale mevcut.
Attığınız makale de benim modemimden farklı VMG3312-B10A iken benimki VMG3312-B10B baktım da yazılım güncellemeyi bulamadım arayüzde acaba hangi kısımda olabilir
 

CapScroLL

Müdavim
Müdavim
Katılım
22 Ağustos 2014
Mesajlar
3,656
Reaksiyon puanı
2,683
Puanları
358
Yaş
27
Attığınız makale de benim modemimden farklı VMG3312-B10A iken benimki VMG3312-B10B baktım da yazılım güncellemeyi bulamadım arayüzde acaba hangi kısımda olabilir
Şuradan ilgili güncellemelere ulaşabilirsiniz, başlıkları kontrol edin arada B10D vs. olabiliyor. Attığım makale güncellemeyi nasıl yapacağınızı gösteriyor, aynı yerde olması lazım. Giriş yaptıktan sonra sizi karşılayan yerde sağ altta "Bakım" seçeneğinde bulunması gerekiyor.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Şimdi tekrar baktım da bu model için otomatik olarak güncelleme yapılıyormuş, son kullanıcılarda Güncelleme sekmesi bulunmuyormuş. Bu durumda modemin teknik yapısında Airties'e kıyasla eksiklik olduğunu düşünüyorum, internetiniz VDSL değildir diye düşünüyorum bu yüzden VDSL modem kullanmanıza pek gerek yok yani Airties yeterli.

3313 Modeli için verilmiş ancak sizde bakım sekmesinde Güncelleme seçeneği bulunmuyorsa aynı işlemi 3312 için de uygulamışlar demektir.
 

plowstone

Öğrenci
Katılım
1 Ekim 2019
Mesajlar
17
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
25
Şuradan ilgili güncellemelere ulaşabilirsiniz, başlıkları kontrol edin arada B10D vs. olabiliyor. Attığım makale güncellemeyi nasıl yapacağınızı gösteriyor, aynı yerde olması lazım. Giriş yaptıktan sonra sizi karşılayan yerde sağ altta "Bakım" seçeneğinde bulunması gerekiyor.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Şimdi tekrar baktım da bu model için otomatik olarak güncelleme yapılıyormuş, son kullanıcılarda Güncelleme sekmesi bulunmuyormuş. Bu durumda modemin teknik yapısında Airties'e kıyasla eksiklik olduğunu düşünüyorum, internetiniz VDSL değildir diye düşünüyorum bu yüzden VDSL modem kullanmanıza pek gerek yok yani Airties yeterli.

3313 Modeli için verilmiş ancak sizde bakım sekmesinde Güncelleme seçeneği bulunmuyorsa aynı işlemi 3312 için de uygulamışlar demektir.
Haklısınız ben de öyle düşünmüştüm başta fakat aklımın almadığı kısım herhangi bir değişlik yapılmamamasına rağmen en azından bildiğim kadarıyla nasıl olurda kullandığım bu modem VDSL Modem olmasına rağmen hızı 2 hafta önce normalken bi anda 3.0a düşebiliyor onu kavrayamadım ne değişti ki bunu da cevaplayabilrseniz çok mutlu olurum en azından bilmek isterim sizi uğraştırdığım için de çok üzgünüm teşekkürler.
 

CapScroLL

Müdavim
Müdavim
Katılım
22 Ağustos 2014
Mesajlar
3,656
Reaksiyon puanı
2,683
Puanları
358
Yaş
27
Haklısınız ben de öyle düşünmüştüm başta fakat aklımın almadığı kısım herhangi bir değişlik yapılmamamasına rağmen en azından bildiğim kadarıyla nasıl olurda kullandığım bu modem VDSL Modem olmasına rağmen hızı 2 hafta önce normalken bi anda 3.0a düşebiliyor onu kavrayamadım ne değişti ki bunu da cevaplayabilrseniz çok mutlu olurum en azından bilmek isterim sizi uğraştırdığım için de çok üzgünüm teşekkürler.
Estağfurullah uğraştırmak ne demek, zaten bunun için buradayım :) Aslında enteresan bir durum zaten modemler kolay kolay problem yaşatan cihazlar değil, hele ki bu tip tuhaf problemler nadiren görülüyor. Hadi bir parça gitti desek doğru şekilde çalışıp bağlantıyı nasıl sağlıyor? Yazılımsal bir durum desek aradan uzun süre geçmiş kolay kolay güncelleme de gelmez hadi oldu da güncelleme geldiyse bu probleme sebep olmuş olabilir. Sanırım tek mantıklı olan sebep bu bunun dışında aklıma mantıklı bir sebep gelmiyor.
 
Üst