Linux'un Windows'tan Üstün Tarafları ? ....

Rom.

Rektör
Onursal Üye
Arkadaşlar Bilgisayar Bölümü 3. Sınıf Öğrencisi Olarak Öğretmenimin Bana Verdiği Ödevi Bir de Siz Değerli Arkadaşlarıma Sormak İstedim...

Hocamızın Bize Verdiği Konu Linux'un Windows'tan Üstün Tarafları (Yani Linux'ta Bulunan Ancak Windows'ta Bulunmayan Özellikler)

Bildiğiniz Özellikleri Paylaşırsanız Yada Bildiğiniz Önemli Diğer Kaynaklar Varsa Yardımlarınızı Bekliyorum...

Yardımcı Olacak Arkadaşlara Şimdiden Teşekkür Ediyorum...
 

Champion78

Profesör
çok şey yazmak mümkün ama ben bikaç başlık yazayım siz google dan aratarak konuyu genişletin. mesela linuxta virüs yok, 3boyutlu masaüstü var (compiz), sabit diske yazım şekli rastgele değil düzenli. şimdilik aklıma gelenler bunlar. kolay gelsin
 

YoungClever

Profesör
linux ve türevleri işletim sistemlerinin en kuvvetli olduğu alan normal kullanıcı değil, özel kullanıcılardır. mesela server admin yada programcılar gibi..

stabilitesinin yüksekliği ise şundan kaynaklanır: virüs,trojan yazan birisi olsanız hangi ürün üzerinde çalışırsınız? pazar payı en yüksek olan yani en çok kullanılan.. bu yüzden linux ve benzeri sistemlerde virüs vs yok sayılır ancak hiçbir sistem kusursuz değildir.ayrıca buna ek olrak yapısı da nispeten daha sabittir..bu yüzden de serverlarda özellikle php serverlarında genelde işletim sistemi linux, bsd(unix) tarzı sistemlerdir..

programlamacıysanız da en çok kullanacağınız sistemlerden birisi de linux ve benzerleridir. kod bakımından güçlü bir sistemdir..

ancak normal kullanıcı yada webmaster yada 3d tasarımcı iseniz windows tarzı sistemler size daha çok şey vadediyor. mesela bir webmaster sadece kendi bilgisayarında kusursuz çalışan bir site değil pazar payına hakim kitlede de kusursuz olan bir site yapmak ister.. ayrıca yaygın kullanılan 3d tasarım programlarında linux desteği yok diye biliyorum. varolan birkaç oper source program ise gerekli randıman sağlamakta güçlük çekiyor. ayrıca birçok oyun ve grafiksel işlemler direct x e bağlıdır. linuxumuzun opengl i ise yetersiz kalabiliyor.

ayrıca son olarak eklemek isteidiğim şey şudur ki linux işletim sistemleri kısa ve orta vadede asla normal kullanıcının çoğunluğunu sağlayamayacak.üzülerek belirtmek isterim..
(biraz linux karşıtı gibi görünmüş olabilirim. ancak şahsen uzun zamanlardan beri linux sistemleri de kullanan biriyim...)
 

hellmarch

Profesör
Tamamen ücretsiz olması. Açık kaynak kodlu olması ve herkes tarafından geliştirilebilir olması başlıkları altında inceleyebilirsin. :)
 

tuskilidi

Profesör
bir yerden duymuştum ne kadar doğru ne kadar yanlış bilemem. windows işlemleri yaparken işlemleri işlemciye sırayla veriyor. yani işlemci bir işlemi %5 ile yapabilecekse o an için %95 boşta kalıyor sonraki işlem önceki işlem bittikten sonra geliyor yani sonraki işlem de %3 işlemci gücüyle işlense bile aynı anda %8 işlem yapacağına önce %5 i bitiriyor sonra %3'e geçiyor. ama linuxta bir işlem varken eğer işlemci o sıradaki işlemi de yapabilecekse onu da aynı anda boş olan işlmeci kapasitesiyle yapıyor yani %5 lik iş bitmeden %3 lük işlemi de işlemciye yaptırtıyor. diye duydum ne kadar doğru ne kadar yanlış bilemem.
 

Tanshaydar

Doçent
Neden Linux'suz olmayacak? Sunum - Özgür Yazılım ve Açık Kaynak Günleri 2004 - İst. Bilgi Üniversitesi
Neden Windows NT, 200x, XP kullanmiyorum? (Why I don't use Windows NT, 200x, XP)
Bir yeni Linux (Ubuntu) kullanıcısının yazdıkları (Ertuğrul Karademir'in e-posta mesajı)
Neden Windows NT, 200x, XP kullanmiyorlar?

Can Uğur Ayfer - http://cayfer.bilkent.edu.tr/~cayfer/
"Kim Korkar Linux'tan" kitabının yazarı
"Kim Korkar Bilgisayardan" kitabının yazarı
Bilkent Üniversitesi öğretim görevlisi.
 

orcnd

Dekan
eskiden olsa yetkiler,multi tasking, dosya sistemi diye sıralardım fakat oluşan rekabet ortamı ve ubuntunun hızlı yükselişinden rahatsız olan microsoft bu konudaki eksikliklerini kapattı. nt ile multitasking ntfs ile daha iyi bir dosya yönetimine kavuştu. yetkiler konusunda da fena değil. ntfs'siz pek bir değeri yok tabi fakat ntfs olduğunda yeterli seviyede.

şu an için grafiksel olarka linux biraz daha üstün gibi compiz elmerald vb. şeyler.
ayrıca 64 bit'e daha uyumlu windows gibi 32 bitte çalışan uygulamaları çalıştırmamazlık etmiyor en azından kullandığım ubuntuda hiçbir sorunla karşılaşmadım.
hemen hemen tüm linux dağıtımlarında paket yöneticileri gelmekte bu yöneticiler sayesinde programı seçtikden sonra otomatik olarak ana serverdan indirilmesi ve kurulmasını izliyorsunuz.
dahili olarak çoklu masaüstü desteği ile birlikde geliyor. ekstra olarak birçok ücretsiz yazılım geliyor.
açık kaynak olduğundan hataların tespiti ve tamiri daha kolay. aynı şekilde yüksek seviyede özelleştirmeye müsait. misal pardus,ubuntu,fedora,pc osx,dsl, .... hepsi farklı dağıtımlar olmalarına rağmen aynı çekirdeği kullanmakta. bu noktada son kullanıcınında bu dağıtımları kurdukdan sonra özelleştirme yapmasının çok zor olmadığını belirtmek gerek. yani programcılar kadar kullanıcılarada özgürlük sunuyor.
he bide beleş :)
 

Rom.

Rektör
Onursal Üye
Değerli Bilgilerini paylaşan arkadaşlara çok teşekkür ediyorum...

Ben en iyisi bu cevapları başlıklar altında topluyum ve bir powerpoint sunusu olarak hazırlıyım...:)

Ya da bunu da size soruyum ? Ödevi Nasıl Hazırlıyım, Hocaya Nasıl Sunuyum ?
:)
 

muratflash

Rektör
walla her ne kadar windows tan çok daha iyi işletim sistemleri olsada biz Türk milleti olarak windowstan asla vazgeçemeyiz...Çünkü neden??? Biz Türk milleti olarak biraz körüz demeyeyimde birazcık şaşıyız astiğmat mı deniyordu buna Hani kör tuttuğunu öper derler yaa öyle bişey iştee...
 

Tanshaydar

Doçent
walla her ne kadar windows tan çok daha iyi işletim sistemleri olsada biz Türk milleti olarak windowstan asla vazgeçemeyiz...Çünkü neden??? Biz Türk milleti olarak biraz körüz demeyeyimde birazcık şaşıyız astiğmat mı deniyordu buna Hani kör tuttuğunu öper derler yaa öyle bişey iştee...

Teşhis doğru; ama içinde MSN olan ve internete giren herhangi bir şeyi de kabul edebilirler gibime geliyor :)
 

Garu

Asistan
Windowsu ne kadar kişiselleştire biliyoruz ? Ayrıca microsoft her yeni versiyon çıkardığında neden donanımızı yükseltmemiz gerekiyor ? Videodaki herşeyi mevcut donanımımız yapabiliyorken ?

http://www.youtube.com/watch?v=E4Fbk52Mk1w

Bu kadar yazılımı ücretsiz neden vermiyor ? http://www.linuxappfinder.com/ ve daha nice yazılım. Her Linux versiyonunda paket indirme servisi ( yeni bir firefox eklentisi gibi kolay yükleyebilmekden bahsediyorum ) varken lisans numarasını yazın yoksa 30 gün kullana bilirsin sonra nasıl açıcam diye korsan yollara başvurup virüslü bir sisteme sahip olursun.

Ve daha bir çok sebeb...
 

Rom.

Rektör
Onursal Üye
Arkadaşlar Hocaya Yapacağım sunum için aklıma güzel bir fikir geldi...

Sunuyu Powerpoint'te Hazırlayacağım, Sununun da başına sonuna videolar ekleyeceğim, Garu arkadaşımın verdiği video yu Linux'un ekran özelliklerini anlatırken izleteceğim, açılışa ve bitişe örnek videolarınız var mı arkadaşlar... (Ben Bazı Videolar Buldum ama Bildiğiniz Güzel Videolar Varsa Paylaşabilirmisiniz? )
 

Azerbaijan

Üyecik
Arkadaşlar LİNUX Da Windows Gibi İşletim Sistemi Mi? Bilgisayarıma Windows XP Mi Yoksa LİNUX Mu Kurmamı Önerirsiniz? Hangisi Daha İyi?
 

Rom.

Rektör
Onursal Üye
Arkadaşlar LİNUX Da Windows Gibi İşletim Sistemi Mi? Bilgisayarıma Windows XP Mi Yoksa LİNUX Mu Kurmamı Önerirsiniz? Hangisi Daha İyi?

Arkadaşım öneri almak istiyorsan lütfen yeni bir başlık altında aç...

(sorunu cevaplıyım bu arada evet linux'ta bir işletim sistemi ama linux'u kullanabilmen için ..... :mrgreen: çok uzun konu bu :D )

Yeni bir başlık altında açarsan ya da İşletim Sistemleri alt forumunu biraz araştırırsan bilgi sahibi olabilirsin arkadaşım...
 

HapS

Profesör
linux un windows dan pekde üstün bi yanı yok en gelişmiş lünux windows 2000 kadar bile gelişmiş değildir :)
 
Üst