League Of Legends 2020 Yılı 10.1 Yama Notları

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Dora
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Dora

Dekan
Emektar
Müdavim
Cezalı
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
5,743
Reaksiyon puanı
9,802
Puanları
1,708
Yaş
31
Sezon Başlangıcı
2020 Dereceli Sezonu 10 Ocak saat 04.00'da başlıyor! Rekabet, zafer ve hayal kırıklıklarıyla dolu bir yıla daha hazır olun.


Şampiyonlar
Sett
Patron
Sett, 10.1'de Vadi'ye hükmetmeye geliyor.
Aphelios
Taban hareket hızı ve canı azaldı. Infernum'un R'sinin alan etkili hasarı, ikincil hedefler için azaldı.
3-5 rakip tek bir noktada toplandığında Infernum, Aphelios'un en iyi ulti seçeneği olmalı. Tabii buradaki "en iyi", koca bir takıma tek atması gerektiği anlamına da gelmiyor. Hasarını biraz azaltsak bile yeteneğin birbirine yakın duran rakiplere karşı en iyi seçenek olma yönünü koruyacağını düşünüyor ve böyle bir ayarlamaya gidiyoruz.
Taban nitelikler
HAREKET HIZI330 ⇒ 325
CAN530 ⇒ 500
image
R - Ay Işığı Nöbeti

INFERNUM'UN GÜÇLENDİRİLMİŞ ALAN ETKİLİ HASARIİkincil hedeflere %100 ⇒ İkincil hedeflere %75
Aurelion Sol
Pasif yıldızların taban hasarı azaldı.
Aurelion Sol'un erken safhalardaki minyon kontrolü koridordaki rakibine yönelik anlık hasar potansiyeli şu anda biraz fazla yüksek. Bu hasarın bir kısmını erken safhalardan kaldırsak da şampiyonun oyunun ileri safhalarında böylesine zirvelere ulaşabilmesini hâlâ istiyoruz.
image
Pasif - Kâinatın Merkezi

TABAN YILDIZ HASARI1-18. seviyelerde 16-120 ⇒ 1-18. seviyelerde 12-120
Azir
R'nin taban hasarı ve duvar süresi arttı.
Yenilmez'in zayıflatılması ve geçen yıl profesyonel oyunlardaki düşük görülme sıklığı nedeniyle Azir'i biraz güçlendirebileceğimizi düşünüyoruz.
image
R - İmparatorluk Muhafızları

TABAN HASAR150/250/450 ⇒ 175/325/475
DUVAR SÜRESİ3 saniye ⇒ 5 saniye
Corki
R'nin taban hasarı ileri yetenek seviyelerinde arttı.
Corki'yi oyunun erken safhalarındaki minyon biçme becerisini büyük ölçüde arttırmayacak ama yetenek tabanlı nişancı yönünü genel anlamda öne çıkaracak şekilde güçlendiriyoruz. Profesyonel oyunlarda pek varlık gösteremeyen Azir'de olduğu gibi, bu güçlendirmelere temkinli ve iyimser yaklaşıyoruz.
image
R - Füze Salvosu

TABAN HASAR90/115/140 ⇒ 90/125/160
Jax
R'si artık Guinsoo'nun Hiddeti'yle birlikte işliyor.
image
R - Büyük Ustanın Kudreti

GUINSOO'NUN HİDDETİArtık Guinsoo'nun Hiddeti'nin etkilerini kazanıyor.
Jayce
Topun Q'sunun taban hasarı ileri yetenek seviyelerde arttı.
Jayce şu anda genel anlamda pek iyi durumda değil. Arakçı'nın gidişiyle birlikte başka açılardan biraz desteğe ihtiyaç duyduğu da ortada. Geçen yılın sonlarına doğru gelen zırh deşme güçlendirmeleri ona biraz yardımcı olsa da meşhur anlık hasarını biraz daha öne çıkarmaya çalışacağız.
image
Q - Şok Patlaması

TABAN HASAR55/105/155/205/255/305 ⇒ 55/110/165/220/275/330
Kalista
Taban canı ve zırh büyümesi arttı.
Kalista 9.22'de aldığı güçlendirmelerin ardından bile epey zayıf. Dolayısıyla şampiyonun orta ve ileri safhalardaki hayatta kalma becerilerini güçlendiriyoruz. Böylece çatışma ve takım savaşlarında daha sık hasar verme şansı bulacak. Profesyonel oyunlarda pek varlık gösteremeyen Azir'de olduğu gibi, bu güçlendirmelere temkinli ve iyimser yaklaşıyoruz.
Taban nitelikler
CAN BÜYÜME ORANI89 ⇒ 100
ZIRH BÜYÜME ORANI3,5 ⇒ 4
Kassadin
Hareket hızı azaldı. R'sinin mana cezası süresi artık simge üstünde gösteriliyor.
Kassadin orta beceri düzeylerindeki oyunlarda biraz fazla başarılı. Koridorda istediği gibi at koşturan ve haritanın her yerine gitme şansı bulan oyuncuları hedef alarak, şampiyonun gezinme ve kaçış potansiyelini aşağı çekiyoruz.
Taban nitelikler
HAREKET HIZI340 ⇒ 335
image
R - Boşluk Geçişi

ZAYIFLATMA GÖRÜNÜMÜKassadin'in mana zayıflatmasının süresi artık R'sinin çerçevesinden gösteriliyor.
Kog'Maw
R'sinin mana cezası süresi artık simge üstünde gösteriliyor.
image
R - Canlı Havan

ZAYIFLATMA GÖRÜNÜMÜKog'Maw'ın mana zayıflatmasının süresi artık R'sinin çerçevesinden gösteriliyor.
Mordekaiser
Pasifinin süresi azaldı; hareket hızı tüm seviyelerde sabit.
Bir ezergeçere göre Mordekaiser'den uzaklaşmak ve ona vurkaç yapmak fazla zor. Bunun yanı sıra Rylai'nin Kristal Asası'yla arasındaki sinerjiyi de göz önünde bulundurursak, Mordekaiser'den kurtulmak neredeyse imkânsız.
image
Pasif - Karanlık Azap

SÜRE5 saniye ⇒ 4 saniye
HAREKET HIZI1/6/11. seviyelerde %3/6/9 ⇒ 1-18. seviyelerde %3
Nami
E'si artık hedefinin yeteneklerini de güçlendiriyor.
Çoğu efsuncu neredeyse tamamen nişancısını desteklemeye yönelik şekilde tasarlandı ve bu durum Nami için de geçerli. Ancak şampiyonun işlevselliğini, hem normal saldırılar üstüne kurulu nişancılara hem de yetenek tabanlı şampiyonlara yardımcı olabileceği şekilde genişletebileceğimizi düşünüyoruz.
image
E - Dalga Çağıran'ın Hediyesi

HEDİYEHedefin sonraki 3 normal saldırısını güçlendirir ⇒ Hedefin sonraki 3 normal saldırısını ve yeteneğini güçlendirir (Dalga Çağıran'ın Hediyesi'yle güçlendirilen alan etkili yetenekler, şampiyonlar dışındaki hedeflere %33-66 daha az hasar verir)
Sejuani
Taban can büyüme oranı arttı. Buz Zırh direnç oranları arttı. E'nin taban hasarı ileri yetenek seviyelerinde arttı.
Sejuani'nin gücü zamanla artan bir tank olmasından memnunuz. Bu yüzden bu kimliğini pekiştiriyor ve zamanla kuvvetlenme kabiliyetini güçlendiriyoruz. Erken safhalardaki zayıflıklarını ise koruyoruz.
Taban nitelikler
CAN BÜYÜME ORANI95 ⇒ 100
image
Pasif - Kuzeyin Hiddeti

BUZ ZIRH10 (+0,35 İlave Zırh) İlave Zırh ve 10 (+0,35 İlave Büyü Direnci) İlave Büyü Direnci ⇒ 10 (+0,5 İlave Zırh) İlave Zırh ve 10 (+0,5 İlave Büyü Direnci) İlave Büyü Direnci
image
E - Yoğun Buz

TABAN HASAR40/80/120/160/200 ⇒ 40/90/140/190/240
Shyvana
Kadim Ejderha keserken direnç kazanıyor. Bulut Ejderi kesildiğinde ultisinin bekleme süresi yerine hiddet artışı kazanıyor. E'nin işaretli hedef hasar oranı ve canavarlara verilen hasarın sınırı arttı.
Ejder katili bir ejderha kıza göre Shyvana, Elementlerin Yükselişi'yle birlikte gelen yeni ejderha etkileşimlerinden yeterince faydalanamıyordu. Bunu düzeltiyor ve sürekli hasarına ufak güçlendirmeler getiriyoruz.
image
Pasif - Ejderkanının Hiddeti

EJDERHA AVCISIShyvana artık takımının kestiği her bir element ejderi ve Kadim Ejderha için 5 Kalıcı İlave Zırh ve Büyü Direnci kazanıyor.
HİDDETLİ RÜZGÂRLARBulut Ejderi artık Shyvana'nın Hiddet kazancını %10/20/30/40 arttırıyor (çünkü ultisinin bekleme süresi yok).
image
E - Alevli Nefes

İŞARETLİ HEDEF HASAR ORANIHedefin azami canının %3,25'i ⇒ Hedefin azami canının %3,75'i
İŞARETLİ CANAVARLARA VERİLEN HASARIN SINIRI100 ⇒ 150
Sylas
Taban nitelikleri erken safhalarda azaldı, ileri safhalarda arttı. Pasifi artık saldırı hızı sağlıyor. W'sunun bekleme süresi azaldı. E'nin YG oranı arttı. W, E1 ve R'nin normal saldırı sıfırlaması kalktı.
Sylas'ı tüm beceri düzeylerindeki oyuncular için dengeli hale getirmek epey zor. Ayrıca şampiyon, çıktığında beri çok fazla değişikliğe maruz kaldı. Bu yüzden onda sayısal ayarlamalar dışında, farklı beceri düzeylerindeki Sylas oyuncularının arasındaki farkı azaltacak daha büyük değişikliklere gideceğimize dair söz vermiştik.

İlk olarak, koridor safhasının erken bölümlerini Ekko ve Fizz gibi şampiyonlarınkine benzer hale getiriyoruz. Bu şampiyonlar, erken safhalarda koridorda daha az kontrole sahip ama seviye atladıkça güçleniyor. Ayrıca onu bir orta koridor şampiyonu olarak dengeliyor ve diğer koridorlar yerine burada kullanılmasını teşvik edecek değişikliklere öncelik veriyoruz. Ve son olarak, E>Q kombosunu kaldırarak ve normal saldırı örgüsünü yavaşlatarak normal saldırılarını zamanlamaya yönelik eli ağır oynanış tarzını korumaya çalışıyor ve rakiplerinin canını azaltma hızını yavaşlatıyoruz.

Değişikliklerin durumunu görmek için gelecek aylarda Sylas'ı yakından takip edeceğiz!
Taban nitelikler
CAN585 ⇒ 525
CAN BÜYÜME ORANI95 ⇒ 115
ZIRH32 ⇒ 27
ZIRH BÜYÜME ORANI3 ⇒ 4
BÜYÜ DİRENCİ39 ⇒ 32
BÜYÜ DİRENCİ BÜYÜME ORANI1,25 ⇒ 1,75
image
Pasif - Petrisit Patlaması

BİRİNCİL HEDEF HASAR ORANI1,1 Toplam Saldırı Gücü (+0,2 Yetenek Gücü) ⇒ 1,1 Toplam Saldırı Gücü (+0,25 Yetenek Gücü)
ALAN400 Menzil ⇒ 300 Menzil
YENİZİNCİRLEME SALDIRILARArtık mevcut olduğunda Sylas'ın saldırı hızını %60 arttırıyor.
PETRİSİT PATLAMASI2 yük ⇒ 3 yük
YENİMİNYON İNFAZIArtık canı 25'in altında olan ikincil hedef minyonları infaz ediyor.
image
Q - Kırbaç Zincir

BEKLEME SÜRESİ9/8/7/6/5 saniye ⇒ 10/9/8/7/6 saniye
ZİNCİR HASARI45/70/95/120/145 (+0,6 Yetenek Gücü) ⇒ 40/55/70/85/100 (+0,4 Yetenek Gücü)
PATLAMA HASARI45/70/95/120/145 (+0,6 Yetenek Gücü) ⇒ 60/105/150/195/240 (+0,8 Yetenek Gücü)
PATLAMANIN MİNYON HASAR AZALTMASI%45 ⇒ %60
KALDIRILDIPATLAMA YAVAŞLATMASIArtık isabet alan rakipleri 2 saniyeliğine yavaşlatmıyor.
YENİZİNCİRLENMİŞArtık E - Kaçır sırasında kullanılamıyor.
image
W - Kral Katili

KALDIRILDINORMAL SALDIRI SIFIRLAMAKral Katili'ni kullanmak artık Sylas'ın normal saldırılarını sıfırlamıyor.
HASAR65/100/135/170/205 (+0,65 Yetenek Gücü) ⇒ 65/100/135/170/205 (+0,85 Yetenek Gücü)
BEKLEME SÜRESİ14/13,5/13/12,5/12 saniye ⇒ 14/12,5/11/9,5/8 saniye
KALDIRILDIMERHAMETArtık canı %40'ın altında olan hedeflere fazladan %50 Hasar vermiyor.
ARTTIRILMIŞ İYİLEŞTİRMESylas'ın canı %40'ın altındaysa %75 daha fazla iyileştirme sağlar ⇒ Sylas'ın canına bağlı olarak daha fazla iyileştirir, %40 Canda en yüksek miktara ulaşarak %100 iyileştirir
BEDEL40 Mana ⇒ 70/80/90/100/110 Mana
image
E - Firar/Kaçır

KALDIRILDIE1'İN NORMAL SALDIRI SIFIRLAMASIFirar'ı kullanmak artık Sylas'ın normal saldırılarını sıfırlamıyor.
E2 HASARI70/85/100/115/130 (+0,2 Yetenek Gücü) ⇒ 80/130/180/230/280 (+1,0 Yetenek Gücü)
KALDIRILDIKALKANArtık 2 saniyeliğine büyü kalkanı kazandırmıyor.
BEKLEME SÜRESİ14 saniye ⇒ 14/13/12/11/10 saniye
KULLANIM ARALIĞIKaçır isabet ettiğinde hareket ederken 0,2 saniye ⇒ Kaçır isabet ettikten sonra hareket ederken 0,05 saniye
image
R - Gasp

KALDIRILDINORMAL SALDIRI SIFIRLAMAGasp'ı kullanmak artık Sylas'ın normal saldırılarını sıfırlamıyor.
Varus
Q'nun bekleme süresi ve Maraz'ın bekleme süresi iadesi azaldı.
Varus'a en son 2018'de gelen büyük değişikliklerden beri, şampiyonun dürtmeye yönelik bir nişancı olma rolü epey zayıf. Kendisi yetenek ağırlıklı bir nişancı olduğundan, onun için en iyi sonuç veren oynanışın bu olması gerek. Dolayısıyla bu yönünü güçlendiriyoruz.
image
Q - Deşen Ok

BEKLEME SÜRESİ20/18/16/14/12 saniye ⇒ 18/16/14/12/10 saniye
MARAZ BEKLEME SÜRESİ İADESİ4 saniye ⇒ 3 saniye
Vi
R'si artık kullanım süresi boyunca durdurulamaz.
Vi'ın ultisinde bir yaşam kalitesi değişikliğine gidiyoruz. Böylece yetenek artık havaya savurma ve geri savurmalara karşı daha tutarlı bir biçimde çalışıyor ve kullanım süresi boyunca Vi'ın hedefini bırakmamasını sağlıyor.
image
R - Saldırı ve Darp

YENİBİRİ BENİ DURDURSUN, CANIMVi artık aparkatı tamamlanana dek durdurulamaz.
Zyra
Güçlendirilmiş E'nin yavaşlatması azaldı.
Bir Sarmaşık Kamçı ortaya çıkarmakla, iki Sarmaşık Kamçı ortaya çıkarmak arasında fark olmadığı için Zyra'nın birden fazla bitki çağırmak için geçerli bir sebebi yoktu. Fakat artık Sarmaşık Kamçıların yavaşlatma etkileri birikebildiği için, Zyra önceden bir plan yapmak ve hangi bitkiyi çıkartacağını düşünmek zorunda.
image
E - Kapan Kökler

SARMAŞIK KAMÇILARIN YAVAŞLATMASI%30, birikmez ⇒ %25, en fazla iki defa birikir ama bitki başına bir yük biriktirir


Destek Eşyaları
9.23'teki büyük destek eşyası değişikliklerimize yenilerini ekliyor ve bu eşyaları, bazı çatışma nitelikleri karşılığında kullanıcılarını oyunun erken safhalarında daha fazla şey yapmaya teşvik edecek şekilde güncelliyoruz. Tank şampiyonlar biraz daha dayanıklı olacak ve yetenek ağırlıklı şampiyonlar daha fazla manaya sahip olacak.
image
Yadigâr Kalkan

YENİTABAN CAN YENİLENMESİ%25
image
Targon Kalkanı

YENİTABAN CAN YENİLENMESİ%50
image
Dağın Siperi

YENİTABAN CAN YENİLENMESİ%100
YETENEK GÜCÜ40 ⇒ 25
image
Çelik Omuzluk

YENİTABAN CAN YENİLENMESİ%25
image
Rün Çeliği Omuzluk

YENİTABAN CAN YENİLENMESİ%50
image
Akkaya Omuzluğu

YENİTABAN CAN YENİLENMESİ%100
SALDIRI GÜCÜ24 ⇒ 15
image
Hayalet Orak

YENİMANA YENİLENMESİ%25
image
Harrowing Hilali

YENİMANA YENİLENMESİ%50
image
Kara Sis Tırpanı

YENİMANA YENİLENMESİ%100
SALDIRI GÜCÜ35 ⇒ 25
CAN150 ⇒ 100
image
Büyü Hırsızının Marifeti

YENİMANA YENİLENMESİ%25
image
Buzdiş

YENİMANA YENİLENMESİ%50
image
Gerçek Buz Parçası

YENİMANA YENİLENMESİ%100
CAN150 ⇒ 100
YETENEK GÜCÜ60 ⇒ 45


Rünler
Yenilmez
Artık sağladığı toplam iyileştirme ipucunda görünüyor.
İYİLEŞTİRME GÖSTERGESİArtık sağladığı toplam iyileştirme ipucunda ve skor tablosunda rünün üstüne gelindiğinde görünüyor.
Prototip: Heptaş
Bekleme süresi azaldı.
Heptaş'ın performansı hâlâ önemli ölçüde düşük. Bu yüzden diğer rünlerle yarışabilmesi için onu güçlendiriyoruz.
BEKLEME SÜRESİYakın dövüşçü şampiyonlar için 7-3 saniye, menzilli şampiyonlar için 11-7 saniye ⇒ Yakın dövüşçü şampiyonlar için 5-3 saniye, menzilli şampiyonlar için 9-7 saniye


Giderilen Hatalar
  • Warwick'in Q - Cani Diş yeteneği, hedef kullanım sırasında katledildiğinde artık mana tüketmiyor veya bekleme süresine girmiyor.
  • Kızgın Buhurdanlık'ın özel pasifinin ilave saldırı hızı, artık kalkana sahip şampiyonlar üstünde etkinleşmiyor.
  • Normalde görüş dışında kalan yetenek atışları, artık Savaş Sisi'nin içindeyken sizi önceden uyarmıyor.
 

Waddler

Profesör
Katılım
5 Mayıs 2014
Mesajlar
2,194
Reaksiyon puanı
612
Puanları
293
guinso jax iz kaming :D artık daha fazla solo veya jung jax görürüz..
 

Görkem Say

Guru
Emektar
Müdavim
Katılım
22 Nisan 2017
Mesajlar
26,195
Çözümler
9
Reaksiyon puanı
25,533
Puanları
8,958
guinso jax iz kaming :D artık daha fazla solo veya jung jax görürüz..
Solo alınırsa Sett ağzına ağzına vurur maalesef. Aşırı güçlü bir çar yapmışlar. Klasik rito işte. 1 ay sonra nerf yer.
 

Dora

Dekan
Emektar
Müdavim
Cezalı
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
5,743
Reaksiyon puanı
9,802
Puanları
1,708
Yaş
31
Şu an karşıma Aphelios çıksın istemiyorum. Bu yama biraz daha onu sakinleştirecek gibi ama gerçekten biraz. Çıkar çıkmaz bir Sett alırsam sonraki yamaya kadar tadını çıkartabilirim.
 

Waddler

Profesör
Katılım
5 Mayıs 2014
Mesajlar
2,194
Reaksiyon puanı
612
Puanları
293
oyun tam kumara döndü ya win ya lose :D o yüzden zevk alacağım şampiyonlarla oynuyorum.
 
Üst