Şampiyonlar

Q'nun minyonlara verdiği hasar arttı.
Aatrox'u 9.18'de biraz fazla zayıflattık. Bu yüzden kaybettiği minyon temizleme becersinin bir kısmını ona geri veriyoruz.

MİNYONLARA VERİLEN HASAR%40 ⇒ %55

R2'nin azami hasarı arttı.
Akali'yi de 9.18 de biraz fazla zayıflatmışız. Ultisi yeterince dizginlendiğine göre, hasarının bir kısmını ona geri verebiliriz.

R2 AZAMİ HASARI195/420/645 ⇒ 225/450/645

E'nin hareket hızı arttı; bekleme süresi artık sabit değil.
9.18'deki değişikliklerimiz istenen etkiyi yapmadığı için bazı ek değişikliklere gidiyoruz.

HAREKET HIZI1-18. seviyelerde %25-50,5 ⇒ 1-18. seviyelerde %30-60
BEKLEME SÜRESİ15 saniye ⇒ 14/13/12/11/10 saniye

Pasifinin yavaşlatma etkisi arttı. Q artık normal saldırı sıfırlama etkisine sahip.
Ashe'in işlevselliğini biraz arttırıyoruz. Böylece şampiyon, oyunun erken safhalarında rakiplerini kovalamak isteyen oyuncular için daha iyi bir seçim olarak görülecek. Ayrıca Q'sunun tam normal saldırı sıfırlamasını geri getiriyoruz. Oynanış açısından elde ettiğimiz ufak kazançların, Ashe oynamanın keyfinden feragat etmeye değmediğine karar verdik.

YAVAŞLATMA1-18. seviyelerde %15-30 ⇒ 1-18. seviyelerde %20-30

SERİ SALDIRILARArtık normal saldırı sıfırlaması sağlıyor.

Q'nun menzili arttı. R'nin azami yük sayısı arttı.
Blitzcrank rakibini kendine çekme becerisine sahip ilk şampiyonumuzdu ve her zaman bu işi en iyi yapan şampiyon olarak görülmeli. Diğer bazı özelliklerin yanı sıra ayrıca kanca yeteneklerine sahip şampiyonların gerisinde kalmaması için onu biraz elden geçiriyoruz.

MENZİL1050 ⇒ 1150

AZAMİ PASİF YÜKÜ2 İşaret ⇒ 3 İşaret

Q artık kulelere ve totemlere isabet edebiliyor. E2 artık kulelere kritik vuruş yapabiliyor.
Fiora, koridor karşılaşmaları konusunda kabul edilir bir noktada. Ancak koridordaki galibiyetlerini oyun galibiyetlerine çevirmekte zorlanıyor.

KULE SAVUNMAArtık kulelere ve totemlere isabet edebiliyor (öncelik sırası şöyle: Şampiyon zayıf noktaları, ulti hedefleri, şampiyonlar, canı az minyonlar, kuleler ve totemler).

YIKIMİkinci normal saldırı artık kulelere ilave hasar verebiliyor.

W'nun bekleme süresi arttı; hasar oranı azaldı.
Gragas bir süredir profesyonel metayı ele geçirmiş durumda, dolayısıyla ormandaki hızını azaltıyoruz.

BEKLEME SÜRESİ5 saniye ⇒ 6 saniye
HASAR ORANIHedefin azami canının %8'i ⇒ Hedefin azami canının %7'si

Taban saldırı gücü arttı. Bazı diğer taban nitelikleri yuvarlandı.
Taban niteliklerOyunun her evresinde daha kuvvetli bir hale gelebilmesi için, taban saldırı gücünü arttırarak Graves'i daha güvenilir hale getiriyoruz. Ayrıca hazır el atmışken, bazı diğer niteliklerini de yuvarlayalım dedik!
SALDIRI GÜCÜ66 ⇒ 68
CAN551,1 ⇒ 555
MANA322,2 ⇒ 325
MANA YENİLENMESİ7,9 ⇒ 8

Q ve R'nin kulelerinin YG oranı arttı. E'nin sersemletme süresi arttı.
Heimerdinger zayıf şampiyonlar arasında yer aldığı için, onu genel anlamda güçlendiriyoruz.

NORMAL SALDIRI ORANI%30 Yetenek Gücü ⇒ %35 Yetenek Gücü

SERSEMLETME SÜRESİ1,25 saniye ⇒ 1,5 saniye

NORMAL SALDIRI ORANI%30 Yetenek Gücü ⇒ %35 Yetenek Gücü

Q1'in YG oranı azaldı.
Karma mevcut gücüyle fazla güvenli bir seçim. Dolayısıyla destek olarak oynanmadığı zamanlardaki hasarını azaltıyoruz. Onu seçmek isteyen takımlar artık önemli miktarda hasar kaybetmeyi göze almak zorunda kalacak.

Q1 HASAR ORANI%60 Yetenek Gücü ⇒ %40 Yetenek Gücü

Verilen hasardan kazanılan W kalkanı arttı. İzleyiciler artık Ölüler Âlemi'ndeki şampiyonları ruh olarak görebiliyor.
Mordekaiser'i etkisi daha çok profesyonel maçlarda hissedilecek şekilde güçlendiriyoruz.

VERİLEN HASARDAN KAZANILAN POTANSİYEL KALKANVerilen hasarın %30'u ⇒ Verilen hasarın %35'i

DÖVÜŞE HAZIR MISINIZ?İzleyiciler artık Ölüler Âlem'deki şampiyonları ürkütücü ruhlar olarak görebiliyor.

R'nin hasarı arttı.
Orianna şu anda genel olarak zayıf bir durumda, bu yüzden dillere destan bomba kombolar yapabilmesi için ultisini güçlendiriyoruz.

HASAR150/225/300 (+0,7 Yetenek Gücü) ⇒ 200/275/350 (+0,8 Yetenek Gücü)

Bedelsiz şaheser geliştirmeleri daha erken gerçekleşiyor.
Ornn'un özgün özelliklerini daha erken sergilemesini sağlıyoruz.

ŞAHESER GELİŞTİRMESİŞaheser geliştirmelerinin bedelsiz hale gelmesi için Ornn'un ulaşması gereken seviye: 13 ⇒ 12

Taban büyü direnci azaldı. W'nun güçlendirilmiş hasarı artık sabit değil.
Taban niteliklerBu güçlü kuvvetli arkadaşın çıkışı sonrasında getirdiğimiz ek değişikliklere bazı yenilerini ekliyoruz.
BÜYÜ DİRENCİ32,1 ⇒ 28

GÜÇLENDİRİLMİŞ HASARÜç saldırı boyunca %150 Toplam Saldırı Gücü ⇒ 1-18. seviyelerde üç saldırı boyunca %135-165 Toplam Saldırı Gücü

Taban zırhı arttı. Yüzeyde kullanılan Q artık kulelere de işliyor.
Taban niteliklerRek'Sai'nin normal saldırılarının beklenen şekilde çalışmasını sağlıyor ve şampiyonu biraz daha dayanıklı hale getiriyoruz.
ZIRH33 ⇒ 36

GAZABIMLA YÜZLEŞRek'Sai'nin Q'su yüzeyde kullanıldığında artık kulelere de işliyor.

Q'nun bekleme süresi arttı. E'nin bekleme süresi azaldı.
Getirdiğimiz son Riven değişiklikleriyle istediğimiz etkiyi elde edemedik. Onu şampiyona yeterince hâkim olmayan oyuncular için büyük ölçüde zayıflattık. Şampiyonu 9.10 öncesindeki haline geri getirip E'sini zayıflatarak tekrar deniyoruz.

BEKLEME SÜRESİ12 saniye ⇒ 13 saniye

BEKLEME SÜRESİ14/13/12/11/10 saniye ⇒ 12/11/10/9/8 saniye

Pasifin hasar oranı sabitlendi.
Sahip olduğu işlevselliği göz önünde bulundurursak, Sejuani'nin hasarı çok yüksek. Bu durum özellikle de profesyonel oyunlarda gözümüze çarpıyor. Dolayısıyla düello becerisini ve orta safhalardaki hasarını azaltıyoruz.

BUZKIRAN HASAR ORANI1, 7 ve 14. seviyelerde hedefin azami canının %10/15/20'si ⇒ Hedefin azami canının %10'u

W'nun taban kalkanı arttı.
Sion, beceri düzeyi yüksek oyunlarda beklenmedik derecede zayıf. Bu duruma el atmak adına kalkanını biraz arttırıyoruz.

TABAN KALKAN30/55/80/105/130 ⇒ 50/75/100/125/150

Taban zırh ve zırh büyüme oranı azaldı. Pasifin hasar oranı ayarlandı.
Taban niteliklerSylas'ın en önemli güçlü yönlerinden biri, genel anlamda kuvvetli yetenek setinden ve fazlasıyla güvenilir olan pasifinin sağladığı alan etkisinden geliyor. Bu durum, Sylas'ın hiçbir zaman başarısız olmayan, 3 rolde de oynanabilen ve her oyunda tercih edilen esnek bir profesyonel seçim haline gelmesini sağlıyor.
Kısacası, Dünya Şampiyonası'nda %100 seçilme ve yasaklanma oranına ulaşmaması için Sylas'ı zayıflatıyoruz.
ZIRH32 ⇒ 28
ZIRH BÜYÜME ORANI3 ⇒ 2,5

HASAR ORANI1-18. seviyelerde 9-60 (+1,0 Toplam Saldırı Gücü)(+0,2 Yetenek Gücü), ana hedefi olmayan minyonlar için %50 azalır ⇒ ana hedefine (+1,1 Toplam Saldırı Gücü)(+0,2 Yetenek Gücü), diğer herkesi (+0,4 Toplam Saldırı Gücü)(+0,2 Yetenek Gücü)

E'nin gri can iyileştirmesi artık sabit değil.
Tahm Kench takım arkadaşlarının rakip tarafından katledilmesini engelleme konusunda en usta şampiyonlardan biri ve dolayısıyla da dürtülmeye karşı daha zayıf olması gerekiyor.

GRİ CAN İYİLEŞMESİBütün seviyelerde gri canın %75'i ⇒ 1-18. seviyelerde gri canın %30-100'ü

E'nin saldırı hızı arttı; taban hasarı arttı.
Üstünlük sağladığı karşılaşmalarda daha iyi olabilmesi için Twisted Fate'i güçlendiriyor ama menzilli şampiyonlara karşı sahip olduğu zayıflıkları koruyoruz.

SALDIRI HIZI%10/15/20/25/30 ⇒ %20/25/30/35/40
TABAN HASAR55/80/105/130/155 ⇒ 65/90/115/140/165

R'nin taban SG'si arttı.
Vayne getirdiğimiz güçlendirmelerden sonra hâlâ biraz zayıf; bu yüzden ileri safhalardaki gücünü arttırıyoruz.

İLAVE SALDIRI GÜCÜ20/30/40 ⇒ 25/40/55

E'nin bekleme süresi ileri yetenek seviyelerinde azaldı.
Veigar'ın gücü oyun ilerledikçe artsa da takım savaşlarına yaptığı katkı ileri safhalarda yeterli değil. Dolayısıyla bu tarz durumlarda en etkili olan yeteneğini güçlendiriyoruz.

BEKLEME SÜRESİ18/17/16/15/14 saniye ⇒ 18/16,5/15/13,5/12 saniye

Pasifin taban iyileştirmesi arttı. Q'nun taban hasarı ileri yetenek seviyelerinde arttı.
Yampiri Yengeç değişiklikleri erken safhalardaki gücünü azalttığı için Xin'e bir yardım eli uzatıyoruz.

TABAN İYİLEŞTİRME1-18. seviyelerde 8-59 ⇒ 1-18. seviyelerde 10-78

TABAN HASAR20/25/30/35/40 ⇒ 20/28/36/44/52

Q'nun yavaşlatma gücü artık sabit değil, süresi azaldı, artık zamanla azalarak kaybolmuyor.
Yuumi profesyonel düzeyde tüylü bir baş belası olmayı sürdürüyor. Dolayısıyla yetenek setinin daha çok profesyonelleri etkileyen unsurlarından birini zayıflatıyoruz.

YAVAŞLATMA%20/32/44/56/68/80 ⇒ Bütün yetenek seviyelerinde %20
YAVAŞLATMA SÜRESİ1,5 saniye ⇒ 1 saniye
KEDİ UYKUSUYavaşlatma etkisi artık zamanla azalarak bitmiyor.

Pelte parçaları daha çok can yeniliyor.
Artık daha değerli hale gelen pelte parçalarıyla birlikte Zac'in gücü ileri safhalarda daha etkili bir şekilde artabiliyor. Ayrıca yetenek setinin özgün bölümü artık daha iyi hissettiriyor.

YENİCANIM BENİM!Pelte parçaları azami canının fazladan %1/2/3'ünü yeniliyor.
Giderilen Hatalar
- Mükemmel Avcı'nın Kayle'ın R - Yüce Adalet yeteneğinin bekleme süresini azaltmamasına sebep olan hata giderildi.
- Rakan'ın sadece kendine görünen R göstergesinin İzleyici Modu'nda da görülmesine sebep olan hata giderildi.
- Bazı sinyallerin varsayılan tuş atamalarını ayarladık ("Alanda Totem Var" sinyali H'ye, "Konumunu Koru"ysa J'ye atandı).
- Tibbers kulenin altındaki bir rakibe hasar verdiğinde, kule artık doğru biçimde Annie'yi hedef alıyor.
- Illaoi artık yere saplanmışken bile W - Sille Tokat yeteneğini kullanabiliyor.
- Shyvana artık R - Ejderin Öfkesi yeteneğiyle dönüşürken, W - Ateş Burgacı yeteneğinden kazandığı hareket hızını kaybetmiyor.
- Yasuo artık Ornn'un R - Ocağın Çağrısı yeteneğinin yeni isabet ettiği, havaya savrulmamış hedefler üstünde R - Son Nefes yeteneğini kullanamıyor.
- Shyvana kışkırtıldığında veya susturulduğunda Q - Çifte Isırık yeteneğinin güçlendirilmiş saldırısı, tüketilmeden önce hedefe isabet ediyor.
- Pantheon'un E - Siperli Saldırı yeteneğinin yeniden kullanım aralığı arttırıldı. Böylece tuşa art arda basmak artık yeteneğin yanlışlıkla iptal edilmesine neden olmayacak.
Oyun Güncellemeleri
Oyuna gelen bütün güncellemelerden haberdar olabileceğin en güvenilir kaynak.