quasimodo
Profesör
- Katılım
- 20 Aralık 2008
- Mesajlar
- 1,929
- Reaksiyon puanı
- 57
- Puanları
- 0
Rüzgarın aşılaması hicr 22. ayeti kerime .
--------------------------------------------------------------------------------
Bismillah ir Rahman ir Rahim
Hicr 22. ayeti kerime
Ve erselner riyaha levakiha fe enzelna mines semai maen fe eskaynakumuh, ve ma entum lehu bi hazinîn.
Verüzgârları da aşılayıcılar olarak gönderdik. Sonra gökten su indirdikde onunla sizleri suvardık ve siz onun için hazinedar değilsiniz.
"Levâkih", "Likâh" tan türeyen "Lâkiha"nın çoğuludur. Likâh, aşı demektir. Lâkiha da aşılı veya aşıcı mânâlarına gelir.
ÖNCELİKLE elmalı tefsirinden okuyalım ;
Buâyetin bu mânâsı da başlı başına bir ilmî mucizedir. İbnü Abbas'tanbunun tefsirinde: "Rüzgarlar ağaçların ve bulutun aşılayıcısıdır" diyenakledilmiştir.
Hasan, Dahkâk, Katâde de bunu söylemişlerdir.Râzî, bunu kaydettikten sonra der ki: Erkek dişiye suyunu boşaltıp dadişi gebe olunca denilir ki "erkek aşıladı dişi tuttu, gebe oldu"demektir. Bunun gibi rüzgarlar da bulutların erkekleri yerinde kabuledilir. İbnü Mesud hazretleri bu âyetin tefsirinde demiştir ki: " ALLAH Teâlâ, rüzgarları bulutlara aşılama için gönderir. Onlar da suyutaşıyıp bulutlara karıştırır. Sonra bulutu sıkıştırıp bir aşı gibiakıtır." Bu açıklama, rüzgarların bulutu aşılamasının bir yorumudur.Fakat ağaçları aşılamasının tefsirini zikretmemişlerdir. Yani âyetinyukarda anlatıldığı gibi rivayet ile tefsirinde rüzgarların ağaçları daaşıladığı nakledilmiş olmakla beraber nasıl aşıladığı açıklanmamış. Birtefsirci olduğu gibi, bir doktor da olan Fahrü'r-Râzî için de bu konubilinmez kalmıştır. Gerçi ağaç aşılamak eskiden beri bilinen bir şeyise de bununla rüzgarın bir ilgisi yoktu. Bitkilerde rüzgarınyapabileceği bir aşılama yakın zamanlara kadar bilinmiyordu. Ra'dSûresi'nde açıklandığı üzere "Orada bütün meyvalardan iki çiftyarattı." ( Ra'd, 13/3) gerçeği ortaya çıktıktan, yani bütün bitkilerinçiçeklerinde erkek, dişi çifti bulunduğu ve erkeğin dişiyi aşılamasıile meyveler meydana geldiği anlaşıldıktan sonradır ki, rüzgarların biraşıcı hizmetini yerine getirdikleri anlaşıldı. Ve bu ş e kilde âyetininde âyeti gibi bilinmeyen bir ilmî gerçeği açıkladığı bin küsür senesonra anlaşılmış ve açıklanmış ve bundan dolayı bu âyetin de bir mucizeolduğu ortaya çıkmıştır.
İşte rüzgarlar, taşıyıcı ve dağıtıcıoldukları için faydalarından birisi de özellikle böyle ağaçları vebitkileri aşılamasıdır. Bunun meydana gelmesi için de rüzgarın belirlibir miktar ile uygun ve yumuşak bir şekilde esmesi gerekir. Yoksaaşılama yerine bozma olur. Rüzgar, havanın bir hareket ve akımıdır ki,havanın
değişik şekilde ısınıp soğumasındaki değişmeler ilemeydana gelir. Tabiatta bu değişmeler ise sıcaklık ve soğukluktabiatları üzerinde hakim bir etkiye bağlı olduğundan, bütün rüzgarlardoğrudan doğruya ilâhî bir tasarruf olduğu gibi, bunların aşılama yap acak bir derecede esmeleri de doğrudan doğruya ALLAH'ın bir lütfudur.
Bununlaberaber düşünülmelidir ki, su olmasaydı bu aşılar ne olur, hayat neolurdu? Onun için rüzgarlara bulutları da aşılatarak gökten bir su daindirdik, yağmur yağdırdık da onu size sunduk; tabiata kalsaydı nerüzgar eser ne aşılama olur, ne yağmur yağardı. Onu hazinelerdesaklayan da siz değilsiniz, yani yağdıktan sonra dağlarda, pınarlarda,kuyularda, göllerde, havuzlarda, mahzenlerde, küplerde, testilerde v.s.tutan d a siz değilsiniz, biziz. Burada rüzgarların gönderilme, suyunindirilme ile anlatılması aynı zamanda bir de benzetmeye işaret eder.Çünkü "erselnâ" peygamberlerin gönderilmesini; "enzelna" da kitabınindirilmesini hatırlatır. Ve demek olur ki: İşte Al l ah tarafındangönderilen peygamberler de o aşılayıcı rüzgarlar gibidir; ALLAH'ınfeyizini taşıyarak kabiliyeti olanlara yayar ve aşılarlar. İndirilenkitap da o gökten inen su gibi hayatın mayasıdır.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
BURADA rüzgarın aşılıyıcı yani üremeyi ,çoğalmayı arttırıcı BAŞKA BİR ÖZELLİĞİNDEN BAHSETMEK İSTİYORUM ;
Önce bu konuyla ilgili çıkan makalenin linkini vereyim
http://www.sciencedaily.com/releases/2008/07/080718074110.htm
DAHA SONRA BBC PLANET EARTH SERİSİ SIĞ DENİZLER İLGİLİ BELGESELDEN 1 DAKİKALIK BİR BÖLÜMÜ İZLEMİNİZİ RİCA EDİYORUM ;
Bu ayetin bir diğer manasını da hissetmenize yardımcı olacak ;
Makalede şu anlatılıyor ;
SAHRADAKİ KUM FIRTINALARININ KUZEY ATLANTİK OKYANUSUNUN GENİŞ BİR KESİMİNDE HAYATIN DEVAMINI DESTEKLEDİĞİ YAZIYOR ;
Burada bilim adamları şunu bulmuşlar ;
sahradakikum fırtınaları bu alanlara demirden zengin bir toz getiriyor ve budemir bitki ve planktonların büyümesini sağlıyor. Bunu şu şekildesağlıyor ;
Okyanuslarda fosfor gibi DNAnın yapısında kullanılanbesin maddelerinin azaldığı durumlarda bu olay organik veyaölenlerdeki geridönüşebilir materyalin veya çürüyen bitkilerdenkullanılabilmesini sağlıyor .
cyeno bakteriler büyümek için demir,fosfor ve nitrojene ihtiyaç duyarlar ;
nitrojeniatmosferden alırlar,fosfor ise çok reaktif bir madde olduğundan denizsuyunda çok az bulunur ve atmosferdede bulunmaz.Demir ise deniz suyundaaz bulunur.
Orjinal cümleyide koyuyorum
Our findingssuggest that Saharan dust storms are largely responsible for thesignificant difference between the numbers of cyanobacteria in theNorth and South Atlantic. The dust fertilises the North Atlantic andallows phytoplankton to use organic phosphorous, but it doesn’t reachthe southern regions and so without enough iron, phytoplankton areunable to use the organic material and don’t grow as successfully.
BulgularımızSahra kum fırtınlarının kuzeyde güney atlantike göre anlamlı derecedegeniş alanlarda cyenobakteri sayısında fark oluşturduğu şeklindeydi.
TOZ(KUM FIRTINASININ TOZU) kuzey atlantiği aşılıyor ve fitoplanktonlarınorganik fosforu kullanmasını sağlıyordu. güney bölgelerde iseulaşamadığından yeterince demirde olmuyor ve fitoplanktonlar organikmateryali kullanamadığından yeterince büyüyemiyorlardı.
DEVAMINI ÇEVİRMİYORUM İSTEYENLER okuyabilir .
İŞTE BURADA RÜZGARIN AŞILAYICI ETKİSİ çok güzel ifade edilmiştir ;
BİTKİ VE FİTOPLANKTON DEMEK BESİN DEMEK ,BESİN DEMEK DAHA FAZLA BALIK DEMEK ,DAHA FAZLA BALIK DEMEK DAHA FAZLA KUŞ DEMEK ;
Yani bütün bu hayvan ve bitkilerin rızkını ALLAH'IMIZ BU RÜZGARLARA BAĞLAMIŞ
ALLAH'IMIZIN kuranı kerimine KOYDUĞU BİR İLMİ GERÇEK DAHA ;
buradaki videoda da basra toz fırtınlarının durumu anlatılıyor ,
http://www.bilgininefendisi.net/forum/index.php/topic,50931.0.html
VİDEO LİNKİ : http://rapidshare.com/files/351570589/9.sig_denizler-furkan321.wmv
http://irsadforum.net/forum/kur'an-i-azimu-san/kur'an-mucizeleri-genel/new/#new
--------------------------------------------------------------------------------
Bismillah ir Rahman ir Rahim
Hicr 22. ayeti kerime
Ve erselner riyaha levakiha fe enzelna mines semai maen fe eskaynakumuh, ve ma entum lehu bi hazinîn.
Verüzgârları da aşılayıcılar olarak gönderdik. Sonra gökten su indirdikde onunla sizleri suvardık ve siz onun için hazinedar değilsiniz.
"Levâkih", "Likâh" tan türeyen "Lâkiha"nın çoğuludur. Likâh, aşı demektir. Lâkiha da aşılı veya aşıcı mânâlarına gelir.
ÖNCELİKLE elmalı tefsirinden okuyalım ;
Buâyetin bu mânâsı da başlı başına bir ilmî mucizedir. İbnü Abbas'tanbunun tefsirinde: "Rüzgarlar ağaçların ve bulutun aşılayıcısıdır" diyenakledilmiştir.
Hasan, Dahkâk, Katâde de bunu söylemişlerdir.Râzî, bunu kaydettikten sonra der ki: Erkek dişiye suyunu boşaltıp dadişi gebe olunca denilir ki "erkek aşıladı dişi tuttu, gebe oldu"demektir. Bunun gibi rüzgarlar da bulutların erkekleri yerinde kabuledilir. İbnü Mesud hazretleri bu âyetin tefsirinde demiştir ki: " ALLAH Teâlâ, rüzgarları bulutlara aşılama için gönderir. Onlar da suyutaşıyıp bulutlara karıştırır. Sonra bulutu sıkıştırıp bir aşı gibiakıtır." Bu açıklama, rüzgarların bulutu aşılamasının bir yorumudur.Fakat ağaçları aşılamasının tefsirini zikretmemişlerdir. Yani âyetinyukarda anlatıldığı gibi rivayet ile tefsirinde rüzgarların ağaçları daaşıladığı nakledilmiş olmakla beraber nasıl aşıladığı açıklanmamış. Birtefsirci olduğu gibi, bir doktor da olan Fahrü'r-Râzî için de bu konubilinmez kalmıştır. Gerçi ağaç aşılamak eskiden beri bilinen bir şeyise de bununla rüzgarın bir ilgisi yoktu. Bitkilerde rüzgarınyapabileceği bir aşılama yakın zamanlara kadar bilinmiyordu. Ra'dSûresi'nde açıklandığı üzere "Orada bütün meyvalardan iki çiftyarattı." ( Ra'd, 13/3) gerçeği ortaya çıktıktan, yani bütün bitkilerinçiçeklerinde erkek, dişi çifti bulunduğu ve erkeğin dişiyi aşılamasıile meyveler meydana geldiği anlaşıldıktan sonradır ki, rüzgarların biraşıcı hizmetini yerine getirdikleri anlaşıldı. Ve bu ş e kilde âyetininde âyeti gibi bilinmeyen bir ilmî gerçeği açıkladığı bin küsür senesonra anlaşılmış ve açıklanmış ve bundan dolayı bu âyetin de bir mucizeolduğu ortaya çıkmıştır.
İşte rüzgarlar, taşıyıcı ve dağıtıcıoldukları için faydalarından birisi de özellikle böyle ağaçları vebitkileri aşılamasıdır. Bunun meydana gelmesi için de rüzgarın belirlibir miktar ile uygun ve yumuşak bir şekilde esmesi gerekir. Yoksaaşılama yerine bozma olur. Rüzgar, havanın bir hareket ve akımıdır ki,havanın
değişik şekilde ısınıp soğumasındaki değişmeler ilemeydana gelir. Tabiatta bu değişmeler ise sıcaklık ve soğukluktabiatları üzerinde hakim bir etkiye bağlı olduğundan, bütün rüzgarlardoğrudan doğruya ilâhî bir tasarruf olduğu gibi, bunların aşılama yap acak bir derecede esmeleri de doğrudan doğruya ALLAH'ın bir lütfudur.
Bununlaberaber düşünülmelidir ki, su olmasaydı bu aşılar ne olur, hayat neolurdu? Onun için rüzgarlara bulutları da aşılatarak gökten bir su daindirdik, yağmur yağdırdık da onu size sunduk; tabiata kalsaydı nerüzgar eser ne aşılama olur, ne yağmur yağardı. Onu hazinelerdesaklayan da siz değilsiniz, yani yağdıktan sonra dağlarda, pınarlarda,kuyularda, göllerde, havuzlarda, mahzenlerde, küplerde, testilerde v.s.tutan d a siz değilsiniz, biziz. Burada rüzgarların gönderilme, suyunindirilme ile anlatılması aynı zamanda bir de benzetmeye işaret eder.Çünkü "erselnâ" peygamberlerin gönderilmesini; "enzelna" da kitabınindirilmesini hatırlatır. Ve demek olur ki: İşte Al l ah tarafındangönderilen peygamberler de o aşılayıcı rüzgarlar gibidir; ALLAH'ınfeyizini taşıyarak kabiliyeti olanlara yayar ve aşılarlar. İndirilenkitap da o gökten inen su gibi hayatın mayasıdır.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
BURADA rüzgarın aşılıyıcı yani üremeyi ,çoğalmayı arttırıcı BAŞKA BİR ÖZELLİĞİNDEN BAHSETMEK İSTİYORUM ;
Önce bu konuyla ilgili çıkan makalenin linkini vereyim
http://www.sciencedaily.com/releases/2008/07/080718074110.htm
DAHA SONRA BBC PLANET EARTH SERİSİ SIĞ DENİZLER İLGİLİ BELGESELDEN 1 DAKİKALIK BİR BÖLÜMÜ İZLEMİNİZİ RİCA EDİYORUM ;
Bu ayetin bir diğer manasını da hissetmenize yardımcı olacak ;
Makalede şu anlatılıyor ;
SAHRADAKİ KUM FIRTINALARININ KUZEY ATLANTİK OKYANUSUNUN GENİŞ BİR KESİMİNDE HAYATIN DEVAMINI DESTEKLEDİĞİ YAZIYOR ;
Burada bilim adamları şunu bulmuşlar ;
sahradakikum fırtınaları bu alanlara demirden zengin bir toz getiriyor ve budemir bitki ve planktonların büyümesini sağlıyor. Bunu şu şekildesağlıyor ;
Okyanuslarda fosfor gibi DNAnın yapısında kullanılanbesin maddelerinin azaldığı durumlarda bu olay organik veyaölenlerdeki geridönüşebilir materyalin veya çürüyen bitkilerdenkullanılabilmesini sağlıyor .
cyeno bakteriler büyümek için demir,fosfor ve nitrojene ihtiyaç duyarlar ;
nitrojeniatmosferden alırlar,fosfor ise çok reaktif bir madde olduğundan denizsuyunda çok az bulunur ve atmosferdede bulunmaz.Demir ise deniz suyundaaz bulunur.
Orjinal cümleyide koyuyorum
Our findingssuggest that Saharan dust storms are largely responsible for thesignificant difference between the numbers of cyanobacteria in theNorth and South Atlantic. The dust fertilises the North Atlantic andallows phytoplankton to use organic phosphorous, but it doesn’t reachthe southern regions and so without enough iron, phytoplankton areunable to use the organic material and don’t grow as successfully.
BulgularımızSahra kum fırtınlarının kuzeyde güney atlantike göre anlamlı derecedegeniş alanlarda cyenobakteri sayısında fark oluşturduğu şeklindeydi.
TOZ(KUM FIRTINASININ TOZU) kuzey atlantiği aşılıyor ve fitoplanktonlarınorganik fosforu kullanmasını sağlıyordu. güney bölgelerde iseulaşamadığından yeterince demirde olmuyor ve fitoplanktonlar organikmateryali kullanamadığından yeterince büyüyemiyorlardı.
DEVAMINI ÇEVİRMİYORUM İSTEYENLER okuyabilir .
İŞTE BURADA RÜZGARIN AŞILAYICI ETKİSİ çok güzel ifade edilmiştir ;
BİTKİ VE FİTOPLANKTON DEMEK BESİN DEMEK ,BESİN DEMEK DAHA FAZLA BALIK DEMEK ,DAHA FAZLA BALIK DEMEK DAHA FAZLA KUŞ DEMEK ;
Yani bütün bu hayvan ve bitkilerin rızkını ALLAH'IMIZ BU RÜZGARLARA BAĞLAMIŞ
ALLAH'IMIZIN kuranı kerimine KOYDUĞU BİR İLMİ GERÇEK DAHA ;
buradaki videoda da basra toz fırtınlarının durumu anlatılıyor ,
http://www.bilgininefendisi.net/forum/index.php/topic,50931.0.html
VİDEO LİNKİ : http://rapidshare.com/files/351570589/9.sig_denizler-furkan321.wmv
http://irsadforum.net/forum/kur'an-i-azimu-san/kur'an-mucizeleri-genel/new/#new