Kaspa launch plan (proposal) Pt-1

Bu konuyu okuyanlar

Mertery

Öğrenci
Cezalı
Katılım
17 Kasım 2022
Mesajlar
19
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
37
KASPA TÜRKİYE TELELGRAM KANALINA BURAYA TIKLAYARAK ULAŞABİLİRSİNİZ.

  • araştırma odaklı deneysel bir ağ olan Gamenet modunda Kaspa'yı başlatın
  • rastgele yarı kıt para politikası yoluyla Kaspa lansmanına kasıtlı kırılganlık enjekte etmek
  • ödül tabanlı ve MEV tabanlı yeniden düzenlemeler için savaş alanı oluşturun
  • topluluk olgunlaştıkça ve hashrate büyüdükçe, tam kıtlık moduna geçin, oyundan ana ağ moduna geçiş yapın, geçmişe bakıldığında erken (gamenet) aşamasındaki madencileri karlı hale getirin
  • gamenet 2.0, DAG mutabakatının kırılganlığa karşı dayanıklılığını test etmek ve göstermek için MEV-reorg'ları simüle etmek ve uygulamak için Ethereum köprüsünün geliştirilmesini gerektirir

Kaspa neden sıradan bir kripto para birimi olarak piyasaya sürülmemeli?​

[L1, POW, EVM eksikliği]

Şu anda yeni bir L1 için çok az yer var gibi görünüyor, özellikle de Kaspa gibi PoW tarafından desteklenen bir L1 için. Pazar olgunlaştı ve bununla birlikte saldırıların ve manipülasyonların kapsamı, blok sıralamasına yönelik doğrudan saldırılardan (örneğin, yeniden düzenleme yoluyla çifte harcama, canlılık saldırıları) txn içeriğiyle ilgili saldırılara (tipik olarak sıfırdan bire onay aşamasında) doğru genişledi. — madenciler veya botlar (flashbotlar olarak da bilinir) tarafından. Ayrıca Kaspa'nın şu an itibariyle EVM desteğinden yoksun olması, onu mevcut pazarla önemli ölçüde daha az alakalı hale getiriyor.

Gamenet: Kaspa'yı yeni bir deneysel modda başlatma önerisi​

Kaspa, deneye, dinamiklerin yeni testine ve gerçek dünya kriptoekonomisi saldırıları için canlı bir savaş alanına odaklanan araştırma odaklı bir mutabakat motoru olarak piyasaya sürülebilir. Ben buna gamenet modu diyorum.

Kriptoekonomi faz 1​

[CPU/GPU madenciliği, belirsiz kıtlık, düşük hashrate ve güvenlik, ticarileştirilemez]

Temel aktiviteyi kolaylaştırmak için platform CPU/GPU madenciliği yapmalıdır; Ethash'ın ihtiyaçlarımıza uyan tarafsız bir aday olduğuna inanıyorum. Bununla birlikte, BTC veya ETH olmayan belirteçlerle işbirliği yapmaktan kaçınan sıkı topluluklara, bireylere ve bölgelere nüfuz etmek için tokeni kasıtlı olarak ticarileştirmeye uygun olmamalıdır. Buna göre, jetonun arzı, olağan kıtlık kavramına meydan okumalı ve borsa listelemeye uygun olmamalıdır. Bu, platformun ilk aşamalarda düşük hashrate ve düşük güvenlik elde edeceği anlamına gelir.

Gamenet etkinliği​

[savaş alanı, simülasyon, gerçek dünya oyunu, bencil madencilik, yeniden yapılanmalar, MEV]

Gamenet'in etkinliğinin teması, gerçek dünya saldırılarını, manipülasyonları ve çok oyunculu bir ağın dinamiklerini simüle etmek için bir savaş testi alanı görevi gören canlı bir ağ üzerinden sürekli bir hackathon olarak düşünülebilir. Blok ödülleri, gamenet'in stratejik ve sofistike madencileri tarafından ara sıra yapılan yeniden düzenleme/bencil madencilik saldırılarını teşvik ederken, ağdaki işlemler, Ethereum gibi gerçek dünya DeFi sistemlerinden MEV istismarlarını dolaylı veya doğrudan yansıtacaktır.

Toplum​

[Ar-Ge grupları ve bireyler, yenilik için test ortamı, geniş kripto topluluğu tarafından tanınma]

Amaç, canlı sistem üzerinde oynamaları, rekabet etmeleri ve/veya gizli anlaşmalar yapmaları ve Ethereum gibi diğer canlı sistemlerin gerçek dünya dinamikleri hakkında içgörüler elde etmeleri için araştırma ve geliştirme gruplarını (örn. Ayrıca, MEV için kriptografik ilkellerin kullanılması gibi belirli istismarlara çözüm öneren ticari L2 projeleri, bunları Kaspa gamenet üzerinden uygulayabilir ve çözümlerinin sağlamlığını kanıtlayabilirken diğerleri bunu çürütmeye çalışabilir. Umarım Kaspa, canlı bir Ar-Ge topluluğunun merkezi haline gelir ve genel topluluk, Kaspa gamenet'i vahşi doğadaki kriptoekonomik dinamiklerle ilgili güvenilir bir içgörü kaynağı olarak görür.

Topluluğun konuyla ilgili ilgisine ilişkin bir örnek, http://reorg.wtf/ adresindeki bu son zirvede bulunabilir.

Kriptoekonomi faz 2​

[para politikası sağlamlaştırma, kıtlığı giderme, erken topluluğu telafi etme]

Topluluk ve platform olgunlaştıkça, sağlam bir para politikasına geçmek, arzı düzenlemek ve borsalar üzerinden ticaret yapmak isteyeceğiz. Bu amaçla belirli bir hash oranına ulaşıldığında para politikasındaki rastgeleliği ve arz belirsizliğini ortadan kaldıracak konsensüste otomatik bir tetikleyici belirleyebiliriz. Bu, geçmişe bakıldığında çıkarılan jetonları kıt hale getirerek erken katılımcıları - ağın ilk madencileri - otomatik olarak telafi edecektir. Ayrıntılar için aşağıya bakın. Bakınız https://fc21.ifca.ai/papers/222.pdf

icon-fill.png

ilgili bir tasarım için Lucianna Kiffer tarafından.


Kaspa geliştirme ve destek​

[topluluk+ürün yönetimi, daha fazla geliştirme ve destek]

Sürekli bir gerçek dünya hackathon'u olarak Kaspa gamenet, topluluğa oyunun kurallarını ve örnek dinamikleri ileterek ve göstererek bazı ürün ve topluluk yönetiminden önemli ölçüde keyif alabilir. Topluluk üyeleri bu cephelerde liderlik yapabilirler.

Geliştirme tarafında ve arka uca daha yakın olarak, açık MEV etkinliği Ethereum'dan bir köprü aracılığıyla simüle edilebilir. Gamenet için gerekli olmasa da gamenet+MEV'nin platformu bir savaş alanı olarak çok daha çekici hale getireceğine inanıyorum.

Bu çabaların bir kısmını üstlenmeye yetenekli ve istekli olan ve finansmana ihtiyaç duyan bireyler bana DM atabilir.

Zaman çizelgesi​

[Kaspad Ekim ortasında hazır, Kaspa Ekim sonunda piyasaya çıkıyor, tam gamenet etkinliği TBD]

Kaspa'nın temel mutabakat bileşeni olan Kaspad, Ekim ortasına kadar (denenmemiş olsa da) üretime hazır olacak. Kalan özellikler (1) aşağıda açıklanan para politikasının uygulanması, (2) seçilen PoW işlevinin takılmasıdır.

Gamenet etkinliğini artıran bileşenlerin yürütülmesi, topluluk katılımına bağlıdır.

Para politikası ve blok ödülleri​

Gereksinimler​

Blok ödülü şu şekilde rastgelelik içermelidir:

  1. Bencil madencilik ve yeniden düzenleme saldırılarını test edin,
  2. Arz ile ilgili belirsizliği tanıtın,
  3. Zamanın %95'inde (diyelim) ana zinciri genişletmeye teşvik edin,
  4. Ödül - veya MEV fırsatı - son derece yüksek olduğunda zinciri çatallamaya teşvik edin.

somut teklif​

Her bloğun rastgele miktarda Kaspa basmasını sağlayın, burada rastgelelik son $M$ bloklarının bir fonksiyonudur. Rastgeleliğin sonucu, yani “örnekleme”, blokun oynanamayacağından emin olmak için hash değerine bağlı olmalıdır. Rastgelelik, yalnızca önceki bloğun ($M=1$) bir işlevi olmamalıdır çünkü bu, sık çatallanma saldırılarına yol açacaktır. Aynı zamanda, arz ile ilgili olarak yeterli derecede belirsizlik sağlamak için son bloklara duyarlı olmalıdır (bu nedenle $M=10¹²$ da işe yaramaz). $M=~100$ blok öneriyorum.

resmi açıklama​

Bir DAG $G$ verildiğinde, GHOSTDAG bir $C(G) \subseteq G$ zinciri üretir. Her $B ∈ G$ bloğu için, $merging(B)$, geçmişinde $B$ içeren $C(G)$ içindeki en eski blok olsun. Her $B ∈ G$ bloğu için $B.selectedParent$, $C(past(B))$ zincirinin ucudur. Her blok için $B ∈ G$, $mergeSet(B,G)$ $past(B)∖ past(B.selectedParent)$ olarak tanımlanır, eğer $B$ $C(G)$ içindeyse ve boşküme aksi halde .

G'deki blokların ödülü, $rew(*)$, şu şekilde tanımlanır:

  • $rew(genesis) = const_1$
  • $rew(B) = const_2*ort_{D \in prvs M B bloğu}rew(D)*4^x + const_3*sum_{D\in mergeSet(B)}(rew(D))$
burada $x$, normal dağılımdan (ortalama 0, std 1) alınan ve madenci tarafından kontrol edilemeyen (blok karmasının sonucudur) rastgele bir değişkendir. $const_1=1$ ve $0<const_2,const_3<1$ sırasıyla $0.9$ ve $0.1$ sırasıyla olmalıdır; $M$ belirtildiği gibi 100 mertebesinde olmalıdır.

karma tetikleyici​

Ağ, haftalık $I=250k USD$ (diyelim) operasyonel giderlere karşılık gelen anlamlı bir hash oranına ulaştığında, rastgelelik ortadan kaldırılmalı ve ardından her blok, $rew(B) = const_3 blok ödülü çıkarmalıdır. $ (const_3=1, diyelim). Bu, fikir birliği içinde otomatik olarak tetiklenebilir ve soft/hardfork gerektirmez.

kesinlik parametresi​

1. aşamada, beklenen düşük güvenlik nedeniyle, sistemin kesinlik parametresi muhtemelen saat yerine dakikalar mertebesinde olacak şekilde ayarlanmalıdır. Netsplit durumunda, çakışma manuel olarak çözülmelidir ki bu, mainnet olmayan bir platformda geçerli bir uygulamadır.
 
Üst