İslamda Kadın İkinci Planda Mı?

erenberk

Rektör
Katılım
10 Mayıs 2010
Mesajlar
10,535
Reaksiyon puanı
100
Puanları
228
Spor bölümünde konuşmak yerine burada konuşulabilir. İslamda kadın ikinci planda mıdır ve erkek kadından üstün müdür?

Ben kendi yorumumu yapmak istiyorum:
O konuda bazı arkadaşlar hemen olur mu öyle şey falan demişler ama ben İslam'ın kadın-erkek konusunda eşit olduğunu düşünmüyorum. "Eşit olması gerekiyor mu" orasını bilemem. Mesela benim adil olmadığını düşündüğüm miras hukuku var. Miras hukuku konusunda kardeşler arasında kıza erkeğin yarısı hak verilir. Kimileri buna şöyle yorum getiriyor işte kız evlenince zaten onun payı eşitleniyor falan, bunu saçma buluyorum. Bir de erkeğin birden fazla eş edinmesi olayı var tabi...
 

KaF

Öğrenci
Katılım
8 Temmuz 2012
Mesajlar
82
Reaksiyon puanı
0
Puanları
6
Spor bölümünde konuşmak yerine burada konuşulabilir. İslamda kadın ikinci planda mıdır ve erkek kadından üstün müdür?

Ben kendi yorumumu yapmak istiyorum:
O konuda bazı arkadaşlar hemen olur mu öyle şey falan demişler ama ben İslam'ın kadın-erkek konusunda eşit olduğunu düşünmüyorum. "Eşit olması gerekiyor mu" orasını bilemem. Mesela benim adil olmadığını düşündüğüm miras hukuku var. Miras hukuku konusunda kardeşler arasında kıza erkeğin yarısı hak verilir. Kimileri buna şöyle yorum getiriyor işte kız evlenince zaten onun payı eşitleniyor falan, bunu saçma buluyorum. Bir de erkeğin birden fazla eş edinmesi olayı var tabi...

İslamda kadın ikinci planda değildir. Kur'andaki bütün emirler ey erkekler veya ey kadınlar demez ey insanlar ey inananlar der. Kadın ve erkeğin eşitliğine gelince evet eşit değildir olamazlar da zaten. Eşitlik adalet getirmez çünkü. Mevzu derin ve uzundur. Miras noktasında şunu söyleyebilirim ki kadına yarım hisse verilmesi Allah'ın bir emridir dolayısıyla adaletsizlik dediğimizde haşa Allah'a adaletsiz demiş oluruz ki bu da yanlıştır. İslam erkeğe çalışmayı evi geçindirmeyi emretmiştir, kadının İslam nazarında böyle bir yükümlülüğü yoktur. Çalışır çalışmaz bu kendi bileceği birşeydir. Dolayısıyla mirası paylaştırırken de bunu göz önüne almıştır. Bir erkek mirastan 2 pay alır kız kardeşi 1 pay alır. Erkek evlenir evini geçindirmekle mükelleftir karısının çalışıp çalışmadığına bakılmaz. Fakat kadın evlenir zaten kocası çalışıyordur çalışmak zorundadır kendisi ister çalışır ister çalışmaz İslam buna bakmaz.

Erkeğin birden fazla eş alması olayı tamamen farklı bir mevzudur. Burada emir yoktur ruhsat vardır yani izin verilmiştir. Bununla birlikte her isteyen birden fazla evlensin falan da denilmemiştir. Belli şartlar oluşursa evlenmesine izin verilmiştir. O da sadece 4 e kadardır. Mes'uliyeti vardır herkese tavsiye edilmez. Eğer eşler arasında adalet sağlanamazsa vebali vardır. Ayrıca İslamiyetten önce bir erkek istediği kadar kadınla evlenebilirken İslamiyet bunu 4 e indirmiştir bunu böyle bilmek gerekir.

Neden bu ruhsat vardır sorusuna gelince olay biraz uzundur aslında ama kısaca şöyle ifade edilebilir: Bir erkeğin cinsel yönden gücü kuvveti yerindeyse uzun yıllar çocuk sahibi olabilme ihtimali vardır bunu herkes bilir. Fakat kadın fıtratı itibariyle böyle değildir. Belli günler bazı şeylerden uzak durmalıdır, belli bir yaştan sonra çocuk sahibi olamaz. Eğer erkek ben çocuk sahibi olmak istiyorum derse önündeki seçeneklere bakalım: Ya boşanacak ya gayri meşru ilişki yaşayacak karısını aldatacak ya da 2. bir eş alacak.
Dediğim gibi mevzu uzun. Herkes kendince bir yorum yapabilir fakat bu yorumlar aslolanı değiştirmez. Din şakaya gelmez, Kur'an'ın emirleri dalga mevzuu değildir. Aklımıza yatmayan birşeyi saçma diyerek yaftalamak akıllı olan bizlere yakışmaz. Siz bu forum sitesinde yöneticisiniz. Yerine göre kendiniz bazı uygulamalar yapıyorsunuz kararlar alıyorsunuz. Aldığınız kararları herkes beğenmiyor kimileri saçma gereksiz diyor fakat bu söylemler onları haklı çıkarmadığı gibi sizi de incitip kızdırabiliyor. Bir çocuğun sizin dediğiniz birşeyi anlamasını ve sizi onaylamasını beklemiyorsunuz çünkü onun aklı onlara ermiyordur. Lütfen bizler de bü küçücük aklımızla Allah'ı eleştirip verdiği hükümleri yargılamayalım.
 
Üst