IPhone 4 Sorun!

Bu konuyu okuyanlar

rahmicinar

Öğrenci
Katılım
14 Kasım 2011
Mesajlar
4
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Arkadaşlar Özşanal'dan bir iPhone4 aldım eve geldim 1 gün şarja koydum herhangi bir sorun yoktu. diğer gün şarja taktığımda şarja takarken çıkardığı sesi sürekli çıkarmaya başladı ve şarj olmuyordu. Aldığım yere gittim yeni şarj getirceklerini söylediler. Getirdikleri şarjı aldım eve gittim taktığımda ekranda "Bu aksesuar ile şarj edilemez." yazısı belirmişti. Sonra tekrar gittim bu sefer telefonu değiştireceklerini söylediler ve akşama gelmemizi istediler. Akşama gittiğimde yeni telefon falan yoktu sadece yeni şarj aleti getirmişlerdi. Ama şarj orjinal şarjdan değişikti eve gittim şarj aletini incelerken orjinal şarj olmadığını gördüm. Tekrar gittim ve servise göndericez diyerek sadece telefonu aldılar. Şarj aletini ve kutusunu geri verdiler. İnternette araştırdığıma göre 3 kez aynı sorundan dolayı götürülürse iade hakkımın olacağını gördüm. Bu hakkımı nasıl arıyabilirim. Yardımcı olursanız sevinirim arkadaşlar. Konuyu yanlış yere açmış olabilirim kusura bakmayın.
 

Tsunmys

Müdavim
Katılım
29 Mayıs 2008
Mesajlar
1,546
Reaksiyon puanı
2
Puanları
38
3 kez teknik servise götürürsen geçerli o. Aldığın yere değil. Kaldı ki tüm bu yapılanlar için resmi bir belge aldın mı özşanaldan?
 

rahmicinar

Öğrenci
Katılım
14 Kasım 2011
Mesajlar
4
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Evet son götürdüğümde bir belge aldım teslim alındı belgesi.
 

blackmamba07

Müdavim
Katılım
18 Mayıs 2011
Mesajlar
1,320
Reaksiyon puanı
3
Puanları
0
iade hakkının doğması için cihazın 3 kez aynı sorundan teknik servise gitmiş olması gerekir. 3 kez servise gittikten sonra sorun tekrarlanırsa değişim isteme hakkına sahipsin. eğer değişim yapmazlarsa tüketici mahkemesine başvurma hakkın bile var.
 

bariscaa

Öğrenci
Katılım
24 Aralık 2009
Mesajlar
22
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Kardes eger cihazi alali daha 1 ay olmamissa teknik servise gondermene gerek yok. Cihaz arizaliysa birebir aynisiyla degistirmek zorundalar. Sarj aleti bile arizaliysa birebir komple seti degistirmeleri lazim. Dedigim gibi eger 1 ay gecmemisse ve garantiliyse tamir falan kabul etme yenisini vermek zorUndalar.
 

bayonur

Öğrenci
Katılım
13 Kasım 2011
Mesajlar
42
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Kardes eger cihazi alali daha 1 ay olmamissa teknik servise gondermene gerek yok. Cihaz arizaliysa birebir aynisiyla degistirmek zorundalar. Sarj aleti bile arizaliysa birebir komple seti degistirmeleri lazim. Dedigim gibi eger 1 ay gecmemisse ve garantiliyse tamir falan kabul etme yenisini vermek zorUndalar.

Sadece internetten alışverişde geçerli diye biliyorum
 

bariscaa

Öğrenci
Katılım
24 Aralık 2009
Mesajlar
22
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Sadece internetten alışverişde geçerli diye biliyorum
Yanlıs biliyosun kardeş her türlü üründe eğerki 1 ay içinde üründe arıza falan varsa ürünü birebir değiştirmek zorundalar.Yada para iadenizi yapmak zorundalar sizin istediğine bağlı bişey bu tabi.
 

blackmamba07

Müdavim
Katılım
18 Mayıs 2011
Mesajlar
1,320
Reaksiyon puanı
3
Puanları
0
Yanlıs biliyosun kardeş her türlü üründe eğerki 1 ay içinde üründe arıza falan varsa ürünü birebir değiştirmek zorundalar.Yada para iadenizi yapmak zorundalar sizin istediğine bağlı bişey bu tabi.

öyle olmuyor işte. önce cihazın bir teknik servise gitmesi gerekiyor. tamir edilebilecek gibiyse tamiri gerçekleşiyor yok tamiri gerçekleşecek gibi değilse değişim veriyorlar. tamam dediğin gibi değişim isteme hakkın var ama bu biraz da markanın insiyatifine kalıyor. mesela sony ericsson artık tamirle uğraşmak yerine direk değişim veriyor ama apple o akdar kolay vermiyor değişimi önce teknik servis bir görsün bakalım diyor adamlar.
 

bariscaa

Öğrenci
Katılım
24 Aralık 2009
Mesajlar
22
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
öyle olmuyor işte. önce cihazın bir teknik servise gitmesi gerekiyor. tamir edilebilecek gibiyse tamiri gerçekleşiyor yok tamiri gerçekleşecek gibi değilse değişim veriyorlar. tamam dediğin gibi değişim isteme hakkın var ama bu biraz da markanın insiyatifine kalıyor. mesela sony ericsson artık tamirle uğraşmak yerine direk değişim veriyor ama apple o akdar kolay vermiyor değişimi önce teknik servis bir görsün bakalım diyor adamlar.
Zaten önce teknik servis görücek kardeş. Ama teknik servis bu üründe arıza var derse o zaman işte senin hakkın doğar ve ürünün ya parasını iade ederler yada birebir aynısıyla değiştirirler buda senin isteğine bağlı. Tabi bu dediğim olay fatura tarihinden itibaren 1 ay için geçerlidir. Değil apple amerika birleşik devletleri bile olsa bu kural TR'de böyledir.Değiştirmiyolarsa sana bi belge verirler gidersin tüketici hakem heyetine gene kazanırsın.Yıllardır ürün alırım ve bu şekilde bir sürü ürünü geri vermişimdir.Sadece elektronik değil giyim vs de dahil buna.
Markanın insiyatifi diye bir şey yoktur sen tüketicisin ve eğer ürün 1 ay içinde sorunluysa marka kral olsun fark etmez sana ya ürünün parasını iade eder yada yeni sıfır bir ürünle değiştirir.
 
Üst