- Katılım
- 29 Haziran 2007
- Mesajlar
- 64,457
- Reaksiyon puanı
- 530
- Puanları
- 0
Instagramın kısa bir süre önce sunduğu video içeriği, bir hafta içinde en büyük rakibi Vinea büyük bir darbe vurmuş gibi görünüyor.
Twitter, mikroblog dünyasına mikro film hizmetini sunan ilk marka olsa da, bu alanda birinciliği Instagrama kaptırmış gibi görünüyor. Mobil dünyanın önde gelen fotoğraf paylaşım Instagram, 20 Haziranda sunduğu 3-15 saniyelik mikro film paylaşma özelliğiyle Vineı kısa sürede geride bıraktı. Mashable sitesinin, Simply Measured araştırma şirketinden elde ettiği verilere göre, geride kalan bir haftalık süre içinde dünyanın en büyük 100 markasından 14ü Instagram kullanarak video paylaştı. Bu veriye kıyasla, Vinela video paylaşana şirket sayısı ise 7 oldu.
Instagramla video paylaşan firmaların isimleri, Ford, MTV, Disney, Intel, Cisco Systems, Avon, Burberry, Dell, eBay, Facebook, Gap, General Electric, Nike ve Starbucks olarak verildi.
FACEBOOK ETKİSİ
Simply Measured raporuna göre, en büyük 100 markanın yer aldığı listedeki firmaların 3te 2si, video özelliği sunulmadan önce Instagram üyesiydi. Yaklaşık bir yıl önce sunulan Vine ise Instagrama kıyasla markaların fazla ilgisini çekebilmiş değil.
Vine, dünya genelinde yaklaşık 200 milyonu aktif olmak üzere 500 milyona yakın üyesi olan Twitterın içeriği. Instagram ise dünya genelinde 1,1 milyar kullanıcısı olan ve mobil kullanıcısı 750 milyonu aşan Facebook sayesinde hızlı bir büyüme kaydetti.
Mashablea konuşan küresel araştırma şirketi Gapin direktörü Rachel Tipograph, Instagramda paylaşılan videoların aynı zamanda Facebookta yayımlanması çok önemli. Bu kullanıcılara heyecan veriyor dedi.
VINE PAYLAŞIMLARI DİBE VURDU
Instagramın ilk haftasında sebep olduğu değişime ait bir diğer rapor, MarketingLand şirketi tarafından yapıldı.
Rapora göre, geride kalan hafta Twitter üzerinden paylaşılan Vine videoların gözle görülür bir azalma oldu. Twitter verilerini takip eden Topsy şirketinin verilerine göre, sosyal medya ağında 19 Haziranda 2,5 milyon video, 20 Haziranda ise 1,5 milyon video paylaşıldı.
The Verge sitesinin haberine göre, geçtiğimiz aya oranla, Twitterda günlük Vine bağlantısı paylaşımı da yaklaşık 900 bin azaldı. Bu rakam, Mayıs ayına oranla yüzde 70lik azalmaya işaret ediyor.
Twitter, konu hakkında açıklama yapmayı reddetti.
Öyle görünüyor ki, uzun zamandır kullanıcılarına renkli bir içerik sunamayan Facebook, Instagramın video özelliğiyle hedefi 12den vurdu.
ntvmsnbc
Twitter, mikroblog dünyasına mikro film hizmetini sunan ilk marka olsa da, bu alanda birinciliği Instagrama kaptırmış gibi görünüyor. Mobil dünyanın önde gelen fotoğraf paylaşım Instagram, 20 Haziranda sunduğu 3-15 saniyelik mikro film paylaşma özelliğiyle Vineı kısa sürede geride bıraktı. Mashable sitesinin, Simply Measured araştırma şirketinden elde ettiği verilere göre, geride kalan bir haftalık süre içinde dünyanın en büyük 100 markasından 14ü Instagram kullanarak video paylaştı. Bu veriye kıyasla, Vinela video paylaşana şirket sayısı ise 7 oldu.
Instagramla video paylaşan firmaların isimleri, Ford, MTV, Disney, Intel, Cisco Systems, Avon, Burberry, Dell, eBay, Facebook, Gap, General Electric, Nike ve Starbucks olarak verildi.
FACEBOOK ETKİSİ
Simply Measured raporuna göre, en büyük 100 markanın yer aldığı listedeki firmaların 3te 2si, video özelliği sunulmadan önce Instagram üyesiydi. Yaklaşık bir yıl önce sunulan Vine ise Instagrama kıyasla markaların fazla ilgisini çekebilmiş değil.
Vine, dünya genelinde yaklaşık 200 milyonu aktif olmak üzere 500 milyona yakın üyesi olan Twitterın içeriği. Instagram ise dünya genelinde 1,1 milyar kullanıcısı olan ve mobil kullanıcısı 750 milyonu aşan Facebook sayesinde hızlı bir büyüme kaydetti.
Mashablea konuşan küresel araştırma şirketi Gapin direktörü Rachel Tipograph, Instagramda paylaşılan videoların aynı zamanda Facebookta yayımlanması çok önemli. Bu kullanıcılara heyecan veriyor dedi.
VINE PAYLAŞIMLARI DİBE VURDU
Instagramın ilk haftasında sebep olduğu değişime ait bir diğer rapor, MarketingLand şirketi tarafından yapıldı.
Rapora göre, geride kalan hafta Twitter üzerinden paylaşılan Vine videoların gözle görülür bir azalma oldu. Twitter verilerini takip eden Topsy şirketinin verilerine göre, sosyal medya ağında 19 Haziranda 2,5 milyon video, 20 Haziranda ise 1,5 milyon video paylaşıldı.
The Verge sitesinin haberine göre, geçtiğimiz aya oranla, Twitterda günlük Vine bağlantısı paylaşımı da yaklaşık 900 bin azaldı. Bu rakam, Mayıs ayına oranla yüzde 70lik azalmaya işaret ediyor.
Twitter, konu hakkında açıklama yapmayı reddetti.
Öyle görünüyor ki, uzun zamandır kullanıcılarına renkli bir içerik sunamayan Facebook, Instagramın video özelliğiyle hedefi 12den vurdu.
ntvmsnbc