Haber PUBG'nin 5. Yıl Dönümü Gelir Büyümesini Artırdı ve Street Fighter Mobil Oyunu Küresel İndirme Sıralamasında Zirveye Yerleşti

Bu konuyu okuyanlar

AlpKutay

Öğrenci
Katılım
13 Mayıs 2022
Mesajlar
26
Reaksiyon puanı
2
Puanları
3
1682611069921.png

SocialPeta, Mart 2023'te App Intelligence ve diğer modüllerin desteğiyle, reklam, gelir ve indirme bakımından küresel mobil oyunlar arasında ilk 20'yi sıraladı. Bu, küresel mobil pazarın değişen eğilimlerini kavramaya çalışan mobil uygulama sektöründeki kişilere daha fazla yardımcı olmayı hedeflemektedir.

Mart ayında gerçekleşen küresel mobil oyun performansları şu şekildedir:


● Sokak Dövüşçüsü serisine ait olan Street Fighter Duel adlı oyun, X Corp'ta (eski ismiyle Twitter) büyük bir popülarite kazanarak, ABD'de Mart ayında 7,20 milyon indirme ile birinci sıraya yerleşti;

● Dead by Daylight Mobile'ın küresel lansmanının ardından, oyun App Store'da 1,90 milyon indirme elde etti;

● Mighty Doom, "Doom" serisinin mobil platformdaki yan oyunu olup, oynanışı Habby'nin Archero oyununa benzerdir. Oyun, App Store'da 5,80 milyon indirme sayısına ulaştı;

● Lilith Games'in yeni strateji oyunu Call of Dragons, Mart ayı boyunca toplam 4.700 reklam yayımladı;

● NIKKE, Chainsaw Man ile iş birliği yaparak, Google Play'de 13 milyon dolar gelir elde etti.

Reklama Göre En İyi 20 Uygulama

1682611325389.png

Mini oyun reklam satın alma güncellemeleri:

Mini oyun reklam satın alımı popülerliğini korumaktadır. Mighty Party, Mart ayında iki defa simgesini değiştirerek, ayrıca oyun modunda köpek başlarını aynı renkte birleştirmeye hızlıca geçiş yaparak dikkat çekti. SocialPeta'nın Reklamveren Analizi verilerine göre, Mighty Party Mart ayında 10.000 tekilleştirilmiş reklam içermekteydi. Android platformundaki reklam performansı şöyleydi:

● Reklam platformları bakımından, gündelik medya %66,45 ile ilk sırada yer alırken, eğitim medyası onu takip etti;
● Oyun, Mart ayında toplamda 64 ülke/bölgede reklam yaptı, en çok reklam yapılan ülkeler Kanada, Güney Kore ve ABD oldu;
● Son 30 gün içerisinde reklamların %99,17'si video formatında oldu;
● Birçok bulmaca reklamı yayımlandı ve reklamcılık açısından oldukça başarılıydı.

Eşleştirmeyi yapın ve IQ’nuzu yükseltin
Picture3.png


Parçaları eşleştir ve emojiyi tamamla
Picture4.gif

Ünlü IP'lerin en son devam oyunları:
Ragnarok Online adlı oyunun bir MMO devamı niteliğinde olan Ragnarok Origin Global, 23 Şubat 2023'te Google Play'de ve 5 Nisan'da App Store'da yayınlandı. SocialPeta'nın Reklamveren Analizi verilerine göre, Ragnarok Origin Global 4 Mart'ta reklam vermeye başladı ve Mart ayında yaklaşık 7600 tekilleştirilmiş reklam içerdi. Android platformundaki reklam performansı şu şekildedir:

● Reklam platformları açısından, board, okuma ve bulmaca medyası ilk üç sırada yer aldı;

Reklamların büyük bölümü video ve resim formatında olup, video reklamlar %84,45'ten fazla oranda yer aldı;

● Reklam dilleri bakımından, İngilizce, Tay ve Endonezya dili ilk üç sırada bulunuyordu;

● Ragnarok Origin Global'ın reklam metinleri, Ragnarok Online oyununa odaklanarak ve MMO oynanış terimleri olan toplama, sosyallik ve giriş ödülleri gibi anahtar kelimeleri sıklıkla kullanarak dikkat çekti.

1682611559153.png

TikTok videolarından esinlenen yeni oyunlar

Hiper-gündelik mobil oyunlar arasında, büyük başarı yakalayanlar genellikle simüle edilmiş gerçeklik özellikli oyunlar olup, çoğunlukla TikTok'taki rahatlatici kısa videolardan ilham almaktadırlar. Örnek olarak, sivilce patlatma, saç kesimi ve diş çekme etiketli videolar verilebilir. Hiper-gündelik oyun şirketi Rollic, TikTok'ta "halı temizleme" etiketini fark ederek 2023'ün ilk çeyreğinde klasik parkur ile halı temizleme işlemini bir araya getirerek yeni oyunu Pressure Washing Run'ı yayınladı.

Pressure Washing Run, karmaşık bir oynanışa sahip olmayan bir oyundur. Oyunda, oyuncular kirli mobilyaları temizlemek amacıyla daha fazla su ve daha yüksek püskürtme hızları elde etmek için eşyalar ararlar. 16 Şubat'ta güncellenen "halı temizleme" aşaması, oyunun patlayıcı popülaritesinde önemli bir rol oynadı.

1682611583148.png

Öncelikle, "halı temizleme" etiketli viral video, sadece TikTok'ta yaklaşık 4 milyar görüntülenme elde etti.

İkincisi, Rollic etkili bir reklam stratejisi geliştirdi. SocialPeta'nın Reklamveren Analizi'ne göre, Pressure Washing Run, Mart ayında yaklaşık 5000 tekilleştirilmiş reklama sahipti ve bu, bir önceki aya göre %600'ün üzerinde bir artışı temsil ediyordu.

Ayrıca, Pressure Washing Run reklamlarını 3 saniyelik canlı aksiyon kliplerle başlatarak başarılı bir strateji uyguladı. Popüler halı temizleme videoları, gündelik oyunlarla ilgilenen kişilere hitap ederek daha fazla potansiyel kullanıcıya ulaşmayı ve popülarite kazanmayı hedefliyordu.

1682611606279.png

Süre: 16 Gün Reklam Platformu: Facebook Tahmini Etkileşim: 89.5 Bin

ONESOFT ve Matchingham Games, reklamcılık alanında öne çıkan oyunlarıyla dikkat çekti. Matchingham Games'in listeye giren oyunlarını inceleyecek olursak:

● Braindom, Mart ayında Android ve iOS'ta toplam 8800 reklam içeriyordu;

● Braindom 2, Mart ayında Android'de 4700 reklam içeriyordu;

● Braindom Draw Puzzle, Mart ayında Android'de 3800 reklam içeriyordu.

ONESOFT'un listeye giren oyunları ise şunlardır:

● 1945 - Uçak vurma oyunu, Mart ayında Android ve iOS'ta toplam 7300 reklam içeriyordu;

● Galaxiga, Mart ayında iOS'ta 1700 reklam içeriyordu.

Gelire Göre En İyi 20 Oyun
1682611656121.png

Mart ayında App Store'da harika gelir elde eden oyunlar:

● Şubat ayında 2. yıl dönümü kutlamaları sayesinde Japonya'daki App Store oyun listesinde birinci sıraya yükselen Uma Musume Pretty Derby, Mart ayında "2. Yıl Dönümü キャンペーン"ın 3. ve 4. bölümleri ve "Leap into a New World" adlı hikaye etkinliği de dahil olmak üzere birkaç etkinlik düzenleyerek aylık gelirinde %303,6 artış yaşadı.

● PUBG MOBILE, 5. yıl dönümünü kutlayarak özel harita oluşturma aracı, Subway Escape ve birçok yeni oyun modunu sunarak Mart ayında 21,80 milyon dolarlık gelir elde etti ve aylık gelirinde %32,1 artış yaşandı.


Mart ayında Google Play'de harika gelir elde eden oyunlar:

● Klasik oyun Summoners War, Mart ayında Assassin's Creed işbirliğine başladı ve bu da aylık gelirinde %111,6 artışa neden oldu.

● NIKKE, Tencent tarafından global olarak yayınlanan bir ACG oyunudur. 22 Şubat - 14 Mart tarihleri arasında "Chainsaw Man" ile işbirliği yaptı ve 2 Mart'ta yeni popüler karakter "Makima Off-Coat Skin"i ekledi. Oyun, Mart ayında 13 milyon dolar gelir elde etti.

● 데블M, 37Games tarafından piyasaya sürülen karanlık fantezi macera MMO oyunudur. Bol miktarda ücretsiz avantaj ve sürekli reklam sayesinde, oyun Mart ayında 8,5 milyon dolar gelir elde etti ve aylık gelirinde %14,9 artış yaşandı.

İndirmeye Göre En İyi 20 Oyun
1682611804583.png
Mart ayında App Store'da öne çıkan oyunlar:

● Street Fighter serisindeki bir RPG oyunu olan Street Fighter Duel, Crunchyroll Games tarafından yayımlandı ve Mart ayında 7,2 milyon indirme elde etti. İndirmelerin %83,1'i ABD'li oyuncular tarafından gerçekleştirildi.

● Mighty Doom, Doom serisinin mobil için bir yan oyunudur ve 22 Mart'ta piyasaya sürüldü. Yeni eklenen Roguelike modu sayesinde, oynanışı Habby'nin Archero oyununa benzemekte. Popüler Roguelike modu ve klasik IP sayesinde, Mighty DOOM Mart ayında 5,8 milyon indirme elde etti, bunların çoğu ABD, Meksika ve İngiltere'den oldu.

● 29 Mart'ta yayınlanmasının hemen ardından, ACG RPG Avatars Saga ABD'deki App Store ücretsiz oyunlar listesinde zirveye çıktı. Oyun, Mart ayında dünya genelinde 4 milyon indirme elde etti.

● Global lansmanının ardından, asimetrik hayatta kalma oyunu Dead by Daylight Mobile Mart ayında 1,90 milyon indirme elde etti, bunların çoğu ABD, Brezilya ve Meksika'dan idi.

Mart ayında Google Play'de öne çıkan oyunlar:

● Simülasyon mobil oyunu DIY Paper Doll, Kasım 2022'de CrazyLabs tarafından piyasaya sürüldü. Oyunda, oyuncular makyaj ve giydirme simülasyon sistemi aracılığıyla özel kağıt bebeklerini yaratıyorlar. Oyun, Avrupa ve Amerika'daki genç çocukların sanat tarzına sahip. Mart ayında reklamları %52 aylık artış gösterdi ve küresel indirmeler %314,3'lük aylık artışla 8,7 milyon indirmeye ulaştı.

● Ocak 2023'te yayınlanan giydirme oyunu Fashion Famous, sevimli sanat tarzı, farklı giydirme temaları ve karakteristik giydirme yolları sayesinde büyük popülarite kazandı. Oyun, Mart ayında küresel olarak 6,60 milyon indirme elde etti ve bunların %20'si ABD'den oldu.

● IGG'nin Doomsday: Last Survivors oyunu, atık alanı (wasteland) temasına dayalı, çok oyunculu çevrimiçi rekabet ve gerçek zamanlı strateji unsurlarını içeren bir zombi hayatta kalma simülasyonudur. Birkaç test aşamasından geçtikten ve birçok bölgede yayınlandıktan sonra Doomsday, Mart 2023'te Japonya, Güney Kore, Tayvan (Çin) ve diğer bölgelerde piyasaya sürüldü. Oyunun yüksek kalitesi ve yeni bölgelerde piyasaya sürülmesi sayesinde, küresel indirmeler Mart ayında %390 MoM (aylık bazda) artarak büyük bir başarı elde etti.



 

Ekli dosyalar

  • 1682611704596.png
    1682611704596.png
    339.4 KB · Görüntüleme: 48

Son mesajlar

Üst