Hz. Muhammed Hiç Teravih Kılmamış!

Bu konuyu okuyanlar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

macit

Asistan
Katılım
25 Haziran 2009
Mesajlar
189
Reaksiyon puanı
0
Puanları
16
Teravih namazı

Sual: Peygamberimiz teravihi 8 ve 12 rekat kılmıştır. 20 rekat nereden çıkarılıyor ki?
CEVAP
Peygamber efendimiz, teravihi, 8, 12 ve 20 rekat olarak da kılmıştır. İbni Abbas hazretleri bildiriyor ki, Resulullah, yatsıdan sonra, vitirden önce, 20 rekat namaz kıldıktan sonra, (Ramazanda 20 rekat teravih namazı kılanın, yirmi bin günahı affolur) buyurdu. (İbni Ebi Şeybe)

Teravihin yirmi rekat oluşu ve cemaatle kılınması hadis-i şerifle bildirilmiştir. Sünnet olduğu icma ile sabittir. (Merakıl-felah şerhi)

Sual: Peygamberimiz teravihi 20 rekat olarak niye her zaman kılmamıştır?
CEVAP
Peygamber efendimiz, 3-4 gün teravihi cemaatle kıldırdı, daha sonra evden çıkmadı. Sebebi sorulunca, (Teravih namazının size farz olacağından korktuğum için evden çıkmadım) buyurdu. (Buhari)

Sual: Teravihin 20 rekat olduğuna inanmayan kâfir olur mu?
CEVAP
Hayır kâfir olmaz. Fakat Teravihin yirmi rekat olduğuna inanmayanın bid'at ehli olduğu (Nur-ül-izah) şerhinde de yazılıdır.

Sual: Peygamberimiz teravihi 8 rekat kılmış, Hazret-i Ömer kendiliğinden 20 ye çıkarmıştır. Onun sözü ile sünnet meydana gelir mi hiç?
CEVAP
İmam-ı a�zam hazretleri, (Teravih namazı sünnet-i müekkededir. Hazret-i Ömer, teravihin 20 rekat olarak cemaatle kılınmasını kendiliğinden ortaya çıkarmadı. O, elindeki sağlam esasa, yani Resulullahın sünnetine dayanarak emretti) buyuruyor. (El-İhtiyar)

Peygamber efendimiz, teravihi hiç kılmasa bile hulefa-i raşidinin kılması, sünnet olması için kâfidir. Hadis-i şerifte, (Sünnetime ve hulefa-i raşidinin sünnetine sımsıkı sarılın!) buyuruldu. (Buhari)

Kaynak

gereken gerektiği kadar söylenmiş beyler :)
 

Turab Garip

Dekan
Emektar
Katılım
30 Mayıs 2007
Mesajlar
6,887
Reaksiyon puanı
175
Puanları
63
Selamlar.

diyanetten böyle kanı bozuklarda çıkıyor işte :eek:layın aslı şöyledir bir gece Rasulüllah s.a.v teravih kılmak için mescide çıktı onu gören bir sahabi de hemen çıktı mescide ertesi gün o sahabe olayı yaydı dün işte şu vakitte rasulüllah namaz kıldı diye o gece daha fazla kişiyle namaz kıldılar derken bir kaç gün içinde mescid tamamen doldu ,sonra efendimiz o gece namaza çıkmadı ,ertesi gün sebebini sorduklarında sizin üzerinize farz olmasından korktuğum için cevabını verdi.yani olayın aslı sünnette vardır.rekat sayısı hz..ömer zamanında 20 olarak netleşmiştir

Diyanetin fetvaları da yine bu adam gibi ülkemizdeki ilahiyat fakültelerinden mezun olan hocalardan çıkıyor. Dolayısıyla bu adam nasıl yanılıyorsa diyanet de yanılabilir; ki yanıldığı çok zamanlar vardır. Örneğin Ramazan'da ve Ramazan bittikten sonra sabah ezanı arasında yarım saat fark var.

İkinci olarak; Resulullah hikmetsiz birisi asla değildi. "Size farz olmasından korktum" demesi çok anlamsız olurdu. Allah için namaz oyuncak değildir üç beş kişli namaz kıldı diye onu farz etsin. Farz namazlar her zaman için bellidir, zaman içinde namazda "şu da farz oldu, bu da farz oldu" gibi yeni yeni farzlar icat olmamıştır. Kaldı ki onlarca sünnet namaz var; Resulullah hiçbirisinden "bu da farz kılınır" korkusuyla vazgeçmemiş, teravihten niye vazgeçsin? Yani teravihin farz olmasından korktuğu için vazgeçtiyse her gün kıldığı bazı sünnet namazlardan niye vazgeçmemiş? Resulullahtan başka hiç kimsenin, halife dahi olsa bir namazın rekat sayısını belirleme hakkı yoktur; bunun adı bid'at olur, ki Resulullahın bid'atin her türlüsü ateştedir buyurur.

Dolayısıyla bu namazın şekli ve muhteviyatı Resulullahtan sonra belirlenmişse zaten bir geçerliliği yoktur anlamına gelir. Çünkü dinde Allah ve resulunden başka kimse kural koyamaz.

Bütün bunlar bir yana, Resulullah veda haccında da buyurduğu gibi, hiçbir şeyi açıklığa kavuşturmadan gitmedi. Herkesten de şehadet aldı. Dolayısıyla sahabenin "dün şu vakitte resulullah namaz kıldı" diyerek bilmeden, sormadan kendi kafalarından namaz uydurmayacağı da açıktır. Öyle olsa bile Resulullah oturur bunun açıklamasını yapar. Çünkü o Allah'ın elçisidir, sıradan birisi değildir, Allah'ın neyden hoşnut olacağını bildirir insanlara.


Teheccüd namazı Resulullah'a farz kılınmış bir namazdı. Gece namazı olarak bilinir ve 11 rekattır. 9+3 değil de muhtelemen 8+3 demiştir veya aktarımda bir yanlışlık olmuştur tahmin ediyorum. 8 Rekat gece namazı, 2 rekat vitr namazı 1 rekat da şefaat namazı niyetiyle kılınır.

millet aya cıktı yahu :)

Niye Ay'da Allah yok mu? :) Konuyla bir ilgisi yok, insanoğlu her ihtiyacını aya çıkarak gideremiyor. Bizler deney tüpleri, gaz kütleleri değil insanız. Sadece maddeden ibaret değiliz, biraz daha sosyalleşmelisin, insan olduğunu ve sadece atomlardan ibaret olmadığını kendine telkin etmelisin.
 

Ms..sky

Öğrenci
Katılım
8 Şubat 2010
Mesajlar
41
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
diyanetten böyle kanı bozuklarda çıkıyor işte :eek:layın aslı şöyledir bir gece Rasulüllah s.a.v teravih kılmak için mescide çıktı onu gören bir sahabi de hemen çıktı mescide ertesi gün o sahabe olayı yaydı dün işte şu vakitte rasulüllah namaz kıldı diye o gece daha fazla kişiyle namaz kıldılar derken bir kaç gün içinde mescid tamamen doldu ,sonra efendimiz o gece namaza çıkmadı ,ertesi gün sebebini sorduklarında sizin üzerinize farz olmasından korktuğum için cevabını verdi.yani olayın aslı sünnette vardır.rekat sayısı hz..ömer zamanında 20 olarak netleşmiştir

evet tam anlamıyla böyle abimiz çok güzel açıklamış.
 

RaMSeN

Asistan
Katılım
13 Kasım 2007
Mesajlar
119
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
Yapılan yorumlardan insanların nasıl cehalete battıkları anlaşılıyor.

Din hakkındaki bilgileri kulaktan dolma, kopyala-yapıştırdan ileri gitmeyen 2-3 tane sübyan..

İslam'ı budizmle harmanlamış cemaat liderleri ne söylerse o.. Ömürlerini Kur'an ile geçirmiş hocalar nursuz ve sapık..

Alnı secde görmeyen insanlar olmayan teravih savunucusu..

Temizlenmesi gereken çok bidat var.. Allah bu hocaların yardımcısı olsun.

Önyargılarınızla tek yere varırsınız, o da hiç gitmeyeceğinizi zannettiğiniz cehennem..
 
Katılım
11 Ağustos 2010
Mesajlar
5,807
Reaksiyon puanı
66
Puanları
48
bu konu kesinlikle tartışılamaz. Siyeri araştırırsanız hiç şüphesiz kıldığını görürsünüz. Bazıları ne yazık ki bu tür konularda kaynak olmasa inanmıyorlar.

Kaynaklar:
[1] Buharî¸ Salatü't-Teravih¸ 1.
[2] Buharî Salatu't-Terâvih 1¸ Cum'a 29¸ 5; Müslim¸ Müsafirîn¸ 177¸ (761); Muvatta; Salât-fi'r Ramazan 1; Ebu Dâvud¸ Salât 318; Nesâî¸ Kıyâmu'l-Leyl: 4.
[3] Muslim¸ Salatu’l-Musafirin¸ 25 (174); Ebu Davud¸ Ramazan¸ 1; Tirmizi¸ Sıyam¸ 83.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Son mesajlar

Üst