Soru HP Victus 16 teknik servisi Hall Effect çözümünü bağlantıyı kaldırarak bulmuş

emre_guzelbey

Öğrenci
Katılım
6 Nisan 2025
Mesajlar
2
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Merhaba arkadaşlar,

HP Victus 16-s000 serisi laptopumda stres altındayken (özellikle oyun oynarken veya sistem yoğun çalışırken) cihaz bir anda kendi kendine kapanıyordu. Bu sorun nedeniyle cihazı garantiye gönderdim. Servisin teşhisine göre sorun hall effect sensörü kaynaklıymış. Fakat cihaz bana geri gönderildiğinde fark ettim ki hall sensörüne bağlı soket tamamen sökülmüş.


Evet, bu işlemden sonra cihaz kendi kendine kapanmayı bıraktı. Ama bu kez başka bir problem ortaya çıktı: Artık cihaz kapağı kapattığımda uyku moduna geçmiyor veya kapanmıyor. Yani laptopu çantaya koyduğumda çalışmaya devam ediyor, bu da hem batarya için zararlı hem de güvenlik riski oluşturuyor.


Bu durumu daha da düşündürücü hale getiren şey şu: Hall effect sensörü bir donanım bileşeni ve laptopun temel güvenlik/mekanik fonksiyonlarından birini sağlıyor. Servisin bunu yazılı veya donanımsal bir tamirle değil de tamamen sökerek çözmesi açıkçası bana pek sağlıklı bir çözüm gibi gelmedi.


📌 Buradan herkesi uyarmak istiyorum:
Benim yaşadığım gibi benzer bir sorun yaşayan varsa dikkatli olsun. Servise gönderdiğinizde ne yapıldığını dikkatle kontrol edin. Bu tür bir müdahale ileride daha büyük sorunlara yol açabilir.


❓Sizce bu durumda ne yapmalıyım?


  • Cihazı tekrar garantiye mi göndermeliyim?
  • Yoksa doğrudan Tüketici Hakem Heyeti’ne mi başvurmalıyım?
  • Bu tür teknik bir sorunda soketin sökülmesi yasal veya doğru bir çözüm sayılır mı?
🧾 Tüketici Hakem Heyeti sürecini daha önce yaşamış olan var mı? Hangi belgeleri toplamam gerekiyor, süreci nasıl yönetmemi önerirsiniz? Bu konuda tecrübelerinizi paylaşırsanız çok sevinirim.


Benimle benzer bir durum yaşayan oldu mu? Ciddi bir kullanıcı güvenliği konusu olduğu için bu başlığı açma gereği duydum.


Teşekkürler.
 

Fakehero

Dekan
Emektar
Müdavim
Katılım
5 Aralık 2019
Mesajlar
5,794
Çözümler
3
Reaksiyon puanı
5,717
Puanları
1,708
Yaş
36
Cihazın garantisi devam ettiği için tekrardan servise götürmenizi tavsiye ederim. Sensörün soketinin sökülmüş olduğunu cihazın içini açarak mı gördünüz? Eğer bu şekilde gördüyseniz, servise göndermeden önce cihazın bu donanımının çalışmadığını, cihazın içini açmadan, yazılım üzerinden ispatlayabiliyorsanız, bunun ekran görüntüsünü alınız. Sonrasında sorununuzu detaylıca yazıp, bu resimleri de belge olarak çıktısını alıp ekleyiniz. Kesinlikle ürünün içini açıp, soketin çıkarıldığına dair resim çekmeyiniz ya da servise vereceğiniz şikayet belgesinde soketin söküldüğünü tespit ettiğinizi söylemeyiniz. Çünkü yetkisiz işlem diyerek garanti kapsamı dışında diyebilirler. Garanti süresi içerisinde aynı arızayı iki kez, farklı arızaları dört kez yapan cihaz ücretsiz değiştirilir. Sizin cihazınız servise bir kere gitmiş. Aynı sorundan ikinci kez daha gitmesi ve servisten döndüğünde bu sorunun çözülememiş olması gerekiyor. Bu durumda cihazı üçüncü kez gönderip ücretsiz değişim talebinde bulunabilirsiniz. Eğer ki ücretsiz değişimi kabul etmezler ve size ücret iadesi önerirlerse kabul etmeyip, cihazınızı geri isteyiniz.

Tüketici hakem heyetine ise cihazı üçüncü kez gönderdiğinizde ücretsiz değişim talebinizi reddedip, ücret iadesi teklifinde bulunurlarsa başvuru yapınız. Çünkü Tüketici hakem heyetine yapılan başvurular başvuru tarih ve sırasına göre en geç altı ay içinde görüşülür ve karara bağlanır. Yapılan başvurunun niteliği, başvuru konusu, mal veya hizmetin özelliği gibi hususlar dikkate alınarak, karar süresi en fazla üç ay daha uzatılabilir. Tarafların ivedi inceleme talebinde bulunması ve talebin başkan tarafından uygun görülmesi halinde ise başvurular tüketici hakem heyetince öncelikle gündeme alınabilir.

Başvuruyu yapmak ise çok kolay. E-devlete girip, Tüketici Hakem Heyeti yazdığınızda, Tüketici Hakem Heyeti Başvuru İşlemine tıklıyorsunuz. Orada ise sizi aşağıdaki linke yönlendiriyor.
Orada ise yeni başvuruya tıklayıp,şikayet edeceğiniz firma unvan,adres,vergi dairesi,mersis numarası gibi bilgileri giriyorsunuz. Şikayetinizde ürünün kaç kere servise gittiğini ve tamir etmediklerini, servise gönderdiğinizde eğer ücretsiz değişimi kabul etmedilerse, ücretsiz değişimi kabul etmediklerini yazıyorsunuz, malın bedel iadesini teklif ettilerse bunu istemediğinizi ürünün birebir veya misli ile değişimini istediğinizi belirtip, bu konuda tüketici hakem heyetinden ricada bulunduğunuzu yazınız. Başvuru talebi seçimini ise Malın yenisi ile değiştirilmesi/hizmetin yeniden görülmesi olarak seçiniz.
Soruna dair aldığınız ekran görüntülerini ve ürün faturasını delil olarak ekleyiniz.
Unutmayın şikayet edeceğiniz firma HP Türkiye değil, bu ürünün distribütörü olan firma olmalıdır. Çünkü ürünün ülke içi satış için tedariğini HP Türkiye değil, distribütörü sağlamaktadır.
Örnek olarak benim zamanında yaptığım başvurunun ekran görüntüsünü aşağıda bulabilirsiniz.
Yaklaşık 7 ay sonra ben haklı bulundum ve misli ile değişim hakkımı kullandım.
Dediğim gibi tüketici hakem heyeti uzun süren bir süreç. Bu yüzden bu seçenek sizin servis ile olan sürece devam edip, sonuç alamadığınız durumda değerlendirmeniz gerekecek bir seçenektir.

1746512343361.png
 

emre_guzelbey

Öğrenci
Katılım
6 Nisan 2025
Mesajlar
2
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Cihazın garantisi devam ettiği için tekrardan servise götürmenizi tavsiye ederim. Sensörün soketinin sökülmüş olduğunu cihazın içini açarak mı gördünüz? Eğer bu şekilde gördüyseniz, servise göndermeden önce cihazın bu donanımının çalışmadığını, cihazın içini açmadan, yazılım üzerinden ispatlayabiliyorsanız, bunun ekran görüntüsünü alınız. Sonrasında sorununuzu detaylıca yazıp, bu resimleri de belge olarak çıktısını alıp ekleyiniz. Kesinlikle ürünün içini açıp, soketin çıkarıldığına dair resim çekmeyiniz ya da servise vereceğiniz şikayet belgesinde soketin söküldüğünü tespit ettiğinizi söylemeyiniz. Çünkü yetkisiz işlem diyerek garanti kapsamı dışında diyebilirler. Garanti süresi içerisinde aynı arızayı iki kez, farklı arızaları dört kez yapan cihaz ücretsiz değiştirilir. Sizin cihazınız servise bir kere gitmiş. Aynı sorundan ikinci kez daha gitmesi ve servisten döndüğünde bu sorunun çözülememiş olması gerekiyor. Bu durumda cihazı üçüncü kez gönderip ücretsiz değişim talebinde bulunabilirsiniz. Eğer ki ücretsiz değişimi kabul etmezler ve size ücret iadesi önerirlerse kabul etmeyip, cihazınızı geri isteyiniz.

Tüketici hakem heyetine ise cihazı üçüncü kez gönderdiğinizde ücretsiz değişim talebinizi reddedip, ücret iadesi teklifinde bulunurlarsa başvuru yapınız. Çünkü Tüketici hakem heyetine yapılan başvurular başvuru tarih ve sırasına göre en geç altı ay içinde görüşülür ve karara bağlanır. Yapılan başvurunun niteliği, başvuru konusu, mal veya hizmetin özelliği gibi hususlar dikkate alınarak, karar süresi en fazla üç ay daha uzatılabilir. Tarafların ivedi inceleme talebinde bulunması ve talebin başkan tarafından uygun görülmesi halinde ise başvurular tüketici hakem heyetince öncelikle gündeme alınabilir.

Başvuruyu yapmak ise çok kolay. E-devlete girip, Tüketici Hakem Heyeti yazdığınızda, Tüketici Hakem Heyeti Başvuru İşlemine tıklıyorsunuz. Orada ise sizi aşağıdaki linke yönlendiriyor.
Orada ise yeni başvuruya tıklayıp,şikayet edeceğiniz firma unvan,adres,vergi dairesi,mersis numarası gibi bilgileri giriyorsunuz. Şikayetinizde ürünün kaç kere servise gittiğini ve tamir etmediklerini, servise gönderdiğinizde eğer ücretsiz değişimi kabul etmedilerse, ücretsiz değişimi kabul etmediklerini yazıyorsunuz, malın bedel iadesini teklif ettilerse bunu istemediğinizi ürünün birebir veya misli ile değişimini istediğinizi belirtip, bu konuda tüketici hakem heyetinden ricada bulunduğunuzu yazınız. Başvuru talebi seçimini ise Malın yenisi ile değiştirilmesi/hizmetin yeniden görülmesi olarak seçiniz.
Soruna dair aldığınız ekran görüntülerini ve ürün faturasını delil olarak ekleyiniz.
Unutmayın şikayet edeceğiniz firma HP Türkiye değil, bu ürünün distribütörü olan firma olmalıdır. Çünkü ürünün ülke içi satış için tedariğini HP Türkiye değil, distribütörü sağlamaktadır.
Örnek olarak benim zamanında yaptığım başvurunun ekran görüntüsünü aşağıda bulabilirsiniz.
Yaklaşık 7 ay sonra ben haklı bulundum ve misli ile değişim hakkımı kullandım.
Dediğim gibi tüketici hakem heyeti uzun süren bir süreç. Bu yüzden bu seçenek sizin servis ile olan sürece devam edip, sonuç alamadığınız durumda değerlendirmeniz gerekecek bir seçenektir.

Ekli dosyayı görüntüle 196720
Cihazın içi açılmadan nasıl kanıtlayabilirim yardımcı olur musunuz
 

Fakehero

Dekan
Emektar
Müdavim
Katılım
5 Aralık 2019
Mesajlar
5,794
Çözümler
3
Reaksiyon puanı
5,717
Puanları
1,708
Yaş
36
Cihazın içi açılmadan nasıl kanıtlayabilirim yardımcı olur musunuz
Öncelikle bildiğim kadarıyla cihazınızdaki hall effect donanımı ekranı kapattığınızda uyku moduna alıyor. Kapağı kapattığınızda bir noktadan sonra ekranın kapanması gerekiyor. Ama sensörün soketini çıkardıkları için ekranınız kapanmayacaktır. Sizde kapağı kapattığınızda ekranın kapanmadığına dair, ekrandan gelen ışık görünecek şekilde resmini çektiğinizde, durumu ispatlamış olacaksınız.Aşağıdaki resme benzer bir açıdan, ekranın resmini çekerseniz ispat etmiş olursunuz.

1746521854237.jpeg
 
Üst