- Katılım
- 30 Temmuz 2009
- Mesajlar
- 23,098
- Reaksiyon puanı
- 1,117
- Puanları
- 293
- Yaş
- 40
FIFA 16'nın demosu çıktı, indirdik, oynadık. 14 tane değişiklik fark ettik, dahasıyla ilgili ise tonlarca fikir edindik. Gördüğümüzü yazdık!
Malum, FIFA 16'nın demosu çıktı geçtiğimiz günlerde. Biz de bir süredir başında vakit geçiriyoruz. Önümüzde defter, karşımızda ekran, elde olan minik sayıda takımlarla maç döndürüyor, kadın futbolunun ne kadar yakıştığını konuşuyor, bir farklılık sezdik mi de not alıyoruz. Şimdiden söyleyelim, burada sadece oynanış değişikliklerinden söz ediyoruz. Yani FUT puanları değişmiş, grafikler abarmış, üç takım gelmiş beş takım gitmiş, kadın futbolu eklenmiş gibi şeylerin peşinde değiliz. Bir de, burada sadece olumlu değişiklikleri de almadık. Farklı gelen ne varsa koyduk, yorumumuzu da alta iliştirdik. Tamam mıyız?
Buyurun o hâlde!
1. Defans Açık Kapatıyor
FIFA 14-15 neslinin en büyük problemi buydu muhtemelen. Savunma hattından bir oyuncuyu pres yapmak için ileriye çıkartırsanız, bedelini arkada kocaman bir açık vererek ödüyordunuz ki; bu da genelde presi "Engine" vasıflı bir merkez orta saha oyuncusuna yıkmanıza, yük eşeği gibi sağa sola onu koşturmanıza sebep oluyordu. Artık bekler kademeye giriyorlar. Temel, ama gerekli bir değişiklik.
2. Genel Olarak Pozisyon Alma Çalışılmış
Sadece defans oyuncuları değil. Tüm oyuncular saha dizilimlerindeki yerlerini kaybettiklerinde ana pozisyonlarına daha rahat dönüyorlar. Önceki FIFA'larda biraz lakayıtlardı bu konuda, böylece topu kanatlar arasında döndürüp rakip takımın dengesini follofoş etmek mümkündü. Bu sefer biraz daha dengeli kalmaya devam ediyorlar. Ki zaten, lafı açılmışken...
3. Hava Topu İndirme Daha Akil...
FIFA 15'te oyun kurmanın en geçerli yöntemlerinden biri beklerden başlayarak topa kanat değiştirmekti. Zira oyuncular öteki taraftan ayaklarına gelen yüksek topları otomatiğe yakın bir şekilde alıyorlardı önlerine. Artık buradaki mekanik, yerden pasları alışa benzetilmiş. Bir de...
4. Kesinlikle Yeteneğe Göre Değişiyor
Eğer top kontrolü yüksek bir bekiniz yoksa, ya da topun dibine iyi giren kanat oyuncularına sahip değilseniz sık sık yön değiştirmeyi unutun. Zira FIFA 15'e kıyasla elimizdeki minnoş kokulu yeni oyunumuzda uzun toplarla kanattan kanata adresi bulmak, kesinlikle oyuncunun meziyetine bakıyor. Hem kaldırma, hem de indirme anlamında.
5. Artık Rüştü'lük Mümkün
FIFA yavaş yavaş oyuncuların top almalarında daha organik bir sürece evriliyordu zaten. Eskisi gibi topun önceden belirlenmiş bir rotada güdümlü gibi hareket ettiği tek alan, yan toplar kalmıştı. Artık FIFA 16'larda kalecinin kol mesafesine giren her top eldivenleri bulacak diye bir kaide yok. Bunu biliyorum, çünkü yukarıdaki pozisyon kalecimin topu tutamayıp kendi kalesine gol atmasıyla sonlandı.
6. Artık Volkan'lık Da Mümkün
Ülkemizin güzide iki kalecisine cahil cesaretiyle keseden -ve şakadan- gömüyorum ama, geri pas alırken kalecilerde genel bir tedirginlik de var. FIFA 15'e 200 saat gömmüş ben, sadece bir kez geri pas hatasından gol bulmuştum, FIFA 16'nın demosunda geçirdiğim bu sayıyı dörde katlayacak fırsatım oldu. Görebildiğim kadarıyla bu tedirginlik puanı düşük kalecilerde daha sık görülen bir durum.
7. Arapaslar Daha Sert
Deneyimleyebildiğim kadarıyla, arapasların hızını ayarlama -en azından FIFA 16 demosunun kendiliğinden gelen opsiyonlarında- çok daha mekanik artık. Bundan kastım, işin içindeki yetenek gereksinimi biraz eritilmiş. Puanı yüksek oyuncular hedeflerini çok daha akıllı bir şekilde buluyorlar artık.
8. Ayağın Yeri Önemli Yeri!
Şut çekerken de ortada çok acayip yeni bir mekanik var. Artık futbolcunun ayağına o topun oturup oturmadığı, sormanız gereken birinci soru. Açı, boşluk ve yetenek kadar, topa vuruş zamanlamanız da önemli, zira zamanlamanız topa vurduğunuz yeri belirliyor. İlk aşamada biraz rastgele geliyor, ama sonlara doğru oturuyor kafanızda. Uzaktan golleri kolaylaştırabileceği gerçeği dışında bir sıkıntısı yok.
9. Yapay Zeka Yeni Yetenek Öğrenmiş, Göstermeden Edemiyor
Zorluk seviyesi ne olursa olsun, sahada kim oynarsa oynasın bir şey değişmedi: rakip takımın kanat oyuncuları ikili mücadeleye maruz kalacaklarını düşündükleri an topu ayaklarından açtılar. Bu o kadar tatlı top çalmama sebep oldu ki milletten, ilk on sekiz seferden sonra tüm eğlencesi gitti. Açık alan buldukları an topu hunharca önlerine açıyorlar. Kademeye bir stoper sokabilirseniz, kontra falan yemeniz mümkün değil.
10. Oyuncular Toptan Daha Bağımsız
Bu ayaktan açma meselesinin altında muhtemelen FIFA 16'da artık oyuncular ve topun çok daha bağımsız olması yatıyor. Özellikle topu almadan önce çok daha özgürsünüz, topu aldıktan sonra da sağ gösterip sol vurma tipi hareketler çok daha kolay geliyor. Yalnız yine alışana kadar biraz zorluyor, o kadarını söyleyelim.
11. Oyun Biraz Kibarlaşmış
Bu bağımsızlığın yaratabileceği problemlerin başlıcası olarak milletin birbirine çarpışan araba gibi girmesini görmüş olacak ki sevgili EA Sports hakemlere "Daha kolay düdük çalın" demiş. Ve onlar da çalıyorlar. İnanılmaz sinir bozucu derecede şarj faulü oluyor oyunda, özellikle FIFA 15'te topu almanın en geçerli yönteminin bu olduğunu düşünürsek.
12. Ama Nasıl Çalmasınlar, Ayan Beyan Ortada?
Önceki oyunlarda da hiç fena değildi açıkçası, ama burada gerçekten çok güzelleştirmişler. Durdurup durdurup birbirini çeke oyunculara bakıyorum resmen. Bunun oynanışı ilgilendiren kısmı, oyuncunun gözüne daha net sokuluyor olması. Böylece ikili mücadelede kantarın topuzunu kaçırmamak biraz daha fazla mümkün.
13. Seyircilerin Tepkileri Daha Organik
Ses kalitesinde bir artış sezemedim açıkçası, ama seyircilerin verdiği tepkilerin çeşitleri çok daha gerçekçi ve organik duruyor. Olmayan arapaslar, cezaalanına girmek üzereyken kesilen toplar da artık seyirciler tarafından bir tepkiye layık görülüyor. Ve son olarak...
14. FUT Draft Evladiyelik Müthiş
Demoda tek maçlık bir FUT Draft şansı da var ki, şöyle diyeyim, tek maçlık olmasaydı zaten kimse FIFA 16 falan almazdı. Şahaneler ötesi olmuş resmen bu mod, çıksa da oynasak...
Radikal
Malum, FIFA 16'nın demosu çıktı geçtiğimiz günlerde. Biz de bir süredir başında vakit geçiriyoruz. Önümüzde defter, karşımızda ekran, elde olan minik sayıda takımlarla maç döndürüyor, kadın futbolunun ne kadar yakıştığını konuşuyor, bir farklılık sezdik mi de not alıyoruz. Şimdiden söyleyelim, burada sadece oynanış değişikliklerinden söz ediyoruz. Yani FUT puanları değişmiş, grafikler abarmış, üç takım gelmiş beş takım gitmiş, kadın futbolu eklenmiş gibi şeylerin peşinde değiliz. Bir de, burada sadece olumlu değişiklikleri de almadık. Farklı gelen ne varsa koyduk, yorumumuzu da alta iliştirdik. Tamam mıyız?
Buyurun o hâlde!
1. Defans Açık Kapatıyor
FIFA 14-15 neslinin en büyük problemi buydu muhtemelen. Savunma hattından bir oyuncuyu pres yapmak için ileriye çıkartırsanız, bedelini arkada kocaman bir açık vererek ödüyordunuz ki; bu da genelde presi "Engine" vasıflı bir merkez orta saha oyuncusuna yıkmanıza, yük eşeği gibi sağa sola onu koşturmanıza sebep oluyordu. Artık bekler kademeye giriyorlar. Temel, ama gerekli bir değişiklik.
2. Genel Olarak Pozisyon Alma Çalışılmış
Sadece defans oyuncuları değil. Tüm oyuncular saha dizilimlerindeki yerlerini kaybettiklerinde ana pozisyonlarına daha rahat dönüyorlar. Önceki FIFA'larda biraz lakayıtlardı bu konuda, böylece topu kanatlar arasında döndürüp rakip takımın dengesini follofoş etmek mümkündü. Bu sefer biraz daha dengeli kalmaya devam ediyorlar. Ki zaten, lafı açılmışken...
3. Hava Topu İndirme Daha Akil...
FIFA 15'te oyun kurmanın en geçerli yöntemlerinden biri beklerden başlayarak topa kanat değiştirmekti. Zira oyuncular öteki taraftan ayaklarına gelen yüksek topları otomatiğe yakın bir şekilde alıyorlardı önlerine. Artık buradaki mekanik, yerden pasları alışa benzetilmiş. Bir de...
4. Kesinlikle Yeteneğe Göre Değişiyor
Eğer top kontrolü yüksek bir bekiniz yoksa, ya da topun dibine iyi giren kanat oyuncularına sahip değilseniz sık sık yön değiştirmeyi unutun. Zira FIFA 15'e kıyasla elimizdeki minnoş kokulu yeni oyunumuzda uzun toplarla kanattan kanata adresi bulmak, kesinlikle oyuncunun meziyetine bakıyor. Hem kaldırma, hem de indirme anlamında.
5. Artık Rüştü'lük Mümkün
FIFA yavaş yavaş oyuncuların top almalarında daha organik bir sürece evriliyordu zaten. Eskisi gibi topun önceden belirlenmiş bir rotada güdümlü gibi hareket ettiği tek alan, yan toplar kalmıştı. Artık FIFA 16'larda kalecinin kol mesafesine giren her top eldivenleri bulacak diye bir kaide yok. Bunu biliyorum, çünkü yukarıdaki pozisyon kalecimin topu tutamayıp kendi kalesine gol atmasıyla sonlandı.
6. Artık Volkan'lık Da Mümkün
Ülkemizin güzide iki kalecisine cahil cesaretiyle keseden -ve şakadan- gömüyorum ama, geri pas alırken kalecilerde genel bir tedirginlik de var. FIFA 15'e 200 saat gömmüş ben, sadece bir kez geri pas hatasından gol bulmuştum, FIFA 16'nın demosunda geçirdiğim bu sayıyı dörde katlayacak fırsatım oldu. Görebildiğim kadarıyla bu tedirginlik puanı düşük kalecilerde daha sık görülen bir durum.
7. Arapaslar Daha Sert
Deneyimleyebildiğim kadarıyla, arapasların hızını ayarlama -en azından FIFA 16 demosunun kendiliğinden gelen opsiyonlarında- çok daha mekanik artık. Bundan kastım, işin içindeki yetenek gereksinimi biraz eritilmiş. Puanı yüksek oyuncular hedeflerini çok daha akıllı bir şekilde buluyorlar artık.
8. Ayağın Yeri Önemli Yeri!
Şut çekerken de ortada çok acayip yeni bir mekanik var. Artık futbolcunun ayağına o topun oturup oturmadığı, sormanız gereken birinci soru. Açı, boşluk ve yetenek kadar, topa vuruş zamanlamanız da önemli, zira zamanlamanız topa vurduğunuz yeri belirliyor. İlk aşamada biraz rastgele geliyor, ama sonlara doğru oturuyor kafanızda. Uzaktan golleri kolaylaştırabileceği gerçeği dışında bir sıkıntısı yok.
9. Yapay Zeka Yeni Yetenek Öğrenmiş, Göstermeden Edemiyor
Zorluk seviyesi ne olursa olsun, sahada kim oynarsa oynasın bir şey değişmedi: rakip takımın kanat oyuncuları ikili mücadeleye maruz kalacaklarını düşündükleri an topu ayaklarından açtılar. Bu o kadar tatlı top çalmama sebep oldu ki milletten, ilk on sekiz seferden sonra tüm eğlencesi gitti. Açık alan buldukları an topu hunharca önlerine açıyorlar. Kademeye bir stoper sokabilirseniz, kontra falan yemeniz mümkün değil.
10. Oyuncular Toptan Daha Bağımsız
Bu ayaktan açma meselesinin altında muhtemelen FIFA 16'da artık oyuncular ve topun çok daha bağımsız olması yatıyor. Özellikle topu almadan önce çok daha özgürsünüz, topu aldıktan sonra da sağ gösterip sol vurma tipi hareketler çok daha kolay geliyor. Yalnız yine alışana kadar biraz zorluyor, o kadarını söyleyelim.
11. Oyun Biraz Kibarlaşmış
Bu bağımsızlığın yaratabileceği problemlerin başlıcası olarak milletin birbirine çarpışan araba gibi girmesini görmüş olacak ki sevgili EA Sports hakemlere "Daha kolay düdük çalın" demiş. Ve onlar da çalıyorlar. İnanılmaz sinir bozucu derecede şarj faulü oluyor oyunda, özellikle FIFA 15'te topu almanın en geçerli yönteminin bu olduğunu düşünürsek.
12. Ama Nasıl Çalmasınlar, Ayan Beyan Ortada?
Önceki oyunlarda da hiç fena değildi açıkçası, ama burada gerçekten çok güzelleştirmişler. Durdurup durdurup birbirini çeke oyunculara bakıyorum resmen. Bunun oynanışı ilgilendiren kısmı, oyuncunun gözüne daha net sokuluyor olması. Böylece ikili mücadelede kantarın topuzunu kaçırmamak biraz daha fazla mümkün.
13. Seyircilerin Tepkileri Daha Organik
Ses kalitesinde bir artış sezemedim açıkçası, ama seyircilerin verdiği tepkilerin çeşitleri çok daha gerçekçi ve organik duruyor. Olmayan arapaslar, cezaalanına girmek üzereyken kesilen toplar da artık seyirciler tarafından bir tepkiye layık görülüyor. Ve son olarak...
14. FUT Draft Evladiyelik Müthiş
Demoda tek maçlık bir FUT Draft şansı da var ki, şöyle diyeyim, tek maçlık olmasaydı zaten kimse FIFA 16 falan almazdı. Şahaneler ötesi olmuş resmen bu mod, çıksa da oynasak...
Radikal