Etox'un dört kapılı dizel modeli de üretildi

mr_rain

Müdavim
Müdavim
Katılım
9 Temmuz 2008
Mesajlar
23,961
Reaksiyon puanı
450
Puanları
7,263
etoxun_dort_kapili_dizel_modeli_de_uretildi13542756580_h958582.jpg


Kamuoyunda ''Türk Ferrari'si'' olarak bilinen yerli otomobil Etox'un, dört kapılı dizel modeli ODTÜ işbirliğiyle tamamlandı. Otomotiv devlerinin tercih ettiği alüminyum şasenin kullanıldığı yeni Etox'ta, elektrikli versiyonun üretilmesi için ise sona gelindi.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın geçen yıl katıldığı TÜSİAD Genel Kurulu'nda ''Bütün babalar burada, artık şu yerli otomobil işini halledin'' sözleriyle başlayan, sonraki aylarda ''Bir babayiğit çıkar yerli otomobili yapar'' konuşmasıyla devam eden yerli otomobil tartışmaları yeni gelişmelerle gündemdeki yerini korumaya devam ediyor.

Yerli otomobili kimin, nasıl üreteceği tartışmaları sürerken, bu konuda çalışmalarını ara vermeden sürdüren firmalardan biri olan ''Etox Zafer''in üreticisi Etox, yerli otomobil için bir adım daha attı. 2007 yılında iki kapılı ''Etox Zafer''i üreten firma, Etox'un dört kapılı dizel modelini ODTÜ işbirliğiyle tamamlamayı başardı.

''Yerli otomobilin gerektiğine en çok inanan ekibiz''


Etox Yöneticisi Tuncay Çoban, yeni otomobille ilgili yaptığı açıklamada, 2007'de ürettikleri ''Etox Zafer''e 50'ye yakın sipariş aldıklarını ama o dönem ''euro 5 motor'' temin edemedikleri için siparişleri yerine getiremediklerini söyledi.

Yerli otomobil yapmak konusundaki kararlılıklarına aradan geçen yıllar içinde devam ettiklerini dile getiren Çoban, ODTÜ ortaklığıyla Bilim ve Sanayi Bakanlığı'nın Sanayi Tezleri Programı'ndan (SAN-TEZ) yararlanarak 1,5 yıldır yeni bir model üzerine çalıştıklarını bildirdi.

Aralarında akademisyen, mühendis ve tasarımcıların da olduğu 50 kişilik ekiple 1,6 dizel motora sahip dört kapılı Etox modelini geliştirdiklerini ifade eden Çoban, şöyle konuştu:
''ODTÜ Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ali Kalkanlı hocamızın katkılarıyla otomobilimizde dünya otomotiv devlerinin tercih ettiği alüminyum şaseyi kullandık. Bu mukavemet olarak çelikten bile daha dayanıklı. Tasarımından yürüyenine kadar el emeği göz nuru bir otomobil ortaya çıkardık. Biz yerli otomobilin olması gerektiğine en çok inanan ve bu uğurda çalışan ekibiz. Ürettiğimiz otomobil hayal değil gerçeğin ta kendisi. Seri üretime geçmemiz hiç de zor değil. Bilim ve Sanayi Bakanımız Sayın Nihat Ergün'ün maddi manevi her türlü desteğini bekliyoruz.''

Ar-Ge, tasarım ve üretimi için 3 milyon dolar


Etox Satış ve Pazarlama Sorumlusu Melike Kocaman da otomotiv sanayinde fosil yakıtla çalışan motorların yerini elektrikli motorlara bırakmaya başladığına işaret ederek, Etox'un elektrikli modelinin üretimiyle ilgili çalışmalarının devam ettiğini söyledi.

Ürettikleri her yeni otomobilde bilgi, tecrübe ve öz güvenlerinin daha da arttığını ifade eden Kocaman, Etox'un tip onay belgesi ve seri üretim iznine sahip olduğunu belirtti.
Büyük ölçekli bir şirket olmamalarına rağmen Etox modellerinin Ar-Ge, tasarım ve üretimi için yaklaşık 3 milyon dolara yakın harcama yaptıklarını belirten Kocaman, ''Bugün dünya devi olmuş birçok otomobil markası, devlet desteği sayesinde bugünlere geldi. Güney Kore'de Kia, Malezya'da Proton bunlardan sadece ikisi. Türkiye'nin bir ya da birkaç yerli otomobile sahip olması isteniyorsa, biz ve bizim gibi firmalara destek verilmeli. Etox'un fikir babası ve Genel Müdürü Ercan Malkoç da her türlü desteği ve işbirliğini önemsiyor'' dedi.

kaynak
 

arcamenel

Öğrenci
Katılım
25 Temmuz 2012
Mesajlar
94
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Umarım devamı gelir.Henüz emekleme devresi diyebiliriz.Motor yerli üretim mi acaba? Karoser üzerinde çalışmak gerek bana 90 yıllardan kalmış hissi verdi.
 

grkn-g

Doçent
Katılım
30 Kasım 2011
Mesajlar
883
Reaksiyon puanı
3
Puanları
0
başbakan bakanlar yerli otomobil yapın diye iş adamlarına sesleniyor yardımcı olalım deniyor bu adamlar taa kaç sene önce bu işi yapmaya kalkıştılar senelerdir bıkmadan uğraşıyorlar hala devlet siz ne yapıyorsunuz ne lazım diye sormuyor
 
Katılım
12 Mart 2011
Mesajlar
35,206
Reaksiyon puanı
10,327
Puanları
293
[h=2]ODTÜ'lüler Türk Ferrarisi olarak bilinen Etox'un 4 kapılısı için çalışmaları bitirdi.[/h]
26524.jpg



Otomotiv devlerinin tercih ettiği alüminyum şasenin kullanıldığı yeni Etox'ta, elektrikli versiyonun üretilmesi için ise sona gelindi.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın geçen yıl katıldığı TÜSİAD Genel Kurulu'nda "Bütün babalar burada, artık şu yerli otomobil işini halledin" sözleriyle başlayan, sonraki aylarda "Bir babayiğit çıkar yerli otomobili yapar" konuşmasıyla devam eden yerli otomobil tartışmaları yeni gelişmelerle gündemdeki yerini korumaya devam ediyor.

ferrari1.jpg


ODTÜ İŞBİRLİĞİYLE 4 KAPILI DİZEL
Yerli otomobili kimin, nasıl üreteceği tartışmaları sürerken, bu konuda çalışmalarını ara vermeden sürdüren firmalardan biri olan "Etox Zafer"in üreticisi Etox, yerli otomobil için bir adım daha attı. 2007 yılında iki kapılı Etox Zaferi üreten firma, Etox'un dört kapılı dizel modelini ODTÜ işbirliğiyle tamamlamayı başardı.



1,5 YILDIR ÇALIŞIYORLARDI
Etox Yöneticisi Tuncay Çoban, yeni otomobille ilgili AA muhabirine yaptığı açıklamada, 2007'de ürettikleri "Etox Zafer"e 50'ye yakın sipariş aldıklarını ama o dönem "euro 5 motor" temin edemedikleri için siparişleri yerine getiremediklerini söyledi.

Yerli otomobil yapmak konusundaki kararlılıklarına aradan geçen yıllar içinde devam ettiklerini dile getiren Çoban, ODTÜ ortaklığıyla Bilim ve Sanayi Bakanlığı'nın Sanayi Tezleri Programı'ndan (SAN-TEZ) yararlanarak 1,5 yıldır yeni bir model üzerine çalıştıklarını bildirdi.

"DÜNYA DEVLERİNİN TERCİH ETTİĞİ ALÜMİNYUM ŞASEYİ KULLANDIK"
Aralarında akademisyen, mühendis ve tasarımcıların da olduğu 50 kişilik ekiple 1,6 dizel motora sahip dört kapılı Etox modelini geliştirdiklerini ifade eden Çoban, şöyle konuştu: "ODTÜ Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ali Kalkanlı hocamızın katkılarıyla otomobilimizde dünya otomotiv devlerinin tercih ettiği alüminyum şaseyi kullandık. Bu mukavemet olarak çelikten bile daha dayanıklı. Tasarımından yürüyenine kadar el emeği göz nuru bir otomobil ortaya çıkardık. Biz yerli otomobilin olması gerektiğine en çok inanan ve bu uğurda çalışan ekibiz. Ürettiğimiz otomobil hayal değil gerçeğin ta kendisi. Seri üretime geçmemiz hiç de zor değil. Bilim ve Sanayi Bakanımız Sayın Nihat Ergün'ün maddi manevi her türlü desteğini bekliyoruz."

ferrari5.jpg


AR-GE, TASARIM VE ÜRETİMİ İÇİN 3 MİLYON DOLAR
Etox Satış ve Pazarlama Sorumlusu Melike Kocaman da otomotiv sanayinde fosil yakıtla çalışan motorların yerini elektrikli motorlara bırakmaya başladığına işaret ederek, Etox'un elektrikli modelinin üretimiyle ilgili çalışmalarının devam ettiğini söyledi.

Ürettikleri her yeni otomobilde bilgi, tecrübe ve öz güvenlerinin daha da arttığını ifade eden Kocaman, Etox'un tip onay belgesi ve seri üretim iznine sahip olduğunu belirtti.

Büyük ölçekli bir şirket olmamalarına rağmen Etox modellerinin Ar-Ge, tasarım ve üretimi için yaklaşık 3 milyon dolara yakın harcama yaptıklarını belirten Kocaman, "Bugün dünya devi olmuş birçok otomobil markası, devlet desteği sayesinde bugünlere geldi. Güney Kore'de Kia, Malezya'da Proton bunlardan sadece ikisi. Türkiye'nin bir ya da birkaç yerli otomobile sahip olması isteniyorsa, biz ve bizim gibi firmalara destek verilmeli. Etox'un fikir babası ve Genel Müdürü Ercan Malkoç da her türlü desteği ve işbirliğini önemsiyor" dedi.


Kaynak



1.jpg


Otomotiv devlerinin tercih ettiği alüminyum şasenin kullanıldığı yeni Etox'ta, elektrikli versiyonun üretilmesi için ise sona gelindi.



2.jpg


Yerli otomobili kimin, nasıl üreteceği tartışmaları sürerken, bu konuda çalışmalarını ara vermeden sürdüren firmalardan biri olan "Etox Zafer"in üreticisi Etox, yerli otomobil için bir adım daha attı.



3.jpg


2007 yılında iki kapılı Etox Zaferi üreten firma, Etox'un dört kapılı dizel modelini ODTÜ işbirliğiyle tamamlamayı başardı.



4.jpg


Etox Yöneticisi Tuncay Çoban, yeni otomobille ilgili AA muhabirine yaptığı açıklamada, 2007'de ürettikleri "Etox Zafer"e 50'ye yakın sipariş aldıklarını ama o dönem "euro 5 motor" temin edemedikleri için siparişleri yerine getiremediklerini söyledi.
 

kosasker

Profesör
Katılım
24 Aralık 2008
Mesajlar
3,195
Reaksiyon puanı
49
Puanları
228
İnşallah uygun fiyatlı, konforlu ve ekonomik olacak, tabir yerinde ise peynir, ekmek gibi satacak bir araç üretirler. Onlar da kazansın, biz de kazanalım.
 

ulaş35

Doçent
Katılım
22 Şubat 2007
Mesajlar
779
Reaksiyon puanı
2
Puanları
18
Honda kasalı jetta görünümlü bir araba olmuş :D , neyse zamanla daha özgün bir şeyler ortaya çıkar başarılar.
 
Katılım
12 Mart 2011
Mesajlar
35,206
Reaksiyon puanı
10,327
Puanları
293
geçen yaz bizim karadeniz yollarında iranlı turistlerin kendi ülkelerinin arabasıyla yolculuk ettiklerini görmüş, gıpta etmiştim.

"birgün biz de kendi markamızı, kendi arabamızı yapar, onunla gezebilir miyiz?" diye hayal kurduğumu hatırlarım. galiba hayallerimize doğru koşuyor ülkemiz, birgün hem otomobilimizi, hem cep telefonumuzu mutlaka yapacağız inşaallah.
 

RocKhan

Doçent
Katılım
4 Mayıs 2009
Mesajlar
977
Reaksiyon puanı
15
Puanları
18
YERLİ FERRARI ETOX!!!

Yerli diye başlayan cümlenin üçte ikisi yabancı kelime, baştaki yerliyi de kaldırın olsun bitsin.

Yerli Ferrari deyince ne oluyor ben anlamış değilim, bu arabanın aerodinamik özellikleri mi Ferrari ile benzeşiyor yoksa sürati mi? Biri bana açıklasın neden yerli Ferrari denmiş?

Kaporta yapmaktan başka ne yapmışlar onu da açıklasınlar hep beraber öğrenelim.
 

Turab Garip

Dekan
Emektar
Müdavim
Katılım
30 Mayıs 2007
Mesajlar
6,896
Reaksiyon puanı
178
Puanları
1,243
Ferrari Etox. Sanki Ferrari'nin bir modeliymiş gibi yazılmış özellikle. İsim çok hitap ediyor Türk insanına; Ferrari görünümlü Şahin.. Pardon Etox. :)

Başarılı olsa bir dert olmasa bir dert.
 

REDFOKS

Rektör
Emektar
Katılım
31 Ocak 2009
Mesajlar
18,034
Reaksiyon puanı
201
Puanları
243
Daha çok yol katetmesi gerek bence
 

Hafiye

Profesör
Katılım
30 Nisan 2009
Mesajlar
2,092
Reaksiyon puanı
14
Puanları
218
Otomobilin en önemli parçası olan motor ve elektrik aksamı yurt dışından geliyormuş. Motor üretemedikten sonra bu dışa bağımlılık ile çok yol katedebileceğini sanmam. Bence önceliği motor üretimine versinler.
 
Üst