- Katılım
- 20 Şubat 2022
- Mesajlar
- 113
- Reaksiyon puanı
- 68
- Puanları
- 28
Kur'an'da recm yoktur, bazı ilahiyatçılar İslam'da zina edenin öldürüleceği şeklinde bir ceza bulunmadığını ifade etmektedir. Adam öldüren kişinin öldürülmesi de bildiğim kadarıyla üç ihtimalden biridir ve bu cezayı devlet verir, bu şekilde Arap toplumundaki kan davaları da sona ermiştir.
Aşağıdaki alıntılar Sorularla İslamiyet sitesinden:
[...]
Kaynaklarda geçen bu bilgilere göre, eşini zina ederken gören kimsenin, onu ve eşiyle zina eden kişiyi öldürmesinden sorumlu olmayacağı anlaşılıyor. Ancak, orada yer alan “Bir adam evine girdiğinde karısı veya mahremi olan bir kadınla bir erkeği zina ederken bulup adamı öldürse, bu onun için helâldir ve onun hakkında kısas gerekmez” ifadesi, bu öldürme işinin ona vacip veya mendup / sünnet / çok güzel bir iş olacağını değil, sadece bunun caiz olduğunu, öldüren adamın kısasa tabi tutulmayacağını göstermektedir.
Bu cevabı yazan kimdir, fetva verme konusunda icazeti var mıdır, yok mudur? Bir de 4 mezhebin ortak görüşüdür diyerek aktarılmış.
Aşağıdaki alıntılar Sorularla İslamiyet sitesinden:
Karısını zina ederken yakalayan kişinin, karısını ve onunla zina edeni öldürmesi caiz midir?
Hanefîler şunu da mubah öldürme çeşitlerinden saymıştır. Bir adam evine girdiğinde karısı veya mahremi olan bir kadınla bir erkeği zina ederken bulup adamı öldürse, bu onun için helâldir ve onun hakkında kısas gerekmez. (ed-Dürrü'l-Muhtâr, III, 197, V, 397.) Bu aynı zamanda Hanbelî, Şafiî ve Malikilerin de görüşüdür. (el-Muğnî, VIII, 332; el-Mühezzeb, II, 225; eş-Şerhu'l Kebîr, IV, 357.) Kadın da kendi isteği ile zina etmiş ise, Hanefî ve Hanbelilere göre koca, her ikisini de öldürebilir.[...]
Kaynaklarda geçen bu bilgilere göre, eşini zina ederken gören kimsenin, onu ve eşiyle zina eden kişiyi öldürmesinden sorumlu olmayacağı anlaşılıyor. Ancak, orada yer alan “Bir adam evine girdiğinde karısı veya mahremi olan bir kadınla bir erkeği zina ederken bulup adamı öldürse, bu onun için helâldir ve onun hakkında kısas gerekmez” ifadesi, bu öldürme işinin ona vacip veya mendup / sünnet / çok güzel bir iş olacağını değil, sadece bunun caiz olduğunu, öldüren adamın kısasa tabi tutulmayacağını göstermektedir.
Bu cevabı yazan kimdir, fetva verme konusunda icazeti var mıdır, yok mudur? Bir de 4 mezhebin ortak görüşüdür diyerek aktarılmış.