Ekran Kartımda'ki Sorunlar

KimBuGamzeli

Profesör
Arkadaşlar oyun oynarken bir anda ekran kahverengi oldu ve ardından reset attı daha sonra ise ekran da çizgiler çıkmaya başladı. Kartın fanını elimle durdurup ısınmasını sağladıktan sonra kart ısındığı vakit ekrandaki çizgiler yada noktalar kayboluyor. Şuan bu şekilde masaüstündeyim. Google Chrome açıp internette dolaşabiliyorum sadece sürücüleri kurulu belki sürücü kaynaklıdır dedim 2015 tarihli 15.15.1004 diye bir sürüm kurdum fakat test etmedim açıkçası emin değilim tekrar çizgiler falan çıkabilir bilmiyorum. Şuan bu şekilde kullanıyorum hiç oyun açmaya gelmiyor Dirt 4 adlı oyunu açtım ana menüde oyun ayarlarını yaparken sadece 2 dakika geçmişti ve anında çizgiler çıkıp reset attı sistem. Ondan önce de Black Desert Online adlı oyunu açmıştım yine ana menüde iken server seçme esnasın da yine renklenmeler oldu bu sefer ben kendim müdahale edip PSU'nun tuşuna basıp elektriği keserek kapatmıştım sistemi. Ne gibi bir sorun var bilmiyorum şuan kart ısınmasın diye fanı kendim ayarladım %50 seviyesinde çalışıyor çünkü bazen ısınınca da dediğim renkler çıkıyor bazen renkler değil de nokta nokta şeylerde oluşuyor. Ne yapılabilir sizce ? Kartın garantisi yok sıfır almıştım ama süresi doldu kartı hiç zorlamadım hiç ısınma olmadı en yüksek oyunda bile 70 derece de çalışıyordu. Ne sebep olmuş olabilir sizce ? Var mı bir çözümü ? Şuan imkanım yok ekran kartı alamam yada tamire veremem o yüzden biraz sıkıntılı bir durum. Oyun açmıyorum şuan sadece masaüstün de takılıyorum. Yardımlarınızı bekliyorum.
 

KimBuGamzeli

Profesör
Hocam ekran kartınız artık gg denilebilir bu olayı tamir yapanlar var ama ne isterler belli değil alttaki link gibi bir sorun varsa ekran kartında sizin driverlarla falan yapabileceğiniz bir şey yok

Link.https://www.google.com.tr/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.com/watch?v=bOWwu6O-RLk&ved=2ahUKEwj-hprC4_bdAhXJDuwKHczLD80QjjgwAHoECAQQAQ&usg=AOvVaw3kd3zTpYlRN3LFstDF969I

O videoda ki kadar yok hocam şuan sabahten beri sorunsuz kullanıyorum kartı oyun falan 3d vs hiç bir şey açmadım kartın sıcaklığı 30 derece sadece internette takılıyorum attığın videodaki gibi olsa zaten tamire verirdim yada atardım çöpe ama ordaki kadar çizgiler yok.

---- Mesajlar birleştirildi ----

Dostum başka bir ekran kartı ile test etmen lazım. Bu gibi durumlar söylenecek çok fazla birşey olmuyor.
Başka ekran kartı yok şuan olsa test ederdim.
 
Son düzenleme:
O videoda ki kadar yok hocam şuan sabahten beri sorunsuz kullanıyorum kartı oyun falan 3d vs hiç bir şey açmadım kartın sıcaklığı 30 derece sadece internette takılıyorum attığın videodaki gibi olsa zaten tamire verirdim yada atardım çöpe ama ordaki kadar çizgiler yok.

---- Mesajlar birleştirildi ----


Başka ekran kartı yok şuan olsa test ederdim.
Sizin yapabileceğiniz hiç bir şey yok hocam ya öyle kullanacaksınız yada servise parayla yaptıracaksınız
 
Fark etmez nereye verdiğiniz ama tabikide mahalle bilgisayarcısına verecek değilsiniz video da attığım gibi profosyenel yerler gerekli yoksa bakar bakar geri gönderirler kartı yada hiç uğşaşmam derseniz msı gönderin msı türkiye varmı bilmiyorum ama küçük bir araştırmayla bulabilirsiniz

---- Mesajlar birleştirildi ----

Burası yardımcı olur herhalde

https://tr.msi.com/support
 
Son düzenleme:

Emir Timur

Profesör
Çip altındaki lehimlerden kaynaklı sorun olma olasılığı yüksek. Bunun en kısa ve ucuz (pek önerilmeyen ama çoğu zaman iş gören) çözümü sıcak hava vererek lehimlerin tekrar kaynamasını sağlamak.
 
Bunu denemek fazla akıl karı değil ama tabi garantiye vermekten veya bilgisayarcıya vermekten karlı ama üstündeki soğutma bloğu tamamem çıkartılmalı ve saç kurutma makinesi ile olacak iş değil fırına konulabilir ve 150 derecede bırakılabilir ama bunun sonunda ekran kartını bir daha kullanamamakta vardır
önemli not: sakın mikrodalgaya koymayın kartta mikrodalga da GG olur yani ölür bazıları bilmiyor mikrodalganın manyetik olduğunu içine demir tabak falan sonra şok şok şok evde bomba gibi patlayan mikrodalga büyük endişeye neden oldu!

---- Mesajlar birleştirildi ----
 
Son düzenleme:

Emir Timur

Profesör
Fırınlama önermem, elektronikçilerin lehimleme işlerinde kullandığı sıcak hava istasyonu iş görür.
 

KimBuGamzeli

Profesör
Fark etmez nereye verdiğiniz ama tabikide mahalle bilgisayarcısına verecek değilsiniz video da attığım gibi profosyenel yerler gerekli yoksa bakar bakar geri gönderirler kartı yada hiç uğşaşmam derseniz msı gönderin msı türkiye varmı bilmiyorum ama küçük bir araştırmayla bulabilirsiniz

---- Mesajlar birleştirildi ----

Burası yardımcı olur herhalde

MSI Türkiye
Saol hocam mail attım geri dönüş yaparlarsa konuya eklerim ücretli tamir yaparlar büyük ihtimal acaba ne kadar fiyat çekecekler. 200-300 TL arası isterlerse vermem zaten :)

Fırınlama önermem, elektronikçilerin lehimleme işlerinde kullandığı sıcak hava istasyonu iş görür.
Yapmıyorum zaten şuan sorunsuz çalışıyor kart masaüstünde oyun falan açmıyorum tabi ekran giderse uğraştırıyor 2 saat :)
 

KimBuGamzeli

Profesör
Servisten mail geldi arıza tespiti 153 TL tutuyor USD olarak hesaplıyorlarmış bende hesap yaptım 153 TL çıkıyor yani bunlara tamir yaptırsak 500 TL isterler o zaman hiç gerek yok servise. İstanbul içi bu işi iyi yapan bir firma bulursam götürür baktırırım karta ayıptır ya 153 TL nedir :)
 
Servisten mail geldi arıza tespiti 153 TL tutuyor USD olarak hesaplıyorlarmış bende hesap yaptım 153 TL çıkıyor yani bunlara tamir yaptırsak 500 TL isterler o zaman hiç gerek yok servise. İstanbul içi bu işi iyi yapan bir firma bulursam götürür baktırırım karta ayıptır ya 153 TL nedir :)
Aslında hocam bir kart için iyi bir fiyat ama kart modeli neydi eski bir karta gerek yok tabi ama şimdiki 1000serisi kartsa bence iyi bir fiyat bu zamanda döviz düsünürsek
 

KimBuGamzeli

Profesör
Aslında hocam bir kart için iyi bir fiyat ama kart modeli neydi eski bir karta gerek yok tabi ama şimdiki 1000serisi kartsa bence iyi bir fiyat bu zamanda döviz düsünürsek
Kart R7 370 2 GB modeli ama fazla istediler arıza tespiti sadece tamir yok içinde. Bir yer ile görüştüm 1 ay garantili yapıyorlarmış 80 TL dediler firmayı araştırdım hiç olumsuz yorum yapan olmamış bilgili kişiler yazmışlar hep konum olarakta bana yakın elden götürüp veririm belki kartı.
 

KimBuGamzeli

Profesör

o kart fırını bir görsün kendine gelir sonra müptelası olur...

ekran kartı fırınlama - YouTube

Fırınlama yapmıyacağım hocam çalışan kartı iyice bozmaya gerek yok şuan ne olduysa ekranda hiç çizgi çıkmıyor sadece karta yüklenince ya reset atıyor yada sistem kapanıyor direkt. Sorun nerede acaba ? Furmark açıyorum kapanıyor hemen Gpu-z programında ki render testini açıyorum onda da hemen kapanıyor yani hep kapanmıyor bazen reset'te atıyor ama sorunsuz masaüstü geliyor geri hiç bir sorun olmuyor.
 
Üst