Penetrator God
Doçent
- Katılım
- 14 Ocak 2020
- Mesajlar
- 901
- Çözümler
- 1
- Reaksiyon puanı
- 541
- Puanları
- 93
- Yaş
- 26
Dying Light 2'nin hikayesi ilk oyundaki olaylardan 15 yıl sonra 2036 yılında geçiyor ve tamamen farklı bir alanda ve farklı bir karakterin hikayesini anlatıyor. Konunun genel taslağı da benzerdir ve viral bir zombi salgını fikri üzerine kuruludur. Devam oyunu zombiler tarafından istila edilmiş bir şehirde mücadele eden bir hayatta kalanlar topluluğunun hikayesini anlatıyor ve zombiler ilk oyunda olduğu gibi özellikle akşam karanlığından sonra daha çok saldırganlaşıyorlar.
Önceki oyunun aksine, bu sefer geliştiriciler doğrusal bir hikayeye odaklanmamaya karar verdiler ve bunun yerine oyuncuların kendi hikayelerini oluşturmalarını sağlayan RPG olarak adlandırılan bir hikaye anlatımı tarzı üzerine oyunu geliştirdiler. Bu da oyun boyunca hikayenin gidişatını değiştirecek kritik kararların oyunculara bırakıldığı anlamına gelmektedir. Geliştiriciler, arasında Planescape: Torment, Fallout: New Vegas, Star Wars: Knights of the old republic gibi RPG oyunlar türünde ünlü uzman yazarlardan biri olan Chris Avellone'da yer aldı.
Dying Light 2'de oyuncular, zombiler ve insan çeteler tarafından istila edilmiş uçsuz bucaksız bir şehri keşfetme fırsatı yakalar. Dünya, ilk oyunun haritasından dört kat daha büyüktür. Dying Light 1'de olduğu gibi, oyun sağlam bir yakın dövüş sistemine sahiptir oyunda uzak mesafeli silahlar bulunur, ancak yakın dövüş, temel dövüş mekaniğidir. Oyuncuların düşmanları uçurmasına izin vermenin yanı sıra, oyunda silahlara birçok farklı özellik eklenmesine izin veren bir crafting sistemi de bulunuyor.
Oyun, oyuncuların dünyayı çok fazla özgürlükle dolaşmasına izin veren parkur unsurları üzerinde çok daha fazla geliştirmeye sahip, buradaki tek sınırlama, her eylemin hatta bir çıkıntıya tutunmak bile önceki oyuna kıyasla dayanıklılık çubuğunun bir kısmını kullanmasıdır. Dying Light 2, atlama, koşma dahil olmak üzere hareketlerle ilgili iki kat daha fazla animasyona sahiptir. Ayrıca, yeni oyunda oyuncuların rotalarını önceden planlamaya zorlayan, akrobasilere dayalı çevresel bulmacalar da içeriyor.
Oyun, düşmanların gücü ve davranışları üzerinde etkisi olan bir gece/gündüz döngüsüne sahiptir; zombiler gün batımından sonra çok daha tehlikeli hale gelir, bu nedenle zamana dikkat etmek ve çevreyi dikkatlice keşfetmek iyi bir fikirdir. Ayrıca, sorumlu stüdyo Techland, oyuncuların seçimlerinin oyun dünyasını değiştirebilmesi yönüne bu sfer büyük önem verdi. Geliştiriciler ayrıca düşman yapay zekasını geliştirdi; artık düşmanlar savaş sırasında saldırı tarzlarını değiştirebilir.
Dying Light 2, grafik motoru bir önceki oyun ile aynıdır fakat Chrome Engine adlı bu motor yeni oyun için daha fazla geliştirilip yükseltilmiştir. Oyun bu yüzden güzel 3D grafiklere sahiptir; şehir, ayrıca karakter ve canavar modelleri de büyük ayrıntılarla tasarlanmıştır, bu özellikle yüksek çatılarda durup şehri izlediğimizde daha çok belirginleşir. Gölgelendirme ve aydınlatma sistemleri de etkileyici görünmektedir. Bu konuda teknik bir başarıya imza attıkları söylenebilir. Fakat yeni oyundaki grafiksel gelişimin doğrudan orantılı olarak sistem gereksinimlere de yansıdığını satın almayı düşünen oyunculara belirtmekte fayda var.