DSG mi manuel mi? !!

Bu konuyu okuyanlar

mr_rain

Müdavim
Katılım
9 Temmuz 2008
Mesajlar
23,957
Reaksiyon puanı
441
Puanları
83
[SDNTV3]http://video.ak.fbcdn.net/cfs-ak-snc4/32954/696/396179028287_49167.mp4[/SDNTV3]

Yapılan testlerde alınan sonuçlar ilginç gerçekten. Otomatik vites, manuele göre nispeten daha yavaş bilinir ama DSG uçmuş resmen

Manuel 0-100: 6.3 sn
DSG 0-100: 5.7 sn
 

pcwolf

Müdavim
Katılım
21 Ocak 2009
Mesajlar
7,545
Reaksiyon puanı
33
Puanları
48
Bu videolar sadece bana mı görünmüyor ya...
 

mavitunaist

Öğrenci
Katılım
21 Ocak 2009
Mesajlar
20
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Tartışmasız DSG. DSG sayesinde gerçek sürüş zevkine ulaştım :)
 

kowalskii

Müdavim
Katılım
31 Ekim 2010
Mesajlar
3,056
Reaksiyon puanı
24
Puanları
38
DSG en iyi şansıman olarak kabul ediliyor, otomobil test otoritelerince :)
 

SiLGEC

Asistan
Katılım
22 Ocak 2010
Mesajlar
250
Reaksiyon puanı
12
Puanları
18
En iyi şansıman F1 şanzımanıdır fakat yol araçlarında kullanımı ekonomik değildir :) DSG'ye otomatikleştirilmiş manuel şanzıman diyebiliriz. Bu tipteki şanzımanlardan farklı olarak çift çıkış mili ve çift kavrama bulunmaktadır. Örneğin düz viteste 1'den 2'ye atarken, vitesi 1'den çıkarıp boşa aldıktan sonra 2. vites kilitlendikten sonra vitese geçer. DSG'de ise 1'den 2'ye geçeceği zaman vites daha 1'den çıkmadan 2'yi kilitlemiş oluyor. Bu tabi saliseler içerisinde olurken güç kaybı da minimuma inmiş oluyor.
 

pcwolf

Müdavim
Katılım
21 Ocak 2009
Mesajlar
7,545
Reaksiyon puanı
33
Puanları
48
Dsg şanzımanlı 2000 motor passatta gaza yüklenince adamı arkaya yaslıyordu. Şanzımandan mıdııır, arabadan mıı bilmem artık
001_smile.gif
 

kowalskii

Müdavim
Katılım
31 Ekim 2010
Mesajlar
3,056
Reaksiyon puanı
24
Puanları
38
En iyi şansıman F1 şanzımanıdır fakat yol araçlarında kullanımı ekonomik değildir :) DSG'ye otomatikleştirilmiş manuel şanzıman diyebiliriz. Bu tipteki şanzımanlardan farklı olarak çift çıkış mili ve çift kavrama bulunmaktadır. Örneğin düz viteste 1'den 2'ye atarken, vitesi 1'den çıkarıp boşa aldıktan sonra 2. vites kilitlendikten sonra vitese geçer. DSG'de ise 1'den 2'ye geçeceği zaman vites daha 1'den çıkmadan 2'yi kilitlemiş oluyor. Bu tabi saliseler içerisinde olurken güç kaybı da minimuma inmiş oluyor.

Teşekkürler, güzel bir bilgi :)

Dsg şanzımanlı 2000 motor passatta gaza yüklenince adamı arkaya yaslıyordu. Şanzımandan mıdııır, arabadan mıı bilmem artık
001_smile.gif

Motordan o... :)
 

pcwolf

Müdavim
Katılım
21 Ocak 2009
Mesajlar
7,545
Reaksiyon puanı
33
Puanları
48
Arabadan derken motordan mi diyecektim de arabadan deyince de şanzıman ve o motor arabada birleştiği için ortaya karışık çıkıyo, 2000 motorlu her araba öyleyse ne güzel:)
 

kowalskii

Müdavim
Katılım
31 Ekim 2010
Mesajlar
3,056
Reaksiyon puanı
24
Puanları
38
Arabadan derken motordan mi diyecektim de arabadan deyince de şanzıman ve o motor arabada birleştiği için ortaya karışık çıkıyo, 2000 motorlu her araba öyleyse ne güzel:)

Aslında biraz detaya inecek olursak, motorun torku büyük etkendir insanları koltuğa yaslamada. Ancak, VW şanzıman dişililerini küçük tutarak (dişli oranları birbirine yakın) bu etkiyi arttırıyor. Dişili ne kadar küçük olursa, motordan gelen tepki o kadar net hissedilir mantığında :) Genel olarak tüm 2.0 litrelik motorlar böyle diyebiliriz.
 

Son mesajlar

Üst