DSG mi manuel mi? !!

mr_rain

Guru
[SDNTV3]http://video.ak.fbcdn.net/cfs-ak-snc4/32954/696/396179028287_49167.mp4[/SDNTV3]

Yapılan testlerde alınan sonuçlar ilginç gerçekten. Otomatik vites, manuele göre nispeten daha yavaş bilinir ama DSG uçmuş resmen

Manuel 0-100: 6.3 sn
DSG 0-100: 5.7 sn
 

SiLGEC

Asistan
En iyi şansıman F1 şanzımanıdır fakat yol araçlarında kullanımı ekonomik değildir :) DSG'ye otomatikleştirilmiş manuel şanzıman diyebiliriz. Bu tipteki şanzımanlardan farklı olarak çift çıkış mili ve çift kavrama bulunmaktadır. Örneğin düz viteste 1'den 2'ye atarken, vitesi 1'den çıkarıp boşa aldıktan sonra 2. vites kilitlendikten sonra vitese geçer. DSG'de ise 1'den 2'ye geçeceği zaman vites daha 1'den çıkmadan 2'yi kilitlemiş oluyor. Bu tabi saliseler içerisinde olurken güç kaybı da minimuma inmiş oluyor.
 

pcwolf

Dekan
Dsg şanzımanlı 2000 motor passatta gaza yüklenince adamı arkaya yaslıyordu. Şanzımandan mıdııır, arabadan mıı bilmem artık
 

kowalskii

Profesör
En iyi şansıman F1 şanzımanıdır fakat yol araçlarında kullanımı ekonomik değildir :) DSG'ye otomatikleştirilmiş manuel şanzıman diyebiliriz. Bu tipteki şanzımanlardan farklı olarak çift çıkış mili ve çift kavrama bulunmaktadır. Örneğin düz viteste 1'den 2'ye atarken, vitesi 1'den çıkarıp boşa aldıktan sonra 2. vites kilitlendikten sonra vitese geçer. DSG'de ise 1'den 2'ye geçeceği zaman vites daha 1'den çıkmadan 2'yi kilitlemiş oluyor. Bu tabi saliseler içerisinde olurken güç kaybı da minimuma inmiş oluyor.

Teşekkürler, güzel bir bilgi :)

Dsg şanzımanlı 2000 motor passatta gaza yüklenince adamı arkaya yaslıyordu. Şanzımandan mıdııır, arabadan mıı bilmem artık

Motordan o... :)
 

pcwolf

Dekan
Arabadan derken motordan mi diyecektim de arabadan deyince de şanzıman ve o motor arabada birleştiği için ortaya karışık çıkıyo, 2000 motorlu her araba öyleyse ne güzel:)
 

kowalskii

Profesör
Arabadan derken motordan mi diyecektim de arabadan deyince de şanzıman ve o motor arabada birleştiği için ortaya karışık çıkıyo, 2000 motorlu her araba öyleyse ne güzel:)

Aslında biraz detaya inecek olursak, motorun torku büyük etkendir insanları koltuğa yaslamada. Ancak, VW şanzıman dişililerini küçük tutarak (dişli oranları birbirine yakın) bu etkiyi arttırıyor. Dişili ne kadar küçük olursa, motordan gelen tepki o kadar net hissedilir mantığında :) Genel olarak tüm 2.0 litrelik motorlar böyle diyebiliriz.
 
Üst