Dövme yaptırmak günah mı? 3 büyük din dövme için ne diyor?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan AliA
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

AliA

Ordinaryüs
Emektar
Katılım
29 Haziran 2007
Mesajlar
64,457
Reaksiyon puanı
530
Puanları
0
İlkbahar geldi ve yaza girmeden çoğu insan dövme yaptırmak için araştırma yapmaya başladı bile.

large_33.jpg


Öncelikle şunu belirteyim ki dövme yaptırmaya kesinlikle karşı değilim aksine çok hoşuma gidiyor. Fakat bir tane bile dövmem yok yaptırmak istiyorum ama bir türlü kafamda netleştiremiyorum. Ne yaptıracağıma karar verememek biryana birde olayın manevi boyutunu araştırmaya karar verdim. İnterneti karıştırdım her kafadan bir ses çıkıyor bende kendimi ve benim gibi düşünen insanlar için üç büyük dinin din adamlarına sordum. Dövme yaptırmak günah mı?

İşte tüm cevaplar…

Diyanet İşleri Yüksek Kurulu Başkanlığı: Vücuda iğneler batırılıp, açılan deliklere boyalı maddeler konularak yapılan dövme, eski çağlardan beri yapılan bir cahiliye âdeti olup, sağlık açısından zararlı olduğu gibi, dinen de yasaklanmıştır. Nitekim dikkat çekmek, daha güzel görünmek amacıyla, yaratılıştan verilmiş olan özellik ve şekillerin değiştirilmesi İslam dininde, fıtratı bozma kabul edilerek yasaklanmıştır (Nisa 4/119). Hz. Peygamber (s.a.s.), süslenmek maksadıyla vücuda dövme yapmak, dişleri incelterek seyrekleştirmek gibi ameliyeleri, yaratılışı değiştirmek, fıtratı bozmak kapsamında değerlendirmiş ve bunu yapanların ve yaptıranların Allah’ın rahmetinde uzak olacağını bildirmiştir (Buhari, Libas, 83–87; Müslim, Libas, 33). Dolayısıyla dövme yaptırmak caiz değildir.

Diyanet İşleri Alo Fetva Hattı: Caiz değildir. Vücudunuza yapacağınız şekiller hele hele yılan gibi figürler yasaktır günahtır.

Hahambaşı Genel Sekreteri Yusuf Altıntaş: Beden üzerinde dövme yapmak/yaptırmak Musevi inancı mensupları açısından Musevi dininin temel ilahi metni olan Tora/Tevrat metinlerinde bir tanrısal buyruk olarak men edilmiş bulunmaktadır.

Türkiye Ermenileri Patrikliği Başpiskopos Aram Ateşyan: Bu Hıristiyanlıkta tartışmalı bir konu olmaya devam ediyor. Ancak putperestlik tehlikesi yoksa Hıristiyanlık bu konuyu bir sorun yapmamıştır. Örneğin Jeruşalim’e (Kuddüs) hacca giden Hıristiyanlar, bunun bir hatırası olarak ellerine, kollarına ya da omuzlarına haç işareti yaptırırlar. Bazen de kutsal isimleri vücutlarına dövme yaptıran Hıristiyanlara rastlanır. İncil’de yazdığı gibi, “İmana dayanmayan her şey günahtır”. (Romalılar 14.23) Bir imanlı bu tür tartışmalı konularda şu soruları sorarak kendi için doğru yanıtı bulmalıdır. Niçin dövme yaptırmak istiyorum? Benim için ne kadar önemli? Yaptıracağım şekil imanımla ne ölçülde bağdaşıyor? Sağlık risklerine değer mi? Bedenimle gösteriş yapmak ya da gururlanmak imana uygun mudur? Bilerek ya da bilmeyerek yaptırdığım bazı simgeler kötü ruhları ve uğursuzluğu üstüme çeker mi? Arkadaş ve moda baskısına nereye kadar boyun eğmeliyim ve nerede “dur” demeliyim? Bu ve benzer sorularla imanlı Hıristiyan kendi cevabını bulacaktır. Aziz Pavlus’un dediği gibi, “Kesinlikle biliyorum ki, hiçbir şey kendiliğinden murdar değildir. Ama bir şeyi murdar sayan için o şey murdardır” (Romalılar 14.14)

Prof. Dr. Nihat Hatipoğlu: Bu konuda kuran-ı Kerim’de bir ayet yok bildiğiniz gibi hocalarımız da bunu söylemiştir ama Hz. Peygamber bir hadis içinde dövmeyi yasaklıyor çünkü o dönemde dövme bir sosyal statünün belirtisiydi. Aşiret lükse düşkün insan, hizmetçi kabile reisinin hanımı gibi değişik toplumsal bir statüyü veya üst alt kademesini gösteriyordu. Hz. Peygamber hem insan vücudu üzerindeki bu tür oynamaları hem bu statüyü hoş görmediği için dövmeyi yasaklıyor ama dövmenin yasak olması alınan abdesti ve kılınan namazı geçersiz kılmıyor. Gusül veya abdestin kabul edilmesi ayrı bir şey, dövmenin yasaklanmış olması ayrı bir şey.

Prof. Dr. Hayrettin Karaman: Dövme deri altına renk veren bir madde yerleştirilerek yapıldığı için deri üstüne suyun temasına engel olmaz. Bu sebeple abdest ve guslü olur; dövme bunlara zarar vermez, engel olmaz.

Prof. Dr. Zekeriya Beyaz: Benden diğer hocalar gibi “dövme caiz değildir” diye bir cevap beklemeyin. Çünkü abdest tutmaz diye bir şey söz konusu bile değil. O yüzden günah değildir dövme sadece dikkat çekmek isteyen, aşağılık duygusu olan, topluma kendini ispatlamak isteyen insanların yaptığı geçici bir hevestir. Dövmeyi yaptırıp sonra hevesleri geçince silmek için doktor doktor koşturup dururlar. Bence heveslenen insanların geçici dövme yaptırmaları daha uygundur.

Prof. Dr. Saim Yeprem: Dövme yaptırmak dini bir nitelik taşımıyorsa sağlık bakımından zararlı olduğu söyleniyor tıb uzmanları tarafından. Sağlık bakımından zararlı olan şeye dinimiz de mazurlu olarak bakar. Ama dini nitelik taşıyan totemler, totemisler de anemislerde bir takım dini şifreler anlamına geliyor. Eğer o manada bir dövme yapılacaksa o cins dövmeler haram.

HT Hayat
 

Artvincenter

Profesör
Katılım
11 Nisan 2013
Mesajlar
2,765
Reaksiyon puanı
8
Puanları
0
Günahı bilmemde Çevre etkisi çok büyük
2 sene sonra su geçer die biliyorum verilen bir cana zarar vermek günah die biliyorum o fikirden yola çıkarsak günah olabilir kişişel bir olay ben şahsen 1 kol boyunca yaptırcam ama işte çevre etkisi :)
 

AliA

Ordinaryüs
Emektar
Katılım
29 Haziran 2007
Mesajlar
64,457
Reaksiyon puanı
530
Puanları
0
İşim olmaz valla. :)
 

AliA

Ordinaryüs
Emektar
Katılım
29 Haziran 2007
Mesajlar
64,457
Reaksiyon puanı
530
Puanları
0
Bizi bozuyor işte. :D
 

deatmania

Rektör
Katılım
30 Ekim 2009
Mesajlar
12,997
Reaksiyon puanı
62
Puanları
228
Dinimiz ister yasaklasın ister serbest kılsın, kesinlikle dövme yaptırmam. Yaptıranlara da sözüm yok, kişinin tercihine kalmış.
 

Artvincenter

Profesör
Katılım
11 Nisan 2013
Mesajlar
2,765
Reaksiyon puanı
8
Puanları
0
Geçmişi unutma buda iyi klişe bir laftır usta façaya göre gene iyi ama biz 7 gün 24 saat pilavlıda din kardeslerimizleyiz bize ters bu işler :)
 

Uranos

Profesör
Katılım
11 Nisan 2012
Mesajlar
3,845
Reaksiyon puanı
15
Puanları
0
Biri caiz degil diyor birisi caizdir diyor. Hangisine inanalım?
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
Arkadaşlar, bilginiz yoksa din adına fetva vermeyin.. Siz tebliğcimisiniz? İslam alimleri bile ikileme düşüyorken siz neye dayanarak günah yada mekruh diyorsunuz? Altına girdiğiniz vebalin farkına varın lütfen.. İkincisi hemen tüm alimler bu konuda ortak olarak haram/lanetli olduğu hususunda hem fikirler. Fakat neye göre derseniz kuran-ı kerim içerisinde araştırırsanız böyle bir ayet olmadığını görürsünüz.. Dayanak noktası Buhari hadisleridir.. Gerisini merak ediyorsanız sizler araştırın.. Yani dayanak noktası Kuran-ı Kerim değil Buhari hadisi.. Buhari kimdir nedir? Onuda siz araştırın kafanıza vicdanınıza yatıyor/yatmıyorsa ona göre hareket edin..
 
Üst