''Dekolte giyinmek taciz sebebi değildir, çünkü''

amidi

Doçent
Katılım
10 Kasım 2010
Mesajlar
631
Reaksiyon puanı
8
Puanları
18
Söz vermiştim. Bir geceyi uykusuz geçirdim. Ev ödevimi yaptım.
Kendimi dekolte giyinmenin taciz sebebi olmadığına ikna etmeyi başardım.

Buyurunuz, hep birlikte ikna olalım. Hizaya girelim. Haddimizi bilelim.
  1. Dekolte giyinmek taciz sebebi değildir. Çünkü dil bilgisi ve gramer kuralları böyle söyler. Dekolte giyme eyleminin öznesi ile taciz etme eyleminin öznesi ayrı kişilerdir. Her özne kendi eylemine öznedir. Bir kadının dekolte giyinme eylemi, o kadını bir başkasının taciz etme eylemine niye ortak eylesin? Dekolte giyinme ve taciz etme eylemleri dramatik olarak beraber olabilir ama gramatik olarak ayrı yerlerde bulunur.
  2. Dekolte giyinmek taciz sebebi değildir. Çünkü, sınanma kuralları böyle söyler. Yusuf Kıssası böyle öğretir bize. Kur’ân, Yusuf’u[as] tahrik eden “o kadın”ın adından bile söz etmezken, Yusuf’un[as] o kadının tahriki karşısındaki duruşunu örnek gösterir. “O kadın”ın dekolte derinliğine ve tahrik şiddetine değil, tahrik ne miktarda olursa olsun Yusuf’un[as] yanında olmamızı vurgular Gömleği arkadan yırtılan Yusuf’sa, Yusuf’ça peygamberlerin izinden gidenlere, dekolte ve tahrik ne ölçüde olursa olsun, arkasını dönüp kaçmak, gözünü çevirip bakmamak düşer. Kadınlar dekolte giyinip giyinmemekle sınanır; erkekler ise dekolte giyinen kadınlar karşısındaki duruşlarıyla sınanır. “Herkes kendi işine baksın”dır. Dekolte giyinmenin varlığı, erkeğin taciz niyetini var kılmasına haklılık kazandırmaz..
  3. Dekolte giyinmek taciz sebebi değildir. Çünkü, fizyoloji kuralları böyle söyler. Dekolte giyinmek erotik olarak erkeği uyarabilir. Ancak bu erotik uyarının taciz ve/ya tecavüze dönüşmesi erkeğin iradesine bağlıdır. Erotik uyarılma, erkeğin taciz etmeme iradesini elinden almaz ki, dekoltesiyle uyaran kadın erkeğin taciz etme fiiline ortak olsun.
  4. Dekolte giyinmek taciz sebebi değildir. Çünkü, sebep-sonuç ilişkileri böyle söyler. Taciz etme eylemi dekolteli görmekle başlamış değildir aslında; çok daha önceleri bilinçaltına yerleşmiş bir nüveden kök almıştır. “Şimdi” ortaya çıkan taciz, belki dekolteli kadının doğumundan önce hazırlanmış hazırlayıcı bir davranış altyapısına bağlıdır. Taciz, dekolteliyi gördükten sonra başlasa da “nedensel” bir ilişkiden söz edemeyiz. Çünkü sonuç sebepten önce gelmektedir.
  5. Dekolte giyinmek taciz sebebi değildir. Çünkü taciz için dekolte giyinmek “olmazsa olmaz” bir neden değildir. Her dekolteden sonra taciz gelmez. Her tacizin öncesinde de dekolte yoktur. Demek ki, dekolte ve taciz arasında, “ağaç-meyve” gibi gözlemle kesinleşmiş bir fiziksel nedensellik olmaz. Dekolte bir “sebep” değildir; kadın dekolteli olmasa da tacizcinin tacizine uğrayabilirdi. Taciz etmek isteyen, dekolte görmese de taciz eder. Taciz etmekten kaçınan, dekolte görse de taciz etmez.
  6. Dekolte giyinmek taciz sebebi değildir. Çünkü dekolte giyinmek bir tacizdir. Dekolte, kadınlığa yapılan bir tacizdir. Dekolte, kadını kişiliğini bedeni üzerinden ortaya koymaya zorlar. “Göğüs çatalın kadar varsın!”, “Kalçan kadar önemlisin!” “Eteğinden taşan beden parçalarınca gözdesin!” gibi telkinler fısıldar kadına. Kadın da itirazsız boyun eğerler. Böylece kadınlığın kendini var edişi ve ifadelendirmesi için tek yol dişiliği olur. Kafası değil kalçası kadar var olur. Kadın kafasıyla özeldir, orijinaldir ama kalçası geneldir, herkeste bulunur anonim bir şeydir. Her kadında olabilecek beden detayları üzerinden var olmak ise kadının toplumdaki varlığını anonimleştirir, kadını “herhangi”leştirir. Bu ağır ve görünmez baskı, kadınlığı bir “şey”e dönüştürür, kadının özneliğini yok eder, biricikliği eritilir, öznelliği yok sayılır. Kadın sistemli olarak aciz bırakılır, tacize uğrar.
  7. Dekolte giyinmek taciz sebebi değildir. Çünkü dekolte giyinmek tacizin ta kendisidir. Erkeklerin kadınları tacizi değil; kadınların kadınları tacizidir. Kadınlığa ait beden detayları bile isteye teşhir edilirken, farkına varmadan tüm kadın bedenlerinin kredisi harcanır. Birileri bedensel dişilik detaylarını saklarken, diğerleri aşağı yukarı aynı olan detayları meydana dökünce, diğerlerinin sakladığı inciler yağmalanır, gerçek değerini kaybeder. Erkekler dişilik detaylarını her yerde her zaman gördüğü için bu detaylara ilgilerini yitirir. Bu detaylar karşısındaki heyecanlarını kaybederler. Kadın güzelliği alıcısız kalır. Kimi kadınların kendine ait diye sakladıkları tensel değerleri kimi kadınlar yüzünden heba olur, gözden düşer. Kadınlar kadınları aciz bırakır.
  8. Dekolte giyinmek taciz sebebi değildir. Çünkü tam aksi geçerlidir. Dekolte tacizin değil, taciz dekoltenin sebebidir. Modernliğin o görünmez ve yumuşak hegemonyası, kadınları şöyle aciz bırakır. Kadına “dekolte giyinmek” bir ayrıcalık olarak sunulur, kadının “dekoltesi”ni görmezden gelmeyi de bir kibarlık olarak telkin eder. Tıpkı “Kral Çıplak” öyküsünde olduğu gibi. Kral çıplak olduğu halde kendini giyinik sanır. Kralı çıplak gören halk da kralı çıplak görürken çıplak gördüğünü söyleyemez. Çünkü kralın kendisini çıplak görmesi de, kralı çıplak görünmesi de baştan ayıp ve aptallık sayılmıştır. Kral kuraldır: Kralın elbisesinin kumaşına ancak aptallar kördür. Aptal sayılma korkusuyla kral çıplak görünmeye razı olur, halk da kralın çıplaklığını inkâra zorlanır. Nihayet biri “Kral Çıplak!” diye bağırınca, homurtular yükselir. Karşılıklı icat edilmiş şeffaf perde yırtılır. Dekolte giyinmemeyi ayıp sayan, kadına dekolte giyinmeyi bir “dini vecibe” gibi dayatan çağdaşlık, kadınları kendi iç seslerini duymakta aciz bırakır, fıtratlarının isteklerine köreltir. “Açık”ta bekletir, “açığa” alır kadınları.
  9. Dekolte giyinmek taciz sebebi değildir. Çünkü gayet açık ki, dekolte giyinme eyleminin yönü kadından erkeğe doğrudur. Taciz eyleminin yönü ise erkekten kadına doğrudur. Dekolte giyinmek, erkekten kadına doğru olabilecek bir eylemle nasıl ilişkilendirilebilir ki! Kadının belli ki erkeği etkilemek için yaptığı, erkeğin kendisinden etkilendiğinden emin olmayı hedeflediği bu eylemde, erkeğin etkilenme düzeyinin taciz eşiğinin berisinde kalması modern erkeklere öğretilmiş olmalıdır. Kadın öğrenmemişlerin de olabileceğini bilmek zorunda değildir.
  10. Dekolte giyinmek taciz sebebi değildir. Çünkü dekolte giyinmek kadını değil erkeği aciz bırakmak için tasarlanmıştır. Dekolte giyinen kadın-bilerek ya da bilmeyerek- iktidar koltuğuna oturtur kendini. Dekolte giyinmenin içinde bir meydan okuma saklıdır: “Bak, ben seni etkileyebiliyorum ama sen bana hiçbir şey yapamazsın” keyfini sürer kadın. “Bir anda gözlerinin içine girecek, hormonlarını altüst edecek kadar iktidar sahibiyim ben; senin erişemeyeceğin kadar yüceyim…” demek ister. “Saçımı sallasam ellisi” vurdumduymazlıkları, “Var mı benim gibisi…” küçümsemelerini seslendirir dekoltenin beden dili. Sonuçta taciz edilen (aciz bırakılan) kadın değil, erkektir.
  11. Dekolte giyinmek taciz sebebi değildir. Çünkü dekolte taciz sebebi değil, “iş icabı”dır. Marketing enstrümanıdır. Meraklandırıcı “teaser”dır. “İş icabı” karşılıklı oynanan bir oyunun zevki oyuncuların oyunun oyun olduğunu yeterince unutmasına bağlıdır. Film seyrederken, ışıklar tam da bu yüzden söndürülür. Bir film size film olduğunu unutturduğu ölçüde “film” olur. Oyunun oyun olduğunu hatırlatmak, filmin ortasında ışıkları yakmak gibi, oynayanları rahatsız eder. Oyunun oyuncuları çok iyi biliyorlar ki, kadın dişiliğinin çekiciliği (sesinin dayanılmaz şuhluğu, saçının tanımsız ihtişamı, dudakları ve gözlerinin büyüleyiciliği, göğüs çatalının davetkârlığı, baldırının dolgunluğu vs…) “işe yarar”. Erkekleri satın almaya ikna etmekte oldukça etkilidir. Bu yüzden araba lastiğinden banka kredisine kadar bir çok şey kadın imajı eşliğinde satılır. İşyerinin güvenilirliği ve çekiciliği kadın tebessümleri üzerinden lanse edilir. İşe alınmak için mini etek giymelerin, göğüs çatalı göstermelerin üstü kapalı şart koşulması sıktır. Öyle ki, işyeri sahibinin bu şartı söylemesine bile gerek kalmaz. İş üniformasının eteğinin yukarıdan, yakasının alttan kesilmesi, basenlerinin dar dikilmesi, mini etekten arta kalan, yakadan taşan ve daracık belden anlaşılan beden parçalarını “müşterilere göstermesi” gerektiğine ikna eder kadını. Kadın gönüllü olarak ezilir.
  12. Dekolte giyinmek taciz sebebi değildir. Çünkü “Dekolte giyinmek taciz sebebi değildir” demek zorundayım. Başka türlü bir cümle kurmama izin verilmiyor. Ne kadar güçlü olursak olayım, “Dekolte giyinmek taciz sebebi değildir” demediğim sürece tacize uğrayacağımı biliyorum.
Aksini söyleme konusunda acizliğimi itiraf ediyorum.
Haddimi biliyor ve buraya altını çizerek bir daha yazıyorum: Dekolte giyinmek taciz sebebi değildir.
Galileo üstadımızın izinde yürüyor, kelleyi kurtarıyorum : “Dünya dönmüyor, dünya dönmüyor, dünya dönmüyor…”
Senai Demirci - Haber 7


Kaynak:http://www.haber7.com/haber/20110226/Dekolte-giyinmek-taciz-sebebi-degildir-cunku8230.php
 

Demnesia

Profesör
Katılım
14 Mart 2009
Mesajlar
3,166
Reaksiyon puanı
43
Puanları
0
Bu yazıyı yazan ne içtiyse aynından istiyorum....
 

Fantoma

Profesör
Katılım
9 Ağustos 2008
Mesajlar
2,506
Reaksiyon puanı
27
Puanları
228
Bir dönemin fenomen dergisi Gırgır'da, yanlış anımsamıyorsam "Seçme Saçmalar" başlıklı bir köşe vardı. Tam ona uygun bir şeyler karalamış bunu yazan da.. Dekolte nedir? Ne değildir? Plajda bikini giymiş hatun kişi'den daha dekolte bir giyim şekli var mıdır? Canımız bir hatunu taciz etmek istiyorsa, bunu bence hatun kişinin kılık kıyafetinden çok kendi beynimizin sapaklığı olarak değerlendirmek daha doğru değil midir? Bu gibi durumlarda elbette kendi suçumuzu da zavallı hatunlara isnat ettirmekten daha doğal ne olur? Yasalar değişmedikçe kadın, bu ülkede erkeğin şamar oğlanlığı'ndan kurtulamaz. Bu da, bu ülkede zor olduğu için, bu konu sürgit devam eder.
 

Elbruz46

Rektör
Katılım
22 Şubat 2008
Mesajlar
11,931
Reaksiyon puanı
1,338
Puanları
293
1 Tek tipleştirmeye hayır! Herkes sizin düşündüğünüz gibi düşünmek zorunda değil!
2 Okuduğunu anlamak gerek... Bazen dümdüz okumak yerine ne anlatmaya çalışıyor bu insan diye kafa yormak gerek...
 

ilahiyatci

Doçent
Katılım
22 Ağustos 2008
Mesajlar
577
Reaksiyon puanı
10
Puanları
18
eğer bu ülkenin insanlarına iffetsizliğin kadın ve erkeğin ortak özelliği olduğu ve bu perdeyi yırtan, haddi aşan tarafın genel olarak bedeni erkekten daha çekici ve yuvarlak hatlarla bezenen, vücudunun her bir noktası erkeğin aksine güzellik imgeleriyle bezeli olan kadın olduğu anlatılırsa o zaman kadınlar zaten güzel olduklarına ikna olacak ayriyeten güzel görünmek için dekolte giymeye, moda olduğu haliyle kışın ayazına tayttan beter şeylerle çıkmaya, evinin ve çocuklarının rızkını kozmetik malzemelerine yatırmaya son verecektir. bu da bu işin kaymağını yiyen, senelik 75 milyar dolarlık bir sektörün para akıtan oluğuna ağızlarını dayamış aç, obur para babalarının işine gelen en son şey olacaktır.
kadınlarımızın artık kendinin seks nesnesi olarak sunulmasına itiraz edecekleri halde, biz açılalım canım, niye siz bizi taciz ediyorsunuz sapık erkekler demeyi marifet bilip etrafta gezinebiliyorlar. üstelik bunu feminist bir zafer edasıyla yapıyorlar. ben sadece onlara acıyorum. onların bu histerik kaprislerinin hangi insanları semizlettiğini, bu semiren insanların günde kaç tane hem cinsleriyle yatak fantazileri yaptığını idrak edemeyip, yine iffetsizlikten yana görüş belirten modernizme boyanmış cahiliye kafasının tozlarına üfürmek istiyorum.
sizi kullanıyorlar. bedeninizden para kazanıyorlar. size çirkin olduğunuzu kabul ettirip sonra kendi ürünleriyle güzelleşeceğinize ikna ediyorlar. sonra yine sizden topladıkları paralarla her sezon yeni bir mankeni haremlerine alıyorlar. yarın belki bu mankenlerden biri sizin kızınız olacak. o zaman da gururlanırsınız artık,
 

ashabulyemin

Profesör
Katılım
6 Aralık 2008
Mesajlar
3,389
Reaksiyon puanı
20
Puanları
0
Müslümanın müslümana helal olanları haram olanları
Bence olaya buradan girmeli.Müslümanın müslümana helal olanları vardır paylaşabilir hatta paylaşırsa bereket hasıl olur.ecir kazanılır.
Birde haram olanı vardır ki buda namustur mahremiyettir.Örtü ayetlerinin tefsirlerine baktığımızda fitneye engel olunması öne çıkıyor.
İslam dini üzerine olanları ilgilendiren bu mevzuu Adem Aleyisselamdan beri böyledir İslam dininin en mükemmel gelişmiş ve son halinden önceki evrelerinde isevilikte yahudilikte de böyledir müslümanlıktan önce onlarda bu emirlere tabidiler.Kur'anın nuzulunden itibaren yeryüzündeki ayetleri duyan tüm kadınlar ayet hükümlerinden mesuldür.
Her kadın fıtraten güzeldir güzel bakılırsa.Allah[cc]onlarda yaratıcı sıfatını tecelli ettirmiş insanoğlunun yaradılmasına vesile etmiştir.Kadın güzelliğini ancak eşine gösterir niye çevredekiler sarkmasın niyetlerini bozmasın fitne hasıl olmasın diye.Erkeğede kıskanma duygusu verilmiştirki eşini veya haremini yabancı gözlerden muhafaza etsin diye.
Şimdi gayri islami dünyaya bakıyoruz kadın meta olmuş her fırsatta cinselliği kullanılıyor oto lastik banka reklamı gözünüze kadın bacağını sokuyorlar veya başka bir ürün göğüsler devreye giriyor.
Giyim sanayii belki dünyada inşaat sektöründen sonra geliyor birkaç sefer giy at bir kenara.peşin para.
Yazıya baktığımızda Senai Demircinin bir ironisini görüyoruz ki kendisi psikoloji konusunda uzmandır yani boşa sallamaz.
Dekolte ve taciz ilişkisine gelince
bence alakası yok .Marmariste uzun süre kaldım.Üstsüzler açıklar ya insanın nefsi uyanmıyor.Yani insan hayvanmı devamlı ereksiyon halde gez açık buldunmu laf at veya elle mudahale et hayır gerçekçi değil Eğer bir insan zivanadan çıkmışsa karşısındakinin kadın erkek yaşlı genç açık kapalı olduğu önemli değil bu konular ısıtılıp gündeme geliyor maksat islam gelecek kadınları kapatacak korkusu vermek.
islam zaten dünyanın kuruluşundan beri var yani gelecek diye kimse korkmasın ha açmak isteyenin ellerini kimse bağlamıyor
ama
Tv yayınları küçük çocukları dahi sanki sex meraklısı sexe hazır veya kadınları sexe aç gösteriyor ve hedef gösterilen kadınlar tacize uğruyor.Ama belki o kişide taciz amacı yok ulan buda hasret kalmıştır da açılamıyordur düşüncesi olabilir
Yani medya yayınların kadınları yaş ayırmaksızın sex objesi göstermeleri devam ettiği sürece tacizler tecavüzler devam edecektir.Kötüsü bunu yapanlar yaptıklarının kötülüğüne vakıf olamayacaklardır.
cum'anız mübarek olsun
 

7.43

Dekan
Katılım
11 Haziran 2008
Mesajlar
8,969
Reaksiyon puanı
332
Puanları
263
Hayret hiç tahmin etmediğim üyeler, hiç tahmin edemeyeceğim kişinin yazısını eleştirmişler. :)

Harika bir yazı. Eline, fikrine sağlık yazanın.
 

aperon

Doçent
Katılım
3 Mart 2009
Mesajlar
705
Reaksiyon puanı
11
Puanları
0
"dekolte giymek taciz sebebi" mantığına inananlar "burka" giyip taciz tecavüz vs'e uğrayanlar olduğu gerçeğini asla açıklayamazlar...
demekki kıyafetle olmuyor...olay kıyafetle olsaydı 40kusur sene önce eyüpsultanda ki gariban leyleğe tecavüz edilmezdi...
gariban hayvan dekoltemi giyiyordu,hayır...
taciz tecavüz sapkınlıktır...hastalıktır,suçtur,açıklaması olamaz!
 

Turab Garip

Dekan
Emektar
Katılım
30 Mayıs 2007
Mesajlar
6,887
Reaksiyon puanı
175
Puanları
1,243
Dekolte giymek, bakılmasından rahatsız değilim, bilakis görülmek istiyorum demektir.
 

ukab

Öğrenci
Katılım
4 Mart 2011
Mesajlar
3
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Nur Suresi
30. Mü'min erkeklere söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar. Bu davranış onlar için daha nezihtir. Şüphe yok ki, Allah onların yaptıklarından hakkıyla haberdardır.

31. Mü'min kadınlara da söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar. (Yüz ve el gibi) görünen kısımlar müstesna, zînet (yer)lerini göstermesinler. Başörtülerini ta yakalarının üzerine kadar salsınlar. Zinetlerini, kocalarından, yahut babalarından, yahut, kocalarının babalarından yahut oğullarından, yahut üvey oğullarından, yahut erkek kardeşlerinden, yahut erkek kardeşlerinin oğullarından, yahut kız kardeşlerinin oğullarından, yahut müslüman kadınlardan, yahut sahip oldukları kölelerden, yahut erkekliği kalmamış hizmetçilerden, yahut da henüz kadınların mahrem yerlerine vakıf olmayan erkek çocuklardan başkalarına göstermesinler. Gizledikleri zinetler bilinsin diye ayaklarını yere vurmasınlar. Ey mü'minler, hep birlikte tövbe ediniz ki kurtuluşa eresiniz!
KADINDA ERKEKDE KENDİ ÜZERİNE DÜŞMESİ GEREKENİ YAPACAK.AYET O KADARDA ANLAŞILMASI ZOR DEĞİL İSTEYEN TEFSİRLEREDE BAKAR BU AYAETLER SANKİ NOKTAYI KOYMUŞ.
 

Ketumm

Doçent
Katılım
18 Ekim 2009
Mesajlar
769
Reaksiyon puanı
5
Puanları
0
sen kapıyı açarsan içeri hırsız girer hırsızın hiç suçu yok mu diyeceksiniz tabi var ama sen eşşeğini sağlam kazığa bağla yinede
 

elmalisoda

Profesör
Katılım
4 Haziran 2010
Mesajlar
2,078
Reaksiyon puanı
23
Puanları
0
:) voaawww bayıldım! Harika bi yazı... Çok mantıklı, kesinlikle.
 
Üst