Hakantoris
Profesör
- Katılım
- 8 Mayıs 2020
- Mesajlar
- 1,700
- Reaksiyon puanı
- 1,242
- Puanları
- 293
Merhaba. Bildiğiniz gibi Renault 1999'da DACIA'yı kendi bünyesine katmıştı. Bu birleşmeden önce de ortaklıkları bulunuyordu. Dacia R12(Toros) temelli araçlar üretiyordu. 2004 yılında çıkan Dacia Logan (Renault Logan/Nissan Aprio) modeli Clio altyapısı ile çıkış yapmıştı. İç mekan tamamen Renault Clio ile aynı. Motor kaputunu açınca zaten direkt karşınıza Renault yazısı çıkıyor. Adamlar bunu zaten saklamıyor. Her yerde açık açık söylüyorlar. Ama asıl mesele bu değil. Mesele Dacia'nın 2004'ten 2020'ye kadar kendini ne kadar geliştirdiğidir. 2004-2013 arasında üretilen Dacia modellerine (Logan-Logan MCV-Sandero-Duster) bakarsak genellikle Clio 2 parçaları, Sandero ve Duster'da ise hem Clio 2 hem de Clio 3 parçaları görürüz. 2013-2020 yılları arasında üretilen modellerde ise Clio 3 altyapısı ve bazı Clio 2 parçalarını görürüz. Bu listeye 2.nesil Duster dahil değil. Örneklerle anlatırsam daha iyi anlaşılır diye düşünüyorum.
2020 model bir Dacia Dokker Van aldığınızı düşünelim.
Vites Topuzu: 1998-2005 arası üretilen Clio 2 parçası
Çamurlukta bulunan sinyaller: 1990-1998 arası üretilen Clio 1 parçası
Kapı Kolları: 1998-2012 Renault Symbol faz 3 parçası
Teknoloji: 2005-2012 arası üretilen Clio 3 ama Clio 4'de bulunan özellikler de mevcut.
Anahtar: Renault'un 1998-2012 ürettiği çoğu modelde kullandığı anahtar
Özet olarak Dacia=Modern Toros
2020 model bir Dacia Dokker Van aldığınızı düşünelim.
Vites Topuzu: 1998-2005 arası üretilen Clio 2 parçası
Çamurlukta bulunan sinyaller: 1990-1998 arası üretilen Clio 1 parçası
Kapı Kolları: 1998-2012 Renault Symbol faz 3 parçası
Teknoloji: 2005-2012 arası üretilen Clio 3 ama Clio 4'de bulunan özellikler de mevcut.
Anahtar: Renault'un 1998-2012 ürettiği çoğu modelde kullandığı anahtar
Özet olarak Dacia=Modern Toros