İnanmamak gibi bi kavram söz konusu olamaz,her insan inanma ihtiyacı hisseder.Ateist kişiler bile Allahın olmadığına İNANIYOR.Sonuçta her insan bişeye İNANIYOR.
En sıkı ateist bile ölüm anında Allah diyor...
İnanmamak gibi bi kavram söz konusu olamaz,her insan inanma ihtiyacı hisseder.Ateist kişiler bile Allahın olmadığına İNANIYOR.Sonuçta her insan bişeye İNANIYOR.
En sıkı ateist bile ölüm anında Allah diyor...
"aferin sana ama sadce okumak yetmez anlamakta önemli bu sizde yok
a birazda kalite lazım bu konudada sizden hiç umudum YOK"
5 yıla kalmaz sökersin türkçe yazmayı... Biraz daha gayret.
Konu Türkçe dersi değil konuyu saptırma, kendi düşüncelerinizi kendinize ve ailenize saklayın bize aktarmaya çalışmayın, sizin gibi ısrarcıların sadece bu katagoride mesajlarını görüyoruz ve hepside yeni üyelikler ayrıca nedense teknoloji başlıklarında yoksunuz!
yeni yeni kelimeler öğrenmiş burda cümle içinde kullanıyo aferiin sanaaa alkııışşşSiz yapınca ders vermiş oluyorsunuz, biz yapınca arsız oluyoruz.
Biraz daha sağlam argümanlara sahip olsanız da daha zevkli tartışıp bu salak saçma atışmalarda boğulmasak ne güzel olurdu.
@neydiyaaunuttum, koş bak bakalım 'argüman' ne demekmiş? Senin eğitimin de aradan çıkmış olsun.
Arkadasim yaniliyorsun simdiki tevratta yahudilerin düsmanlarini öldürmelerini,kadin,cocuk,yasli, demeden öldürmelerini tarlalarini yagmalamalarini emreder.yahudiler öldürürken büyük bir ibadet yapiyormuscasina zevk duyarlar.hic bir dinde adam öldürmek iyi degildir bu sadece yahudilik icin gecerli degildir.
Bu yazi burdaki konu basligi ile uymadi ama yazmak ihtiyaci duydum.ayrica siz burda tartismiyorsunuz ki ben hic fikir mücadelesi görmedim,sizler sadece birbirinize hakaret ediyorsunuz yada egonuzu tatmin ediyorsunuz.ben hakliyim mücadelesi vermek yerine neden dogruyu bulmak ve yanlislari terk etmek icin ugrasmiyoruz?
peki ben bunun ilk basamagini yapayim soruyorum size;bir insan neden Allaha inanir yada bir insan neden allaha inanmayip ateist olur?
Kötü değil düşünürsen,Ateist mi
Benim matematik öğretmenim ateist ti ,
kötü bir şey ya hiç bir ibadet , şükür yok
Öncelikle şunu belirtiyim, Kuran-ı Kerim dışında inen bütün kitaplar kişilerin, ülkelerin, kiliselerin veya ibadet habelerin kendi çıkarlarına göre değiştirilmiştir. Kuran-ı Kerim dışında dedim çünkü Allah(c.c.) "Biz onu(Kuran-ı Kerim) Kıyamet kopana dek her türlü şeye karşı koruyacağız" der.
o zaman sana veya cevaplayabilecek herhangi birine süper bi soru:
allah kuranı kerimi her türlü şeye karşı koruyabiliyor da neden zamanında tevrat, zebur ve incilin değişmesini engelleyememiştir?
Hz Ali r.a bir ataist namaz kılarken gelmiş bunları boşa kılıyorsun öldükten sonra hayat hiç olur mu demiş.Hz.Ali r.a peki demiş senin inandığın gibiyse ben en fazla günde 1 saat kaybettim demiş.Ya benim inandığım gibiyse o zmn sen ne yapacaksın.ben ateist değilim, agnostik im ama olan aynı bu dediklerin gibi olacak. tek bir hayatımız var ve onu iyi değerlendirmek lazım. bu yönüyle baktığın zaman ateistler ve agnostikler hayata önem verirler, çünkü kutsal olan tek şey yaşamdır onlar için.
sen inançsızların herhangi bir dine inananlara göre çok çok az suç işlediklerini biliyor musun? hapishanelerde inançsızların diğerlerine göre neredeyse yok denecek kadar az olduğunu biliyor musun? çünkü inanmayanlar için yaşam her şeyden önemlidir, kutsaldır.
tarihe bakarsan dünyadaki birçok savaşın dinler yüzünden çıktığını da göreceksiniz...
Helitron´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
o zaman sana veya cevaplayabilecek herhangi birine süper bi soru:
Allah Kuran-ı Kerim'i her türlü degiştirmeye karşı koruyabiliyor da neden zamanında tevrat, zebur ve incilin değişmesini engelleyememiştir?
Kader imandandır ilk yaratılan ruh Resul-u ekrem efendimizin ruhudur.Ve rabbim onun dünyaya gelerek tüm dünyaya tebliğ şerefiyle şereflendirmiştir.Resul-u Ekrem efendimizden önceki peygamberler belirli bir millete ve coğrafya için gönderilmiştir ama efendimizden sonra tek din islamdır.Kitaplar niye bozuluyor diyosanız incili tevratı ezberleyen bir kişi gördünüz mü ama bizim hafızlarımız var.RAbbim gaybı biliyor ve en sevgilisini dünyaya göndermek için zemin hazırlıyor tüm kitaplar korunsaydı.Kitaplara ne gerek kalırdı direk cennete koyardı.Rabbim ruhu yarattığı anda cennetlik mi cehennemlik mi olduğunu kendisine iman edip etmeyeceğini biliyor.Ama direk cehenneme gönderse rabbim o kul beni imtihan etseydin ben iman ederdim demiyecek mi.Rabbim bu hayatı verdi bizim söz söyleyecek bir şey bırakmadı.İslama inanmayanı anlarım ama Allah'a inanmayana inanamıyorum.
Arkadaşlar ataist arkadaşlar ister okusun ister okumasınlar ama herşeye bir cvp vardır.Bizim bilgimizbelki kendilerini tatmin etmiyordur.Ama arasınlar araştırsınlar bir ilmi yeten vardır.Klya kaçmasınlarEbu Hanife (r.a.) onunla birlikte münazaranın akdedileceği camiye gider. Ateist minbere çıkar ve tartışacağı kişiyi ister. Çocuk olduğu halde karşısına Ebu Hanife çıkar. Ateist yaşına bakarak onu küçük görür. Ebu Hanife: “Yaşla insanları kıymetlendirmeyi bırak da ne söyleyeceksen onu söyle.”der. Ateist Ebu Hanife’nin cesareti karşısında dona kalır. Belli bir zaman geçtikten sonra kendini toparlar ve Ebu Hanife’ye: “Başı ve sonu olmayan bir şeyin mevcudiyeti nasıl mümkün olur?” diye sorar. Ebu Hanife: - Sayı sistemini bilir misin?
- Evet.
- O halde söyle bakalım “bir” sayısından önce ne vardır?
- O ilktir ondan önce sayı olmaz.
- Mecazi manada “bir” olan sayıdan önce bir şey olmaz da gerçek anlamda “bir” olan Allah Tela’dan önce nasıl bir şey olur?!
Ateist bu cevaba karşılık veremeyince yeni bir meseleye geçer ve Ebu Hanife’ye;
“Hiçbir şeyin yönlerden hali olmadığını, bu durumda –haşa- (Allah Teala’nın da bir yönünün olması gerektiğini) Onun (c.c.) görünüşünün hangi yöne doğru olduğunu” sorar. Ebu Hanife (r.a.):
- Lambayı yaktığında ışığı hangi yöne doğrudur.
- Işığı alma noktasında bütün yönler eşittir.
- Mecazi ışığın durumu bu ise, göklerin ve yerlerin ebedi ve daimi nuru Allah Teala nasıl olur? Onun yönlerden münezzeh olması evleviyetle gereklidir.
Ateist bu cevaba da karşılık veremez ve yeni bir bahis açar. Ebu Hanife’ye hitaben şöyle der: “Mevcut olan her şey için bir mekan olmadır. Madem Allah vardır o halde nerededir?” Ebu Hanife ateiste karşılık verme yerine etraftakilere emredip meclise süt getirtir. Ardından da ateiste: “Bunda yağ var mı?” diye sorar. Ateist “Evet” diye karşılık verince Ebu Hanife Şöyle der:
- Yağ sütün neresindedir?
- Belli bir yerle sınırlı değildir.
- Varlığı geçici olan bir şeyin durumu böyle olursa yer ve göklerin yaratıcısı ebedi ve sonsuz olan Allah Teala’nın durumu nasıl olur?!
- O ne ile meşguldür?
- Sen bütün bu soruları minberde iken sordun. Ben de onlara cevap verdim. Şimdi sen yere in, minbere ben çıkayım.
Ateist iner ve Ebu Hanife söylediği gibi minbere çıkar. Ardında da ateistin sorusunu yanıtlar: “Minberde senin gibi yaratanı, yaratılanlara benzetenler olduğunda onu indirir; yerde de benim gibi muvahhitler olduğunda onları oraya çıkarır. ‘O her an yeni bir ilahi tasarruftadır.’[22] Dehri şaşırır; Tek kelime konuşamaz.[23]
o zaman sana veya cevaplayabilecek herhangi birine süper bi soru:
allah kuranı kerimi her türlü şeye karşı koruyabiliyor da neden zamanında tevrat, zebur ve incilin değişmesini engelleyememiştir?
Bizim bilmediğimiz ne İbn-i Sinalar, ne Farabiler var...
dünyanın % 99'u bir kutsala inanır.:clover:
dünyanın 3/4'ü ahirete, cennet ve cehenneme inanır.:devil:
bu kadar insan yanılıyor, siz gerçegi bulmuşsunuz.:euro:
ahirette insanlar iki kısım olur.(dünyada çok kısım olduklarına bakma)
bir kısım iyiler,bir kısım kötüler.:razz:
iyiler cennette,kötüler cehennemde azaptadır.:icon_::sweatdrop:
şimdi düşün...
kuvvetli bir ihtimalle ahiret vardır, o halde ben hangi kısmın içinde olurum, diye.
----------------------------------------------------
balıklama atladım, özür dileyerek...:sorry2:
senin hakkında bilgi sahibi olmak için ayrıca bi üniversite bitirmeye gerek yok ama merak ediyosan söyllim ünv.mezunuyum
bukadar sinirlenmen senin artık sıkıştığını gösterir sende bi kavanoz içindesin kendini kapamışın bi kavanoza öteki tarafı göremiyosun ayrıca bhsettiğin o aaraştırmayı kim kimlerin üzerinde yapmı merak ediyorum bana soran olmadı şahsen onlarıda yapanlarda ortaya atanlarda senin gibi misyonerler
bazı gercekler vardırki bunların ispata ihtiyacı yoktur inaç gibi
bunlar görülmez elle tutulmaz
neden zoruna gidiyoki sizde açıyosunuz gelip gelip karıştırıp karıştırıp gidiyosunuz
ayrıca sen bilinmezci değilmiydin sananne ateistlerden savunmak sanamı kaldı
demekki aranızda bi fark yok hepnizin amacı aynı
hem zaten inaçsız biri olarak ve elinden geldiği kadar nefesinizin yettiği kadar allah ı ve peygamberini gönderdiği yüce dini inakar etmiyomusunuz neden kışkırdın anlamadım
sen zaten ateistsin allah ile işin yokki sen kendi kendine yatiyosun yokluğunu savunduğun inaçlar hakkında neden konusuyosun boşwer gitsin:mrgreen::sweatdrop: