shakal
Profesör
- Katılım
- 9 Mart 2009
- Mesajlar
- 1,770
- Reaksiyon puanı
- 29
- Puanları
- 228
aaa vay beee adam sanki alimlerin ilmini almis buraya kopyalamis,sen ne iciyorsun öyle
zenginliğinin kaynağı islam tarihi ve hadislerdir.
cariye nikahlı kadın değildir. onlar hanımıdır. cariye ise savaşlarda payına düşen tutsaklar yada köle kadınlara denir. kurana göre cariye ile nikah şartı yoktur.
cariye ayrı 4 kadın ayrı ayrıca prygamber öldüğünde cariyeler hariç 11 hanımı vardır ve hiçbirisi düşkün kimseler değil tam aksine arapların ileri gelenlerinin kızlarıdır.
peygamberin 100 erkek gücünde olduğunu söyleyen hadisler var. ayrıca aişe den aktarılan bir hadise göre peygamber eşlerini sıraya koymuştur ve hepsinin günü vardır. bunlar son sözlerim takibi bırakıyorum
Peki araplaryn ileri gelen kadinlari oldugu ne malum nerden biliyosun?
kırk yıllık müminsiniz hiç mi asrı sadet dönemini okumadınız? peygamberin bütün hanımlarıyla ilgili detaylar var..
kırk yıllık müminsiniz hiç mi asrı sadet dönemini okumadınız? peygamberin bütün hanımlarıyla ilgili detaylar var..
Bazı insanlar böyle oluyor. İşlerine gelen şeyleri yazıyorlar, bence siz de konuyu bırakın da sevinsinler.
kırk yıllık müminsiniz hiç mi asrı sadet dönemini okumadınız? peygamberin bütün hanımlarıyla ilgili detaylar var..
hangi islam tarihi kitapları ve hangi hadisler? yine mesnetsiz atıp tutmalar...
nikahsız olarak bir kadınla birleşmek, zinadır. Kur'an'da cariyeye nikah yok demek iftiradır...
arapların ileri gelenlerinin kızlarının adları ve bağlı oldukları aileleri kimler? bunların mal varlığı ile alakalı ne gibi bilgi var?
daha önce uzun uzadıya yazdığın hadislerin kaynağını ve sahihliğini araştırmadan "şu konuda hadisler var" demek abesle iştigaldir...
Bazı insanlar böyle oluyor. İşlerine gelen şeyleri yazıyorlar, bence siz de konuyu bırakın da sevinsinler.
zenginliğinin kaynağı islam tarihi ve hadislerdir.
cariye nikahlı kadın değildir. onlar hanımıdır. cariye ise savaşlarda payına düşen tutsaklar yada köle kadınlara denir. kurana göre cariye ile nikah şartı yoktur.
cariye ayrı 4 kadın ayrı ayrıca prygamber öldüğünde cariyeler hariç 11 hanımı vardır ve hiçbirisi düşkün kimseler değil tam aksine arapların ileri gelenlerinin kızlarıdır.
peygamberin 100 erkek gücünde olduğunu söyleyen hadisler var. ayrıca aişe den aktarılan bir hadise göre peygamber eşlerini sıraya koymuştur ve hepsinin günü vardır. bunlar son sözlerim takibi bırakıyorum
işte bak kim hakli burdan anla sabır zuhahahala promidal sen hangi maymun türündendin ,yani ben cikaramadim burdan yani atalarin hangi maymun türü ,burdan secilmyionda,ana maymunun birde arkadasi varmis muz istermisin
ben ne diyorum sabahtan beridir ,okumuyormusun ,asr suresinde buyurur ,onlar hakki ve sabri tavsiye ederler ,yani hayr bu adami ciddiye almamakta yatar mevlana derki cahillerle tartismayin ya öfkenizi hoplatir yada edebinizi bozarkusura bakma ama senin samimiyetine, gerçek manada tartışmak istediğine dair hiç inancım kalmadı. maksadın sadece laf ebeliği yapıp biryerlerden alıp yapıştırmak. hafız olduğunu söylüyorsun ama ezberlediğin ayetlerin mantığını anlamadan burada ahkam kesiyorsun.
Onlar/Müminler, mahrem yerlerini günahlardan korurlar. Yalnız eşleri ve ellerinin altında bulunan cariyeleri ile ilişki kurarlar.(Müminûn, 23/5-6).
Eğer (birden çok evlilikte kadınlar arasında) adaleti gerçekleştirmekten endişe ederseniz, bir kadınla veya eliniz altında olan cariyelerle yetinin.(Nisa, 4/3).
la promidal sen hangi maymun türündendin ,yani ben cikaramadim burdan yani atalarin hangi maymun türü ,burdan secilmyionda,ana maymunun birde arkadasi varmis muz istermisin
ayeti, konu bağlamından koparıp buraya yapıştırmak haklılığını ispatlamaz. ve bu ayetlerin konuyla alakası ne? nikahsız evlilikle ne alakası var?
Birde bunu çevirenler de önemli acaba kim çevirmiş meal olarak onu da araştırmak lazım bu tür konularda dikkatli olmak lazım.Aynı ayeti çok farklı yorumlayabiliyorlar.Onlar/Müminler, mahrem yerlerini günahlardan korurlar. Yalnız eşleri ve ellerinin altında bulunan cariyeleri ile ilişki kurarlar.(Müminûn, 23/5-6).
Eğer (birden çok evlilikte kadınlar arasında) adaleti gerçekleştirmekten endişe ederseniz, bir kadınla veya eliniz altında olan cariyelerle yetinin.(Nisa, 4/3).
tartışma ve toplum ahlakı ile bağdaşmayan yorumları lütfen yapmayın.
- - - Mesaj Güncellendi - - -
eğer cariyeler ile evlenselerdi "cariyeler ve eşleri" diye ayırmazdı çünkü onlarda eşi olurdu
- - - Mesaj Güncellendi - - -
eğer cariyeler ile evlenselerdi "cariyeler ve eşleri" diye ayırmazdı çünkü onlarda eşi olurdu
Bi ateiste neden ahlak veriyoruzki birak yesin kendini
bana soru soruluyor ve cevap bekleniyor bende cevaplıyorum. ikincisi kimsenin şahsına yönelik en ufak bir sygısızlık yapmadım ama saygısız olduğumu söylemişsin açıklarmısın nedir saygısızlık. yok eğer sorulan sorulara verdiğim cevapları inançlarınıza saygısızlık olarak görüyorsanız inançlarınızla ilgili tartışmalardan uzak durmalısınız..meyve olayinda haklisin hadi muz sevmiyorsa demi ,arkadasim tartisma derken ,sadece laf ebeligi yapmakmi yoksa fikir alis verisinde bulunmakmi ,yok sadece üstünlük yarisinda isen bu insani kör eder ,ve körlük onun aklini kapatir ,sen ne amac icindesin ,yok burda zirvalicam birileride burda bunu düzeltmek icin ugrasacaksa buda ahlak konumuna girmez ,saygiyi sadece kelimelerde degil durusunla suskunlugunla ,halinle bile belli edersin,ama sen burda saygi kurallarina uymuyorsun
o ayetlerde evlilik şartı yoktur evlenmek istenirse diye başlıyor ki bunu da islam yorumcuları "cariyeden çocuk yapma arzusundaysa evlenmelidir" diye yorumluyorlar. ve yine o ayetlerde evlenmek için cariyenin hür bırakılma şartı vardır ki o zaman artık bir cariye değil hür kadındır. yani bir cariye ile evlendikten sonra o kadın artık cariye diye anılamaz eşin olarak anılır. cariye nikahsız köle demektir. bu gelenek osmanlı saray hareminde de devam etmiştir. haremdeki cariyelerle padişah nikah yapmamıştır (tek istisna hürrem sultandır ki o da azad edildikten sonra olmuştur)bu, bir ayrımı ifade etmek için kullanılmıştır. hür kadınlardan ve evlenmek şartıyla cariyelerinden manasındadır. cariye ile evliliğe dair nur 32, nisa 3-25. ayetleri delildir.