Asus DSL AC750(AC51) Sürekli İnternet Kopma Sorunu

Bu konuyu okuyanlar

dopeboy

Asistan
Katılım
25 Ağustos 2016
Mesajlar
360
Reaksiyon puanı
66
Puanları
28
Yaş
34
Herkese iyi forumlar. Yaklaşık 2.5 seneden beri aktif olarak kullanıyorum ve genelde çok nadir kapatıp açıyorum. Son birkaç aydır yaşadığım sorunu kısaca özetlemek istiyorum. Modemi her zamanki gibi normal kullanıyorum. Download, Upload veya pingimde bir anormallik yok. Her şey normal. Fakat durup dururken bir anda internetim gidiyor. Garip olan kısmı ise DSL ve Internet ışığı hala yanıyor. Yani modemin üstüne baktığımda herhangi bir olumsuz durum yok her şey normal gözüküyor. Ethernet kablosuyla bağlı olduğum bilgisayara da internet gelmiyor Wifi ile bağlı olduğum telefona da. Tek çözümü modemi kapatıp açmak oluyor. O şekilde düzeliyor fakat tekrardan ne zaman kopacağı belli olmuyor. Bazen 3 saat bazen 5 saat bazen de 15 dakika sonra aynı problem yaşanabiliyor. Başta modemi sıfırladım, asus panele girip sıfırdan kurulum yaptım ve Firmware yazılımı son sürümüne yükselttim fakat herhangi bir sonuç alamadım. Ürünün garantisi hala devam ediyor. Geçen hafta garantiye götürdüm ve aynı bu yazdıklarımı bir kağıda yazıp garantiye bıraktım. Bugün modemi teslim aldım ve yine aynı sorunu yaşadım. Garantideyken modem sıfırlanmış sıfırdan yazılım atılmış fakat hala sorun devam ediyor. Şuanda ne yapmam gerekiyor hiçbir fikrim yok. Yardımcı olabilir misiniz lütfen? Neyde sorun yaşıyorum sizce? Adaptörle mi ilgili acaba diyeceğim de öyle olsa bile orjinal adaptör bulamam. Çok arada kaldım. Yardımcı olan arkadaşlara şimdiden çok çok teşekkürler.
 

AlperShal

Profesör
Katılım
14 Ekim 2018
Mesajlar
2,724
Reaksiyon puanı
2,554
Puanları
113
Hocam ben Asus AC51 kullanıyorum 1 aydır aynı sorunu ben de yaşıyorum. Bizimkinin garantisi bitmiş olmalı. Garip bir durum.
 

Laufeyson

Rektör
Katılım
19 Temmuz 2020
Mesajlar
10,870
Reaksiyon puanı
13,061
Puanları
113
İSS olarak ne kullanıyorsunuz?
Herkese iyi forumlar. Yaklaşık 2.5 seneden beri aktif olarak kullanıyorum ve genelde çok nadir kapatıp açıyorum. Son birkaç aydır yaşadığım sorunu kısaca özetlemek istiyorum. Modemi her zamanki gibi normal kullanıyorum. Download, Upload veya pingimde bir anormallik yok. Her şey normal. Fakat durup dururken bir anda internetim gidiyor. Garip olan kısmı ise DSL ve Internet ışığı hala yanıyor. Yani modemin üstüne baktığımda herhangi bir olumsuz durum yok her şey normal gözüküyor. Ethernet kablosuyla bağlı olduğum bilgisayara da internet gelmiyor Wifi ile bağlı olduğum telefona da. Tek çözümü modemi kapatıp açmak oluyor. O şekilde düzeliyor fakat tekrardan ne zaman kopacağı belli olmuyor. Bazen 3 saat bazen 5 saat bazen de 15 dakika sonra aynı problem yaşanabiliyor. Başta modemi sıfırladım, asus panele girip sıfırdan kurulum yaptım ve Firmware yazılımı son sürümüne yükselttim fakat herhangi bir sonuç alamadım. Ürünün garantisi hala devam ediyor. Geçen hafta garantiye götürdüm ve aynı bu yazdıklarımı bir kağıda yazıp garantiye bıraktım. Bugün modemi teslim aldım ve yine aynı sorunu yaşadım. Garantideyken modem sıfırlanmış sıfırdan yazılım atılmış fakat hala sorun devam ediyor. Şuanda ne yapmam gerekiyor hiçbir fikrim yok. Yardımcı olabilir misiniz lütfen? Neyde sorun yaşıyorum sizce? Adaptörle mi ilgili acaba diyeceğim de öyle olsa bile orjinal adaptör bulamam. Çok arada kaldım. Yardımcı olan arkadaşlara şimdiden çok çok teşekkürler.
 

Yasiin

Dekan
Katılım
23 Haziran 2020
Mesajlar
5,167
Reaksiyon puanı
3,968
Puanları
113
Snr değerlerini atar mısın?
 

thelordof

Asistan
Katılım
12 Kasım 2016
Mesajlar
364
Reaksiyon puanı
62
Puanları
28
Herkese iyi forumlar. Yaklaşık 2.5 seneden beri aktif olarak kullanıyorum ve genelde çok nadir kapatıp açıyorum. Son birkaç aydır yaşadığım sorunu kısaca özetlemek istiyorum. Modemi her zamanki gibi normal kullanıyorum. Download, Upload veya pingimde bir anormallik yok. Her şey normal. Fakat durup dururken bir anda internetim gidiyor. Garip olan kısmı ise DSL ve Internet ışığı hala yanıyor. Yani modemin üstüne baktığımda herhangi bir olumsuz durum yok her şey normal gözüküyor. Ethernet kablosuyla bağlı olduğum bilgisayara da internet gelmiyor Wifi ile bağlı olduğum telefona da. Tek çözümü modemi kapatıp açmak oluyor. O şekilde düzeliyor fakat tekrardan ne zaman kopacağı belli olmuyor. Bazen 3 saat bazen 5 saat bazen de 15 dakika sonra aynı problem yaşanabiliyor. Başta modemi sıfırladım, asus panele girip sıfırdan kurulum yaptım ve Firmware yazılımı son sürümüne yükselttim fakat herhangi bir sonuç alamadım. Ürünün garantisi hala devam ediyor. Geçen hafta garantiye götürdüm ve aynı bu yazdıklarımı bir kağıda yazıp garantiye bıraktım. Bugün modemi teslim aldım ve yine aynı sorunu yaşadım. Garantideyken modem sıfırlanmış sıfırdan yazılım atılmış fakat hala sorun devam ediyor. Şuanda ne yapmam gerekiyor hiçbir fikrim yok. Yardımcı olabilir misiniz lütfen? Neyde sorun yaşıyorum sizce? Adaptörle mi ilgili acaba diyeceğim de öyle olsa bile orjinal adaptör bulamam. Çok arada kaldım. Yardımcı olan arkadaşlara şimdiden çok çok teşekkürler.
AC51 mi AC750 mi sizde ki?
 

Pesioska

Öğrenci
Katılım
1 Ekim 2020
Mesajlar
2
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
37
Aynı sorunu bende yaşıyorum. Sorun anladığım kadarı ile Firmwareden kaynaklı. Eski modemim N16 da aynı Firmware kullanıyordu. 1.1.2.3_858 sürümünde bağlantı yaklaşık 10-15 dk içerisinde kopmaya başlıyor. Tüm modem ışıkları yanık bilgisayar üzerinde hiç bir hata yokken. Müşteri hizmetlerini aradığımda bağlantının sürekli olarak koptuğu söyleniyor ama farklı marka bir modemde bu sorun yaşanmıyor. Ekteki resimden görüleceği üzere hat değerlerim gayet yüksek. Speedtest sonuçları ise garip. Garantiye gönderdim ve sabah teslim alınan modem akşamına geri gönderimi yapıldı. Bazıları bu sorunu yaşarken bazıları hiç bir ayar hiç bir sorun olmadan kullanabiliyor.
 

Ekli dosyalar

  • 297B4B4D-415A-4DCB-97B5-867A0E86F75D.jpeg
    297B4B4D-415A-4DCB-97B5-867A0E86F75D.jpeg
    45.9 KB · Görüntüleme: 863
  • 93104927-45F0-4ECC-89C8-0F9918843D38.jpeg
    93104927-45F0-4ECC-89C8-0F9918843D38.jpeg
    47.5 KB · Görüntüleme: 816

dopeboy

Asistan
Katılım
25 Ağustos 2016
Mesajlar
360
Reaksiyon puanı
66
Puanları
28
Yaş
34
İSS olarak ne kullanıyorsunuz?
TurkTelekom

Snr değerlerini atar mısın?
Snr değerleri dediğiniz şey nedir? Tam olarak bilmiyorum.

AC51 mi AC750 mi sizde ki?
AC750 yazıyor kutunun üzerinde ama ikisi de aynı modem.

Aynı sorunu bende yaşıyorum. Sorun anladığım kadarı ile Firmwareden kaynaklı. Eski modemim N16 da aynı Firmware kullanıyordu. 1.1.2.3_858 sürümünde bağlantı yaklaşık 10-15 dk içerisinde kopmaya başlıyor. Tüm modem ışıkları yanık bilgisayar üzerinde hiç bir hata yokken. Müşteri hizmetlerini aradığımda bağlantının sürekli olarak koptuğu söyleniyor ama farklı marka bir modemde bu sorun yaşanmıyor. Ekteki resimden görüleceği üzere hat değerlerim gayet yüksek. Speedtest sonuçları ise garip. Garantiye gönderdim ve sabah teslim alınan modem akşamına geri gönderimi yapıldı. Bazıları bu sorunu yaşarken bazıları hiç bir ayar hiç bir sorun olmadan kullanabiliyor.

Bende eskiden 858 sürümü vardı. Garantiye gönderdim, teslim aldığımda şuanda bir alt sürüme düşürmüşler Firmware güncellemesini. Ben de böyle olunca bir bildikleri vardır herhalde deyip hiç ellemedim. Ama sorun çıkmıyor mu? Bunda da sorun çıkıyor. En azından 2-3 saatte bir değil. 10 saat bazen 15 saatte bir sorun çıkıyor. Azalmış fakat hala devam ediyor. Dediğin gibi bazılarında hiçbir sorun yaşatmıyor bazılarında da örnek benim gibi, sorun yaşayan çok insan var. Speedtestlerde filan normal kullanımda hiçbir sorun gözükmüyor mesela. Gayet stabil ve temiz. Acaba ne yapmalıyım? Değişim istersem yüzde doksan kabul etmeyeceklerdir. Garanti de pek bir şey yapamıyor malesef ki.
 

Pesioska

Öğrenci
Katılım
1 Ekim 2020
Mesajlar
2
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
37
TurkTelekom


Snr değerleri dediğiniz şey nedir? Tam olarak bilmiyorum.


AC750 yazıyor kutunun üzerinde ama ikisi de aynı modem.



Bende eskiden 858 sürümü vardı. Garantiye gönderdim, teslim aldığımda şuanda bir alt sürüme düşürmüşler Firmware güncellemesini. Ben de böyle olunca bir bildikleri vardır herhalde deyip hiç ellemedim. Ama sorun çıkmıyor mu? Bunda da sorun çıkıyor. En azından 2-3 saatte bir değil. 10 saat bazen 15 saatte bir sorun çıkıyor. Azalmış fakat hala devam ediyor. Dediğin gibi bazılarında hiçbir sorun yaşatmıyor bazılarında da örnek benim gibi, sorun yaşayan çok insan var. Speedtestlerde filan normal kullanımda hiçbir sorun gözükmüyor mesela. Gayet stabil ve temiz. Acaba ne yapmalıyım? Değişim istersem yüzde doksan kabul etmeyeceklerdir. Garanti de pek bir şey yapamıyor malesef ki.

Evet tüm sürümlerde sorun var bende interneti kullanılamaz hale getiriyor. Srn değeri modem arayüzünde bulabilirsin. Yönetim sekmesinin altındaydı galiba
 

Laufeyson

Rektör
Katılım
19 Temmuz 2020
Mesajlar
10,870
Reaksiyon puanı
13,061
Puanları
113
TurkTelekom


Snr değerleri dediğiniz şey nedir? Tam olarak bilmiyorum.


AC750 yazıyor kutunun üzerinde ama ikisi de aynı modem.



Bende eskiden 858 sürümü vardı. Garantiye gönderdim, teslim aldığımda şuanda bir alt sürüme düşürmüşler Firmware güncellemesini. Ben de böyle olunca bir bildikleri vardır herhalde deyip hiç ellemedim. Ama sorun çıkmıyor mu? Bunda da sorun çıkıyor. En azından 2-3 saatte bir değil. 10 saat bazen 15 saatte bir sorun çıkıyor. Azalmış fakat hala devam ediyor. Dediğin gibi bazılarında hiçbir sorun yaşatmıyor bazılarında da örnek benim gibi, sorun yaşayan çok insan var. Speedtestlerde filan normal kullanımda hiçbir sorun gözükmüyor mesela. Gayet stabil ve temiz. Acaba ne yapmalıyım? Değişim istersem yüzde doksan kabul etmeyeceklerdir. Garanti de pek bir şey yapamıyor malesef ki.
Bende DSL N 16 var. Sorun modemde değil. TT altapısında sorun var.
 

Szayel

Profesör
Katılım
14 Ağustos 2019
Mesajlar
2,018
Reaksiyon puanı
1,147
Puanları
113
Çok uzun yazmışsın okumadım. Güncelleme alıyor bu cihaz hiç güncelliyor musun firmware'yi ?
 

slmycl11

Öğrenci
Katılım
10 Kasım 2020
Mesajlar
3
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Herkese iyi forumlar. Yaklaşık 2.5 seneden beri aktif olarak kullanıyorum ve genelde çok nadir kapatıp açıyorum. Son birkaç aydır yaşadığım sorunu kısaca özetlemek istiyorum. Modemi her zamanki gibi normal kullanıyorum. Download, Upload veya pingimde bir anormallik yok. Her şey normal. Fakat durup dururken bir anda internetim gidiyor. Garip olan kısmı ise DSL ve Internet ışığı hala yanıyor. Yani modemin üstüne baktığımda herhangi bir olumsuz durum yok her şey normal gözüküyor. Ethernet kablosuyla bağlı olduğum bilgisayara da internet gelmiyor Wifi ile bağlı olduğum telefona da. Tek çözümü modemi kapatıp açmak oluyor. O şekilde düzeliyor fakat tekrardan ne zaman kopacağı belli olmuyor. Bazen 3 saat bazen 5 saat bazen de 15 dakika sonra aynı problem yaşanabiliyor. Başta modemi sıfırladım, asus panele girip sıfırdan kurulum yaptım ve Firmware yazılımı son sürümüne yükselttim fakat herhangi bir sonuç alamadım. Ürünün garantisi hala devam ediyor. Geçen hafta garantiye götürdüm ve aynı bu yazdıklarımı bir kağıda yazıp garantiye bıraktım. Bugün modemi teslim aldım ve yine aynı sorunu yaşadım. Garantideyken modem sıfırlanmış sıfırdan yazılım atılmış fakat hala sorun devam ediyor. Şuanda ne yapmam gerekiyor hiçbir fikrim yok. Yardımcı olabilir misiniz lütfen? Neyde sorun yaşıyorum sizce? Adaptörle mi ilgili acaba diyeceğim de öyle olsa bile orjinal adaptör bulamam. Çok arada kaldım. Yardımcı olan arkadaşlara şimdiden çok çok teşekkürler.
selamlar. bu sorunun bire bir aynısını ben de yaşıyorum. çözüm bulabildiniz mi acaba?
 

Whytekin

Öğrenci
Katılım
27 Kasım 2020
Mesajlar
1
Reaksiyon puanı
1
Puanları
3
Yaş
59
Ben de AC51 kullanıyorum. Bu sorunu şu şekilde aştım: Kopmanın nedeni CRC değerinin zamanla artarak yüzbinlere ulaşması. Yönetim / DSL ayarı kısmına girip SNR değerini yükseltiyorum. SNR yükseldikçe hız düşüyor ama kopmalar azalıyor. Benim normal hızım 90 iken SNR 8, SNR yi 20 yaptım hızım 55 e indi ama kopma olmuyor. Siz kendi hat değerlerinize göre ideal SNR değerini deneme ile bulabilirsiniz. SNR yi değiştirince Sistem günlüğü altında DSL günlüğünü takip edin. CRC değeri orada. CRC sıfır kalıyorsa ne ala, artmaya başlıyorsa SNR yi arttırın. 15 yapın, sonra 16, sonra 17. Ben 20 de buldum çözümü.
SNR Sound noise ratio, hattınızdaki elektromanyetik gürültü oranı. Hattın kalitesi ile ilgili. Tüm hat mükemmel olsa SNR değeri kendiliğinden yüksek olacak ve buna rağmen hız da yüksekte kalabilecek. SNR değeri 10 un altında ise kopma riski yüksek oluyor.
Mesaj otomatik birleştirildi:

selamlar. bu sorunun bire bir aynısını ben de yaşıyorum. çözüm bulabildiniz mi acaba?
Evet çözüm buldum.
 
Son düzenleme:

SUBZEROO

Asistan
Katılım
18 Şubat 2018
Mesajlar
173
Reaksiyon puanı
48
Puanları
28
şu an aynı problemi yaşıyorum modem salı günü geldi 2 gün çok iyiydi cuma günü gitti bi ışıkların hepsi yanıyor wifi bağlanıyor ama net yok.dsl kablosunu takıp çıkarınca düzeliyor 1-2 saat olmadan yine aynısı ac750 nasıl çözerim bunu iade etsem mi
Mesaj otomatik birleştirildi:

şu an aynı problemi yaşıyorum modem salı günü geldi 2 gün çok iyiydi cuma günü gitti bi ışıkların hepsi yanıyor wifi bağlanıyor ama net yok.dsl kablosunu takıp çıkarınca düzeliyor 1-2 saat olmadan yine aynısı ac750 nasıl çözerim bunu iade etsem mi
ttnet ekibi geldi apartmandaki kablolara baktı burda sorun yok diyorlar sorun evde ya modem ya splitter diyor eve gelseler ek ücret istiyor
 

AlperShal

Profesör
Katılım
14 Ekim 2018
Mesajlar
2,724
Reaksiyon puanı
2,554
Puanları
113
Hocam ben Asus AC51 kullanıyorum 1 aydır aynı sorunu ben de yaşıyorum. Bizimkinin garantisi bitmiş olmalı. Garip bir durum.
Ben ethernet kablosunu değiştirdiğimde düzeldi. Uzun zamandır sorun almıyorum. Eski kabloyu tekrar çakıp test edeceğim daha sonra.
 

SUBZEROO

Asistan
Katılım
18 Şubat 2018
Mesajlar
173
Reaksiyon puanı
48
Puanları
28
Your DSL seems unstable.we strogly recommend that you sumbit feedback to our support team yaziyor şimdi de arayüzde
 

HÜDHÜD

Rektör
Katılım
5 Mayıs 2017
Mesajlar
10,093
Reaksiyon puanı
6,555
Puanları
113
Firmware i güzel bir şekilde güncelleyin ama bilgisayardan güncelleyin. otomatik internetten güncelleyince sorun olabiliyor. Ben firmware güncelledikten sonra hiç sorun yaşamadım. Umarım sorunlarınız hallonur. Buraya yazmayı unutmayın. :)

1616264398417.png


1616264846142.png
 
Son düzenleme:

SUBZEROO

Asistan
Katılım
18 Şubat 2018
Mesajlar
173
Reaksiyon puanı
48
Puanları
28
yaptım öyle bakalım ne olacak 1-2 saat sonra, sağolun
 

SUBZEROO

Asistan
Katılım
18 Şubat 2018
Mesajlar
173
Reaksiyon puanı
48
Puanları
28
Firmware i güzel bir şekilde güncelleyin ama bilgisayardan güncelleyin. otomatik internetten güncelleyince sorun olabiliyor. Ben firmware güncelledikten sonra hiç sorun yaşamadım. Umarım sorunlarınız hallonur. Buraya yazmayı unutmayın. :)

Ekli dosyayı görüntüle 144293

Ekli dosyayı görüntüle 144294
Tam düzeldi diyecektim gece vardı internetim sabah kalktığımda yoktu yine ??‍♂️
Mesaj otomatik birleştirildi:

Tam düzeldi diyecektim gece vardı internetim sabah kalktığımda yoktu yine ??‍♂️
Diyorum ki kabloları bir yenilesem mi line kablosu ile dsl kablosunu yıllardır ayni kablolar, fiziksel bir yıpranması yok ama işe yarar belki o da olmazsa başka bir şey denerim
Mesaj otomatik birleştirildi:

Tam düzeldi diyecektim gece vardı internetim sabah kalktığımda yoktu yine ??‍♂️
Mesaj otomatik birleştirildi:


Diyorum ki kabloları bir yenilesem mi line kablosu ile dsl kablosunu yıllardır ayni kablolar, fiziksel bir yıpranması yok ama işe yarar belki o da olmazsa başka bir şey denerim
modeme reset attım bakalım kac saat sonra gidecek :)
 
Son düzenleme:

slmycl11

Öğrenci
Katılım
10 Kasım 2020
Mesajlar
3
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
sorun şu şekilde düzeldi. sorun olduğu zaman video kaydı yaptım. bütün değerleri çektim, başka modemlerde bu sorunun olmadığını vs vs belirttim tane tane anlatarak. modemi tekrar servise gönderdim ve düzeldi 2 aydır sorunsuz kullanıyorum. aynı sorun modemi tavsiye ettiğim arkadaşımda da oldu. ona da aynı şekilde video çektik ve modemi öyle servise yolladık. düzeldi sorun kalmadı. daha önceleri video çekmeden servise 3 defa modemi yolladım ancak çözüm olamamıştı. sanırım servistekiler yazılan notları okumuyor yada tam anlamıyor. başka hiç bir ayar yapmadım. yok crc yok db hiç bir ayar yapmadım şuan çok iyi çok memnunum.
 

manyaksx

Öğrenci
Katılım
19 Mayıs 2010
Mesajlar
5
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Merhaba,
Bende aynı sorunu yaşıyorum modemi kapatıp açmaktan bıktım. Bugün Asus müşteri hizmetlerini aradım bana mail attı 473 galiba yanlış hatırlamıyorsam onu yükledim bakalım yine aynı sorunu yaşayacak mıyım

Bu arada mail aşağıya bırakıyorum. Modem AC51

ASUS Türkiye olarak sizin memnuniyetiniz ve talebiniz bizim için çok değerli, ilk olarak daha önce de internet sağlayıcınız ile sorunsuz çalışan sürüm güncellemesini teyit etmenizi rica ediyoruz. Bu sürümlere aşağıdan erişim sağlayabilirsiniz. Bu sürüm işlemleri sağlandıktan sonra altyapınıza göre kararlılık ayarlarını hattınıza göre düzenlemeniz gerekecektir. Yönetim Kısmında DSL Ayarları bölümünde, DLA Ayarı devre dışı bıraktıktan sonra, kararlılık ayarını hattınıza göre ayarlamanız gerekecektir. Kararlılık ayarınızın yanında bulunan SNR Margin değerinin 10db üzerine çıkması gerekecektir. Kararlılık ayarınızı ayarlarken internet sağlayıcınızdan da destek talep edebilirsiniz.

DSL-AC51: Yavaşlama ve Bağlantı Sorunları
➢ISP Türk Telekom sürüm 552 ile 674
➢ISP TURKNET sürüm 473
➢ISP SUPERONLİNE sürüm 617
➢Ürün Sayfası: DSL-AC51|Modem Router|ASUS Türkiye
➢Modem Güncelleme: [Kablosuz] Yönlendiriciniz, en güncel aygıt yazılımına nasıl güncellenir? (ASUSWRT) | Resmi Desteği | ASUS Türkiye

Asus’u Tercih Ettiğiniz için Teşekkürler. İyi Günler Dilerim.
 
Üst