Age Of Empires'a Yeni Rakip: Osmanlı Medeniyeti

lazuri

Doçent
Katılım
20 Mart 2008
Mesajlar
918
Reaksiyon puanı
2
Puanları
0
Beyin takımını genç Türk yazılımcıların oluşturduğu ekip, Osmanlı Devleti'nin 1402 yılından yıkılışına kadarki dönemini anlatan üç boyutlu ''Osmanlı Medeniyeti (Civilization of Ottoman)'' adlı strateji oyunu geliştirdi.

Birçok yönüyle Türkiye'de ve dünyada ilk olma özelliğini taşıyan oyun, 2011 yılında piyasaya sunulacak.

''Osmanlı Medeniyeti'' Proje Yöneticisi Gürcan Serbest, yaptığı açıklamada, ''Osmanlı Medeniyeti'' projesinden önce Türkiye'de geliştirilmiş tamamıyla yüzde 100 Türk yapımı bir proje olmadığını söyledi.

Diğer çalışmalarda, hazır motorlar kullanıldığı için projelerin gelişiminin motorların yetenekleriyle sınırlı kaldığını ve gelişemediğini belirten Serbest, bu kapsamda Türkiye'de bir çığır açmak amacıyla Eylül 2008'de ''Osmanlı Medeniyeti'' projesinin oluşturulduğunu ifade etti.

''Herkesin en iyi bileceği olgu, içinde olduğu, tanıdığı olgudur. Biz de Osmanlı İmparatorluğu olgusunun geçmişte birebir içinde olduğumuz için en iyi anlatabileceğimizin Osmanlı medeniyeti olduğuna karar verdik'' diyen Serbest, şunları anlattı:

''Avrupa'da veya Amerika'da gerçekleşen, dört saat bile sürmeyen savaşlar, yüzlerce oyunda tema olarak işlendi ve kahramanlık hikayelerine döndüler.

Biz bir Türk olarak öz geçmişimizi neden anlatmayalım sorusunun cevabıdır Osmanlı medeniyeti oyunu. Oyun, Eylül 2008'den bu yana açık kaynak kodlu geliştirilen bir proje olarak hayatına devam ediyor.

Daha önce diğer oyun geliştirici firmaların, ticari amaçlarla oyun geliştirmesi sebebiyle sınırlı imkanlarla ürünler çıktı. Maalesef tutulmadı. Osmanlı medeniyeti projesinin tamamen gönüllü ve 'sizin oyununuz' sloganıyla yola çıkarak bu işe başlaması, toplumda gerçekten büyük bir ilgi gördü.''

21 KİŞİLİK GELİŞTİRME EKİBİ

Serbest, oyun ekibinin tamamen gönüllü bir gruptan oluştuğunu, şu an için 21 kişinin geliştirme ekibinde görev aldığını ve yaş ortalamasının 22 olduğunu söyledi.

Bu projenin en dikkat çekici yanının bu kadar kısıtlı imkanla, bu kadar yenilikçi bir proje geliştirilmesi olduğunu belirten Serbest, ''Arkasında çok ciddi firmalar olan projeler dahi kendi motorlarını geliştirmeye cesaret edemezken bu grup kendi motorlarını geliştirmekle kalmayıp dünya oyun sektörüne 'kader motoru' kavramını kazandırmıştır.

Ayrıca 'multitouch' kontrolünün bu projenin içinde yer alarak, oyun zevkini bir üst adıma taşıyacağı kanısındayım. Kader motorunun getirdiği avantajlar ise tartışılamayacak düzeydedir'' dedi.

''GERÇEK ZAMANLI STRATEJİ OYUNU''

Serbest, ''Osmanlı Medeniyeti''nin gerçek zamanlı bir strateji oyunu olduğunu belirterek, ''Oyundaki temel amaç, 1402 yılından başlayarak Osmanlı medeniyetini tüm detayıyla işlemek.

Bu projede sadece Osmanlı İmparatorluğu ile sınırlı kalmadık. Bu oyunda, Osmanlı İmparatorluğu'ndaki tüm karakterler, objeler ve binalar ile ilişkide olunan hısım ve hasım devletlerin tamamı yer almaktadır.

Oyuncular, bu devletleri seçerek oyunu yönetebilecek'' diye konuştu.

Oyunun web bazlı versiyonunu yakın bir süreçte yayına sokacaklarını anlatan Serbest, şunları söyledi:

''Masaüstü versiyonunu Kasım 2010 beta şeklinde piyasaya süreceğiz. Kasım 2010'da testerlarımızla projemizi paylaşarak onlardan geri dönüşlerle, oyun üzerindeki son ekleme ve rötuşlarımızı yapacağız ve 2011'de oyunumuz piyasada olacak.

En ilkel teknolojik imkanlarla (buna en basit örnek çizimlerin kağıttan taranarak bilgisayara geçirilmesidir ki ekibin grafik tabletleri dahi yoktur) bu denli ileri bir teknolojiye sahip oyunu geliştirmenin vereceği yankıyı merak ediyoruz.

Bu oyun, Türkiye'de korsanla mücadele için 5 TL'ye pazara sürülecek. Kişiler, kader motorumuzu oyun içinde kullandıklarında bu deneyimi daha da sevecekler. Bu mutlu kullanıcı kitlesi, ciddi bir yankı uyandırılmasına vesile olacak.''

YAPAY ZEKA VE GRAFİK MOTORU

''Piyonix'' adlı yapay zeka motorunun, oyuncuların bilgisayara karşı oynadığı oyunlarla kendi kendine öğrenen ve her seferinde kendini daha da geliştirebilen bir yapay zeka motoru olduğunu belirten Serbest, ''Dünyada bir milyon oyuncu bu oyunu oynayarak, tüm oyuncuların deneyimlerini ve başarı durumlarının ne olduğunu StoX'tan araştırabilecek'' dedi.

''Piyodix''in ise Türkiye'nin ilk ''grafik motoru'' olma özelliğini taşıdığını ve içinde bir fizik motorunu barındırdığını ifade eden Serbest, ''Piyodix'te içinde bulunan fizik motoru sayesinde karakterin aldığı bir darbede elinden kılıcı veya silahı düşebilecek, eğilip alabilecek. Yani kaleyi kılıçla vurarak yıktığımız bir motorun dışına çıkıyoruz'' diye konuştu.

''KADER MOTORU DÜNYADA İLK''

Serbest, oyunda kullandıkları ''Piyocix'' adı verilen ''kader motoru'' kavramının şu an dünyada bir ilk olduğunu, bu kavramın oyuna birçok yenilik getirdiğini belirtti.

''Kader motoru''nun oyunda farklı senaryolar üretmekle kalmadığını, oyundaki her bir karaktere bağımsız karakteristik özellikler kazandırdığını anlatan Serbest, şunları söyledi:

''Örneğin, bundan önceki benzer oyunlarda karakterlerde ömür kavramı yoktu. Bu oyunla beraber, her karakterin bir ömür kavramı olacak ve bu ömür kader motorundaki belli kaderlerle uzayıp kısalabilecek.

Bugün sabah kahvaltımız, öğle yediğimiz yemek ve akşam yiyeceğimiz yemek birbirimizinkinden farklı, aldığımız maaşlar da öyle.

Oyunda da bu şekilde olacak. Bunun kattığı avantajla birlikte ekonomik idare önem kazanıyor. Çünkü oyunda, diğer oyunlarda olduğu gibi bir kere yarat sonra para harcama kavramı yok.''

Oyunda sadece akçe kavramının olduğunu, karaktere maaş verileceğini ve gerçek hayattaki gibi bir aylık geçimini kendisinin idare edeceğini dile getiren Serbest, ''Karaktere aylık belli bir maaş vereceğiz.

Karakter ailesinin masraflarına harcayacak (eğitim, yeme ve içme) en basit kural olarak her ailenin yediği yemek farklı olacağı için giderler de birbirinden farklı olacak.

Ekonomik sıkıntılarına göre mutluluk düzeyinden bahsedecek. Bu bahsettiğim kavram sadece sabah kahvaltısı ve maaş kavramıdır. Bunun gibi yaklaşık 1030 sınıf oyunun oynanışını belirleyecek'' dedi.

GERÇEKÇİLİĞİ ARTTIRMAK İÇİN

Serbest, oyunu hazırlarken uçuş simülatörlerinde kullanılan bazı teknolojilerden ilham aldıklarını belirterek, ''Uçuş simülatörlerinde gerçekçiliği arttırmak için kullanılan 'metar' ve 'meshler' de bu oyunda yer alacak.

Metar ile o anlık bölgenin hava durumunu alıp oyuna entegre edebileceğiz. Eskişehir civarlarında bir meydan savaşı yapıyorsanız ekranda yağmur yağmaya başladığında camdan dışarı baktığınızda gerçek hayatta da yağmur yağdığına şahit olabileceksiniz.

Ayrıca gerçek yeryüzü meshleri ile oyundaki bütün yeryüzü şekilleri gerçekle birebir aynı olacak. Bu da savaşlardaki stratejilerinize önem vermenizi gerektirecektir'' diye konuştu.

Türkiye'nin ilk ''grafik motoru'', ''yapay zeka motoru'', dünyada bir ilk olan ''kader motoru'' ve uçuş simülasyonlarında kullanılan ''metar'' gibi teknolojilerin bu oyunda ilk defa kullanıldığını anlatan Serbest, Osmanlı tarihindeki tüm karakterlerin, objelerin ve binaların oyunda işleneceğini sözlerine ekledi.

haber7
 

nsglc

Öğrenci
Katılım
14 Ekim 2007
Mesajlar
84
Reaksiyon puanı
7
Puanları
8
sonu Hükümran Senfoni gibi olmaz inşallah.
 

Karargaht

Dekan
Katılım
14 Kasım 2007
Mesajlar
9,237
Reaksiyon puanı
112
Puanları
1,243
Çok iyi bi ahber amma velakin arkadaşında dediği gibi aklıma ilk Hükümran Senfoni geldi. Adamlar Intel le sponsorluk anlaşması bile yaptılar ama sonra dondurdular sözde oyunu ama bir daha raftan inmez inemez. Buda 2011 çıkış tarihi verildiğine göre bu 2 yılda bir çok hadise ile karşılaşıp durdurabilirler. Ama umarım ben yanılırım.
 

Bekoroma

Öğrenci
Katılım
29 Ocak 2009
Mesajlar
56
Reaksiyon puanı
1
Puanları
8
ben nedense gereğinden fazla övülen ve çok müthiş birşeymiş gibi tanıtılan türk yapımlarında sonuca ulaşan yapımlar çok az. Bi ara türk yazılımcıları derneği işletim sistemi çekirdeğiyle birlikte yapacaklardı. İş uzadıkça uzadı sanıırm hala devam ediyor ve sonuçlanacağı da mechul bu projede bana böyle geliyor. Bi yerden sonra tıkanma olasılığı çok yüksek. Ama eğer dediklerini yaparlarsa ne ala bizlere. Gerçekten çok güzel bir oyun olacağa benziyor.
 

NikeSteeL

Dekan
Katılım
13 Mart 2009
Mesajlar
8,420
Reaksiyon puanı
131
Puanları
243
Hep Böyle Gümbür Gümbür Geliyoruz Diyorlar Ama İş Piyasaya Gelince Pek İlerleme Kaydeden Olmadı Daha!

Grafikleri Resmi Sitelerindeki Gibiyse Hiç Sanmam Tutacağını O Grafikler Red Alert 1 Zamanlarında Kullanılıyordu!
 

bthnktn

Asistan
Katılım
29 Eylül 2008
Mesajlar
381
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
gerçekçi yapılmaya çalışılmış ama fazla maket durmuş. Bence daha da geliştirilmeli
 

skys

Profesör
Emektar
Katılım
20 Eylül 2008
Mesajlar
1,042
Reaksiyon puanı
11
Puanları
218
Yaş
33
Hep Böyle Gümbür Gümbür Geliyoruz Diyorlar Ama İş Piyasaya Gelince Pek İlerleme Kaydeden Olmadı Daha!

Grafikleri Resmi Sitelerindeki Gibiyse Hiç Sanmam Tutacağını O Grafikler Red Alert 1 Zamanlarında Kullanılıyordu!
Sitelerinde "Sende Ekibe Katıl!" linki var tıkla oraya katıl sende o ekibe sonra sen yap madem o grafikleri.

Eleştiriyorsanız düzgün eleştirin bari.

Beta halindeyken bile bence grafikler oldukça güzel!
 

googlog

Profesör
Katılım
21 Ağustos 2009
Mesajlar
2,402
Reaksiyon puanı
46
Puanları
0
251220091509236605700_2.jpg




251220091503086604004_3.jpg



251220091502276602255_3.jpg
 

yumluanarsist

Rektör
Katılım
11 Haziran 2009
Mesajlar
12,009
Reaksiyon puanı
280
Puanları
0
Grafikler mükemmel, adamlar kağıda çizmişler ya. :unsure: Şaka gibi...

Oynayacağım kesinlikle ve satın alacağım.
 

PlainLogic

Profesör
Katılım
15 Ocak 2009
Mesajlar
2,029
Reaksiyon puanı
12
Puanları
218
2011'de çıkan diğer oyunlarla grafiklerini karşılaştırsınlar sonra çıkartsınlar.
Eğer grafikleri 5 yıl önce çıkan oyunlarla eşitse inanılmaz iyi gerçeklik motoru olsada (kader motoru vb.) kesinlikle hiçbir işe yaramaz !...
 

orcnd

Dekan
Katılım
13 Ekim 2008
Mesajlar
6,394
Reaksiyon puanı
255
Puanları
243
umarım grafikleri kötü ama yapay zeka ve grafik motorları sağlam olur. türk oyun piyasasının gelişmesi günlük çıkarlarla değil. atılacak uzun vadeli adımlarla mümkün olabilir
 

Mirack1907

Dekan
Emektar
Katılım
3 Mayıs 2007
Mesajlar
5,371
Reaksiyon puanı
57
Puanları
228
Yaş
36
Pek tutacagını sanmam görünen köy kılavuz istemez
 

yumluanarsist

Rektör
Katılım
11 Haziran 2009
Mesajlar
12,009
Reaksiyon puanı
280
Puanları
0
Sitelerinde "A Open Source..." diye atılmış başlık. Doğrusu "An Open Source..." olacaktı. :) Hemen bildirelim.
 

Persona Grata

Profesör
Emektar
Katılım
21 Aralık 2009
Mesajlar
3,516
Reaksiyon puanı
53
Puanları
228
Siteyi biraz inceledim. Tamamlanması halinde güzel bir oyun olacak gibi görünüyor. Umarım diğer projeler gibi yarı yolda kalmaz. Merakla bekliyorum...

Sitelerinde "A Open Source..." diye atılmış başlık. Doğrusu "An Open Source..." olacaktı. :) Hemen bildirelim.

Haklısın :)
 

yumluanarsist

Rektör
Katılım
11 Haziran 2009
Mesajlar
12,009
Reaksiyon puanı
280
Puanları
0
İletişim kısmından kendilerine bu hatayı bildirdim, hemen düzeltip beni bu konuda bilgilendirdiler.

Millet sanırım bu adamlar gerçekten de işlerini iyi biliyorlar ve çok özeniyorlar. ;)
 

Hakkı Alkan

Rektör
Yönetici
Katılım
2 Haziran 2005
Mesajlar
13,887
Reaksiyon puanı
2,161
Puanları
3,358
pazartesi günü çok özel bir içerik gelecek shiftdelete.net okurlarına :D
 

adoen

Doçent
Katılım
4 Ağustos 2008
Mesajlar
719
Reaksiyon puanı
6
Puanları
0
Çok sevindirici bir gelişme İnşallah dedikleri kadar heyecan verici bir oyun olur.
 

N3CAT1

Dekan
Emektar
Katılım
20 Nisan 2008
Mesajlar
6,608
Reaksiyon puanı
144
Puanları
243
Allah devamını erdirsin. tutar inşallah.
 

Berkmen

Öğrenci
Katılım
1 Haziran 2007
Mesajlar
18
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
''Osmanlı Medeniyeti'' Proje Yöneticisi Gürcan Serbest, yaptığı açıklamada, ''Osmanlı Medeniyeti'' projesinden önce Türkiye'de geliştirilmiş tamamıyla yüzde 100 Türk yapımı bir proje olmadığını söyledi.

Diğer çalışmalarda, hazır motorlar kullanıldığı için projelerin gelişiminin motorların yetenekleriyle sınırlı kaldığını ve gelişemediğini belirten Serbest, bu kapsamda Türkiye'de bir çığır açmak amacıyla Eylül 2008'de ''Osmanlı Medeniyeti'' projesinin oluşturulduğunu ifade etti.

Daha önce diğer oyun geliştirici firmaların, ticari amaçlarla oyun geliştirmesi sebebiyle sınırlı imkanlarla ürünler çıktı. Maalesef tutulmadı. Osmanlı medeniyeti projesinin tamamen gönüllü ve 'sizin oyununuz' sloganıyla yola çıkarak bu işe başlaması, toplumda gerçekten büyük bir ilgi gördü.''

Selamlar;

Yalnız bu konuda bir kaç bilgilendirme yapmalıyım...

Yukarıda yazılmış işte %100 Türk yapımı olan oyun yok :) bakın bir örnek vereyim kendilerine Sobee adlı bir şirket ilk olarak Dinç İnteraktif olarak İTÜ de kuruldu.Sonra Oyun ekibi 9 kişiyken Sobee adlı ismi aldı ve yaptıklarına gelelim İstanbul adlı MMORPG adlı oyun sadece sınırlı imkanlarla geliştirildi.Mynetin sponsorluğunda oyun kitlesi Milyonlara ulaşmış durumda bunlar olurken asla yabancı kaynak alınmadı hepsi kendi imkan ve Mynetin sponsorluğunda...

Oyun şuanda İstanbul Kıyamet Vakti olarak hayatını sürdürüyor..Şuandaki oyun şirketini TTNET satın alarak 4 senelik macera devam ediyor...

Gelelim oyun motoruna hazır motor kullanılmadı AKTOR isimli oyun motoru Sobee nin kendi imkanlarıyla Sayın Mevlüt DİNÇin geliştirdiği MMORPG oyun motorudur...

Bu tür yazılı sözlü açıklamalarda bir piyasa araştırması yapıp öyle kelam etmesi gerekir Proje yöneticlerinin...Kişilerin heyecanını anlıyorum fakat diğer Tamamen TÜRK yapımı (%100 :) ) olan oyunları unutmasınlar...

Oyunu henüz incelemedim..Kesinlikle ilk çıktığında alıp deneyeceğim ilk %100 Türk oyunumuzu...Hayırlı olur insallah...

Muhabbetle...
 
Üst