BeamNG.drive'da Kullanılmayan Motor ve Egzoz Sesleri Hakkında

Hangi egzoz / motor sesi sizi daha çok tatmin etti?


  • Kullanılan toplam oy
    3

Bu konuyu okuyanlar

eilhanzy

Profesör
Katılım
25 Mart 2019
Mesajlar
4,582
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
7,744
Puanları
113
screen-5.jpg

Merhabalar, bugün Türkiye'de pek bilinmeyen fakat yabancı ülkelerde adı duyulmuş bir oyun hakkında bir konu açmak istedim. Ayrıca zaten Cities: Skylines konusundan sonra da oyun hakkında hiç bir şey açmamıştım. :) Her neyse lafı uzatmadan başlayalım.

Geçen haftalarda deneme amaçlı bir Automation'dan hazırlamış olduğum arabaya belki de kullanılmayan sesler vardır düşüncesiyle eklemeye çalıştım ve şaşırtıcı bir şekilde araba motoru ve egzoz sesi değişmişti. Bu da beni heyecanlandırmıştı ve bugünden itibaren bütün kullanılmayan motor seslerini denedim. Automation'dan bahsedelim ilk öncelikle.
Automation2BeamNG.jpg

Automation bir tür Tycoon türünde bir oyundur, ve BeamNG.drive'dan daha eskidir. Motor ve araç modelleri oluşturabiliyorsunuz ve Light Campaign v3.7 sürümünden itibaren BeamNG.drive için hazırlama özelliği de gelmiştir, yani ortaklık yapmaya başlamışlardır. Araba sesleri olarak ikisi de oldukça benzerlik göstermektedir, sebebi ise yanlış bilmiyorsam iki oyun da Sonory'nin araba seslerini seslerini kullanmakta.

Seslerin nasıl değiştirildiğini de göstereceğim ayrıca. :) İlk başta istediğiniz arabanın mod .zip dosyasını 7-Zip ile açalım.


Ekran Görüntüsü (65).png


Sonrasında vehicles ve oradaki klasöre geçerek camso_engine.jbeam dosyasını yazı editörüyle açacağız (Şahsen Notepad++ kullanıyorum ve onu öneririm).

Ekran Görüntüsü (66).png


Sonrasında soundConfig kısmına gelerek sampleName'de yazan eski değeri silip, motorun tipine göre o değeri değiştirin.

Ekran Görüntüsü (69).png


Egzoz sesi için ise şu komutları ekleyebilirsiniz:
"soundConfigExhaust": "soundConfigExhaust", //("soundConfig": "soundConfig", satırının alt tarafına koymanızı öneririm, ayrıca Automation'daki mod olarak indirilen bazı egzozlarla çalışmayabilir).


// Şunu da "soundConfig: { } satırının altına yerleştirmenizi öneririm.
"soundConfigExhaust": {
"sampleName": "motor türüne göre seçiniz",

"mainGain": 1,
"onLoadGain":1.0,
"offLoadGain":0.84

"maxLoadMix": 1,
"minLoadMix": 0,

"eqLowGain": 0,
"eqLowFreq": 100,
"eqLowWidth": 0.2,

"eqHighGain": 8,
"eqHighFreq": 1300,
"eqHighWidth": 0.2,

"lowShelfGain":-5,
"lowShelfFreq":130,

"highShelfGain":10,
"highShelfFreq":3500,

"fundamentalFrequencyCylinderCount":4,
"eqFundamentalGain": 3,
},


Silindir sayısıMotor SesiEgzoz Sesi
Sıralı 3i3_2_enginei3_2_exhaust
Sıralı 4 Tip 1I4_2_engineI4_2_exhaust
Sıralı 4 Tip 2I4_3_engineI4_3_exhaust
Sıralı 5i5_enginei5_exhaust
Sıralı 6I6_2_engineI6_2_exhaust
V6V6_engineV6_exhaust
V8 Tip 1V8_cross_engineV8_cross_exhaust
V8 Tip 2 (Ferrari tarzı)V8_flat_2_engineV8_flat_2_exhaust
V10V10_2_engineV10_2_exhaust
V12V12_engineV12_exhaust
V16V16_engineV16_exhast
Boxer 4B4_2_engineB4_2_exhaust
Boxer 6B6_engineB6_exhaust


Benim bahsettiğim kullanılmayan seslerin türü B6, V10, V12, V16 şeklinde gitmekte (daha çok olabilir). İşte merak ettiğiniz anlar burada. :) V10 kullanılmamasına rağmen bazı BeamNG.drive modlarında bulunmakta, örneğin Gavril More Engines Mod gibi. Diğer seslerin hiç kullanıldığını ve forumlarda pek bahsedildiğini görmedim. Büyük ihtimalle dünyada ilki yapan benim sanırsam. Buyurun, kulaklığınızın sesini kısın, çünkü motor sesleri burada!



Motor kompresörlü (süperşarjlı) olduğunu hatırlatayım.







Evet, kapsamlı bir rehber oluşturmuş oldum sizlerle. Mümkünse bu içeriği paylaşmayı unutmayın, okuduğunuz için teşekkür ederim. :)
 

Ekli dosyalar

  • 1603387436566.png
    1603387436566.png
    140.8 KB · Görüntüleme: 117

EFI Shell

shellx64.efi
Katılım
9 Ağustos 2018
Mesajlar
19,209
Çözümler
33
Reaksiyon puanı
18,895
Puanları
113
Yaş
18

Merhabalar, bugün Türkiye'de pek bilinmeyen fakat yabancı ülkelerde adı duyulmuş bir oyun hakkında bir konu açmak istedim. Ayrıca zaten Cities: Skylines konusundan sonra da oyun hakkında hiç bir şey açmamıştım. :) Her neyse lafı uzatmadan başlayalım.

Geçen haftalarda deneme amaçlı bir Automation'dan hazırlamış olduğum arabaya belki de kullanılmayan sesler vardır düşüncesiyle eklemeye çalıştım ve şaşırtıcı bir şekilde araba motoru ve egzoz sesi değişmişti. Bu da beni heyecanlandırmıştı ve bugünden itibaren bütün kullanılmayan motor seslerini denedim. Automation'dan bahsedelim ilk öncelikle.
Automation2BeamNG.jpg

Automation bir tür Tycoon türünde bir oyundur, ve BeamNG.drive'dan daha eskidir. Motor ve araç modelleri oluşturabiliyorsunuz ve Light Campaign v3.7 sürümünden itibaren BeamNG.drive için hazırlama özelliği de gelmiştir, yani ortaklık yapmaya başlamışlardır. Araba sesleri olarak ikisi de oldukça benzerlik göstermektedir, sebebi ise yanlış bilmiyorsam iki oyun da Sonory'nin araba seslerini seslerini kullanmakta.

Seslerin nasıl değiştirildiğini de göstereceğim ayrıca. :) İlk başta istediğiniz arabanın mod .zip dosyasını 7-Zip ile açalım.


Ekli dosyayı görüntüle 120739

Sonrasında vehicles ve oradaki klasöre geçerek camso_engine.jbeam dosyasını yazı editörüyle açacağız (Şahsen Notepad++ kullanıyorum ve onu öneririm).

Ekli dosyayı görüntüle 120740

Sonrasında soundConfig kısmına gelerek sampleName'de yazan eski değeri silip, motorun tipine göre o değeri değiştirin.

Ekli dosyayı görüntüle 120741

Egzoz sesi için ise şu komutları ekleyebilirsiniz:



Silindir sayısıMotor SesiEgzoz Sesi
Sıralı 3i3_2_enginei3_2_exhaust
Sıralı 4 Tip 1I4_2_engineI4_2_exhaust
Sıralı 4 Tip 2I4_3_engineI4_3_exhaust
Sıralı 5i5_enginei5_exhaust
Sıralı 6I6_2_engineI6_2_exhaust
V6V6_engineV6_exhaust
V8 Tip 1V8_cross_engineV8_cross_exhaust
V8 Tip 2 (Ferrari tarzı)V8_flat_2_engineV8_flat_2_exhaust
V10V10_2_engineV10_2_exhaust
V12V12_engineV12_exhaust
V16V16_engineV16_exhast
Boxer 4B4_2_engineB4_2_exhaust
Boxer 6B6_engineB6_exhaust


Benim bahsettiğim kullanılmayan seslerin türü B6, V10, V12, V16 şeklinde gitmekte (daha çok olabilir). İşte merak ettiğiniz anlar burada. :) V10 kullanılmamasına rağmen bazı BeamNG.drive modlarında bulunmakta, örneğin Gavril More Engines Mod gibi. Diğer seslerin hiç kullanıldığını ve forumlarda pek bahsedildiğini görmedim. Büyük ihtimalle dünyada ilki yapan benim sanırsam. Buyurun, kulaklığınızın sesini kısın, çünkü motor sesleri burada!



Motor kompresörlü (süperşarjlı) olduğunu hatırlatayım.







Evet, kapsamlı bir rehber oluşturmuş oldum sizlerle. Mümkünse bu içeriği paylaşmayı unutmayın, okuduğunuz için teşekkür ederim. :)
V10 Dodge Viper SRT-10'un sesine benziyor. En azından NFSMW'deki sesine benzer. :)
 
Üst