degimkenan
Öğrenci
- Katılım
- 8 Ekim 2019
- Mesajlar
- 3
- Reaksiyon puanı
- 0
- Puanları
- 1
- Yaş
- 28
Arkadaşlar merhaba,
Artık gerçekten kafayı yemek üzere olduğum ve ne yapacağım konusunda hiçbir fikrim olmadığı için sizlere danışmak istedim. Umarım konuyu doğru yere açmışımdır.
Öncelikle özet geçeyim sonrasında vakti olan arkadaşlar için uzun halini yazayım. Özetle;
2017 senesinde bir laptop (Lenovo y520) aldım. Tamamen rastgele bir şekilde bilgisayar donmaya başladı. 2018 bahar başında yetkili servise götürdüm, HDD ve SSD değiştirdiler ama sorun düzelmedi. 2018 yaz sonunda tekrar servise götürdüm, format atıp ve "bakım" yapıp donanımsal bir arıza bulunmadığını ve yazılımsal sorunlara da destek vermediklerini söylediler. Benim hiçbir yazılımsal mudahalem olmadan, kendileri format attıkları işletim sistemiyle yine açar açmaz dondu, sorun devam etti. 2019 yazında tekrar değişim talep ederek götürdüm. Yine donanimsal bir arıza olmadığını öne sürerek degisimi reddettiler. Sonuç olarak böyle oyalaya oyalaya garanti süremi bitirdiler. Geçen haftalarda bir umut Ankara'da Revoser isimli bir servise verdim, farklı adaptörle, farklı RAM ile, farklı HDD ile denediler ve sorunun anakartta olduğuna eminler. Anakartin çok pahalı olduğunu biliyorum ve param da yok, fiyatını öğrenmeye calistigimda da Lenovo servisine ne telefondan ne de canlı desteklerinden ulaşılamıyor.
Şimdi işin ayrintilarini anlatayım biraz da;
Öncelikle donma sorunu tamamen rastgele bir şekilde en geç 5-10 dakika içinde oluyor. Render alırken de donuyor, boştayken de donuyor, bilgisayar daha açılırken bile donuyor. Hatta HDD ve SSD değistirdiklerinde Windows kurarken bile donmuştu. Bilgisayar donduğunda her şey olduğu gibi kilitleniyor ve hiçbir şeye tepki vermiyor, güç düğmesine basılı tutarak kapatıp tekrar açmak zorunda kalıyorum. Yıllar içinde tek bir şey fark ettim, bilgisayar prize takılı değilken asla donmuyor ama artık bataryasının da ömrü dolduğundan prizden çıkarıp da kullanma gibi bir opsiyonum da kalmadı. Benzer sorun yaşayan bazı arkadaşlar ekranı indirip kaldırarak veya fişten çekip takarak sorunu çozduklerini söylemişlerdi fakat bende işe yaramiyor malesef. Ayrıca bana ulaşan bir arkadaş da aynı sorunu anakart değişimiyle çözdüğünü söyledi.
Bir de neden bu kadar uzun aralıklarla servise verdiğimi ve peşine neden daha erken dusmedigimi sorabilirsiniz. Mimarlık okuyorum, yani bilgisayar okulum için olmazsa olmaz bir alet malesef. Yıllardır bu şekilde dona dona, şarj olmasını bekleyip yarım saatte işimi mümkün olduğunca görerek vs. projelerimi verdim ve son sınıfa geldim. Şimdi bitirme projesi alacağım dönemdeyim ama gerçekten bu bilgisayarla mümkün değil herhangi bir şey yapabilmem. Kısa bir sürede bu sorunu çözemezsem okulu bir dönem uzatıp bu dönem çalışıp yeni bir bilgisayar almak zorunda kalacağım muhtemelen.
Şu anda elimde Lenovo sitesindeki bilgisayarın servis geçmişi, en son değişim talep ettiğimde masaüstüne koydukları bilgisayarda hiçbir arıza olmadığını iddia ettikleri rapor var. Bilgisayarın donduğunu kanıtlamam da çok kolay çünkü daha açılırken donuyor genelde, olmazsa maksimum beş dakika içinde donuyor.
Sonuç olarak şu anda daha fazla ne diyeceğimi de bilemiyorum. Ne yapmam gerektiği konusunda hiçbir fikrim yok. Mahkeme ne kadar sürer, kazanma ihtimalim nedir, mahkeme yoluna gitmezsen anakart değişimi ne kadar tutar bilmiyorum.
Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.
Artık gerçekten kafayı yemek üzere olduğum ve ne yapacağım konusunda hiçbir fikrim olmadığı için sizlere danışmak istedim. Umarım konuyu doğru yere açmışımdır.
Öncelikle özet geçeyim sonrasında vakti olan arkadaşlar için uzun halini yazayım. Özetle;
2017 senesinde bir laptop (Lenovo y520) aldım. Tamamen rastgele bir şekilde bilgisayar donmaya başladı. 2018 bahar başında yetkili servise götürdüm, HDD ve SSD değiştirdiler ama sorun düzelmedi. 2018 yaz sonunda tekrar servise götürdüm, format atıp ve "bakım" yapıp donanımsal bir arıza bulunmadığını ve yazılımsal sorunlara da destek vermediklerini söylediler. Benim hiçbir yazılımsal mudahalem olmadan, kendileri format attıkları işletim sistemiyle yine açar açmaz dondu, sorun devam etti. 2019 yazında tekrar değişim talep ederek götürdüm. Yine donanimsal bir arıza olmadığını öne sürerek degisimi reddettiler. Sonuç olarak böyle oyalaya oyalaya garanti süremi bitirdiler. Geçen haftalarda bir umut Ankara'da Revoser isimli bir servise verdim, farklı adaptörle, farklı RAM ile, farklı HDD ile denediler ve sorunun anakartta olduğuna eminler. Anakartin çok pahalı olduğunu biliyorum ve param da yok, fiyatını öğrenmeye calistigimda da Lenovo servisine ne telefondan ne de canlı desteklerinden ulaşılamıyor.
Şimdi işin ayrintilarini anlatayım biraz da;
Öncelikle donma sorunu tamamen rastgele bir şekilde en geç 5-10 dakika içinde oluyor. Render alırken de donuyor, boştayken de donuyor, bilgisayar daha açılırken bile donuyor. Hatta HDD ve SSD değistirdiklerinde Windows kurarken bile donmuştu. Bilgisayar donduğunda her şey olduğu gibi kilitleniyor ve hiçbir şeye tepki vermiyor, güç düğmesine basılı tutarak kapatıp tekrar açmak zorunda kalıyorum. Yıllar içinde tek bir şey fark ettim, bilgisayar prize takılı değilken asla donmuyor ama artık bataryasının da ömrü dolduğundan prizden çıkarıp da kullanma gibi bir opsiyonum da kalmadı. Benzer sorun yaşayan bazı arkadaşlar ekranı indirip kaldırarak veya fişten çekip takarak sorunu çozduklerini söylemişlerdi fakat bende işe yaramiyor malesef. Ayrıca bana ulaşan bir arkadaş da aynı sorunu anakart değişimiyle çözdüğünü söyledi.
Bir de neden bu kadar uzun aralıklarla servise verdiğimi ve peşine neden daha erken dusmedigimi sorabilirsiniz. Mimarlık okuyorum, yani bilgisayar okulum için olmazsa olmaz bir alet malesef. Yıllardır bu şekilde dona dona, şarj olmasını bekleyip yarım saatte işimi mümkün olduğunca görerek vs. projelerimi verdim ve son sınıfa geldim. Şimdi bitirme projesi alacağım dönemdeyim ama gerçekten bu bilgisayarla mümkün değil herhangi bir şey yapabilmem. Kısa bir sürede bu sorunu çözemezsem okulu bir dönem uzatıp bu dönem çalışıp yeni bir bilgisayar almak zorunda kalacağım muhtemelen.
Şu anda elimde Lenovo sitesindeki bilgisayarın servis geçmişi, en son değişim talep ettiğimde masaüstüne koydukları bilgisayarda hiçbir arıza olmadığını iddia ettikleri rapor var. Bilgisayarın donduğunu kanıtlamam da çok kolay çünkü daha açılırken donuyor genelde, olmazsa maksimum beş dakika içinde donuyor.
Sonuç olarak şu anda daha fazla ne diyeceğimi de bilemiyorum. Ne yapmam gerektiği konusunda hiçbir fikrim yok. Mahkeme ne kadar sürer, kazanma ihtimalim nedir, mahkeme yoluna gitmezsen anakart değişimi ne kadar tutar bilmiyorum.
Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.