Laptop Lenovo oyalaya oyalaya garanti süresini bitirdi

degimkenan

Öğrenci
Arkadaşlar merhaba,
Artık gerçekten kafayı yemek üzere olduğum ve ne yapacağım konusunda hiçbir fikrim olmadığı için sizlere danışmak istedim. Umarım konuyu doğru yere açmışımdır.

Öncelikle özet geçeyim sonrasında vakti olan arkadaşlar için uzun halini yazayım. Özetle;

2017 senesinde bir laptop (Lenovo y520) aldım. Tamamen rastgele bir şekilde bilgisayar donmaya başladı. 2018 bahar başında yetkili servise götürdüm, HDD ve SSD değiştirdiler ama sorun düzelmedi. 2018 yaz sonunda tekrar servise götürdüm, format atıp ve "bakım" yapıp donanımsal bir arıza bulunmadığını ve yazılımsal sorunlara da destek vermediklerini söylediler. Benim hiçbir yazılımsal mudahalem olmadan, kendileri format attıkları işletim sistemiyle yine açar açmaz dondu, sorun devam etti. 2019 yazında tekrar değişim talep ederek götürdüm. Yine donanimsal bir arıza olmadığını öne sürerek degisimi reddettiler. Sonuç olarak böyle oyalaya oyalaya garanti süremi bitirdiler. Geçen haftalarda bir umut Ankara'da Revoser isimli bir servise verdim, farklı adaptörle, farklı RAM ile, farklı HDD ile denediler ve sorunun anakartta olduğuna eminler. Anakartin çok pahalı olduğunu biliyorum ve param da yok, fiyatını öğrenmeye calistigimda da Lenovo servisine ne telefondan ne de canlı desteklerinden ulaşılamıyor.

Şimdi işin ayrintilarini anlatayım biraz da;

Öncelikle donma sorunu tamamen rastgele bir şekilde en geç 5-10 dakika içinde oluyor. Render alırken de donuyor, boştayken de donuyor, bilgisayar daha açılırken bile donuyor. Hatta HDD ve SSD değistirdiklerinde Windows kurarken bile donmuştu. Bilgisayar donduğunda her şey olduğu gibi kilitleniyor ve hiçbir şeye tepki vermiyor, güç düğmesine basılı tutarak kapatıp tekrar açmak zorunda kalıyorum. Yıllar içinde tek bir şey fark ettim, bilgisayar prize takılı değilken asla donmuyor ama artık bataryasının da ömrü dolduğundan prizden çıkarıp da kullanma gibi bir opsiyonum da kalmadı. Benzer sorun yaşayan bazı arkadaşlar ekranı indirip kaldırarak veya fişten çekip takarak sorunu çozduklerini söylemişlerdi fakat bende işe yaramiyor malesef. Ayrıca bana ulaşan bir arkadaş da aynı sorunu anakart değişimiyle çözdüğünü söyledi.

Bir de neden bu kadar uzun aralıklarla servise verdiğimi ve peşine neden daha erken dusmedigimi sorabilirsiniz. Mimarlık okuyorum, yani bilgisayar okulum için olmazsa olmaz bir alet malesef. Yıllardır bu şekilde dona dona, şarj olmasını bekleyip yarım saatte işimi mümkün olduğunca görerek vs. projelerimi verdim ve son sınıfa geldim. Şimdi bitirme projesi alacağım dönemdeyim ama gerçekten bu bilgisayarla mümkün değil herhangi bir şey yapabilmem. Kısa bir sürede bu sorunu çözemezsem okulu bir dönem uzatıp bu dönem çalışıp yeni bir bilgisayar almak zorunda kalacağım muhtemelen.

Şu anda elimde Lenovo sitesindeki bilgisayarın servis geçmişi, en son değişim talep ettiğimde masaüstüne koydukları bilgisayarda hiçbir arıza olmadığını iddia ettikleri rapor var. Bilgisayarın donduğunu kanıtlamam da çok kolay çünkü daha açılırken donuyor genelde, olmazsa maksimum beş dakika içinde donuyor.

Sonuç olarak şu anda daha fazla ne diyeceğimi de bilemiyorum. Ne yapmam gerektiği konusunda hiçbir fikrim yok. Mahkeme ne kadar sürer, kazanma ihtimalim nedir, mahkeme yoluna gitmezsen anakart değişimi ne kadar tutar bilmiyorum.

Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.
 

Usui Takumi

Profesör
Tüketici haklarına başvur. Tek yapabileceğin o. Ama bu dediklerini belgelenen lazım. Lafla olmaz. Yüzde bin haklı da olsan delil sunamadigin sürece bir şeye yaramaz.
 
  • Beğen
Reactions: STB

degimkenan

Öğrenci
Tüketici haklarına başvur. Tek yapabileceğin o. Ama bu dediklerini belgelenen lazım. Lafla olmaz. Yüzde bin haklı da olsan delil sunamadigin sürece bir şeye yaramaz.
Hangi kısımlarını belgelemeye çalışmamı önerirsin hocam? Yarın önceki servis raporlarını da maille isteyeyim Lenovo'dan. Bilgisayarın donuşunun videosunu çekebilirim. Bir de Ankara'daki servisten sorunun anakartta olduğuna dair rapor isteyebilirim ancak özel servis raporlarının mahkeme gözünde değeri olmadığını duydum. Bundan sonrası sanırım bir bilirkişinin sorunun imalat hatası olup olmadığını saptamasına kalıyor, değil mi?

Edit: Bir de aklıma şimdi yıllardır forumlarda bu konuyla ilgili yardım istediğim sayfaları sunabilecegim geldi. Hukuki açıdan herhangi bir faydası olur mu bilmiyorum ama sanırım gerçekten uzun süredir bu sorunla ugrastigim konusunda ikna edici olabilir.
 
Son düzenleme:

Constantin87

Profesör
Hangi kısımlarını belgelemeye çalışmamı önerirsin hocam? Yarın önceki servis raporlarını da maille isteyeyim Lenovo'dan. Bilgisayarın donuşunun videosunu çekebilirim. Bir de Ankara'daki servisten sorunun anakartta olduğuna dair rapor isteyebilirim ancak özel servis raporlarının mahkeme gözünde değeri olmadığını duydum. Bundan sonrası sanırım bir bilirkişinin sorunun imalat hatası olup olmadığını saptamasına kalıyor, değil mi?

Edit: Bir de aklıma şimdi yıllardır forumlarda bu konuyla ilgili yardım istediğim sayfaları sunabilecegim geldi. Hukuki açıdan herhangi bir faydası olur mu bilmiyorum ama sanırım gerçekten uzun süredir bu sorunla ugrastigim konusunda ikna edici olabilir.
Önceki teknik servise vermelerinde şikayet açıklaması kısmı var mı? Belirttiğin sorunları yazdın mı?
 

degimkenan

Öğrenci
Önceki teknik servise vermelerinde şikayet açıklaması kısmı var mı? Belirttiğin sorunları yazdın mı?

Vardı evet. Bu anlattığım kadar ayrıntılı değil ama "bilgisayar prizdeyken donma sorunu var" tarzı kısa bir sey yazıyordu.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Tekrar merhaba, az önce servisle görüşmeyi başardım. Anakart için şu an fiyat bilgilendirmesi yapamayacaklarını, önce kendilerine cihazı göndermemin ve inceleme yapmalarının gerektiğini söylediler. Önceki servis raporlarını da üç gün içerisinde mailime gönderecekler.
 
Son düzenleme:

Constantin87

Profesör
Vardı evet. Bu anlattığım kadar ayrıntılı değil ama "bilgisayar prizdeyken donma sorunu var" tarzı kısa bir sey yazıyordu.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Tekrar merhaba, az önce servisle görüşmeyi başardım. Anakart için şu an fiyat bilgilendirmesi yapamayacaklarını, önce kendilerine cihazı göndermemin ve inceleme yapmalarının gerektiğini söylediler. Önceki servis raporlarını da üç gün içerisinde mailime gönderecekler.
Eğer dediğin gibi sorunun belli olduğu teknik servis fişin var ise tüketici hakem heyetine giderek bu formlarıda ekleyerek dilekçe doldur. Sorunun düzelmediğini garanti süresinin dolmasından çok öncesinde servise verdiğini ancak çözümsüzlükten dolayı sürenin dolmuş olduğunu belirtip değişim veya iade talep et.
 
Üst