WINDOWS 11 İNTERNET BAĞLANTIM STABİL ÇALIŞMIYOR
Problem Tanımı:
Bilgisayarımda her yeni internet gerektiren aksiyon alışımda bilgisayar genelindeki internet işlevleri tamamıyla kesiliyor. Ne demek istiyorum, mesela Visual Studio Installer ile indirme yapılırken Microsoft Edge, Google Chrome, OperaGX gibi herhangi bir tarayıcıya çift tıklarsam veya bu tarayıcılardan zaten açık olan biri üzerinde yeni bir sekme açmak mevcut sayfayı yenilemek bir arama yapmak gibi internet gerektiren aklınıza gelecek herhangi bir aksiyon alırsam 1 saniye gibi bir sürede bilgisayarda internetle ilgili olan bütün işlevler duruyor. Arkadaki indirmelerin istisnasız hepsi tam olarak 0Kbps hıza düşüyor, o sırada bir Discord veya Teams çağrısındaysam sesim karşıya gitmemeye ve karşının sesi bana gelmemeye başlıyor, video izlemekteysem video donuyor, bu internet durmasına sebep olan yeni aksiyonun kendisi de gerçekleşmiyor örneğin yeni tarayıcı sekmesi yüklenmiyor veya arama yapılmıyor. Bu internet kesilmesi yaşandığı anda aynı ağa bağlı olan MacOS dizüstü, MacOS masaüstü, iPad, iPhone, Android tablet ve telefonlar, Windows dizüstü, Windows masaüstü, Playstation ve akıllı TV gibi aklınıza gelebilecek internet bağlantısı olan bütün cihazlar hiçbir sorun olmadan çalışıyor. Yani internet ağımda bir sorun olmadığı 100%. Bu internet kesilmesi ilgili bilgisayarda yaşandıktan sonra rastgele bir süre sonra internet kendine geliyor ve hiçbir şey olmamış gibi devam ediyor. Rastgele bir süre diyorum çünkü gerçekten rastgele bir süre, düzelmesinin 1-2 dakika sürdüğü de oluyor saatler aldığı da oluyor. Bu internet kesintisini durdurup interneti sonraki aksiyonuma kadar kullanabilmemi kesin olarak sağlayan sadece başka bir WiFi ağına geçmek veya bütün bilgisayarı yeniden başlatmak ama takdir edersiniz ki bu sürdürülebilir bir çözüm değil. İnternet çalıştığı anlarda hız testi ve gecikme testinde olması gereken değerleri veriyor. Hiçbir zaman hiçbir yerde bir hata mesajı görmüyorum. İnternetin kesildiği anlarda tarayıcılarda "DNS Probe Finished No Internet" mesajı çıkıyor. Terminalden yapılan testlerde beklenen sonuçlar geliyor. İnternetim güvenli internet falan gibi bir şey kesinlikle değil. Aşırı güvenilir kaynakların (Microsoft, Epic Games vb) resmi siteleri hariç hiçbir yerden hiçbir dosya indirmeye teşebbüs dahi etmedim bir virüs durumu olacağını kesinlikle sanmıyorum. Bu internet kesilmesi sorunu bir haftaya yakın süredir devam ediyor. Tekrar tekrar windows kurulumu yaptım, internetteki çözüm önerilerini denedim hiçbiri en ufak değişikliğe sebep olmadı. Bilgisayarımın bu bahsettiğim sorun haricinde hiçbir sorunu yok.
Sistemim:
Bilgisayar bileşenlerim: Intel i5 11400, GIGABYTE H510M H, 8+8 16GB DDR4 3200mhz, Kioxia Exercia Plus 1TB. WiFi adaptörüm TP Link AC1300 Archer T3U Plus. Kurulum sürecimi yanlış yaptığım bir şey var mı diye kontrol etmek isterseniz diye aşağı bırakıyorum:
Kurulum Sürecim:
Eski bileşenlerimi tekrar toplayarak masaüstü bir bilgisayar oluşturdum ve Microsoft'un resmi sitesinden indirdiğim ISO'yu kullanarak temiz bir Windows kurulumu yaptım.Güvenilir bir teknoloji mağazasından sıfır aldığım yine güvenilir bir firmanın USB WiFi adaptörünü çalışmakta olduğunu farklı cihazlarla sayısız kere test ettiğim bir USB girişine taktım. Kurulum adımlarını takip ettim, WiFi parolamı doğru girip başarıyla internete bağlandım, Microsoft hesabımı girerek ürünü etkinleştirdim. Hiçbir adımda hiçbir hata mesajı veya olağandışı bir şeyle karşılaşmadım. Daha önce sayısız kere masaüstü bilgisayar topladım ve Windows kurulumu yaptım. Hepsinde olan süreçle aynı süreçler burada da oldu.
Anakartımın resmi sayfasına girdim. Son stabil BIOS sürümünü flash'ıma indirdim ve başarıyla kurdum. USB WiFi adaptörümün üreticisinin resmi sitesine girdim. Tam ürün modelimin sürücüsünü yükledim ve kurdum, hiçbir hata almadım. Aygıt yöneticisinde WiFi adaptörümün tanındığını onayladım.
Problem Tanımı:
Bilgisayarımda her yeni internet gerektiren aksiyon alışımda bilgisayar genelindeki internet işlevleri tamamıyla kesiliyor. Ne demek istiyorum, mesela Visual Studio Installer ile indirme yapılırken Microsoft Edge, Google Chrome, OperaGX gibi herhangi bir tarayıcıya çift tıklarsam veya bu tarayıcılardan zaten açık olan biri üzerinde yeni bir sekme açmak mevcut sayfayı yenilemek bir arama yapmak gibi internet gerektiren aklınıza gelecek herhangi bir aksiyon alırsam 1 saniye gibi bir sürede bilgisayarda internetle ilgili olan bütün işlevler duruyor. Arkadaki indirmelerin istisnasız hepsi tam olarak 0Kbps hıza düşüyor, o sırada bir Discord veya Teams çağrısındaysam sesim karşıya gitmemeye ve karşının sesi bana gelmemeye başlıyor, video izlemekteysem video donuyor, bu internet durmasına sebep olan yeni aksiyonun kendisi de gerçekleşmiyor örneğin yeni tarayıcı sekmesi yüklenmiyor veya arama yapılmıyor. Bu internet kesilmesi yaşandığı anda aynı ağa bağlı olan MacOS dizüstü, MacOS masaüstü, iPad, iPhone, Android tablet ve telefonlar, Windows dizüstü, Windows masaüstü, Playstation ve akıllı TV gibi aklınıza gelebilecek internet bağlantısı olan bütün cihazlar hiçbir sorun olmadan çalışıyor. Yani internet ağımda bir sorun olmadığı 100%. Bu internet kesilmesi ilgili bilgisayarda yaşandıktan sonra rastgele bir süre sonra internet kendine geliyor ve hiçbir şey olmamış gibi devam ediyor. Rastgele bir süre diyorum çünkü gerçekten rastgele bir süre, düzelmesinin 1-2 dakika sürdüğü de oluyor saatler aldığı da oluyor. Bu internet kesintisini durdurup interneti sonraki aksiyonuma kadar kullanabilmemi kesin olarak sağlayan sadece başka bir WiFi ağına geçmek veya bütün bilgisayarı yeniden başlatmak ama takdir edersiniz ki bu sürdürülebilir bir çözüm değil. İnternet çalıştığı anlarda hız testi ve gecikme testinde olması gereken değerleri veriyor. Hiçbir zaman hiçbir yerde bir hata mesajı görmüyorum. İnternetin kesildiği anlarda tarayıcılarda "DNS Probe Finished No Internet" mesajı çıkıyor. Terminalden yapılan testlerde beklenen sonuçlar geliyor. İnternetim güvenli internet falan gibi bir şey kesinlikle değil. Aşırı güvenilir kaynakların (Microsoft, Epic Games vb) resmi siteleri hariç hiçbir yerden hiçbir dosya indirmeye teşebbüs dahi etmedim bir virüs durumu olacağını kesinlikle sanmıyorum. Bu internet kesilmesi sorunu bir haftaya yakın süredir devam ediyor. Tekrar tekrar windows kurulumu yaptım, internetteki çözüm önerilerini denedim hiçbiri en ufak değişikliğe sebep olmadı. Bilgisayarımın bu bahsettiğim sorun haricinde hiçbir sorunu yok.
Sistemim:
Bilgisayar bileşenlerim: Intel i5 11400, GIGABYTE H510M H, 8+8 16GB DDR4 3200mhz, Kioxia Exercia Plus 1TB. WiFi adaptörüm TP Link AC1300 Archer T3U Plus. Kurulum sürecimi yanlış yaptığım bir şey var mı diye kontrol etmek isterseniz diye aşağı bırakıyorum:
Kurulum Sürecim:
Eski bileşenlerimi tekrar toplayarak masaüstü bir bilgisayar oluşturdum ve Microsoft'un resmi sitesinden indirdiğim ISO'yu kullanarak temiz bir Windows kurulumu yaptım.Güvenilir bir teknoloji mağazasından sıfır aldığım yine güvenilir bir firmanın USB WiFi adaptörünü çalışmakta olduğunu farklı cihazlarla sayısız kere test ettiğim bir USB girişine taktım. Kurulum adımlarını takip ettim, WiFi parolamı doğru girip başarıyla internete bağlandım, Microsoft hesabımı girerek ürünü etkinleştirdim. Hiçbir adımda hiçbir hata mesajı veya olağandışı bir şeyle karşılaşmadım. Daha önce sayısız kere masaüstü bilgisayar topladım ve Windows kurulumu yaptım. Hepsinde olan süreçle aynı süreçler burada da oldu.
Anakartımın resmi sayfasına girdim. Son stabil BIOS sürümünü flash'ıma indirdim ve başarıyla kurdum. USB WiFi adaptörümün üreticisinin resmi sitesine girdim. Tam ürün modelimin sürücüsünü yükledim ve kurdum, hiçbir hata almadım. Aygıt yöneticisinde WiFi adaptörümün tanındığını onayladım.