Iphone iadesi Hakkında!

Bu konuyu okuyanlar

13kirke

Öğrenci
Katılım
21 Şubat 2018
Mesajlar
5
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Merhaba arkadaşlar,
Elimde bir adet Iphone SE 32 gb. telefon var. Telefonu Teknosacell ile faturama ek fiyatla aldım. Bu ay 3. ya da 4. fatura dönemim.
Sorun şu ki telefon şarjdayken şarj aleti feci şekilde ısınıyor. Bir de şarj esnasında dokunmatik neredeyse çalışmıyor, saçma sapan hareketler algılıyor ve şarjda kullanımıma engel teşkil ediyor.
Tüm bunlar yetmezmiş gibi ekranda 1 adet ölü pixel tespit ettim.
Sonuç olarak Iphone SE telefonumu iade etmek ve paramı iade almak istiyorum, ortalama 1000 liraya beni idare edebilecek bir telefon alacağım (Full HD ekranlı akıllı telefon tavsiyelerinize de açığım). İademi hediye çeki şeklinde almasam daha iyi olur ama son çarem o kalırsa yapacak bir şeyim de yok.
Birkaç sorum olacak;
1) Telefonu verip para iadesi gerçekleştirmem mümkün mü?
2) Para iadesi olursa Teknosa'dan mı, Apple'dan mı alacağım?
3) Ne kadar alacağım? Faturama dahil ödediğim telefon ücreti kadar mı? Atıyorum ayda 100 tl telefona veriyorsam, 3 aylık için 300 liralık bir ödeme mi yaparlar/yapmalılar, yoksa telefon tamamen bana ait olduğundan komple telefon ücretini mi verecekler/vermeliler?
4) Yoksa sizce telefonu bir süre daha kullanıp -eğer ki iademi yapabilirlerse- öyle mi itiraz etmeliyim?
Teknosa, ING ile anlaşmalı olduğu için, ING önce benim çekebileceğim miktar kadarını verdi (Teknosa'dayken internetten sorguladırlar).
Kafam gerçekten çok karışık ve fikrinize ihtiyacım var. Şimdiden çok teşekkür ederim.
 

onuryurduseven

Asistan
Katılım
17 Ekim 2016
Mesajlar
153
Reaksiyon puanı
48
Puanları
28
Yaş
43
Para iadeni ancak tüketici hakem heyetine başvurarak para iadesi isteyerek bir ihtimal belki alabilirsin,ama direk teknosa sana iade yapmaz
 

faruksincar

Asistan
Katılım
23 Ekim 2014
Mesajlar
270
Reaksiyon puanı
55
Puanları
28
Yaş
26
Merhaba arkadaşlar,
Elimde bir adet Iphone SE 32 gb. telefon var. Telefonu Teknosacell ile faturama ek fiyatla aldım. Bu ay 3. ya da 4. fatura dönemim.
Sorun şu ki telefon şarjdayken şarj aleti feci şekilde ısınıyor. Bir de şarj esnasında dokunmatik neredeyse çalışmıyor, saçma sapan hareketler algılıyor ve şarjda kullanımıma engel teşkil ediyor.
Tüm bunlar yetmezmiş gibi ekranda 1 adet ölü pixel tespit ettim.
Sonuç olarak Iphone SE telefonumu iade etmek ve paramı iade almak istiyorum, ortalama 1000 liraya beni idare edebilecek bir telefon alacağım (Full HD ekranlı akıllı telefon tavsiyelerinize de açığım). İademi hediye çeki şeklinde almasam daha iyi olur ama son çarem o kalırsa yapacak bir şeyim de yok.
Birkaç sorum olacak;
1) Telefonu verip para iadesi gerçekleştirmem mümkün mü?
2) Para iadesi olursa Teknosa'dan mı, Apple'dan mı alacağım?
3) Ne kadar alacağım? Faturama dahil ödediğim telefon ücreti kadar mı? Atıyorum ayda 100 tl telefona veriyorsam, 3 aylık için 300 liralık bir ödeme mi yaparlar/yapmalılar, yoksa telefon tamamen bana ait olduğundan komple telefon ücretini mi verecekler/vermeliler?
4) Yoksa sizce telefonu bir süre daha kullanıp -eğer ki iademi yapabilirlerse- öyle mi itiraz etmeliyim?
Teknosa, ING ile anlaşmalı olduğu için, ING önce benim çekebileceğim miktar kadarını verdi (Teknosa'dayken internetten sorguladırlar).
Kafam gerçekten çok karışık ve fikrinize ihtiyacım var. Şimdiden çok teşekkür ederim.

Servise giderse 21 iş günü dolunca direk teknosa vermek zorunda herangi bir sorunu varsa çözülmüyorsa gerekli nedenin varsa tüketici hakem heyetine başvur para iadesi diye gereği yapılır e devletten dosyanı olusturabilirsin.
 

13kirke

Öğrenci
Katılım
21 Şubat 2018
Mesajlar
5
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Cevaplar için çok teşekkürler arkadaşlar.

Servise giderse 21 iş günü dolunca direk teknosa vermek zorunda herangi bir sorunu varsa çözülmüyorsa gerekli nedenin varsa tüketici hakem heyetine başvur para iadesi diye gereği yapılır e devletten dosyanı olusturabilirsin.
Peki 21 iş günü içinde eğer ki servisten ben teslim almazsam yine aynı durum geçerli mi? Kesinlikle kullanmak istemiyorum çünkü. Bu fiyata çok daha iyi bir f/p cihazı alabilirdim. Aptal yerine konmuş gibi hissediyorum.
 

faruksincar

Asistan
Katılım
23 Ekim 2014
Mesajlar
270
Reaksiyon puanı
55
Puanları
28
Yaş
26
Cevaplar için çok teşekkürler arkadaşlar.


Peki 21 iş günü içinde eğer ki servisten ben teslim almazsam yine aynı durum geçerli mi? Kesinlikle kullanmak istemiyorum çünkü. Bu fiyata çok daha iyi bir f/p cihazı alabilirdim. Aptal yerine konmuş gibi hissediyorum.
Hayır hocam siz değil servis 21 iş günü içinde cihazı teslim edemezse geçerli
 

Mtn S

Müdavim
Emektar
Katılım
16 Ocak 2017
Mesajlar
23,310
Reaksiyon puanı
15,299
Puanları
113
Ürünü Teknosadan aldıysanız iade biraz zordur hakkınızı aramaktan vazgeçmeyin paranızı geri alabilme imkanın var hala
 

Dora

Müdavim
Cezalı
Emektar
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
5,728
Reaksiyon puanı
9,728
Puanları
113
Yaş
30
21. iş günü teknik servisin kapısından çıkması yeterli. Sana 30 iş gününde de gelebilir o kısım kargoyu alakadar ediyor. Ancak 2 defaya kadar falan servise yollarsın üstüne iade talebi için hakem heyetine başvuruda bulunursun. İadeyi Apple yapar diye tahmin ediyorum.
 

13kirke

Öğrenci
Katılım
21 Şubat 2018
Mesajlar
5
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
21. iş günü teknik servisin kapısından çıkması yeterli. Sana 30 iş gününde de gelebilir o kısım kargoyu alakadar ediyor. Ancak 2 defaya kadar falan servise yollarsın üstüne iade talebi için hakem heyetine başvuruda bulunursun. İadeyi Apple yapar diye tahmin ediyorum.
Telefonda birden fazla sorun olduğu için, örneğin ilk şikayetimde ölü pixelden bahsetsem, sonra ekranın bozuk oluşundan dolayı ya da (problem çok seç seç bitmiyor maşşallah) donuşundan 2. kez şikayetçi olup göndersem iade şansım artar mı?
 

ConfickerBelasi

Müdavim
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,870
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,121
Puanları
113
değişim olur iade zor değişim olsun daha ne istiyon kafasında servisle muhatap olucaksın...
 

Dora

Müdavim
Cezalı
Emektar
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
5,728
Reaksiyon puanı
9,728
Puanları
113
Yaş
30
Apple çoğu arızada direk değişim yapmayı tercih ediyor, tamiri çok seçmiyor. Ama oldu ki 2. kez aynı cihazdan sana sıfır verdi ve bir kılçık ona da buldun o zaman iade talep edebilirsin.
 

13kirke

Öğrenci
Katılım
21 Şubat 2018
Mesajlar
5
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Apple çoğu arızada direk değişim yapmayı tercih ediyor, tamiri çok seçmiyor. Ama oldu ki 2. kez aynı cihazdan sana sıfır verdi ve bir kılçık ona da buldun o zaman iade talep edebilirsin.
Mesajlar ve sabrınız için çok çok teşekkürler. :relieved:
O zaman bu 2. kusur doğmuşsa eğer, para iadesi benim yasal hakkım mı oluyor?
 

Dora

Müdavim
Cezalı
Emektar
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
5,728
Reaksiyon puanı
9,728
Puanları
113
Yaş
30
Rica ederim. O noktada söz hakem heyeti ve bilirkişide olacaktır. Çünkü yasada belirttiğiniz işlem için bazı açıklar var ki bilirkişi bu açığı kapatmaya yarıyor. Her ne kadar tarafsız olsa da en nihayetinde insan aklına yatanı tercih edebilir.
 
Üst